[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:13

Prinslover schreef:
Mayke, ja, blij dat je Fauno hebt mogen leren kennen, dat geloof ik! Maar die mensen dankbaar zijn voor het dumpen van hun paard? Nou, daar zou ik nou niet blij mee zijn, wel de lessen wat ik ervan zou leren.. Maar vind het nogal los van elkaar staan..

Staat/stond Fauno trouwens niet te koop?

als zij dit paard niet bij mij gedumpt hadden, was dit voor mij nooit zo gebeurd.
Ik heb mijn lessen ed te leren, zij die van hun..., dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
Het heeft alles met bewustzijn van te maken.
het merendeel zit nog in ego bewustzijn,
zo zijn we ook opgevoed (ook mede dankzij de kerk ) dit hoort wel, dat hoort niet. Mensen is niet geleerd hun gevoel of instuitie te volgen, want dat was slecht en hoorde niet.
ziejemij , zie je mij, komt meestal voort uit een gebrek aan opvoeding, waarin men niet geaccepteerd werd als kind , als hoe je was. Je moest dus veranderen , anders pas je niet in deze wereld.
continue verloog je jezelf en werd je onzeker.
Nu om die onzekerheid te voeden, zoek je aandacht en gezien te worden!
Terwijl echt uit je kracht leven, is doen, wat je voelt te moeten doen voor jezelf. als is het ondersteboven op een paard zitten (hoe zeer dit ook door de jurys ondergewaardeerd zal worden)

Zie jij wel eens, dat er gelachen wordt als er een wedstrijdje gereden wordt?
Ik zie stakke gezichten, vol met prestatiedrang om gezien te willen worden.
er is veel onvrede ,want het paard doet niet wat je wilt.., boosheid,ja zelfs agressie naar paarden gericht...
ik zie heel weinig vreugde meer in het werken met paarden in wedstrijdcircuit.
Ik moet mij daar ook bewust af gaan sluiten, want ik voel daar enorm veel pijn en verdriet van al die paarden en ruiters..., want dit willen ze eigenlijk niet zo.
iedereen wil harmonie en balans....geen ego, macht en geld..., daar mogen we nu echt vanaf.

wat betreft fauno, staat/stond te koop...
ik heb nu 4 paarden, waarvan ik er 1 mag gaan loslaten..., het wordt mij nu teveel.....4 paarden, werken en mijn passie volgen. Niet alleen lichamelijk, maar ook financieel. (door omstandigheden)
Alleen gaat 1 van de 4 echt alleen naar de juiste persoon, die goed voelt voor mij.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:18

Ja, Mayke, de meningen zijn over bovenstaand stukje verdeeld denk ik. Je hebt gelijk dat het (te) veel spanning is in het wedstrijdwereldje, ja er gebeuren dingen die niet goed zijn met paarden... Triest om te zien... Maar gelukkig kan ik ook kijken naar de mensen die wél plezier hebben in het wedstrijd rijden, zitten hier een paar goede voorbeelden in het topic :j .

En 4 paarden kost een hoop idd.. energie, aandacht en geld.. Maar waarom Fauno? En niet Goloso te koop? *Zag toevallige Gemelo en Fauno op i-net..* Of maakt het niet uit, als je maar 1 passende eigenaar vind voor 1 van je paarden?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:21

Hoezo wordt er niet gelachen op wedstrijden? :+ ;)

Afbeelding
Afbeelding

(dit was na een bok bij het aanspringen in galop :D )

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:22

Hmmm...door het onduidelijk worden van de verkleinig zie je hier mijn big-smile niet echt

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:25

ik had mn laatste proef ook een bigsmile van oor tot oor op mn gezicht!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:54

Kelly_Taco schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve reacties

Ik ben zooooooooo blij!!!!

Hij deed het echt geweldig op de keuring!
De dierenarts mocht hem overal aanraken en hij deed het allemaal heel braaf!!

Ondanks dat ik weet dat ik misschien nooit een normaal rijpaard aan hem zal hebben kan mijn geluk niet op!
Er zijn zoveel leuke dingen die ik met hem kan doen!

We gaan hier snel weer een borreltje drinken!

