[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:40

Ja, blijft toch wel een schok..... Meestal áls een vliegtuig chrasht is het echt foute boel.... Liever niet dus! Maar ik hoop voor de mensen die betrokken zijn en na bestaande dat de schade 'meevalt'.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:49

De maatschappij heeft gezegd dat er geen dode zijn, maar ja die proberen de 'schade' voor hun bedrijf natuurlijk te beperken...

En tja je weet natuurlijk ook niet of er zwaargewonden tussen zitten die nog overlijden in het ziekenhuis...

Ik hoop het idd ook nooit mee te maken! Ik vlieg nogal wat af, maar de laatste tijd voornamelijk met Nederlandse maatschappijen... Op de een of andere manier lijkt me dat veiliger...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:32

Ik hoorde net dat er waarschijnlijk 9 doden zijn waarvan 3 bemanningsleden (cockpit)
Wat een drama zeg.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:36

Op nu.nl lees ik net dat iemand van het crisisteam heeft gesproken over 15 doden.... Ik denk dat het nu nog een beetje hectisch voor exacte getallen...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:39

Die persconferentie hebben we lekker wat aan. hij kan nergens iets over zegen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:42

Het zal weer niet.... Ze weten altijd hele mooie praatjes te verzinnen die eigenlijk geen inhoud hebben!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:43

Jongens, ik moet me aankleden en gaan werken. Niet teveel beppen he.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:45

Nouja dr zijn wel dode, ze lieten foto's zien met dode waar de benen onder de doeken vandaag kwam :p en idd ook wss mensen uit de cockpit (3 zeggen ze) Dus dat zijn de bemanningleden:P want ik de cockpit zitten er maar 3 toch?
Pff stomme persconferentie, Ze zeggen nergens wat over. hadden ze net zo goed niet kunnen doen! Zonde van hun tijd.
Mahja afwachten tot einde van de dag, dan weten ze wel meer over de doden. Nu zeggen ze natuurlijk allemaal maar wat.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:45

Werk ze benthee:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:46

Er is nu bevestigd dat er 9 doden zijn.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:47

Ja maar nu nog maar afwachten of er niet meer in het ziekenhuis sterven! Pff voor mij weer een reden om zowiezo never nooit in een vliegtuig te stappen:p

En al zouu het ook moeten, gewoon met klm vliegen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:58

Ik vind vliegen heerlijk :). En ach uiteindelijk vallen er minder doden als op de weg.... Alleen als er doden vallen zijn het er in een keer wel gelijk veel. Mijn oma vond het vroeger ook niks toen we met zn alle op vakantie gingen met het vliegtuig... Als dat ding was neergestort was ze dr twee dochters met echtgenoten en dr vier kleinkinderen in één klap kwijt.

Maar ach ik heb het nog nooit eng gevonden :). En dat zal ik denk ook nooit gaan vinden...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:07

Citaat:
Dit was ook meteen wat er door mijn hoofd ging; dus ik kan Rintske niet goed onderhouden terwijl ik voor haar lang zoveel niet heb betaald........?

Ik denk dat het verkeerd begrepen word ik heb het over mijn PRE die ik op sommige sites in NL te koop heb aangeboden , ik krijg reacties van mensen die dan vraagprijs vragen ik mail ze de vraagprijs en informatie en krijg dan een reactie terug van , leuk paard zijn gek op Spaanse paarden maar we kunnen de prijs niet betalen maar wel een goed tehuis geven. Je weet toch wat een doorsnee PRE kost , ik heb hem al in een normale prijsklasse. Als ik bijv auto koop(wat eigenlijk stomme vergelijking vind) en ik heb voor een seat ga ik toch ook niet naar de mercedes garage en zeggen ik heb geen geld voor dat ding maar ga hem wel goed onderhouden, je paard verkopen is al moeilijk en dan word ik kwaad op zulke reacties , dat wil niet zeggen dat als je een goedkoop paard koopt er niet goed voor bent of hem niet kan onderhouden.

Waarschijnlijk houdt mijn nichtje hem of een ruiter uit Valencia die is ook geintereseerd maar wil hem 2 weken op proef in zijn stallen maar voor mij moeilijk dat is 200 km hier vandaan dus dan kan ik geen oogje op hem houden zijn wel pracht instalaties , goede normale ruiter en zo te zien worden de paarden daar goed verzorgt , we zien wel.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:10

Brrrr vliegtuigen zijn al niet mijn ding, eng hoor bah.

