[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:11

Wil je dan perse een schimpie krijgen?

Wat leuk dat het goed ging met Storm!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:19

Zo spannend lekker op Hengstejacht, ;)

Morgen mentuig passen en michien pablo voor karretje zetten nog, ;)
als het past

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:22

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:23

Gaaf Ding zeg.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:24

Schimpies <3 Maar dat is natuurlijk niet echt objectief vanuit iemand met 2 schimmels _O-

Thanks, alle tips zijn welkom hoor, ik wil alles proberen :+

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:37

Oke haha, meestal hoor je mensen die geen schimmel willen haha.. ( kuch)
Maar goed... Gaat om het innerlijk zeg ik dan maar!

Die is inderdaad wel gaaf. Ik weet een Spaanse fokker/ verkoper die ook een hele gave donkere had staan... Kwijl kwijl..
Maar ze worden allemaal wit..

Zal ook even in het topic kijken!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:49

Ohhh Jolijn... :(:) Niet leuk!! Hoe is 't nu met jullie?!

Ahh dankje Joyce! :D
En rest ook bedankt natuurlijk voor de felicitaties :D

Mooi ding inderdaad die schimmel!! Wij hadden op de manege ook een 'fries gebouwde schimmel'. Is inderdaad érg leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:56

Wel ok, gisteren toch gereden, duurt alleen dan zo lang voor ik er weer aan kan komen. En dan ontspant ze eindelijk weer een beetje, schrikt ze daar weer van en zoef...

Vanavond lessen om weer even doorheen te rijden.

Heb vanochtend sollicitatie gesprek gehad, best een goed gevoel bij eigenlijk :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:58

Pff wat klinkt dat toch lastig zeg.. Kan me niet herinneren ooit zo'n paard gekend te hebben. Wat sneu ook eigenlijk dat ze altijd zo gespannen is :(:) Vind het zo knap hoe jij er mee om gaat en hoe jij het geduld blijft houden, echt respect!!

Succes met je les vanavond en mooi dat je een goed gevoel bij je sollicitatie hebt!! :D

Ik ga me ook maar 's klaarmaken voor een lange dag op school ^) Maar! Vanavond weer sportpsychologie en dat is me toch leukkkk, kijk ik elke keer weer naar uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:00

Thanks :o Ik weet gewoon dat dit echt 'mijn' paard is en ze gaat echt nooit meer weg haha. Zet haar dan nog liever met vervroegd pension maar dat mag ik niet want als we goed gaan hebben we zoveel plezier samen :)

Succes op school! Sportpsychologie klinkt ook echt super interessant zeg.
Stiekem ben ik alweer opzoek naar vervolg cursussen voor na mijn opleiding _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:07

Hahaha leren is leuk hè!! :D :D :D Ik zou ook het liefst opleidingen willen blijven volgen :P

Hoop dat jullie inderdaad nog een hoop plezier mogen beleven samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:11

Leren is echt te leuk _O-

Ik wil heel graag nog iets met NLP en coaching gaan doen maar goed, niet alles tegelijk :')

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:33

Zozo, weer even geleden dat ik hierin heb gereageerd! Ik heb vakantie en die zit meestal wel goed vol, ben dus nog maar amper thuis geweest. :P

Ach, Jolijn! Dat is pech hebben, net nu het terug beter ging! hoe gaat het nu met jullie beide? Een vriendin van me heeft ooit contact gehad met iemand die veel kennis had van hoe je best omgaat met (de spanning/stress bij) getraumatiseerde paarden, ze heeft er zelf ook jarenlang 1 gehad. Ik zal eens horen wie dat was. ;)

Posh, Fuerza is een kleindochter van Grelo :) Heb je intussen al gevonden wat je zocht over hem? Ik weet mss wel iemand waaraan ik het kan vragen. ;) Fijn dat het zo goed ging met Storm!

Vorige nacht hebben we in de wei gekampeerd voor de stal van een zwangere pony, ik sliep in een short onder een zomerslaapzak en het had gevroren. Ideaal! :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:38

Babeau, En dat allemaal omdat die merrie ging bevallen die nacht? Of is er uiteindelijk nog niets gebeurd :P

Chimanga heeft een kuurtje tegen t hoesten, ben benieuwd. 10 dagen 2x per dag… gelukkig kan het door het eten en eet ze het goed, ik had al verwacht dat het een dik gevecht ging worden!

<3
Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:48

Die foto van haar hoofd letterlijk in de bloemen in het andere topic, geniaal haha

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:00

Wauwww .. <3 dat hoofdstel is gaaf.. :)

Nog veultentje gehad of niet??

zo vandaag paard van vriendin naar rusthuis gebracht,.. :(
Is beter voor het beestje toch ga ik hem echt wel missen, veral gezelligheid met de eigenaren,
Waren de enige die ook buiten reden

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:12

Ze heeft zeker Ventipulmin Geeske? Heb nog nooit een paard gezien dat dat niet lekker vindt :P

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:34

Wat een leuke foto en zo'n gaaf hoofdstel, MC!