Kelly super zeg! Ben blij voor je, dacht nog aan je iets over half 2 ;)

De rest, het gaat echt te snel hier... Gezien ik nu een zware studie, werk, paard en vriend heb denk ik dat jullie me hier niet zo vaak meer zullen zien... Red het zelfs niet om alles bij te lezen!

Oja Beda, las nog ergens dat je bang was dat Alegra in dr uppie stond, nee hoor ;) Alleen Fuur werd naar binnen gehaald omdat ik zo'n aansteller ben :D :') En nu staat Fuur weer gezellig bij haar!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:03

Hoe bevalt het studeren je tot nu toe? Zwaar? Of juist heel leuk en intressant (en zwaar :P ).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:06

borderjay schreef:
Hoezo wordt er niet gelachen op wedstrijden? :+ ;)

Afbeelding
Afbeelding

(dit was na een bok bij het aanspringen in galop :D )

zoooo grappig, dat er gelachen wordt bij een "fout" in het rijden hahahhahah

ik zag van gemelo altijd de humor erachter...alle schrikreacties die ik in zijn lijf voelde, vond ik echt humor..en natuurlijk, als er voorgelezen werd galop...sprong meneer meteen keurig in galop :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:08

Prinslover schreef:
Ja, Mayke, de meningen zijn over bovenstaand stukje verdeeld denk ik. Je hebt gelijk dat het (te) veel spanning is in het wedstrijdwereldje, ja er gebeuren dingen die niet goed zijn met paarden... Triest om te zien... Maar gelukkig kan ik ook kijken naar de mensen die wél plezier hebben in het wedstrijd rijden, zitten hier een paar goede voorbeelden in het topic :j .

En 4 paarden kost een hoop idd.. energie, aandacht en geld.. Maar waarom Fauno? En niet Goloso te koop? *Zag toevallige Gemelo en Fauno op i-net..* Of maakt het niet uit, als je maar 1 passende eigenaar vind voor 1 van je paarden?

diegene die NIET weggaat, is nombrado..., die is het eerste gekomen , als 4 maanden oud krummeltje.
Goloso kan ik écht géén passende eigenaar voor vinden 8-)
blijft over, of gemelo, of fauno (die is tenslotte het laatste gekomen)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:25

Nombrado hopelijk vind je een leuke baas voor een van je paarden.

Borderjay gelukig kan je wel lachen op wedstrijd :D

Ieder halfjaar is er onderlinge op stal maar helaas kan ik volgende week niet meedoen met de fant. Hoop over een halfjaar wel weer. Dan ook t liefst voor de wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:32

Ben ik weer!

Kelly Kun je mij ook eens een pb-tje sturen over Adorno zijn rugzak? Ben ik toch wel benieuwd naar... :o

Gab Wat vervelend van je hond! Hoe gaat het nu? Heeft de DA haar al kunnen onderzoeken? Ik zie je smile nog wel hoor op de foto's van je wedstrijd. ;)

Debby Succes morgen op HE! Als ze net zo braaf is als op de keuring van vorig jaar komt het helemaal goed!

Anouk Wat schattig Sabrina en Prince naar de ponyclub. Ze wordt wel lekker fanatiek zo te lezen! Ik heb trouwens niet bij een ruitersportzaak gesolliciteerd.

Loolapelooza Waar sta je als ik vragen mag? Als het enigzins bij mij in de buurt is dan kan ik mijn instructeur je wel aanraden.

M'n sollicitatiegesprek ging wel goed denk ik. Ze hebben alleen ontzettend veel reacties gekregen op de vacature. Van de 60 à 70 sollicitanten hadden ze 10 geselecteerd om op eerste gesprek te komen. Daar zat ik in ieder geval tussen. Morgen of maandag hoor ik of ik op gesprek mag komen bij het bedrijf zelf. Als dat goed gaat moet ik nog 2 stappen doorlopen. Een heel sollicitatietraject dus. Maar ik hoop echt dat het wat wordt! Werd gelijk al helemaal enthousiast bij het lezen van de vacature en het bedrijf + merken die ze verkopen spreken mij ook erg aan. Maar ja, met zoveel kandidaten waar ze uit kunnen kiezen moet ik ook weer niet te enthousiast worden. De kans is toch wel aanwezig dat ze mij helemaal niet uitkiezen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:33

Yenneke t zou wel fijn zijn als je t wél wordt. Iig succes :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:41

nombrado schreef:
dat bedoelde ik Karina te zeggen.

