[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:02

Wauw, sanne, mooie fotos! Je bent ook hier welkom hoor :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:04

Denise - krentenbaard hè? Waarom mis ik die berichtjes steeds? Snap er niks van. Heel veel sterkte. Sabrina heeft het ook gehad. Sudocreme hielp wel goed tegen de jeuk.

Cynthia - welkom thuis en heel veel sterkte! Was die bloeding een gevolg van je ongeluk? Lekker uitgerust weer en veel gezien! Klinkt als een supervakantie.

Ilona - Dat is het probleem juist. Ik los dit zooo graag zelf op! Hij kan zooo mooi lopen! Mijn bijrijdster reed hem super. Ik wil dat ontzettend graag ook kunnen. Ergens vermoed ik, dat als ik het niet oplos bij Sam, ik altijd tegen dit probleem blijf aanlopen. Volgens Frank liep ie gisteren al weer beter. En laat ik eerlijk zijn: Ik ben er niet aan toe om hem te verkopen en hem dan met een ander bezig te zien. Dus ik ben idd te gek met hem. Maar als ik dan weer zo'n uur heb gevochten, vraag ik me toch weer af of ik wel goed bezig ben. Desje is dan zo anders. Hij loopt gewoon door de hals en blijft daar. En Sam blijft maar tobben. Het zal ook heus aan mezelf liggen, maar ja, hij zal het ook wel erg moeilijk maken!

Frank heeft ook een dilemma: Hij moet vanavond in Delft een stuk bed (om een hemelbed van Sabrina's bed te maken) gaan halen en hij moet het uit elkaar halen. Hij kan vanaf half 6 terecht bij die mensen en hij zat al: Jammer dat ik dat bed uit elkaar moet slopen, want anders ging Des mee en ging ik Ilona bellen. :+ Dus ik opperde al dat ie de bus zou pakken, dan kan ie delen van het bed heel laten en makkelijker in de auto schuiven. Persoonlijk verwacht ik dat ie het in een mum van tijd heeft afgebroken... :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:09

Aahhhh, wat jammer!! Frank moet ECHT nog eens hierheen komen met Desje :D . Ik zie een strandritje wel zitten hoor haha! En bovendien kan die dan het spaanse halster meenemen :))

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:30

Oja, wel Ilon bellen en niet mij. Lekker is dat dan.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:38

Lisenka: jij dus ook al ellende met honden.. Hier zijn ze langs de weg zo erg dat ze soms keihard gaan toeteren om je aandacht te trekken, het is dat Flavio zich er niets van aantrekt, maar dat kan toch levensgevaarlijk zijn...

Kelly: ja heerlijk he, echt even roze wolkje :) vanavond les, dus dan moet hij weer wat serieuzer aan het werk ;) lekker beestje he die schimmel, hij was ook heel fijn om te rijden, helaas is hij chronisch verkouden en kan er nu bijna niets meer mee worden gedaan :( een leukerd die Hermansen, echt een knuffelbeest :) Flaaf rijd ik nu ook een keer in de week in de les samen met een merrie en hij is dan ook zo braaf! Maar hij begrijpt het dan ook niet echt, heeft nooit gedekt ;)

Mies: ja soms genieten ze er zo van dat het er vanaf straalt :) maar vandaag weer les in het iets diepere zand, dat vind hij altijd iets minder ;) luilak.. En Darius.. hij kwam net onder de douche vandaan! Nouja als hij zich er maar lekker bij voelt..

Laura: leeeuk :) ik denk dat wij ook rond die tijd zullen gaan trouwen, in ieder geval niet in juli of augustus, want dan trouwt iedereen hier al en is het ook veel te heet.. Liefst dus juni of september. Nu is het dus trouwseizoen, en hoor je 's nachts in het binnenland overal trommels en rare doedelzakfluiten, de hele nacht door... Gelukkig woon ik in de toeristische zone en heb je daar hier minder last van ;) In Marokko zal dat ook wel erg zijn zeg, dan werkt het idd beter om maar gewoon gelijk te zeggen dat je getrouwd bent. En die vieze Darius had net een bad genomen, gelijk daarna rollen..

