[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:50

Heey

Martine: Ik ging al wel naar school maar minder lang. Maar het is idd fijn om weer lekker bezig te zijn :D. Ik kan nu echt weer een hoop dingen :D.

Lizzy: Fijn dat ie zo braaf was tijdens het scheren :D.

Denise: Fijn weekend :D.

Vandaag naar de kapper geweest. Haren zijn een flink stuk korter. Eerst kwamen ze tot over mijn bh.
Hier een foto van hoe het nu is
Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:38

Wat is het hier rustig zeg

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:02

dan kom ik maar even zwaaien! :wave: :D

het is koud zeg, brrrr!!
vanmiddag toch nog lekker met Fifi naar strand geweest, was fris, maar als je eenmaal op pad bent is het best lekker!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:47

Ik kom ook weer even langs met een ego-bericht:
Had vandaag lange teugel les van Piet Bakker en het ging echt geweldig.
Eerste acties van Frío leken niet echt op iets goeds te wijzen. Liep voor de les met hem even de bak door. Piet was nog met iemand anders bezig en toen we aan de lange zijde onder de speakers gingen stond Frío ineens aan de andere kant van mij. Weer aan de buitenkant gezet, maar bij de volgende speaker stond ie weer aan de binnenkant. Hoogst wantrouwig.
Maar toen zijn zweetdeken afging en we aan het werk werden gezet concentreerde meneer zich en ging hij super. Piet Bakker was echt razend enthousiast. Begon al dat hij het een mooi paard vond en erg te spreken was over zijn conditie. Volgens mij voelde Frío de complimenten want hij ging erna nog harder aan de slag. Piet vergeleek hem met een dansmarieke omdat hij zo enorm verzameld liep te zwingen.
Heerlijke les gehad en aan het eind was er volgens mij een vogel helemaal kaal geplukt zoveel complimenten kregen we :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:07

nou dat klinkt goed zeg!
heb je er foto's van?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:07

Wat heerlijk dat het zo lekker ging zeg :D. Echt super :D.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:15

Helaas geen foto'..... ;( Probeer volgende keer te regelen dat dat wel lukt.
Maar degene die mee waren zijn lekker in de kantine gaan zitten. Warmer en door de microfoon was Piet Bakker daar ook te horen.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:13

leuk om te horen dat het goed ging aan de lange teugel. moet je soms ook hebben zo'n ego momentje. ben ook wel benieuwd naar foto's.

een vriendin had gister geen tijd meer om foto's te maken dus moeten even kijken of het misschien het volgende weekend lukt. hij was met rijden gister behoorlijk fris maar even een paar minuten door laten lopen en toen werd hij wat rustiger. hij ziet voortaan alles en moet het ook zien volgens mij. hij is gewoon aan het zoeken. uiteindelijk ging hij wel weer goed lopen gelukkig.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:11

Heey

Lizzy: Wel jammer dat er geen foto's zijn. Fijn dat het rijden uiteindelijk toch lekker ging :).

Vandaag weer heerlijk naar Nouchka geweest :D. Ze is echt een bolletje wol geworden :P. Heb weer heerlijk met der geknuffeld. Helaas is ze wel erg verkouden maar ze word goed in de gaten gehouden en ze eet en speelt nog gewoon.

[KS-ITP] Nouchka ( trekpaardkruising) lekker spelen in de bak

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:31

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:13

Angela: Kapsel staat je goed! Ik heb zelf een Startrekk Espaniola zadel, deze bevalt erg goed. Ik weet niet of Shaddy een beetje een spekkerig lijf heeft, Dable in ieder geval wel. Hij krijgt altijd een enorme bolling spek achter zijn schouders onder het zadel, wat hetzelfde idee heeft als een slechtzittend bh! :D Bij de espaniola vlakt zijn huid mooier uit waardoor dit een stuk minder is. Ervaar het niet anders dan een zadel met boom, het is alleen anders omdat je geen kniewrongen hebt.

Martine: Fijn dat er een kenner op het eiland is! Is wel zo prettig. En nog een arabier erbij, wat leuk! Ben benieuwd naar de pics!

Branka: Goh, dat klinkt als een super les van Piet! Is altijd fijn om complimenten te krijgen.

Denise: Terugkomend op je vraag: Met Dable gaat het wel goed. Hij is een paar dagen niet zichzelf geweest erg rustig en vond dat hij een nog bollere buik had. En ik, muts die ik ben, heel de tijd bij zn buik luisteren of er nog volop darmgeluiden zijn...2 jaar geleden heeft hij namelijk een verstopping gehad waardoor hij een beetje koliekerig was. De veearts vertelde mij dat hij voldoende darmgeluiden moet hebben, anders is het niet goed. Heb geprobeerd hem zoveel mogelijk aan het werk te zetten om ook zn darmen aan de gang te krijgen. Van de week nog een buitenrit gemaakt omdat ik hem zo anders vond. Nou, vandaag was hij weer helemaal zichzelf! Wilde longeren ookal was de grond een beetje hard. Meneer besloot helemaal uit zn plaat te gaan! Heb hem toen maar gauw zn spullen afgedaan en losgekoppeld zodat hij niet plat zou gaan. Spanning op de lijn wekt alleen maar meer gekte bij hem op. Dus ik kon naar huis met een goed gevoel.