Mayke, ik begrijp wel wat je me wilt zeggen, en ik ben het met enorm veel dingen die je zegt volkomen eens, maar niet alles werkt voor mij, of een ander, exact zoals het op dit moment voor jou werkt. Ik heb je direct al gezegd dat ik desalniettemin interesse in- en respect voor jouw huidige zienswijze heb. Ik ben oprecht blij voor je als dit is is wat voor jou werkt, en jou helpt.

Toen Fauno bij jou kwam kan ik me herinneren dat je er erg fel en boos over was hoe slecht hij het bij zijn vorige baas had gehad. Terwijl in het kleine wereldje ook iedereen wist wie dat was, en er ook wel mensen andere ideeen over hadden hoe beroerd dat leven geweest was, en de vorige eigenaar vast ook zijn redenen had om het zo te doen....

Wij kennen elkaar al langer, en ik weet donders goed dat jou vreselijke dingen gebeurd zijn... (heb er zelfs nog wel eens midden in gezeten :o ).... ja, alle ervaringen, dus ook de slechte, vormen jou tot wie je bent. Daar ben ik het helemaal mee eens. En ook dat niks voor niets op je pad komt.
Vanaf daar gaan wij een andere weg in.
Voor mij werkt het zo: Voor die ontwikkeling mag en moet ik dankbaar zijn. Maar dat doe je zelf, niet een ander. Wees dankbaar voor het leven en voor alles wat op je pad komt, en voor het feit dat je daardoor kunt groeien. Maar het zijn niet die personen die je die kans hebben gegeven om te groeien, de situatie heeft dat gedaan.

Er is geen fout of goed, behalve dan dat wat voor jou werkt, goed is. Dat houdt dan ook in dat wat voor mij werkt, ook goed is 8-) .

Ik ben enorm blij en dankbaar dat sommige dieren op mijn pad gekomen zijn, ik ben blij en dankbaar voor levenslessen die ik heb geleerd, maar voor MIJ werkt het niet om daar "iemand" dankbaar voor te zijn. Als dat voor jou werkt is het okee.

Ik heb gelukkig ook geleerd om mijn gevoel te volgen en niet alleen te handelen zoals dat verstandig wordt geacht...
Dus daarin volg ik je helemaal.

Nou, Gab zit nu bij DA met Chance als het goed is.... Pfff, blijft toch ook altijd mijn puppie hoor! Echt naar als ze zich zo rot voelt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:47

Heeee, daar is Yenneke! Ik heb aan je gedacht hoor! Ga nu verder duimen dat je door gaat naar de volgende ronde!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:50

Heel mooi uitgelegd Karina, wat kan jij dat goed! :j

Yenneke: Oee, spannend dus!!! Ik hoop echt dat je nog door mag. Je hebt tenslotte wel ruime ervaring!! Ik ga voor je duimen :D .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:52

Karina,
Ik ben niet boos of fel geweest naar hoe fauno het gehad heeft..(of naar zijn vorige eigenaar).., wel verbaasd of meer een gevoel van onbegrip. Wel realiseer je je dan, dat niet iedereen een dier heeft staan, op de plek waar ik ze heb in mijn leven. En misschien is dat de groei die je door gaat, voor de een anders dan de ander.
dieren hebben in mijn hele leven een speciaal plekje gehad, wel of niet van mij, maakte me niks uit.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:53

nombrado schreef:
hihi... die wesp kwam via rinsk JOU wat zeggen. Rinske weet het allemaal al!

kort gezegt, precies wat zij doet, mag jij doen naar sommige toe.... ophoepelen!!!!!!!!!!!!!!!
niet meewaaien met alle winden, eigen standpunt innemen en dit ook uiten.

volgens mij hebben we het daar wel eens eerder over gehad ;) ....

Hmm, dat was vorig jaar in sommige gevallen idd zo, nu toch echt niet meer.
Ik kom wanneer het mij uitkomt, en doe de dingen die ik wil doen en zoals ik ze wil doen.
Raad is altijd welkom, ik luister altijd, maar of ik er wat mee doe hangt af van mijn gevoel daarover.
Wel hou ik rekening met anderen, zoals zij ook rekening houden met mij.
Ik ben nu eenmaal niet de enigste met een paard op het terrein, en ook niet de enigste die gebruik maakt van de faciliteiten daar. ;)
Zo werkt het ook voor mij in mijn dagelijks leven.
Ik doe de dingen die ik wil doen en zoals ik ze wil doen, volgens mij gevoel en rekening houdend met de mensen dicht om mij heen.

