[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:00

Aha!! Dat is die 1 jarige opleiding toch? Wil ook allemaal van dat soort opleidingen gaan doen in de toekomst. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden! Dan kan ik die ook altijd in mijn gedachten gaan houden. ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:13

Ow en nog even fotospam, vieze Darius wil ook hallo zeggen:
Afbeelding
En een oudere van Flavio, heb ooit een andere foto van dezelfde begroeting gepost maar deze is ook mooi :)
Afbeelding
En hier nog een berberhengst van een kennisje:
Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:17

Anouk: Spannend een nieuwe opleiding. Is denk ik sowieso leuk om te doen. Zou mooi zijn als je in je oude vak aan de slag kan, maar volgens mij loopt het daar nog niet echt storm in.

Ik had echt te weinig tijd. Otto heeft nog steeds vakantie. Keljan moet ik wel rijden en die pak ik af en toe op een lekker ontspannen buitenritje. Halley moest natuurlijk nog wel de dames dekken, dus helemaal vakantie had hij niet, hoewel hij dat volgens mij helemaal niet erg vond (aan het werk gelukkig ook niet) Heb het idee dat die paar maandjes rust hem goed heeft gedaan (lichamelijk dan). Geestelijk is hij fanatiek genoeg en hij wil altijd wel aan het werk.

Jellie en Yenneke: Wat is dat toch een vervelende ziekte. Sterkte voor je nichtje en zwager.

Martine: Zijn die honden vaak op het strand. Lijkt mij maar eng.

Banjer werd vanmiddag in het bos aangevallen door een herdershond die opgeleid is voor pakwerk. Banjer is gelukkig niet dominant en schrok (misschien ook wel door mijn gegil) waardoor die hond niet goed wist wat hij moest doen. Jan stond er onmiddellijk tussen. Gelukkig staat de hond verder goed onder commando dus ging hij naast zijn baas liggen toen die hem riep en Banjer was aangelijnd (die heeft soms echt wortels in zijn oren). Heb wel een beetje mijn knieband verdraaid, maar dat gaat wel weer over.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:19

Leuke fotospam Martine. Zie de zee op de achtergrond. (klopt toch?)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:41

Lisenka: die honden zijn daar wel af en toe, meestal zitten ze een paar kilometer verderop maar soms dwalen ze dus een beetje af.. Ook regelmatig dode honden op de weg :( Je ziet inderdaad de zee, of eigenlijk een lagune, er loopt alleen een weg tussen :) helaas zijn ze die weg nu aan het ombouwen van een tweebaans tot een vierbaans :( en met hoe ze hier rijden wordt dat dus behoorlijk lastig om over te steken..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:47

Ilona Stoere jij en stoere Chico :):) Helemaal saampjes naar het strand.. super super super super...

laura Natuurlijk doet die fjord niks O:)
Wel hele gave plaatjes van Hincapie!
Die galopfoto... hij stijgt op :+

Nadina Wat balen dat ze niet drachtig is zeg!
Mag je nu volgend jaar een jaar over dekken?
Wel heerlijk dat je nu weer van je meisje kan genieten.
Dat zwartje postte ik idd :D

Heikedenise Polkapas:
Polkapas is in stap: rechtervoorbeen spaanse pas, linkervoorbeen gewoon, rechtervoorbeen gewoon, linkervoorbeen spaanse pas, rechtervoorbeen gewoon, linkervoobeen gewoon, rechtervoorbeen spaanse stap.
http://www.youtube.com/watch?v=wj1Ekgic_t8 dan vanaf 1.04 doet hij een stukje polkapas.

anouk Wat een knappe friese baby :9
slim zijn paarden he!
Als je hun eigen gedrag stimuleert kan je ze zo enorm veel aanleren :j
En Infinito is echt een clowntje, wat een heerlijk ventje.

malin Wat fijn dat je weer met Suevo hebt gereden.
Kan me zo goed voorstellen dat je dat heel erg mist.

Sanne _O- die foto.... heb je je ouders al vaak mee omgekocht zeker :P
en ook hele mooie foto van de fries :~
En gaandeweg nog veel meer mooie foto's.. Chico, X-je.. vosje.. wouw

Frank Wat een leuke foto's! Knappe Desje.
En zonder zadel en hoofdstel! Lekker rijdt dat he!