Vandaag was er een vrouw op stal die totaal geen verstand van paarden heeft. Ik kwam aangelopen met Dable waarop ze gelijk riep: Oh! Die heeft een hoog aai gehalte! Wat een mooi, zacht, dik vachtje! En dat terwijl meneer in zn gigantische deken rond liep en ze alleen aan 1 kant een beetje hals zag....Dus moet je nagaan wat een pak haar hij heeft....
Ik ben alweer ziek %) en al weer tijden onwijs moe....dus ik ga zo naar bed :Z en van de week maar naar de dokter..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:59

Goedemorgen Allemaal,

Angela – ik vindt je haar wel leuk hoor, is weer eens wat anders dan ‘’lang’’

Ellis – lekker met fifi naar het strand geweest, ik ben jaloers

Branka – zoals de anderen ook zeggen, mag ook wel eens he zoveel complimenten, je hebt een prachtpaard dus dat mag gezegd worden, fijn dat de les zo goed ging, alleen jammer dat er geen foto’s zijn gemaakt ach ja volgende keer beter, je hebt iig een fijne en leuke dag gehad, en mag terecht op een roze wolk zitten.

Alicia – balen dat het een paar dagen minder ging met dable, maar fijn dat hij nu weer de oude is
Balen dat je zo moe bent, en weer grieperig hopelijk knap je snel op

Hier gister naar onze pup wezen kijken we mogen over 3 weken uitkiezen welke we willen, <3 ze zijn echt zo schattig dus ben benieuwd of we kunnen kiezen

Hierbij wat fototjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de roze stipjes op de kontjes betekend dat dat de vrouwtjes zijn

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:28

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:36

Martine: Gaat goed hoor, met mij en Fuur! Gisteren met een vrachtwagen heerlijk naar het strand geweest, echt genoten, was lang terug (voorheen stond Fuur heel dichtbij, nu is het ruim een half uur met de auto/vrachtwagen. Was wel heel koud haha! Heb ook net een topic geplaatst, zal de link nog even neerzetten (niet vh strand, maar een tijdje terug tijdens de herfst).

Denise: Wat een schatjes!!! :+:

Angela, leuk hoor je haar, ik heb het ook weer behoorlijk stuk korter laten wieken, had heel lang.

Branka, wat een heerlijk verslag, super dat jij en Frío zo goed gaan nu!

Foto spam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het topic:

madelief88 @ [RIJ-ITP] Furia, mijn knappe PRE, in het bos [herfstshoot]

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:42

Angela oh ok! Sorry, niet meegekregen, he maar wel fijn dat je nu weer gewoon bezig kunt zijn dus :) lekker fris gekapt koppie zo!

Ellis en Branka allebei lekker bezig geweest dus :)

Alicia ja we zijn er ook erg blij mee, er komt ook van de week weer een tandarts vanuit Tunis, mooi want de arabier heeft een ontstoken tand die eruit moet. Nu gaan we dus met de hackamore op stap. Haha Dable is een lekkere wollie dus, geen foto's van hem? Hoop dat je je vandaag weer beter voelt, zo niet alsnog veel beterschap!

Denise aaaahw wat een scheetjes, hoe oud zijn ze nu? Die van ons hebben hun ogen nog dicht, zijn nu 10 dagen dus die zullen binnenkort wel open gaan. Wij hebben er 17 :7 en ze lijken het nog allemaal goed te doen ook!

Mouza en Darius waren de laatste dagen al goed aan elkaar gewend geraakt en stonden gewoon steeds lekker te relaxen, vanochtend hebben we Mabrouk er bij gegooid, het was weer even een halfuurtje heftig maar nu staan ze ook lekker te suffen gewoon, broekie heeft wel een aardige klap gehad van Darius tegen z'n schouder, arm ding, maar nu is de hiërarchie volgens mij wel uitgevecht.
Vanmiddag met Suzanne op stap!
Foto's krijg ik steeds niet op internet gezet, alleen op facebook maar die kan ik hier dan weer niet linken :(

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:50

Of zien jullie deze wel?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:18

jasmijn en madelief ik heb in jullie topics gereageerd maar wat een mooie foto's zeg echt top

sanne super gedaan weer

martine - ook hele gave foto's van die van jou.
onze pup is nu 3 weken en 2 dagen zaterdag 6 nov geboren, en over 3 weken gaan we hem halen :D

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:19

Denise: Ow wat schattig! Al over uit of het een reu of teef wordt?

