[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:51

Ik vind het echt leuke foto's, bedankt!

Ja het was echt een enorme slungel inderdaad, verre van knap... :D
ben benieuwd hoe hij straks is als ze even in de wei lopen!

maar het viel mij inderdaad de laatste keer ook op dat zijn achterhand ook iets ronder begint te worden...
wie weet wordt 'ie ooit nog barok... :D

Annash
Blogger

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:53

Nee, helaas, geen hele foto :+
Wel een ronde kont heeft 'ie al ja :j Wacht maar, die gaat wel uitzwaren hoor!!! Ben ervan overtuigd haha.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:56

allemaal stukjes? :D

ja ben echt heel benieuwd!
moet een stoere kerel gaan worden hoor! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:57

Allemaal stukjes ja hahaha. Mam had de grote lens erop en ze speelden veel voorin.
Of die van jou zat weer half achter de vos _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:58

:D
stukjes paard zijn ook grappig, kunnen we een grote paardenpuzzel maken... _O-

doet jouw kleine man het ook goed?
groeit 'ie nog steeds zo hard? :wow:

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:00

Nee alleen in de breedte op 't moment hahaha. Zie topic!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:06

:D
ik ga kijken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:45

Ellis: Hopelijk gaat het dan helpen die regumate... Het is inderdaad niet fijn om je paard zo te zien! Ik heb Shaggy ook nog wel eens in paniek meegemaakt, waarvan geen idee... Hij stond in de paddock waar die altijd in stond als ik ging uitmesten en ineens was het paniek. Stalgenootje van mij had rescuespray bij zich van bach therapie en dat sloeg wel redelijk aan bij hem gelukkig. Maar de oorzaak vinden en dat behandelen is nog beter inderdaad!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:48

Madelief – heerlijke foto’s ziet er super mooi uit

Suus – een super weekend gehad met je vriend zo te lezen, wanneer krijgen wij een foto?

Shanna – knappe dylano, mooie foto :j
Zal zo even in je topic reageren

Ellis – balen zeg van fifi had je lekker gereden en bouwt ze daarna toch veel spanning op heel begrijpelijk dat je haar daarna huilend op stal heb gezet, op zo’n moment voel je, je eigen ook echt machteloos.
Maar het lijk nu toch van de hengstigheid te zijn zo te lezen, hopelijk helpt het regumate voor haar.
En je hebt je eigen toch aardig moeten haasten lees ik, je zal vast en zeker doodop zijn geweest naar zo’n dag.
En succes ook vandaag met der, hoelaat mag je der ophalen ?
En je zwartje wordt ook steeds mooier <3

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:53

El, balen van je witte spookje, kan me heel goed voorstellen dat je er af en toe doorheen zit... :(:) je zwarte kanjer ziet er trouwens goed uit! lekker smoelwerk heeft hij <3

Madelief en Jasmijn, heerlijke duinrit en hele leuke fotos, die spontane ritten zijn toch vaak de beste :j

Shanna hij is en blijft erg smakelijk om naar te kijken *\o/*

Suus ook een goed weekend gehad met je nieuw of was het nou oude liefde :+ ;)

Vanavond komt de masseur voor de PI ben heel benieuwd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:34

Zo even snel tussendoor op mijn werk...
bedankt voor jullie lieve reakties! :j
vanmorgen 6 uur opgestaan, half 8 bij de kliniek, Fifi gevoerd en vast klaar gemaakt voor vervoer en even gestapt aan de hand...
8 uur was de veearts er, weer gescand en eigenlijk een zelfde beeld als gisteren, een aflopende hengstigheid, geen rare afwijkingen...
toen gauw terug naar stal, in de file...
dus Fifi bezweet de trailer uit, snel wat stappen, dun dekentje op en de de paddock in, naar huis, omkleden en weer richting werk!
maar ik ben wel blij dat we zijn gegaan!