Anouk: oh, ja dat zal ook af en toe best schrikken zijn.. Kan me voorstellen dat je daar dan geen zin in hebt.. Hier gaan ze zelfs toeteren als ze langs je komen rijden, en dan allemaal uit het raam hangen en hard schreeuwen. Of als je aan het oversteken bent even extra vaart erin om je bang te maken, en dan weer lachend uit het raam hangen. Heeeel vervelend. Leuk die studie zeg, dat kan zeker niet via internet ;)

Jellie: ja best spannend :) ik zou het zelf ook niet hebben gedacht dat het zo snel zou gaan, maar ach alles zit goed dus waarom niet :) en ja het is heel zwaar leukemie.. Hopelijk komt het weer goed voor je nichtje, heel veel sterkte ermee iig. Dat bekijken is inderdaad naar, echt die mannen zijn me een stel viezeriken :n

Cynthia: ooh wat vervelend dat je gelijk weer in het ziekenhuis belandde, gelukkig heb je uiteindelijk toch nog een leuke vakantie gehad! Heftig zeg, die bijverschijnselen zijn blijft dat? Of wordt dat steeds beter?

Ilona: ja die twee monsters van mij zijn een stel viezeriken :n Die schimmel is mooi he, het is net een PRE, heb helaas geen standfoto van hem. Hij was ook heel fijn onder het zadel, heel gevoelig, maar is nu al een half jaar verkouden dus wordt niet meer bereden ;(

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:59

Anoek kom op haal Red Wine op , hij is bruin , hengst PRE , mooi en lief en is van dezelfde fokker als Licor , ik zou echt graag zien dat hij een leuk baasje krijgt.
En ja ze hebben hier nu reclame van Ikea dan zingen ze , donde caben dos caben tres , (waar er twee passen , passen er ook drie.)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:08

Martine Hermansen dekt natuurlijk wel maar hij weet heus dat als hij onder het zadel is dat het geen tijd is voor vieze spelletjes.
Dat probeert hij ook niet. Maar hij toont zich natuurlijk wel naar een merrie (ruin ook want dat luchtje kunnen ze niet plaatsen).. lekker brommen en rond maken.. zit ie heerlijk :D
Fijn dat je ook zo lekker aan het lessen bent!

Marialva Oww jeetje een lichte hersenbloeding, dat is niet niks.
Schrikken zeg!
Heb je al je gevoel alweer terug en ga je dat ook helemaal terug krijgen?
Zit niet mee voor je.

Anouk Jij hangt op hetzelfde als wat ik met Taco had.
Hele moeilijke situatie :(:)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:21

jus schreef:
Anoek kom op haal Red Wine op , hij is bruin , hengst PRE , mooi en lief en is van dezelfde fokker als Licor , ik zou echt graag zien dat hij een leuk baasje krijgt.
En ja ze hebben hier nu reclame van Ikea dan zingen ze , donde caben dos caben tres , (waar er twee passen , passen er ook drie.)

Als ik deze week win met de lotto, mag je er een strikje rond doen :+
Heb je al een filmpje?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:21

Even spammen hoor :D
Afbeelding
Hieehaa :P
Afbeelding
Afbeelding
Pas:
Afbeelding
Nog een keer:
Afbeelding

:D Knappe vent.. :+:

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:35

Mooie man die Chico!
Doet hij nu jambette op commando?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:37

Jup :j . Hij kan gewoon stil staan en dan 'voetje' geven (jambette toch :o ?)

Maar hij kan ook al een beetje 'lopend' de spaanse pas. We moeten er nog wel aan oefenen. Wil eigenlijk dat ie echt de pootjes strekt haha! Maar das zo eenvoudig nog niet, en besteed er momenteel niet genoeg aandacht aan. Maar hij kan het wel een beetje.. :D Kusje geven kan hij daarentegen wel als de beste haha :D .

