Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KoudbloedKim schreef:Voor de eerste keer? Dat is best een slikmomentje.Maar je bent er heel snel aan gewend.
Het maakt het behandelen met bijv. Byemite en Cydectin een stuk makkelijker.
tjaakje schreef:Suikers spelen zeker mee. Er is nog geen test voor CPL helaas. Dat maakt de ziekte ook zo lastig. Je kunt bij een jong paard niet zien of hij het bij zich draagt. Daardoor valt het er dus ook heel lastig uit te fokken. Daarnaast staat er hier op stal een merrie van 16 met super gave benen waarvan de vader op vroege leeftijd is afgemaakt vanwege te ernstige CPL. En er staat er ook 1 die juist heel veel last heeft. Krijgt hetzelfde te eten, dezelfde (zelfs meer) beweging. Erg lastig allemaal.....
Jaan81 schreef:Ik denk dat er hier later ook zeker weer een trekpaard komt. Bij fleur ging het destijds prima om het onder controle te houden. Tych heeft de pech dat ie naar de CPL nog van alles heeft, wat mekaar helaas negatief beïnvloed.
Maar ik ben een te horen fan van het ras om ze te laten staan. Wel ga ik kritischer zijn op de benen. Bv dan liever een veulen van een wat oudere hengst en merrie.
guppekop schreef:Hoihoi
Onze merrie heeft denk ik ook CPL. De wonden heb ik nu heel goed onder controle. Alleen de ribbels zijn zoals die op de foto hierboven. Alleen heeft zij achter vrijwel niks en voor juist wel.
Wat zou je kunnen doen om de ribbels weg te krijgen? Helemaal niks of zijn er toch dingetjes tegen te doen?