Gabriella -> Hoe gaat het nu met Chance? (hopelijk iets beter?)

Loolapelooza -> Hihi! Ik had net in je topic gereageerd, maar zie dat je hier al een oproepje hebt geplaatst! ;)

Yenneke -> Nu maar duimen dat je er weer uit wordt gepikt!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:01

nombrado schreef:
Karina,
Ik ben niet boos of fel geweest naar hoe fauno het gehad heeft..(of naar zijn vorige eigenaar).., wel verbaasd of meer een gevoel van onbegrip. Wel realiseer je je dan, dat niet iedereen een dier heeft staan, op de plek waar ik ze heb in mijn leven. En misschien is dat de groei die je door gaat, voor de een anders dan de ander.
dieren hebben in mijn hele leven een speciaal plekje gehad, wel of niet van mij, maakte me niks uit.

Onbegrip en boosheid liggen vaak dicht bij elkaar. Misschien had ik dan ook beter kunnen zeggen dat ik weinig begrip kon opbrengen voor de handelswijze van Fred z'n baas, en dan ook nog vooral in die situatie. Op ander gebied kan ik hem ook zeker bewonderen.

Ik moet wel zeggen dat ik me tegenwoordig steeds vaker voorneem om me niet meer te ergeren, slechts te verbazen ;) .

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:02

Anouk echt leuk dat je zadeldoorpas lessen neemt en dat je hoofdstellen gaat maken, daarvoor heb ik bewondering. Daar zal je een stevige naaimachine voor nodig hebben of gaan de stiksels met de hand?,Owww, prachtige gespen zoeken. Leuk en een uitdaging om zoiets nieuws te kunnen plannen voor de toekomst. Ik zou ook meer willen weten over zadels aanpassen en vooral wanneer ze niet meer goed zouden zijn.
Ja joh, Raar genoeg zijn hier boeren die hun geiten gras geven en de paarden stro en haver!
Nou ben ik dus ook zo'n boerin die vind dat paarden het beste van het beste moeten hebben dat in mijn bereik ligt, dus leg ik manlief weer zijn snijmes in handen en trekken we erop uit met de motor. Na enorme regenbuien liggen hier de gaten in de harde zandweg vol met water en modder, dus is het nog gevaarlijk ook.
Arme Sam, billen tegen de stroomdraad! En jij bent aan het sporten met de mesthoop op te hogen Dat doe ik dus ook elke dag. Wanneer ik de paarden buiten breng steken ze echt allemaal hun hoofd richting halster, zonder uitzondering, geen 1 die protesteert. Tornado en Rafale helpen werkelijk mee en terug naar stal tijdens etenstijd wachten ze nu ook keurig tot ik het halster heb afgedaan, ze lopen bloot hun stal in en worden dan ook niet meer gestoord, daar werken ze allemaal goed in mee. Ik vind dat erg aandoenlijk.

Jellie Tja die luzerne man is erg groot en aanwezig, bij willekeurig welk ander persoon zou ik direct zeggen "kom meeten!", ik heb nl veel over voor onze paarden, maar deze man neemt letterlijk alle ruimte in beslag en gooit dan ook zijn mislukte liefdesleven op tafel, ik ben de man gewoon spuugzat, want hij is erbij met luzerne snijden komt overdag ook nog eens langs en nodigt dan ook zichzelf en n vriend om mee te eten. Ik nodig graag zelf uit. Dan maar over op 'gewoon' gras.