Shanna Woehaaaaa Vaj een beetje drukjes 8-)
Blijft een mooie combi jullie 2 :+:

Jellie Wat een goed nieuws van je nichtje.
Hopelijk pakt het allemaal goed uit!

Shanna&Lisenka Mooie plaatjes hoor van Halley, wat een fijn ondertredend achterbeen heeft hij.
Shan.. als je je handjes wat meer naar voren zou zetten zou het een prachtige plaat zijn!

Jan Hahaha heee zo'n t-shirt wil ik ook!!!
Niemand weet niemand weet..
Dat Shanna ook ooit op mijn Taco reed
Afbeelding

Saida Ik vind het wel weer een keer tijd worden voor foto's van je prinsesje!!!

Jus Foto's zijn zooooo misleidend.
Zo kreeg ik altijd te horen als mensen Taco in het echt zagen: Jeetje wat loopt hij kort, op de foto's loopt hij altijd ruim.
Terwijl hij echt niet anders liep hoor :+

Martine Wat fijn dat je zo lekker hebt gereden :j
Dat kan echt je hele dag goed maken.
Leuke foto's!
Berber van je vriendin heeft er een mooie kuif op staan :~

Lisenka wow dat is schrikken zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen!

Zo... hehe :+

Werd gisteravond opgebeld door een hele goede vriendin...
We zijn gevraagd om samen Paard&Koets te rijden met Hermansen en Zortin :):)
De reacties over onze show waren zo lovend dat ze nu vanuit Fjorden Brabant wilde dat wij naar Paard&Koets gingen!!!

alleen nog even bedenken hoe we dat daar met losrijden gaan doen.
Met die hengsten op dat kleine stuk is niet zo handig.
Helemaal niet omdat Herman de eerste 5 minuten altijd wat explosies heeft in diverse vormen 8)7

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:06

Frank: lekker hoor zo relaxed! Was het niet makkelijker om het hoofdstel te laten vallen?
Mijn voornemen was om zoveel mogelijk 'nieuwe' dingen met mn paardje te proberen en toen zag ik dit op internet staan en het is zo dichtbij! Dus nou ga ik samen met een vriendin.

Shanna: gave foto's van zowel vaj als halley! Wat kan die vaj geweldig lopen!

sanne: Gave foto's!!! Die van ilona is mooi!

jellie: wat een geweldig nieuws!

saida: Een hele oefencross zag ik zo zonder begeleiding niet zitten. Daarbij is op ongeveer een half uurtje rijden een recreatie gebied waar je kan rijden, met crosshindernissen. Maar eerst een keertje horen hoe voor ik zelf ga proberen en stunten. Leek me iets veiliger. Soms pak ik in het bos al wel wat boomstammetjes mee en dat gaat goed :)
gebruik je voor het targetten een clicker of hoe leer je het dr?

Martine: hahaha ik heb ook wel is de vraag gehad wat ik precies met mn paard deed dat hij het zo leuk vond ;) Hoe oud is darius nu?
Moet jij niet heel snel dat vieze paardje poetsen :P

anouk: moeilijke keuze, gelukkig heb je geen haast en kun je alles op je gemak laten bezinken! Wat houdt die opleiding precies in?

lisenka: Wow dat was wel schrikken, vreemd dat zo'n hond ineens gaat aanvallen! Heeft banjer naast schrik niks?

kelly: gaaf dat je gevraagd bent! Rij je hermansen alleen voor shows of ook tussendoor?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:23

Ik rij hem zo heel af en toe is.
Eigenlijk express hoor want als ik wil mag ik hem altijd komen rijden.
De hengstenhouder heeft vorig jaar zelfs gevraagd of ik hem in de sport uit wil brengen.

Maar omdat ik wist dat dit jaar zijn laatste dekjaar daar zou zijn en hij daarna weg gaat naar een ander station heb ik dit niet gedaan.

Herman is namelijk 100% mijn paard qua gevoel. Dat wordt een kwelling als hij dan straks weg moet terwijl ik hem zo vaak gedaan heb.
Ik ga nu al de ogen uit mijn kop janken als de dag daar is ...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:28

Moggel!!! Jeeeeej... ik kan niet wakker worden zeg! Pfffff... ben echt gaar..

