[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:18

Paola -> Ik ben wel anders gaan kijken naar schimmels, maar ik ben nog niet zover dat ik er zelf eentje zou willen, hoor.
Als ik ooit een eigen paard neem dan wordt het hoogst waarschijnlijk toch een fries, dat ras heeft nou eenmaal mijn hart gestolen.
Alhoewel de zogenoemde chestnut friezen ook om te smullen zijn!
Vroeger schenen ze in verschillende kleuren voor te komen, vraag me af of er toen ook witte friezen bestonden........ *droomt weg over de prins op het witte (friese) paard*......

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:28

Dr is hier een topic over geweest, waar ook wel wat plaatjes in kwamen..maar echt een duidelijke heb ik nooit gezien. Of het was geen volle fries... maarja als ze vroeger in verschillende kleuren voorkwamen waarom mag dat nu niet meer?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:31

Mies_Apollo schreef:
Jasmijn: je hebt wel erg goed je best gedaan op dat poetsen! ze straalt gewoon! Balen van de bloeduitslag!

Sinds ze een deken op heeft ziet ze er altijd zo uit als ik een borstel over haar heen haal. Mooi he Haha!

Mensen nee, haha Vork Friezen moeten zwart zijn, pikzwart! Das juist zo mooi aan ze Clown.
Ik wou altijd bruine Andalusiers, maar goed toen we gingen kijken voor een paard werd het toch een schimmel haha. Maar als ik weer eentje koop, maakt het me eigelijk niet heel veel meer uit. Zolang ie maar lekker barok is.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:36

Ik blijf nog steeds in meeleesstand, maar niet zo veel tijd om te reageren.

Moet wel even op het schimmelverhaal reageren. Ik hield ook nooit van schimmels, mara ga ze steeds mooier vinden. Inderdaad vind ik lichte schimmels met donkere manen heel erg mooi. Maar ook hele wiite schimmels, of juist appelschimmels. Maar inderdaad heeft een mooi paard geen kleur, deb Knipoog. Jouw Xantha moets gisteren even haar ei kwijt. Was bijna botsing met sun, want ik ging niet snel genoeg aan de kant. En...mijn en jouw vriendin stopte zelfs even met vertellen. Maar ging na haar plofactie wel verder waar ze was gebleven met haar verhaal. Echt geweldig om haar te zien rijden, is nergens van onder de indruk. Xanthe heeft goed gelopen, maar dat heb je denk ik ook wel van je bijrijder gehoord.

Gisteren voor het eerst sinds bijna 4 weken weer op sun (warmbloed vos met grote bles en veel wit aan zijn benen Knipoog) gereden. En hij had er echt zin in. Ik was zeer tevreden met hoe hij liep na zo'n tijd. Een vriend van mij was mee om bij hem te kijken. En hij vond hem ook erg leuk en heeft nog even op hem gestapt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:42

_Saida_ schreef:
Vroeger schenen ze in verschillende kleuren voor te komen, vraag me af of er toen ook witte friezen bestonden........ *droomt weg over de prins op het witte (friese) paard*......

Als je nog even een jaartje of 3, 4 wacht en een prins langstuurt kunnen we wel wat regelen met Yippie Haha! fries lijf is aanwezig, die andalusische smoel moet je dan maar even wegdenken Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:43

nou jasmijn, als je zin hebt mag je Encanto ook komen borstelen Knipoog hij heeft al 2 dagen achter elkaar een modderbad genomen! *ook echt rollen in de modder en dan wrijft hij extra goed met zn wangen zodat ie lekker vies wordt* ik zal straks is kijken hoe hij eruit ziet en een voor en na foto maken ofzo Knipoog

Gelukkig ben ik heel dol op carnaval! *ahum* en wonen we precies achter een basisschool die nu carnavalsoptocht heeft met versierde skelters en van die schitterende carnavals muziek!! bof ik even!
Dr is echt maar 1 carnavalsliedje dat ik leuk vind, en dat is die van tullepetoanestad (Roosendaal Tong uitsteken)
Kend ’n kloek meej pielekes,
tiete, jonge krielekes,
sperrewepse, aaiemaaie,
lalalalala

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:48

Leuk een voor en nafoto Haha!! Zeker doen Knipoog.
Ik zou best langs willen komen haha, alleen ligt Roosendaal nogal ver weg toch (umm, waar ligt het eigelijk Bloos)..

Best een goed idee: de poetsexpert! Komt van heinne en verre om je paard te poetsen whahah..

Sorry, beetje melig hier Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:59

Oei, word iets te veel om bij te lezen:

Ilona: Wat een leuke foto's, lekker mooi en schoon.

Spokie: Wat fijn dat alles zo goed gaat!

Michelle: Hahaha, ik háát Carnaval, maar is wel gezellig. Dat liedje, hahaha ik kan het niet ontcijferen hoor Huilen van het lachen.