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:49

leuke foto's!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:49

Vanaf 432

Yenneke: Gefeliciteerd. Een stalgenoot doet die opleiding ook. Petra Vlasblom van 2Moons geeft daar les. Leuk hoor.

Jus: Leuke zwager hoor en mooi paard. Is het niet bij hem uit te houden dan?

Madelief: Ja, Rowena heeft paardenbloed in zeg. Kan ook niet anders. Familie van mijn vader stammen af van de indianen. En in die tak zit bijna iedereen in de paarden.

Kelly: Kusje terug aan Adorno.
Leuk hoor al die kunstjes en mooie foto’s.

Jell: Ja plaatsen die foto’s van Flan. Ik vind het een prachtdier.
Ja, factor 50 zal je wel nodig hebben en overdag naar binnen, tja het is even niet anders voor dr. Lekker dat ze woensdag weer naar buiten mag.
Ik ben idd blij als ik mijn zadeltje terug krijg en ik kan er tevreden over zijn.
Rowena heeft aan het incident gelukkig niets overgehouden. We zijn vandaag weer geweest en deed alles wat ze altijd al deed. Dus gelukkig geen trauma aan over gehouden.
Roosje lijkt een beetje op de fjord van mijn vriendin. Die heeft ook zo’n hoofdje, alleen een lichtere neus en een iets grotere voorpluk.

Lisenka: Dat is ook sneu voor zo’n jongetje dat zijn moeder hem zat was. Of was dat ook fantasie?

Rowena roept. Ben gebleven bij Heidi 16-08-09 23:50.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:53

Iloon om een goede spaanse pas te leren moet je in het begin er iemand achter laten lopen jij vraagt het beentje en degene erachter laat hem voorwaarts lopen. Schrapen en stampen is dan ook makkelijker af te leren.
Chico staat weer top op de foto !!!!

Idra zal proberen snel filmpje te maken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:55

Haha, ja, als hij het een beetje zat wordt gaat ie lamlendig doen, doen idd maar wat te schrapen ofzo (half werk). Of hij gaat idd stampen haha! Opzich wil hij aardig lopen, maar soms niet echt goed door. Is wel een tip om uit te proberen, thanx +:)+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:49

Kelly: gelukkig is Flaaf ook zo, hij snapt wel dat het geen tijd is voor gekkigheden :) ik loop ook altijd vlak voor de stal van de merrie langs met hem en dan is hij ook zo braaf, hij kijkt wel even maar dat is het dan ook. In de vorige stal stonden ook ruinen (in principe ruinen ze hier niet veel, dat is haram, oftewel, niet halal, en omdat er weinig merries zijn blijven de meeste hengsten ook gewoon rustig) en daar mocht hij nog wel eens naar hinniken :D Voelt altijd wel lekker he als ze een beetje gaan showen ;) En die lessen is zeker fijn, ik rijd al vanaf mijn 6e maar vrijwel alleen recreatief en buitenritten, dus als je dan ineens aan het werk wordt gezet blijkt er toch nog aardig wat fout te gaan :o

Ilona wat een mooierd heb je toch, dat koppie....

Ik vond trouwens net deze oude foto terug toen ik Flavio net had, hij was toch wel een stuk magerder toen: http://farm4.static.flickr.com/3458/383 ... aacd01.jpg
En dit is nu:
http://farm3.static.flickr.com/2464/380 ... 999840.jpg

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:38

Kelly_Taco schreef:
Saida Ik vind het wel weer een keer tijd worden voor foto's van je prinsesje!!!

U vraagt, wij draaien! :D

Frank -> In mijn jeugd heb ik ook veel zonder zadel gereden, het kon mij nooit te gek; springen, crossen, bokken, maakte me allemaal niet uit.
Maar na 18 jaar niet te hebben gereden kan ik dat niet meer, hoor!
Zolang Rintske rustig draaft kan ik haar redelijk uitzitten, maar anders niet.
Het wordt wel steeds beter door het vaker te doen, en voor mij is het ook erg goed geweest voor mijn houding en zit.

