[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:27

Haha da's zeker een mijlpaal! Wat leuk :D :D En een PRE × Fries!! Ook leuk!!! :):) Als 't een hengstje wordt, mag hij hierheen komen hoor :D :P

Ze hebben ook shampoo speciaal voor zwarte paarden, wil misschien ook wel een beetje helpen?

En ik rijd met zonnebril, omdat ik eigenlijk altijd een zonnebril draag hahaha. Krijg vaak hoofdpijn van de zon, dus dan maar uit voorzorg een zonnebril op. Heb in de zomer ook standaard van die 'wintersportoogjes' :')

Mooi dat je het vertrouwen weer terugkrijgt Joyce! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:50

Posh, bedankt! Tuurlijk komt dat wel! Het lukt ons ook niet altijd hoor ;) Leuk, een PRE voor Camée! Heb je al één op het oog?
Utopia, mooie foto’s! Wat loopt Tamme lekker! Hihi, wintersport oogjes ;) Gebruik eigenlijk nooit een zonnebril. Komt vast omdat ik UV werend iets in mijn lenzen heb (en bruine ogen)
Moonfever, fijn dat je het vertrouwen weer terug krijgt.

Vandaag eerste "buitenritje" gemaakt met Villa. Mams was mee met de hond. We hebben wel eens buitenritjes gemaakt, maar dat was voornamelijk in het bos. Het ging prima, stuk het pad af gewandeld. Helemaal leuk. Even wat anders voor hem dan alleen maar in de bak rondhobbelen, we moeten kilometers maken. Op het laatst even aan de hand mee genomen, hij verstapte zich. Normaal gaan we gewoon door, maar voelde spanning in zijn rug, ik wilde niets forceren. Voor mij ook een goede training, ben zelf nooit zo'n held naast een paard (je kunt mij bijna overal opzetten, maar aan de hand meenemen blijft toch een beetje spannend)

Afbeelding

Nu hou ik op voorlopig hoor, met foto's spammen ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:02

Neeeeeeeee niet ophouden!!! :oo Gave foto zeg! :D En ik herken dat wel wat jij zegt haha, je kunt overal opklimmen, maar ernaast lopen :\ Das eng hahaha.

Jaa, Tamme liep echt heerlijk, maar gisteren in 't bos weer een misstap gemaakt of gestruikeld, dus hij liep weer niet goed.. Sinds zijn blessure van afgelopen zomer over is hebben we nergens meer last van gehad, maar hij liep nu echt niet goed... :( Nu ff paar daagjes rust en dan kijken we eind van de week wel weer hoe het met 'm gaat.. Niet leuk -O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:07

Hihi, oke. Dankje! Ja, dat is altijd spannend, ernaast lopen (vind ik). Daarom soms maar gewoon doen!

Aii, wat vervelend van Tamme zeg! Wat voor blessure heeft hij gehad? Hopelijk gaat het snel over en was het gewoon een misstap!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:19

Hij heeft zijn strekspier gescheurd in zijn rechtervoorbeen. En het is dus weer hetzelfde been waar hij last van heeft.. :( Ja hopen maar dat het meevalt. Daarom nu lekker niks doen en over paar dagen weer kijken..

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:52

Ik ken dat wel hoor. Ernaast is die van mij heel braaf. Hij zoekt erg veel steun als hij iets eng vind.. Maar helaas als ik erop zit kan dat natuurlijk niet.. Wel gave foto trouwens :)

Hopen dat het Niks ernstigs is voor Tamme.. Wel gave foto's :) rijd je echt altijd met zonnebril?

Wij hadden vandaag de tandarts.. Ook zo leuk. Hij bleek uiteraard nog nooit bij de tandarts geweest ..

Van de week hadden we ook zadelmaker en enting....

Hebben wel een zadel besteld :D

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4JHFQUD#TCWPCNOJ

Mi handsome :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:21

Wordt Moedeloos van pablo, Vond nodig om weer Wondje te krijgen, :O
stond alleen los in de pedock pff..
Afbeelding

Heb ook ff heerlijk op paard van stal genood gereden, :)
heb nu al spierpijn whaha....;)
Afbeelding

Fries x pre is ook leuke Combi ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:22

Utopia, oh, dat is niet niks! Hoe loopt Tamme nu?
Duijfje, dankje! Wat voor zadel heb je besteld? Leuke foto’s van je knapperd!
Moonfever, gelukkig is het een oppervlakkig wondje zo te zien. Heeft Goya ook geregeld, bij zijn lip een schaafplekje oid. Maar wel vervelend.