Wat jammer, Joyce! Maar het is inderdaad wel beter voor het beestje! :)

Nee, de merrie is pas over 8 dagen uitgerekend, ze had ook nog te weinig uier om die nacht te bevallen. We wilden gewoon graag in een tent bij de paarden slapen, haha. :+ Als ze er binnen een paar dagen wel klaar voor lijkt, gaan we het misschien nog eens overdoen en dan hopelijk wel met een veulentje erbij! ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:44

De eigenaren hadden al gezecht van als je vrij heb mag je mee hem weg brengen, en mag altijd langs komen als me rijbewijs heb en winny of pab niet meer aan kunnen om 1 of anderen reden zet ik hun daar neer...

Spannend hoop snel een veulentje is..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:35

Haha leuk zo een paar keer kamperen tussen de paarden! En als er dan een veulentje geboren zou worden lijkt me dat helemaal tof!

Chimanga ziet er erg goed uit :)

Ik ben zooooo ontzettend trots op Sterre. Dinsdag hebben we de eerste - geplande - galopjes gedaan, snapte ze meteen, alleen moet ze nog leren op de hoefslag te blijven in draf en galop. Veel meer dan stappen en een beetje draven doen we in principe ook nog niet, ze is snel moe en heeft ook nog weinig conditie. Maar vandaag... hebben we de eerste buitenrit gemaakt!! We hebben besloten per 1 mei naar een andere stal te gaan, en bij de stal waar we nu staan zit een klein parkje achter. En ik zeg al een jaar tegen Sterre dat als we samen kunnen rijden we dat parkje in gaan. Dus heb die belofte maar eens waargemaakt. Wel met een ander paard erbij en het eerste stuk iemand naast Sterre. Ze leek ff een stoot adrenaline te hebben en om van het erf af te komen kostte ff wat moeite, mede denk ik door spanning bij mijn moeder die haar eerst vast had. Maar eenmaal van de weg af ben ik los achter de ander aangegaan en was ze zoooo stoer. Stukken met losse teugel en paar stukjes draf. Een keer schrok ze en schoot ze ff weg, maar binnen 4 meter had ik haar weer stil en kon ik omdraaien, en op de terugweg over de weg stapten we met lange hals... En dan te bedenken dat ik een halfjaar geleden niet met een zadel of krukje aan hoefde te komen.. <3

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:49

Wat leuk dat het rijden en de buitenrit zo goed gingen! Morgen ga ik ook voor de eerste keer buiten met Fuerza, ben benieuwd! :)
Kan je op de nieuwe stal goed buitenrijden? :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:05

Robijntjah: Haha ik ben stiekem ook wel schimmelfan :o

Babeau: Leuk dat Grelo haar opa is! Ik wilde eigenlijk nog weten of hij homozygoot schimmel is, voor de rest hoor en lees ik allemaal goede dingen over hem dus het enige wat dan nog rest is hem eens in het echt gaan bekijken. Mocht je daar nog achter kunnen komen dan zou ik dat echt super vinden :)

Leuk dat je gekampeerd hebt, dat willen wij ook nog eens doen op stal. Het zou wel leuk zijn als jullie erbij zouden zijn wanneer het veulentje komt.

Chimanga: Mooie foto zo bij de bloesem en met dat hoofdstel :j En fijn dat het mee valt met het kuurtje, hopelijk is ze er dan snel vanaf.

martinique: Gaaf hoor dat je eerste buitenrit zo goed ging en ook zo ontspannen met een lange teugel, super om dat binnen een halfjaar te kunnen bereiken :D

Ik ben nog in de wolken van mijn les van net, hard geoefend met Storm op zijn achterbenen zetten, benen actief maken en op de volte zijn buitenvoorbeen onder zijn neus zetten in plaats van helemaal naar buiten. Het ging echt té goed, hij werkte lief mee en ik kon hem aan t eind op mijn pinken rijden en hij liep mooi dragend en opgericht <3 Nu voorzichtig weer uitwerken.

En nog even met een pensionpaardje gesprongen, ik had de hele tijd het gevoel dat ik eraf ging vallen hij is zo smal vergeleken met Camée en Storm :')

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:48

Ik zal eens horen of ze dat toevallig weet. :)
Zo te horen lukt het heel erg goed met Storm! Wat leuk! Na een fijne les, ben je altijd nog een hele tijd helemaal vrolijk hé? :D

Afbeelding
;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:28

Wat fijn dat het rijden met Sterre en Storm zo goed gaat!
Martine, ja dat heeft ze ja :P Super makkelijk spul…. alleen hoop ik wel dat t werkt natuurlijk.

En dankje, ik vind het ook een super gaaf hoofdstel, maar wel een moeilijke kleur om je andere tuig op aan te passen… maargoed :P
Verder zit Chim ook echt wel goed in haar velletje, ze wordt al flink wit heeft appeltjes in haar vacht en is zooooo glanzend momenteel! Als de zon er op staat heb ik er gewoon last van als ik aan het poetsen ben! {:}