Ik moet trouwens 8 a 9 kilo aankomen (in vetmassa), heeft iemand een gouden tip? Meer eten is geen optie, ik ben (volgens collega's) al een vuilnisbak waar je elk bordje in om kunt kiepen...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:29

Elise, mijn zus dronk van die shakes die sporters ook veel drinken.
Erg smerig maar het werkte bij haar echt heel goed :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:29

@ Anouk, de opleiding wilde ik ook graag doen, dat heb ik je al eens gezegd. Dus ik ga wel van je horen hoe het bevalt! Echt supergaaf!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:30

Kelly_Taco schreef:
Elise, mijn zus dronk van die shakes die sporters ook veel drinken.
Erg smerig maar het werkte bij haar echt heel goed :j

Ieuwww... die drink je met melk toch? Ik mag geen melk :(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:31

Nou dat durf ik je niet te zeggen.
Echt van die ranzige proteine shakes.
Ze kampte ook altijd met ondergewicht.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:33

Lisenka schreef:
Banjer werd vanmiddag in het bos aangevallen door een herdershond die opgeleid is voor pakwerk. Banjer is gelukkig niet dominant en schrok (misschien ook wel door mijn gegil) waardoor die hond niet goed wist wat hij moest doen. Jan stond er onmiddellijk tussen. Gelukkig staat de hond verder goed onder commando dus ging hij naast zijn baas liggen toen die hem riep en Banjer was aangelijnd (die heeft soms echt wortels in zijn oren). Heb wel een beetje mijn knieband verdraaid, maar dat gaat wel weer over.

Opgeleidt voor pakwerk?!?! Nou dan mag die hond dat al helemaal niet doen!!!!!!!!

Gelukkig viel het uiteindeljik allemaal mee! Ik zou er niet vrolijk van worden. Die Sundance van mij, die valt echt aan! Toen mijn oude mechel nog een pupje was, wilde ze wel eens gaan 'herderen', dus wat kort erachter gaan rennen en opdrijven. Ze was zo de bak ingevlogen en was me net te snel af. Sun zag het, draaide zich om en ging in rengalop achter die hond aan om haar vervolgens zo door de bak heen te slingeren...

Toen zat ik dus met mecheltje bij de dierenarts :D

Sindsdien waarschuw ik mensen altijd dat mijn paard aanvalt... Hij kan heel goed met honden (heb er zelf 2) maar ze moeten niet achter hem aan gaan rennen of naar hem gaan blaffen. Dan wordt ie link ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:33

Even een Hermansen spammetje :+:

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:35

Kelly_Taco schreef:
Nou dat durf ik je niet te zeggen.
Echt van die ranzige proteine shakes.
Ze kampte ook altijd met ondergewicht.

Hmmmm proteine is voor opbouw van je spieren en dat moet ik niet hebben. Ik heb meer dan genoeg spiermassa (heb dus ook geen ondergewicht, omdat ik heel veel spieren heb). Ik moet echt aankomen in vetmassa. Ze hebben een meting gedaan en daaruit bleek dat ik 9.4% (dus ong. 5 a 6 kilo) vet heb in totaal over mijn hele lichaam... Topsporters (wielrenners) hebben 11% en vrouwen moeten rond de 18.5 % hebben... Dus vandaar dat ik echt serieus moet gaan aankomen in vetmassa...

Zucht...

Was aankomen maar net zo makkelijk als afvallen...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:37

Ja dat had mijn zus ook hoor!
Maar als je die troep niet omzet in spieren komt je bij in vet.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:38

Kelly: Shanna vertelde inderdaad dat zij ook eens op Taco heeft gereden. Nu zie ik het bewijs, leuke foto. Ziet er goed uit. Gaaf dat je bent gevraagd voor de show. Ik vind Hermansen ook zo supergaaf. Weet je al naar welk station hij gaat?

Michelle: Volgens mij had Banjer geen idee wat die hond nou werkelijk van plan was. Nadat hij hem gelukkig niet te pakken had gekregen,wilde Banjer eigenlijk nog steeds wel met hem spelen.