Lisenka & Shanna -> Idd is het maar een momentopname, alleen doordat ze onder elkaar stonden viel mij dit op. ;)
Naar mijn idee kan je pas echt iets zeggen of tips geven als je er met je neus bovenop staat.
Zelfs in een filmpje is vaak moeilijk te zien.

Sanne -> Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!
Ik vindt je steeds meer groeien en beter worden!

Anouk -> Fedde en Rintske zijn idd familie; ze hebben dezelfde papa! :+
Ik ben zeker weten heel erg gek met en op Rintske!
Ze betekent zo ontzettend veel voor mij! :+:
Gefeliciteerd dat je de opleiding mag gaan doen!

Martine -> Leuk die pubertjes die je steeds nastaren....
En Darius op de stoute tour! Hij is je aan het uitproberen, hè?
Leuke foto's ook!

Lisenka -> Gelukkig een goede afloop tussen Banjer en de herder!
Banjer geen verwondingen opgelopen?

Michelle -> Ik gebruik idd een clicker erbij.
Eerst maar geoefend met het aanraken van m'n hand, brokje erop en als ze die oppakte zei ik 'touch!' en direct een click.
Dit zo een poosje gedaan en toen zonder brokje op m'n hand, die kreeg ze pas na de click.
Vervolgens eerst het commando 'touch!' gegeven waarop ze mijn hand moest aanraken, direct een click gegeven op het moment dat ze mijn hand aanraakte en toen het brokje gegeven.
Toen dit goed ging met m'n hand hoog, laag, achter d'r schouder, tussen d'r voorbenen.
Alles vond ze leuk, als ze haar beloning maar kreeg.
En het is meteen een goede oefening voor haar buiging in haar hals naar rechts, daar heeft ze echt moeite mee.

Elise -> Tip om aan te komen; bietenpulp, veel slobber, maïsmeel, maïsbrokken..... }> :P
En anders mag je wel een killotje of wat bij mij komen halen, hoor! ;)

Niese1987 -> Leuke foto's! Heb je er nog meer?

Cynthia -> Jee ik schrok van je berichtje over je lichte hersenbloeding!!!
Gelukkig viel het verder mee en kon je toch je vakantie voortzetten!
Verder geen nare gevolgen?

Ilona -> Knappe Chicoooooo!!

Vanmorgen weer gereden en de diva heeft zich vandaag netjes gedragen, geen gebok meer.
Jammer genoeg kon ik niet alles meepakken wat ik wilde omdat er ook nog iemand anders in de bak reed, maar dat komt dat vandeweek wel weer.

Hier nog foto's van 3 weken geleden tijdens het warmstappen van Rintske.
Daarna was m'n fotograve verdwenen en zat ze met haar neus in de Penny's in de kantine. :D

Hier nog op haar landje.
Naast haar Coen en Daantje.
Afbeelding

Over d'r tempo hier en op de voorhand.
Afbeelding

Hier komt ze al iets beter.
Afbeelding

Volgens mij wilde ik hier net weer rechtuit gaan.....
Afbeelding

Schouder buiten.
Ahum, ik hoor Beda al zeggen; Waar gaat die linkerhand naartoe? :o :o
Afbeelding

En mijn nichtje Fien die Rintske mocht uitstappen. (met mij ernaast)
Kijk haar eens trots zijn!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 18-08-09 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:44

Gave foto's Saida! Wat zit je netjes rechtop!! Knappe Rintske :D . Ze doet het goed hoor. Dat dekje staat haar ook fantastisch! En je nichtje ook stralen :# sweet!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:15

Hihihi ja Kel was leuk toen met Taac he!! Hij is echt heel grappig!!
Mijn handen mochten idd wat meer naar voren, had mijn teugel wat langer. Doel was om hem meer te laten zakken en op te laten rekken over de rug, maar dat ging nog niet altijd. :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:15