Regumate meegekregen, moet ze nu voor langere tijd krijgen om te kijken of dit haar gedrag stabiliseert, dus eerst een paar maanden proberen en kijken of we echt verschil gaan merken.
Ben wel heel benieuwd...

cloor, thanx, ben zo benieuwd hoe hij uit gaan groeien!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:01

ellis - ik ben ook benieuwd of je verschil gaat merken ik hoop het voor je.
wel fijn dat ze nu weer lekker thuis is

Cloor - PI wordt vanavond lekker gemasseerd zo te lezen ik ben benieuwd wat jou ervaringen zijn, heike wordt namelijk volgende maand gedaan

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:27

Wie laat je komen, Cloor?
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:20

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:25

BrankaZ schreef:
Wie laat je komen, Cloor?
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring.

Alfons Boiten ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:34

Verwachtte ik al een beetje. Die zit in de buurt.
Ook een AdB-er, maar dat wist je vast al ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:51

Goedemorgen Allemaal :wave:

en beda hoe vond PI het?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:04

PI vond het helemaal niet leuk in den beginne :(:)
Hij vond een paar pijnpunten, rondom het schouderblad met name aan de bovenkant, aan 1 kant zijn triceps (geloof ik :+ ) en op het kruis. Punten die dus effect hebben op de lengtebuiging en bijvoorbeeld appuyementen, aha nou dat kan wel kloppen want hij leek wel op de rem te gaan daarin! Het waren wel serieuze punten vond hij, maar geen onoverkomelijke gelukkig!
Punten die ontstaan door vastliggen, gebruik ;) uitglijden, een x niet goed opstaan enz enz. PI is natuurlijk heel elastisch dus het valt gewoon niet snel op dat er wat zeurt in het lijf en als dat dan opvalt tja dan is het wel aanzienlijk. Na de behandeling nog even longeren maar na een paar bokken had hij er heel goed genoeg van, dat gaf dus wel aan dat hij behoorlijke reactie heeft, straks nog even longeren en dan morgen weer rustig aan rijden. Gelukkig loopt hij de hele dag buiten dus hij blijft in beweging.
Hij komt over 3 weken nog een x voor controle dus hopelijk is dan alles weer helemaal toppie :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:04

Goedemorgen allemaal! Lekker geslapen? :) hier is het lekker zomers weer en we hebben manliefs neef op bezoek gehad, die paardentrainer is op de racebaan, altijd leuk om eens ervaringen uit te wisselen :j we zijn daar ook wel eens geweest, heb volgens mij niet eens die foto's laten zien toen.. Ga effe bijlezen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:24

Cloris arme Pi! Gelukkig dat hij zo even lekker onder handen kan worden genomen :j

Ellis he wat vervelend weer met Fifi, jammer toch dat ze zich altijd zo opwind.. Gelukkig dat je haar nu gelijk kon laten onderzoeken, hopen dat dat middeltje werkt! Je zwartje ziet er goed uit!

Debby een leuke clinic gehad, en uiteindelijk toch het bed moeten delen met de katten :+

Denise het gaat wel, op zich vrij rustig maar al de zesde dag vandaag dat die helikopters steeds heen en weer vliegen, schrik er elke keer toch een beetje van hoewel ze er natuurlijk ter bescherming vliegen.. := hoe gaat het met jou? Echt fijn dat jullie weer lekker kunnen gaan trainen!

Madelief leuke foto's weer!

Suus klinkt goed dat nieuwe baantje, een beetje half half zo, ideaal :D

Shanna hoe kan je daar nou niet voor vallen?!