Laulau, ja echt die luzerne geeft gewoon felgroene mest, echte grasvlekken op die schimmel.
Onze paarden zijn ook schraal, sommige paarden zijn hier best goed dik, maar ik ben nu zeer voorzichtig met bijvoeren want er zijn veel voedingsmethodes oa dadels die hoge suikerconcentraties bevatten en hoefbevangenheid in de hand kan werken. Stro laten ze op een gegeven moment gewoon liggen dan zijn er klaar mee, nou ligt dat ook aan de kwaliteit van de baal, maar wanneer we er de tijd voor hebben wil ik gewoon vers gras voeren, ik wil dat ze de hele dag zin hebben om te eten. Wij voeren ook zemelen maar dat zet helemaal niet aan. Nou hoor ik ook weer dat veel luzerne op stal voeren koliek kan veroorzaken. Alles maar afwisselen en rustig tot het juiste resultaat komen. Gelukkig eet ons jonge arabieren prinsje Sife ook van de grassen wat hij eerst liet liggen. Ik heb hem getruuked door de grassen te mixen met stro. Olie toevoegen ga ik ook nog proberen. En vandaag hebben ze weer een wormenspuit gekregen.
Wanneer je schimmel later lichter wordt en je vlekken op het wit niet wegkrijgt neem dan wat fijngestampte houtskool van de bbq en n ietsiepietsie water erbij daarmee de vlekken inwrijven, afspeoelen en dan is zijn vacht weer als nieuw!

Annash nou spannend en goed van je dat je weer een paard aan het uitproberen bent. Je bent ook echt actief op zoek in je onderschrift te lezen. Sterkte hoor, uit je woorden op te maken is het blijkbaar echt aan je hart gegaan!

Barroco echt leuk die fotoserie van de shire buitenrit. Hier spuit 11: "jaja waarom doe je dan ook geen cap joh!" Nou hier in de woestijn mag je een tulband om je hoofd wikkelen. _O-
Al die adviezen in NL die dan als verplichting worden opgevat. Ongeloofelijk! Moet je toch zelf weten! Ikzelf rijd echt liever zonder.

Borderjay Bon Chance voor Chance! Wat n triest nieuws zeg! Ik hoop dat je erachter komt wat het veroorzaakt. Dat bloedbraken is niet goed.

Marialva Bijzonder een tweeling, dat zal niet zonder gevaar zijn. Ik ben eigenlijk benieuwd of dat vaker gebeurt bij paarden. Lijkt mij uitzonderlijk.

Amanda89 Hoi!

Nombrado Ik lees graag wat je schrijft. Fijn dat je veel uitlegt. 1 paard minder in de kudde? Ik vind het zelf al erg wanneer ik straks een week terug ga nar Nl en onze 4 moet missen, laat staan dat er 1 verkocht moet worden of weggaat. Liefde is soms volledig loslaten,...

Saida, oh joh zonder internet was ik allang weer terug in Amsterdam geweest. Het vervangt bij mij de encyclopedie en de telefoon en papieren brieven schrijven. Ik ben meer aan het netwerken dan ooit in mijn leven. Maak ineens zelf een hele website,...
Ja? Ik ben druk in de weer met echt alle middeltjes, van water tot teatree oil wat ik toevallig bij me had. Stel je voor dat het weer helemaal goed gaat met dit prachtpaard dan ben ik zo blij! Nu nog mooi rond op de kont worden en iedereen hier zal jalours zijn! Hij is zo makkelijk te rijden, vooral door een ruiter met zachte hand die de beenhulpen kent!

Manlief heeft ook de computer gevonden en speelt spelletjes mahjong en wanneer hij geen zin meer heeft krijg ik de computer doorgeschoven. Zit ik ineens spelletjes mahjong te spelen terwijl ik berichten moet beantwoorden en dit topic moet bijhouden!
Vandaag kwamen er zelfs 3 streekDA's in een witte landrover, gingen ze voor de grap arabisch tegen me praten om mijn niveau te testen. "Nou" zei ik, -in het frans natuurlijk, "daar heb ik geen antwoord op!" Moesten ze lachen. Een wormenkuur voor alle 4, gratis vitaminepoeder werd verstrekt en we kregen zelfs weer 2 gratis bitten. Toemaar. Even eerder waren er 26 balen stro afgeleverd en die werden kritisch onderzocht door de 3. Er lag een restje van de vorige partij wat niet werd gegeten door de paarden. "Dit moet je de paarden niet geven" zei de 1, "nee," zei ik "dat is slecht voor de keel en de maag." Ik bracht een meervoudig vertakte gedroogde stengel waar een soort kamille achtige bloemen aan hadden gezeten en wilde weten wat hij ervan vond. "Nou", zei hij "ik zou botanicus moeten zijn om te weten wat dit is, maar de paarden kunnen dit eten hoor!"
Gisteren nog had ik wat planten uit de boomgaard weggegrist en weggesmeten waarvan ik vermoed dat het jacobskruid is. Ik zit nu overal bovenop, maar om stro goed te onderzoeken zal ik zeker een botanicus moeten worden en die DA zou toch eigenlijk in zijn avonduren ook moeten gaan uitzoeken welke planten precies voor welke dieren giftig zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:02