Gister avond even gewerkt en we hadden nog een optreden met de band bij een vriend. Vandaag lekker rustig aan doen, denk dat ik de paarden een dagje vrij geef

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:47

Sorry, ik ben wat afwezig momenteel!!
Ik heb een nieuwe baan en ben afgelopen maandag gestart. Super leuk maar heel intensief. 40 uur per week en ook nog is behoorlijk veel reizen… Ben ik niet gewend :P

Chim gaat momenteel goed qua rijden en omgang enz. we zijn alleen bang dat er een infectie in de luchtwegen zit… Ze waren de afgelopen tijd op de binnenmanege allemaal wat snotterig en hoesterig, maar nu Chim al weer 2 weken thuis in een fijne buitenbox staat, mooi hooi krijgt, op vlas staat en heel veel buiten komt met vochtig gras, had dat toch al lang over moeten zijn… Helaas niet het geval en de paarden op de manege staan ook nog flink te blazen en hoesten.
Chim doet het alleen als ze zich even heel druk maakt of verzet, dan hoest ze 2x en is het daarna wel over, maar het hoort niet… We hebben bij een ander paard al een endoscopie laten maken en er zat idd veel troep en slijm im de luchtwegen… Morgen bel ik de DA om te kijken wat ik kan doen. Ze denken dat het een schimmelinfectie in de luchtwegen is maar zonder longspoeling weet je het niet 100% zeker. Maarja, ik durf geen longspoeling te laten doen aangezien ik heeeeeeele nare ervaringen heb met slangetjes door neuzen naar binnen enz….

Vandaag heeft een vriendin wat foto's van ons gemaakt, ben heel benieuwd, ze was super fris en sterk in de wind :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:58

Weet niet hoe Tamme nu loopt, ik heb hem volledig op rust staan en ik kijk woensdag wel even denk ik..
Rijd niet altijd met zonnebril hoor, maar wel altijd als de zon schijnt eigenlijk :P En soms als het bewolkt is, maar de lucht wel heel fel dan draag ik 'm ook :P Zomer en winter haha.

Zit jij in een band BZ?!

Leuke foto's Celine!! :D Knap paard :D

Ben benieuwd naar jouw foto's Geeske!
Ohh balen dat ze niet helemaal lekker is, longspoeling lijkt me ook echt heel eng...

Had vandaag wedstrijd op de manege weer. Met gewoon manegepaard, deze keer eens dressuur geprobeerd haha. Normaal doe 'k altijd springen natuurlijk. Wel met hetzelfde paard, is ontzettend gaaf paard. Maar deed het gewoon voor de lol. Er ging ook zoveel mis :') Dat paard galoppeerd heel makkelijk en doet dat dus ook heel graag. Elke keer als ik iets ging verzitten om mijn figuur in te zetten sprong hij aan in galop :') Dus ik moest op een gegeven moment zo lachen hahaha. Dacht: dit wordt echt helemaal niks _O- Ben 'k eerste!!!! :') Zo grappig hahaha. Op m'n protocol staat dat we zo'n leuke combinatie zijn :D Staat er met springen ook elke keer op :+:

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:12

Zozo je ken er prijzen kast uitbreiden ;)
gefelicteerd,,,

Is dat paard waar ik bij was je op ree :-)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:23

Ja! Die Splash! :D <3
Hahaha nou wij krijgen elke keer cadeaubonnen, dus heb geen kast nodig :P Heb een schoenveter opgehangen voor m'n vaantjes :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:33

Geeske, ai, ik hoop dat Chim snel opknapt! Fijn dat ze met rijden en omgang goed gaat. Ben benieuwd naar de foto's!
Utopia, ja, ik speel basgitaar in een blues rock band ;) Daarnaast speel ik nog dwarsfluit. Wat leuk, weer een eerste prijs! Gefeliciteerd!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:55

xXutopiaXx schreef:
Ja! Die Splash! :D <3
Hahaha nou wij krijgen elke keer cadeaubonnen, dus heb geen kast nodig :P Heb een schoenveter opgehangen voor m'n vaantjes :')

Hahaha suc6...
Vind bekers veel cooler....
Je rijdt dat paardje inderdaad super netjes ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:00

Gefeliciteerd Natas.