Martine: Mooie foto's! 17 pups? Je bent nu zeker druk bezig met de fles geven? Mams kan dat toch niet allemaal aan? Dable is idd wollig, was hem gisteren nog goed aan het bekijken maar hij is nu wel bijzonder qua vacht. Het is geen lang haar maar heel zacht donzig dik. Daarbij heeft hij nu heel veel zilveren appels op zn donkere vacht, helaas nog geen foto's...probeer binnenkort weer wat te maken, weet alleen niet of dit duidelijk naar voren komt op de foto.
Helaas nog niet opgeknapt, ben best lang aan het tobben. Maar goed, vitamines erin en doorgaan!
En hoe was je midag met Suzanne?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:24

Denise: Een Mechelaar?? Wat een plaatjes! Die van ons is al weer bijna 6. Al helemaal puppie af dus. Voor mijn gevoel ook nog piepjong. Maar dat valt ook wel mee hè? Hoe oud kan een Mechelaar eigenlijk worden? Die van ons heeft de afgelopen nachten flink lopen nachtbraken... Woef.... woef... Frank werd er steeds wakker van.

Martine: Wat een schitterende foto's!

Alicia: Was je zondag ook op de manege? Wij waren heel vlakbij. Veel ruiters gezien in de Duinen. Was jij er ook? Met Sam wil ik een startkaart voor Endurance gaan proberen. Hij vond de laatste wedstrijd vreselijk. Hij deed het wel allemaal prima voor mij, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik rijd het liefst voor ons gezamelijke plezier en niet alleen voor die van mezelf.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:43

Madelief oh haha ik had gisteren over je post heengelezen, vlak voor mij gepost en heb 'm daarna niet gezien, stom! Haha maar je topic had ik al gevonden. Fuur ziet er goed uit zeg, leuk om weer eens foto's van jullie te zien :)

Denise aah spannend! Wat is het eigenlijk voor ras? Of heb ik daar overheen gelezen :o mooi kleurtje hebben ze iig, bij ons is de mama bruin en de papa een soort van palominobont (haha hoe noem je dat bij honden :+ ) en er zit dus van alles tussenin bij, 17 stuks maar liefst, tsja nu gaat het nog wel want ze liggen alleen maar te kreunen, piepen en drinken maar als dat allemaal rond gaat lopen.....

Alicia dank je! Veel zijn het he! Wij dachten ook al 'dat wordt met de fles aan de gang' maar tot nu toe redt mams zich heel goed, ze scheidt ze soms in twee groepen en gaat eerst naar de ene, dan weer naar de andere en ze ziet er verder nog goed uit, niet al te mager in ieder geval en ze komt ook gewoon steeds naar buiten om even te spelen. Dus voorlopig kijken we het nog even aan, maar ik denk dat ze wel vroeg zelfstandig zullen moeten gaan eten want als dat straks tandjes krijgt wordt het helemaal een slagveld := Ben benieuwd naar Dable z'n vachtje, het klinkt wel lekker :D Mabrouk en Dari (valkje en zwartje) hebben ook een soort van wollig babyvachtje, ook zo donzig, het voelt net aan als heel lang fluweel ofzo. Pff wat een ellende, heb je griep oid? Het is natuurlijk ook nog eens flink koud daar, dat helpt dan ook weer niet mee :( hopen dat 't snel beter gaat maar. Middag met Suzanne was leuk en leerzaam, ze heeft me van alles uitgelegd over paardenmassage en we hebben een ritje gemaakt en ze heeft me flink wat tips gegeven :) van de week gaan we nog een keer een flinke rit over het strand maken.

Anouk thanks!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:09

alicia - daar waren we vrij snel over uit het wordt een reu, en we hebben 3de keus van de reuen en er zijn er 5 dus we mogen uit 3 kiezen

ja anouk idd een mechelaar - ik denk dat het verschilt hoe oud ze kunnen worden. die van mij opa is bijna 15 geworden dus zegt niet zoveel

martine - het is een mechelaar - en heb jij al foto's van jou pups ben wel benieuwd hoor want die kleuren combinatie lijkt me wel mooi

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:21

Denise ah leuk! En een reutje dus. Zal zo eens kijken of ik wat foto's van de pupjes kan maken maar misschien dat het morgen wordt, had er vorige week een paar gemaakt maar die waren allemaal mislukt, bewogen enzo :( heb wel wat foto's van de paarden zal zo eens een topicje maken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:23

Heey

Dankjulliewel :D.

Martine: Mooie foto's zeg :D. Oeh, ben benieuwd naar foto's :D.

Denise: Wat een schatjes zeg <3.

Alicia: Shaddy is ook heel wollig, die heeft ook geen lange haren maar hele dikke korte en pluizige :P.
Beterschap :(:).

Anouk: Hoe is de wedstrijd gegaan eigenlijk?

Shaddy vind al die sneeuw prachtig, het is hier aardig wit en Shaddy sport vol plezier rond :D.

Vandaag de uitslag gekregen van het bloedprikken. De Qkoorts is nog steeds niet weg uit mijn bloed maar het word wel steeds minder :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:50

Even sneeuw foto's spammen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de mooiste:
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:53

Angela dank je! Jij ook leuke foto's weer, heel gek om te zien zo die sneeuw!