_Saida_ schreef:
nombrado schreef:
hihi... die wesp kwam via rinsk JOU wat zeggen. Rinske weet het allemaal al!

kort gezegt, precies wat zij doet, mag jij doen naar sommige toe.... ophoepelen!!!!!!!!!!!!!!!
niet meewaaien met alle winden, eigen standpunt innemen en dit ook uiten.

volgens mij hebben we het daar wel eens eerder over gehad ;) ....

Hmm, dat was vorig jaar in sommige gevallen idd zo, nu toch echt niet meer.
Ik kom wanneer het mij uitkomt, en doe de dingen die ik wil doen en zoals ik ze wil doen.
Raad is altijd welkom, ik luister altijd, maar of ik er wat mee doe hangt af van mijn gevoel daarover.
Wel hou ik rekening met anderen, zoals zij ook rekening houden met mij.
Ik ben nu eenmaal niet de enigste met een paard op het terrein, en ook niet de enigste die gebruik maakt van de faciliteiten daar. ;)
Zo werkt het ook voor mij in mijn dagelijks leven.
Ik doe de dingen die ik wil doen en zoals ik ze wil doen, volgens mij gevoel en rekening houdend met de mensen dicht om mij heen.

!

dan zal het boek niet kloppen

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:11

bedouin schreef:
Marialva Bijzonder een tweeling, dat zal niet zonder gevaar zijn. Ik ben eigenlijk benieuwd of dat vaker gebeurt bij paarden. Lijkt mij uitzonderlijk.

Dat is het ook. Meestal gaat het in een eerder stadium van de dracht mis. Het is vrij uitzonderlijk dat een tweeling normaal ter wereld komt en dan ook nog normaal opgroeit.
Mijn Veludo is de helft van een voldragen tweeling, zijn zusje heeft echter maar twee dagen geleefd. Wel is er een vermoeden dat deze paarden altijd wat "zwakkere broeders" blijven... en in Veludo's geval klopt dat ook wel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:12

Bedouin, op zulke mensen zit je idd niet echt te wachten :n
Leuk bezoek gehad van de Da's. Op jkk zit je niet te wachten :n

Stalgenoot van mij heeft ook de helft van een 2ling.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:21

Wenda -> Gedroogd ziet Jacobskruid er zo uit;
Afbeelding
Afbeelding
Teatree is ook een heel fijn middel, het werkt tegen parasieten en gaat ontstekingen tegen.

Mayke -> In dit geval zeker niet wat mij betreft.

Is Gemelo een tweeling, gezien de betekenis van zijn naam?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:24

ik heb even alles snel doorgebladerd want heb zo les, dus even gene tijd om bij te lezen !

wel leuke foto's gezien :D

en Kelly GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!! :D :D

Lisenka: ergens voor pagina 25 had ik foto's geplaats van Betunero
en Garbosa :)

moet nog even 1 ding kwijt :D
vorig weekend is mijn zusje gehuldigd als KringKampioen van de
DE-L2 met haar welsh k klophengst "Maya's Wendo"
Ben zooo trots op haar !!! :D helaas kon ze niet naar de brabantse kampioenschappen omdat we toen nog op vakantie waren...

zo nu snel naar me les :wave:

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:49

[quote="_Saida_"]Wenda -> Gedroogd ziet Jacobskruid er zo uit;
Afbeelding
Afbeelding

" Non! Il n y a pas chez nous!" zegt Abderrahim die met zn neus tegen het beeldscherm zat om goed te zien wat t was.
Ikke ik trek gewoon alles wat meervoudig is en gele bloemen heeft de grond uit!
ThanX Saida, voor de foto's is wel duidelijker zo, weinig foto's nog gezien van gedroogd jacobskruid!