Voor de rest weer even ego, weer van Mo gevallen vandaag....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:08

Jolyn, nee :( wat is er gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:10

Ja stomme pech...
Was aan het opstijgen en zwaaide net mijn been erover heen toen de stalhond aan kwam rennen. Schrikt ze normaal niet van maar nu dus wel dus jwam niet in het zadel terecht maar er achter :') vervolgens dus eraf.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:11

AAaaah Jolijn! Daar moet je echt mee op gaan houden hoor _-:(
Maar even serieus, erg? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:15

Nee niets ergs, weer wat last van mijn rug wat net over was na vorige val :') maar wel weer een erg geschrkken paard en ik heel verdrietig om mijn paard zo angstig te zien...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:17

Wat een pech Natasja dat je paard weer niet goed loopt.
Jolijn, het zit je niet mee.
Geeske, hoestende paarden is altijd vervelend. ik geef nog wel eens een simpel hoestdrankje van VSM of zo.
Moonforever weer een wondje je moet hem toch eens vragen waarom.
Duifje, paard in de revisie en een nieuw zadel. Hopelijk heb jij meer succes als ik. Ben al 3 maanden bezig en nog geen passend zadel.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:14

Hij is beetje speels geworden pff..
Gisteren heeft die paard van stal genood proberen te dekken gekding..

Jeetje jolijn vervelend zeg sterkte xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:56

Zo, weer een bijlees van me :)

Geeske, hmmm hoeveel hoest ze? Mo heeft laatst ook 2 dagen wat gekucht, ben er toch wel alert op merk ik dan.

Suzanne lekker buiten gereden :D Leuke foto!

Ik zie iets over nieuwe zadels enzo :)

Ik ga zo even een osteopaat bellen voor Mo, just in case.
Rug doet stiekem toch wel een beetje zeer en denk dat ik morgen bont en blauw ben :')
Charmant zo, vlak voor mijn sollicitatie _O-

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:48

Jullie gaan best snel haha :D

Utopia: Ik hoop stiekem ook dat het een hengstje wordt... zo mooi die 'extra' uitstraling wat ze dan hebben, alleen ik heb geen plekje voor een hengst hier op stal dus dan moet ik nog even kijken waar hij heen gaat. En ik heb toevallig laatst zwarte paarden shampoo gekocht, Camée krijgt er tijgerstrepen van.... :+ Dus op zich helpt het wel wat!

Naar dat Tamme zich verstapt heeft, rust is dan wel belangrijk inderdaad dan gaat het hopelijk zo snel mogelijk beter en komt het minder vaak terug. Gaaf dat je weer eerste bent geworden, en ook nog terwijl je voor het plezier mee deed :D

Buitenzinnig: Meeeer foto's! Vooral van je WE wedstrijden/oefenen, vind het zo leuk om te zien. Dat naast de hand lopen vind ik zelf niet heel eng, maar ik was vorige week op een hengstenshow en als je ziet hoe die voorbrengers mee rennen met zo'n wakkere hengst die in galop voorbij schiet pff

Leuk dat je in een band zit :j

Duijfje: Wauw mooie foto's! Op 1 foto staat hij heel lief met z'n oogjes dicht en een hanglipje haha, lekker ontspannen. Waren z'n tanden wel in orde verder dan? Ondanks dat hij nog nooit geweest was.

Chimanga: Leuk een nieuwe baan! Is toch moeilijk om ergens te beginnen tegenwoordig, fijn dat het bevalt. Hoop ook dat je geen longspoeling hoeft te doen, die verhalen die ik altijd hoor over slangen naar binnen brr

Robijntjah: Jij hebt wel echt dikke pech steeds hoor wat balen :( Ik snap wat je bedoelt met je paard zo zien, zo vervelend dat we ze niet in dezelfde taal kunnen uitleggen dat er niets aan de hand is. Hopelijk valt je rugpijn en blauwe plekken mee voor je sollicitatie!
Laatst bijgewerkt door Posh op 14-04-14 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:49

Oohja ik ken verschillend kruisingen Fries X PRE :D

Vind de meesten wel supergaaf, 1 vond ik wat minder uitgepakt haha :o

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:59

Ik heb niet veel nieuws, oja over de (misschien) toekomstige hengst voor Camée, ik vind Grelo heel mooi en een zoon van hem is ook een geregistreerde dekhengst. Maar ik kan over die twee nog niet vinden of ze homozygoot schimmel zijn.

Vandaag hadden we weer les bij de vereniging, ik heb Storm maar eens meegenomen met zijn bitloze optoming (even een kaptoom als neusriem). Ik heb niks bijzonders gedaan, gewoon meegesukkeld en mijn uitgangspunt was een blij en niet totaal vermoeid paard aan het eind van de les en ik ben dik tevreden *D

Aankomende vrijdag hebben we onze voorlopig laatste les Straightness Training dus dan krijgen we hopelijk weer wat huiswerk. Waarschijnlijk krijgen we een beetje praktijk over de renvers, gisteren hebben we een soort ST cursus gehad op De Maesberg in Arnhem en daar kwam dat ook aan bod. Allemaal paardjes die eerst schots en scheef waren en nu soepel hun lijf gebruiken, echt mooi.