Martine: Dat is wel heel jammer van die weg. Is natuurlijk super zo'n stal aan het strand.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:43

Elise: Hij had de hond los naast zijn fiets. We kwamen op een kruising en die man had ons nooit gezien. De hond dus wel. Het was ook maar een paar meter en door mijn geschreeuw en een hele agressieve Jan droop hij af, maar zou nog weer aanvallen. Zijn baas riep hem en hij gaf daar onmiddellijk gehoor aan (gelukkig).

Mijn fjord Keljan heeft het ook niet op honden. Die valt ze ook aan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:44

Lisenka, oww wat grappig dat ze dat vertelde.
Nee dat wordt altijd pas rond maart bekend maar dan gaan ze ook vrij snel weg ;(

Eigenlijk had hij 2 jaar geleden al naar een ander station gemoeten maar omdat hij hier zoveel dekte en het zo goed deed mocht hij blijven staan..
Maar hij zal echt niet nog een jaar mogen blijven helaas ;(

Het is zo'n enorme lieverd.
Denk dat er weinig hengsten zijn met zo'n geweldig karakter.
Je kan er echt alles mee.

De eerste 5 minuten is hij altijd wel drukjes hoor op vreemd terrein en wil hij, doordat hij niet weet wat hij met de spanning moet, weleens omhoog komen of gaan stuiterballen maar dat is na 5 minuten over en dan stap je met de lange teugel tussen de merries.
Echt zo'n topknol.
Het is dat hij niet te koop is.

Leuk weetje, we zijn beide op 11 mei geboren :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:46

Nou dan vind ik dat die dappere dodo in het vervolg toch echt Fikkie aan een lijntje moet houden of beter moet opletten. Want hoe je het ook went of keert, het had goed fout kunnen gaan!

@ Kel, tja... dan ga ik wel kijken voor een shake op koolhydratenbasis, dat werkt dan sneller. Dat wordt direct omgezet in vetmassa als er een 'teveel' van is... Zit er niet op te wachten om eerst flink te gaan groeien in spiermassa (ik fitness en sport nl. ook nog eens heel veel, dus de kans dat ik dan nog meer ga groeien in spiermassa is bij mij wel echt aanwezig)...

Dan ben ik straks net Jerommeke :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:47

Kelly_Taco schreef:
Lisenka, oww wat grappig dat ze dat vertelde.
Nee dat wordt altijd pas rond maart bekend maar dan gaan ze ook vrij snel weg ;(

Eigenlijk had hij 2 jaar geleden al naar een ander station gemoeten maar omdat hij hier zoveel dekte en het zo goed deed mocht hij blijven staan..
Maar hij zal echt niet nog een jaar mogen blijven helaas ;(

Het is zo'n enorme lieverd.
Denk dat er weinig hengsten zijn met zo'n geweldig karakter.
Je kan er echt alles mee.

De eerste 5 minuten is hij altijd wel drukjes hoor op vreemd terrein en wil hij, doordat hij niet weet wat hij met de spanning moet, weleens omhoog komen of gaan stuiterballen maar dat is na 5 minuten over en dan stap je met de lange teugel tussen de merries.
Echt zo'n topknol.
Het is dat hij niet te koop is.

Leuk weetje, we zijn beide op 11 mei geboren :+

En hij komt niet in de buurt te staan?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:47

Het zou natuurlijk super zijn als je hem ook bij zijn nieuwe station af en toe zou kunnen rijden. Maar hij zal wel een eind uit de buurt gestationeerd worden. Wat grappig dat jullie dezelfde geboortedag hebben.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:48

Meeste stations zijn ver weg bij mij :j
nu rij ik ook 1 1/2 uur om bij hem te komen.

Maar ga hem zeker op zijn nieuwe station opzoeken hoor.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:50

Wat ik alleen niet begrijp is dat als iemand hem zou doorrijden in de sport, dan maakt hij toch alleen maar reclame? En voor het dekken hebben ze hem alleen maar in het dekseizoen nodig. Kun je het niet op een akkoordje gooien dat jij hem de winters thuis stalt en hem doortraint en hem het voorjaar terugbrengt voor de dekdienst?