Even iets van een geheel andere strekking al is het niet zonder gevaar, een filmpje van mijn twee hengsten samen;
Wat draadje voor Elvis zodat hij voor Piropo kan vluchten hahaha kooi voor Piropo zodat hij aan de kaken van Elvis kan ontstnappen.. #)

Let op de slimheid van Elvis, eerst samen snuffen dan Piropo een beetje achter je aan laten lopen, beetje bokken en een sprintje trekken, afleidings manoeuvre en dan een aanval in de flank.. en dat is nog niet zo erg maar hij houdt vast als een terrier die in de Pit niet geheel voor aap zou staan. Je hoort Piep schrikken echt zo van; AAAAA laat LOOOSSSS hahahahaha en dan dat smoelwerk aan het einde.. wat een ongelofelijk stuk vreten is die kleine zeg Nou het knieen werk zit erbij hoor, Piep wordt gewoon op de knieen getrokken, bijna een IPON voor Elvis na een geslaagde heupworp. :') *arme Piep*

De happen staan erin en zelfs onder zijn deken zitten bulten... de kleine zwarte mist nog niet eens wat haren >;)

http://www.filmpjes.nl/v/56721-Piropo-en-Elvis

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:14

Hey Cloris!
Ik kan hier geen foto´s en filmpjes zien maar wie is Elvis!? Wat heb ik gemist?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:20

Lusitano schreef:
Hey Cloris!
Ik kan hier geen foto´s en filmpjes zien maar wie is Elvis!? Wat heb ik gemist?

Elvis is mijn 5-jarige mini-shet hengst, ravenzwart met een enorme bos haar. Hij is echt heel mooi 'barok' rond en heeft een goddelijk mooi hoofdje. Hij heeft echter ook een EGO van een hengst van 1.85 en Piropo van 1.62 is wat dat betreft geen partij voor hem.
sinds september staat Piropo bij huis en daarvoor was Elvis aangeschaft zodat hij niet alleen zou staan. Ik heb ze beide in een eigen paddock want dit kan je niet constant bij elkaar houden ;) ze hebben wel contact hoor, er zit alleen een draad tussen en een hekje omdat Elvis over en onder het draad doorgaat.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:23

_O- _O- _O- Dat filmpje! Geniaal.... Die arme Piep haha. En wat een kreng zeg, die elvis, oef, die is gemeen. :')
Maar actief en sensatievol samen spelen doen ze zeker :D

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:30

Die groters zijn ook altijd veel te lief voor die kleintjes he. Luzo en Polleke stonden voorheen ook samen, maar dat ging niet meer, Polleke greep Luzo :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:38

oh wat leuk dat filmpje _/-\o_ _O- alleen wat is die kleine een kreng zeg :')

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:32

Ja een huftertje van 85 cm hoog... erg he.. ik heb hem eigenlijk erbij genomen om Piep gezelschap te houden maar ik kan ze dus echt niet samen laten staan. Zit wel een castratie van die kleine te overwegen moet ik eerlijk zeggen hoor want hij is gewoon echt TE :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:44

Cloris heb net gekeken dat je aan het werk bent met de garocha , echt goed heb net op een Spaans forum een discussie met een amerikaan die reining doet en zegt dat er in de spaanse doma vaquera geen vrouwen voorkomen omdat de paarden te heet etc zijn en de amerikaanse paarden veel koeler zijn voor vrouwen en kinderen , voor mij is de spaanse DV veel mooier en artistieker en de rijkunst en oefeningen zijn veel moeilijker dressuurwijzig dan.

Pony is ook fantastisch wat een karakter je had hem beter Tyson kunnen noemen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:04

Denise -> Ik vind het zeker een betaalbaar zadel, en je krijgt mooie kwaliteit voor je geld.
Het zadel is makkelijk in onderhoud en blijft erg mooi.
Wat ik ook een voordeel vind is dat het maar 1 zweetblad heeft waardoor je beter contact hebt met je paard.
Een nieuwe kost € 1.090,= bij Mayke, 2e hands zijn vrijwel nog niet te krijgen omdat dit zadel pas afgelopen zomer in de collectie is gekomen, of je moet de kunststof/suede versie nemen, de Hanover.

Nagaro -> Ik heb de link eens bekeken, maar vind het paard er niet echt lusitano uitzien zo op de foto's.
Maar misschien ligt dit aan de foto's, dat kan ook.
Ik wens je iig veel succes en plezier toe als je gaat kijken!