Effe snel berichtje van mij! Heb niet bijgelezen, want heb het wederom superdruk. Ben met de kids een week in Drenthe geweest op een biologische melkveehouderij. Elke dag koeien uit de wei halen, helpen met melken, kalfjes en koeien eten geven en mijn zoon mocht zelfs een pasgeboren kalf de fles geven! Heb zelf nog de laatste avond een koe gevangen die uit de wei ontsnapt was }:0 (boer was die avond natuurlijk BBQ-en) maar dat ging gesmeerd. We hebben echt genoten. Vooral zoonlief die elke avond van half 5 tot na half 7 de boer aan het helpen was.

Moet nu weer bijwerken. Dus bijlezen zal later gebeuren. Nog deze week vakantie voor de kids en dan mogen ze weer naar school.

Jippe heeft gisteren zijn vliegenfrontriem om gekregen en zoals verwacht reageerde hij er niet op. Wel zaten er meteen een stuk minder vliegen op zijn ogen! :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:27

Saida: het klopt precies hoor wat je had gezegd. Bij Shanna liep hij opgerichter dan bij mij. Leuke foto's weer van jou en Rintske. Ik wil stiekem wel een stukje manen pikken. Rijd je nichtje Fien ook. Volgens mij vindt ze het wel heel erg leuk.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:10

@Sanne , hahahaha dat kan toch niemand weerstaan zo'n zielige blik! Mooie foto van die Fries zeg!! En van X-je ook!

@Frank , lekker bezig weer met Des en nog wel zonder iets!

@Anouk, gafe opleiding, daar is zeker wel veel werk in te vinden!
Ik ken maar weinig paarden die een echt goed passend zadel hebben. :Y)

@lakshmi, Darius is nog echt zo'n lekker kind. ;)
Dat hengstje van je vriendin mag er ook wezen (tja val nu eenmaal op schimmels)

@Jellie, hopelijk gaan ze iets voor je nichtje vinden, hoe oud is ze?

@Shanna, mooie Hally.
Je ziet bij jou inderdaad iets meer spanning met het rijden (ruggebruik)
Maar het is een mooi plaatje hoor! Staat je goed zo'n spanjaard.

@Saida, leuk he dat spelen met je knollie.
Rijfoto's zijn mooi, wat zit jij netjes zeg!!!!

@Lisenka, ik ga ook altijd voorover zitten als ik gespannen ben.
Wat raar dat die hond zo maar aan valt, zeker zo'n opgeleide hond.

@Kelly, leuk dat je voor de show bent gevraagd

@ Denise,Wat een leuke plaatjes, hoe gaat het nu met haar??

Wij zijn vandaag met de kids naar het Dolfinarium geweest.
Het was echt heel leuk, ik was er zeker al 10 jaar niet meer geweest.
Volgens mij vinden de dolfijnen het echt leuk om te "werken".
En ze worden uitgebreid beloond met visjes. :Y)
Bij de show van de zeeleeuwen zag ik duidelijk overeenkomsten met clickeren.
Echt leuk te zien dat ook zulke dieren hier op reageren.
Als de trainer aandacht vroeg moesten ze hun hand targetten.

Gisteren Xantha rondgeslingerd, althans dat heb ik geprobeerd.
We begonnen heel goed totdat ze ergens van schrok (en dat doet ze bijna nooit)
Ze was echt doodsbang en zette geen stap meer, ze bleef achter elkaar mesten.
Ze leek wel drie meter hoog ;)
Als ze al in beweging kwam sprong ze zowat in mijn armen (beetje zwaar 550 kg)
Wat bleek, een stukje bij de longeerring vandaan staat een grote trampoline met een net eromheen.
Daarop waren drie kinderen aan het springen, dat is natuurlijk wel heeeel raar en het maakt ook nog eens een gek geluid.
Dit was echt voor het eerst dat ik Xantha echt bang heb gezien.(en we hebben toch al heel wat rare dingen gezien en gedaan)
Elise is me komen helpen en heeft een paar rondjes naast haar meegelopen.
Toen het weer redelijk goed ging ben ik gestopt.
Weer een hele belevenis.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:49