Annash
Blogger

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:10

... :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:22

ach gos PI vond het dus niet zo leuk :n maar gelukkig is het op te lossen en moet je dadelijk lekker verschill gaan merken met rijden.
ben benieuwd hoe die hem over 3 weken vindt

martine snap best dat je nog steeds schrikt van die helikopters ze maken ook niet een klein beetje lawaai, maar zoals je al zegt ze vliegen ter bescherming
met mij gaat het redelijk, druk bezig met afvallen dus hoop mijn eigen snel lekkerder in mijn vel te voelen, en ben nu ook echt wel blij dat het met mijn kanjer weer goed gaat :D

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:06

lakshmi schreef:
Alicia ik voel nu wel iets opbollen ja, maar je ziet nog niet zo veel. Vanaf 6 maanden pas, dat is best laat! Ben jij eigenlijk snel na je zwangerschap weer op het paard gestapt?
Oh wat erg van je oma.. Pff dat is rotnieuws ja.. Ze woont dus in Canada? Gelukkig dat je moeder er heen kon, is nu ook niet bepaald naast de deur natuurlijk ;(
Zo dat klinkt heftig! Hij is wel erg gevoelig he? Lastig, dan kan je ook niet zoveel beginnen natuurlijk.. Hoewel hij uiteindelijk in de les dus toch goed liep, gelukkig maar.. Haha een snelheidstrein in China :') hoop voor jullie dat hij lekker blijft lopen, is toch erg frustrerend als je steeds weer een stap terug moet doen. Flavio is amper vooruit te branden in de bak, hij vindt dat echt verschrikkelijk. Buiten is hij juist erg voorwaarts..

Madelief haha dat doet goed, een schone koelkast. Wel een rotwerk altijd.. Wel vreemd hoe dat soort dingen ineens een stuk aantrekkelijker lijken als er tentamens aankomen :')

Hier gaat alles goed, gisteren die meiden weer langs gehad die wel eens de paarden mee naar buiten nemen, ze hadden een lekker ritje gemaakt. Had het nieuwe Portugese hoofdstel op Flaaf gepast, past hem heel goed! Beter nog dan die andere die ik had, daarvan was de neusriem eigenlijk te groot. Heb wel foto's gemaakt, fototoestel doet het weer, maar kan nu m'n kabeltje niet vinden :')
Vanochtend naar het vliegveld geweest hier, dat ziet er al wat netter uit weer. De vluchtelingen liggen nu enkel nog maar op de bovenste verdieping, ze hebben nette ruimtes voor ze ingericht en onderin is het netjes opgeruimd (het stinkt ook niet meer zo verschrikkelijk). Verder zitten we natuurlijk in afwachting van die vergadering vandaag in Parijs over wat ze gaan doen aan Libie!

6 maanden is idd laat, maarja, aan het einde woog ik 25kg zwaarder! Dat was overigens binnen 2 weken er allemaal weer af. Nee, ik ben niet snel weer gaan rijden na de bevalling. "officieel" mag je na 6 weken weer rijden, ik ben er weer opgestapt na ongeveer 11 weken. Vond ik wel wat prettiger voor mn boeltje daar beneden, was wel even opstijgen enzo... :=

Madelief vroeg er ook al naar: Ja, mn oma woont in Canada. Ik kom er zelf ook vandaan, ben op mn 6e naar NL gekomen.

Yep, Dable is heel gevoelig. Ik heb nog nooit zo een gevoelige paard meegemaakt. Zelfs mijn vroegere trainer heeft daar een opmerking over gemaakt en dat hij heel erg op mij bouwt en dat terwijl mijn trainer heel veel met PRE's heeft gewerkt! Is idd soms frustererend wanneer hij zo loperig en kijkerig is, maar daarentegen kan hij ook super lopen en heet zo een zachtaardig karakter. Hij is gewoon heel puur en echt nog een bambino in zijn hoofd.

Dus Flavio gaat liever op pad dan dat hij in de bak werkt? Dat kan ook lastig zijn.
En fijn gereden met nieuw Portugees hoofstel, goed dat deze beter past.

Libie houdt de gemoederen bezig. Wel goed dat het vliegveld nu wat netter is.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:11

Angela: Dus de paardjes zijn er lekker op uit geweest? Zijn ze niet ziek geworden van al dat eten? Wat een lieve foto's overigens.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:12

Esther, Beda en Saida; Wat een mooie strandfoto's weer, wat een bofkonten!!!!