DeniseSoares schreef:Pff die Digital
Wat een leukerd is Boneco!
[ [url=m/K3cnzG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dolár

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luckystory schreef:Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Mijn ervaring is wel dat ze bij de Lusitano-vrienden niet zo geneigd zijn om te helpen als het aankomt op het aanvragen van Cuzado-papieren.
Het op naam zetten van de merrie, zullen ze idd wel voor je regelen.
Mooie merrie!
Hengsten zijn natuurlijk vooral ook een kwestie van smaak. En het hangt er nogal vanaf wat je wensen precies zijn en het budget.
Wat zoek je precies?
Ik heb zelf momenteel mijn oog wel laten vallen op deze mooie jongen:
https://www.facebook.com/benoit.david.lusitano/media_set?set=a.10153950065940614.1073741887.554685613&type=3
Alleen wordt hij pas gekeurd dit jaar en ik vind het dekgeld best hoog voor zo'n jonge hengst die nog niets gepresteerd heeft.
Dan kan je misschien al bijna evengoed dekken met zijn vader (Escorial) of de grootvader (Spartacus)?
Nog eens een fotootje van mijn Gina
Nog steeds aan het revalideren van haar peesblessure. Maar ze lijkt nu toch (eindelijk) de goede kant op te gaan.
[ Afbeelding ]
_Zsazsa_ schreef:Ik wilde het cruzado papier via het Ancce aanvragen aangezien de hengst APTO is. Ik moet nog even vragen of dat kan.
Wat is normaal dekgeld in het lusitano stamboek?
Wat kost jou Dolar bijvoorbeeld duijfje? Ik wil graag een hengst die het goed doet in de dressuur. Dus liever een bewezen dan een jonge hengst.
DeniseSoares schreef:Hahaha Dolar!
ZsaZsa..is jouw merrie trouwens gepuntueerd?
Er zijn meer dekhengsten in NL: En Governo is overleden.
Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.
Kijk eens op de LVN site, daar staan ook aantal fokkers op met website.
Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen
_Zsazsa_ schreef:DeniseSoares schreef:Hahaha Dolar!
ZsaZsa..is jouw merrie trouwens gepuntueerd?
Er zijn meer dekhengsten in NL: En Governo is overleden.
Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.
Kijk eens op de LVN site, daar staan ook aantal fokkers op met website.
Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen
Dat weet ik dus ook nog niet, zou ik dat ergens terug kunnen vinden? Ze komt uit Frankrijk en die mensen spreken geen Engels. Heel vervelend. Uit het paspoort kom ik ook niet echt. Ze zou eigenlijk 28 april uitgerekend zijn maar mijn veearts denkt dat ze al veel verder is. Ik wilde het eigenlijk alleen bij pre's houden, maar ze was zo leuk.
_Zsazsa_ schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen met wat vraagjes.
Ik heb pas een Lusitano merrie gekocht die drachtig is van een Pre hengst. Nu wil ik haar op mijn naam zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verder alleen maar Pre's dus de Lusitano is onbekend terrein voor me. Ik wil een cruzado papier aanvragen voor het veulen maar dan zal de merrie eerst op mijn naam moeten. Verder wil ik haar dit jaar opnieuw laten dekken door een PSL hengst. Kent iemand goede hengsten in Nederland?
Dit is de merrie Fantastica Alegria:
[ [url=m/dJgN3B.png]Afbeelding[/url] ]