Prinslover schreef:
Aahhhh, wat jammer!! Frank moet ECHT nog eens hierheen komen met Desje :D . Ik zie een strandritje wel zitten hoor haha! En bovendien kan die dan het spaanse halster meenemen :))

Hij wil morgen gaan... Heb je tijd dan? Gaat ie midden in Delft met busje en trailer een bed halen en dan naar jou haha! Frank heeft nog niemand gebeld hoor. Hij is hard aan het werk. Pas als ie zaken zeker weet, gaat ie bellen. ;)

Martine - Nee, haha :D Frank keek me al verbaasd aan, toen ik vertelde dat ik er tzt ook een week voor naar Engeland moet... 8-) Maar dat is dit jaar nog niet...
Flavio is ook mooi uitgegroeid zeg!

Judith - we hebben er al drie... :+ Ik zie Red Wine helemaal zitten echt!!! Maar ik denk dat mijn PRe nog niet aan mij toe is. Ook al geniet ik momenteel niet optimaal van Sam. Ik wil zoooo graag toch ook een keer in de bovenste helft van de ruiters zitten op concours... Laat ik dat eerst maar eens doen en daarna kan ik met een PRE de show stelen.

Kelly - Ik vind het echt moeilijk ja. Voor Frank is de kous allang af. Maar nu hij thuis staat, vindt Frank hem ook leuk hoor. Hij vindt zelfs dat Sam makkelijker in de omgang is. Het nadeel is dat Sam zich in de verzorging echt gedraagd als een pennypaard: Knuffelig, aanhankelijk, nieuwsgierig. Nou nog met mij op zijn rug. :Y)

Ilona - mooooi!!

Saida - Ik ga vrijdag naar Noord-Holland. Vanaf 3 uur is mijn tante waarschijnlijk thuis, dus als je tijd en zin hebt, laat me maar weten of het vrijdag uitkomt dat ik naar Rintske kom kijken? Ik weet niet of er andere verplichtingen zijn voor je natuurlijk? Anders pb je me maar. Als je wil, wil ik ook wel voor fotograaf spelen. Ik weet alleen niet of zwart bij mij net zo goed blijft plakken als wit... Leuke foto's!

Debbie - Daar geef ik Xanta geen ongelijk zeg! Wat een schrik! Haha een tanteline (zoals Sabrina altijd zei) Rijdt je ook op Xanta of is dat echt Elise nog, die dat bij houdt? Het wordt weer eens tijd voor foto's joh!

Nou, Frank is nu pas binnen, dus Sam heeft vrij....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:28

Ik ga van de week weer lekker rijden!
Over een tijdje maken we weer eens foto's. jullie zullen nog gek van mij gaan worden! :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:00

Debby jaaaaa foto's!! En zielige Xan dat ze zo bang was voor die trampoline is ook heeel eng hihi...

Zilfstar klinkt als een super leuke vakantie!

Saida leuke foto's! Wat is Rints toch een beauty!

Martine zo Flav is echt veranderd zeg! Ja in Marokko en Egypte enzo mogen ze vinden dat ik al getrouwd ben hihi..
Haha krijg jij ook een Tunesische bruiloft of niet?

Iloon leuke foto's zeg van Chic! Tis echt een knapperd!

Hincapie vandaag lekker laten spelen. Wilde eerst niet lopen en was daarna helemaal dol!

Jurken passen was helemaal geweldig! Heb een hele gave gezien. Morgen naar een andere zaak en donderdag terug naar de eerste om hem aan mijn ouders te showen..
Spannend.... Morgen gaan moeder en schoonmoeder mee!