Petra -> Het spijt me dat ik het zeg, maar zo'n iemand is gewoon ziek en heeft hulp nodig.
Ik hoop dat ie al z'n frustraties nu genoeg heeft gebotvierd en dat ie beseft dat ie het er alleen maar erger op maakt voor zichzelf........
Geniet jij maar lekker weer van je vrije leventje, wat geweest is is geweest, denk aan wat er allemaal nog voor moois voor je ligt! :(:)

Ilona -> Wat goed van Chico dat ie zo braaf bij je bleef tijdens de wandeling!
Nu lekker uitbouwen en je kan straks met het mooie weer lekker buitenritjes maken!
Ja ik ben zeker blij met mijn stalgenoten! Vooral met Marieke!
En Rints heeft me zeker wel gemist, dat heeft ze me wel duidelijk gemaakt, hihi!
Zaterdagavond ben ik bij haar gaan kijken en toen ik bij haar stond keek ze boos, draaide haar hoofd weg als ik haar een kus op de neus wilde geven en ze hapte steeds naar me.
Toen ze in haar stal stond te eten en ik de stal inliep gingen haar oren plat en keek ze even heel boos, tot ik boos tegen haar zei dat ik dit niet leuk vond van haar, toen werd ze wat milder.
Ach, en met snoepjes kan ik haar wel paaien, hoor! :D
Liefde gaat door de maag bij haar, hahaha!
Zondag kwam Frits me halen van stal en hij ging even in de deuropening staan terwijl ik net haar deken vastmaakte terwijl ze stond te eten.
Mijn ó zo lieve pareltje deed toen echt heel lelijk naar Frits, oren helemaal plat en met haar hoofd boos naar Frits toe zwaaien.
Alsof ze het hem kwalijk nam dat ie mij een week heeft meegenomen, hahaha!
Jammer voor haar stond ik ertussen en ik pik dat soort gedrag niet, dus ze had meteen een pets te pakken.
Daarna liep ze heel lief naar hem toe en mocht hij haar aaien........ gek beest.......

Jus -> Ik begreep de strekking (later) wel hoor, maar in eerste instantie kwam het op mij net zo over als op Danielle, vandaar die opmerking.
Veel mensen zijn totaal niet thuis in het wereldje van de Iberische paarden en zien alleen maar een mooi paard.
Een vriendin had laatst 2 van haar PRE's te koop gezet en werd bedolven onder de mailtjes met ook van zulke reacties, de gekste vragen en opmerkingen kwamen eruit.
Ze heeft er maar om gelachen en de meest serieuze berichten beantwoord........

Cloris -> Whahaha! Wat een rotzakkie is Elvis!
Dit kost je minimaal een deken in de maand zoals ie er aan staat te trekken! ;)

Vanmiddag weer op Rintske gereden en gepoogd haar los te peuteren.
Ze werkte weer super mee mijn super dressuur pownie! :D :D :D
Na alle oefeningetjes nog een paar rondjes gedraafd en gevraagd aan Marieke of ze even wilde kijken hoe ze liep.
Volgens haar liep ze nog wel iets kort achter, maar al een stuk beter dan vorige week.
Toppie! Dat wilde ik even horen! Ben ik toch goed bezig gelukkig! :Y)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:08

Of we racen even door het topic heen.

Iedereen bedankt voor alle sterkte en steun!
Vrijdag is de crematie en daarna ga ik met mn moeder mn armband ophalen (die ik voor mn 21e verjaardag heb laten gekregen) Nou bleek achteraf dat mn oma voor alle kleinkinderen flink wat aan het sparen was, waarschijnlijk ga ik bij dezelfde winkel mooie oorbellen laten maken als herinnering.

(marielle..had je mn pb gelezen?)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:16

Saida; Hoezo een uitgesproken karakter :D ? Sjeee, die Rints is me er 1, dat lees ik al maar weer :D . Chico wordt idd steeds braver. En voor ons weekje veluwe eind Juni moet ie wel een beetje 'mak' zijn. Al is daar natuurlijk veel minder verkeer in vergelijking met hier (omg. Den Haag). Dat Rints gek op je is, is wel duidelijk denk ik! Want anders zou ze niet zo beledigd reageren hihi.... Uiteraard moet het wel 'leuk' blijven ;) . Fijn dat het rijden zo lekker ging!

Mies, jaa, we gaan mega hard he! Wel gezellig geklets hoor. Ik gok dat als het zo door gaat, dat wel dit keer nóg sneller het topic vol hebben...
Wat moooooi zeg, zo'n armband als herinnering! En dan ook nog oorbellen.. heel mooi! Extra veel sterkte vrijdag... zal best moeilijk voor je zijn!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:18

Cloris - ik heb even in je profiel gekeken en wat is die merrie mooi opgedroogd zeg :wow:
petje af hoor

Saida - het is idd ''niet zoveel geld'' voor zo'n mooi zadel zal hem in mijn achterhoofd houden
want mijn zadel wordt gewoon oud en ik moet termee een nieuwe zadel maar op nou 1500 € ''even'' uit te geven
fijn dat rints toch probeert om het zo goed mogelijk te doen ondanks dat ze nog niet helemaal lekker loopt
mag je idd trots op zijn

Mies - zou wel een mooi gebaar zijn oorbellen heb je iets wat je altijd kan dragen en er zit een betekenis achter