Jasmijn: Hahah heel goed idee hoor Huilen van het lachen

Ik heb Fuego gister even veelzijdig gereden, eerst gelongeert, daarna beetje Dressuur gedaan, er stonden 2 hindernisjes in de bak, van ongv 30 cm, een stijlsprong en een kruissprong. Met longeren liet ik hem over de kruisprong springen, dat ging alle 5 de keren prima, heel trots natuurlijk. Daarna met mij errop, dat ging ook heel goed, een stijlsprong had hij nog nooit gedaan, maar ik probeerde het toch, en hij heeft het alle keren super gedaan! Gewoon met mijn dress zadel haha, zit heerlijk eigenlijk. Heel trots op hem. Daarna afspuiten, en toen in stal. Maar toen ging lompe meneer rollen in zijn stal, je hoorde die hoeven keihard tegen de muren aankomen, wat is meneer ook weer lomp. Daarna stond hij snel op, en het was niet om aan te zien! Hij was zo mooi schoon, en nu was het een zaagselmonster. Daarna dacht ik, ach.. Ik doe hem wel ff in de bak. Dus even in de bak gedaan, ik ren naar de auto voor mijn camera, kom ik terug, rolt hij in de bak. Toen moest ik helemaal lachen. Het was geen schimmel meer, maar een bruin paardje! Heb ook foto's. Toen ik hem wilde pakken kwam er een ( Prachtige!!!! ) Andalusier voorbij, een hengst denk ik. Dat wedstrijd kútje liep langs, en die hengst ging naar mijn onschuldige Fuego die alleen maar heel lief briesde met oortjes naar voren, bokken! Ze zegt wat tegen mij in het Spaans, haast boos. Dus ik zei maar Sie en maakte hem vast. Fuego vind het heerlijk, aandacht van andere paardjes, maar zelfs als een paard ongelovelijk boos tegen hem doet, blijft hij er zo kalm onder. Zo heeft hij een vriendje bij hem op stal en die bijt telkens naar hem, maar hij blijft hem altijd begroeten, met neusje door de tralies. Hij was wel wat rustiger dan gister, maar dat hinniken doet hij nog steeds haha.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 01-02-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:01

ROFL

Lips are sealed ik zal mn melige bui maar even afwachten voordat ik weer iets plaats.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:04

Ik heb ook een hekel aan carnaval! heb het werkelijk nooit leuk gevonden:
vertaling van het liedje:

Kend ’n kloek meej pielekes, ken je een kip met kuikentjes
tiete, jonge krielekes, eieren, jonge kipjes
sperrewepse, aaiemaaie, wesepen en wormen
lalalalala slaat nergens op:P maar is gewoon een liedje met allemaal roosendaalse woorden

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:22

@Zusje: *edit: oops... bedoel natuurlijk Lab!! *Amanda is leuk hoor, ben nog steeds gek van haflingertjes Lovers
@_Saida_: Ja, met dat weer van gisteren vinden de paarden een dagje vrij volgens mij helemaal niet erg!

Ik vind overigens alle barokkies mooi Haha!
Fries wil ik echt niet anders zien dan zwart Bloos
Maar een mooie bruine of ander kleurtje barok vind ik ook prachtig! Ik heb gewoon zelf een mega zwak voor schimmels, altijd al gehad. En geef mij trouwens ook maar een prins op het witte paard (met nog een stuk of 20 andere prachtige barokkies en veel land Tong uitsteken )

@Spokie79: Leuk dat je weer eens wat neerzet Haha!
Fijn dat je lekker hebt gereden!

Hihihi Kjoetie Haha! !

@Mies: Dat kan Fuur ook altijd zo goed, mooie vieze plekken op zn koppie creeren Tong uitsteken
Jaja, Roosendaal ligt in Zeeland, vlakbij Belgie (hahaha, ik de a-topoloog Tong uitsteken )
Carnavalsliedjes!Ik vind t maar n raar feest, blij dat we t hiet niet hebben Tong uitsteken
@Es: Brr, ik hou nooit van dat soort meisjes Bloos Wel lastig als je de taal niet kent lijkt mij!

Zo, t was gisteren wel eerug gezellig op t bedrijfsuitje haha! Zit nu halfgaar achter mn computer Bloos
Gelukkig maar half dagje werken! Straks naar Furia Lovers

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:36

Hier nog iemand die niet van carnaval houdt Lachen. Daarvoor moet je volgens mij toch echt van beneden de rivieren zijn. Ik heb ook een collega die gewoon een paar dagen vrij neemt daarvoor. En ik kan het echt niet snappen.

Essss, schaam, maar weet niet hoe het is afgelopen met je nieuwe zadel. Heeft je vader je nog de helft ervoor gegeven?

Ik blijf ook een barokkies fan hoor. Ik ben niet zo van die moderne dressuurpaarden, al heb je er ook wel hele mooie tussen zitten. maar voorkeur blijf ik toch voor de barokkies houden.

Roosendaal ligt toch in brabant tegen Zeeland aan (of ben ik nu niet wakker, ben ook slecht in topo hoor).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:43

Bloos Dat zou trouwens ook wel kunnen! Maar ligt erg dicht bij Belgie dacht ik zo!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:50

Noord brabant!! maar erg dicht bij belgie idd...kan er binnen 10 min zijn!

ik ga mn vieze paardje is opzoeken Knipoog
doeiii!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:53

Het verlossende antwoord Knipoog
Poets ze!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:39

@ Madelief: Is ook best lastig haha. Veel plezier bij Fuur.

@ Spokie: Hihi, ja ik heb mijn Dress zadel, mijn vader heeft er de helft voor betaald. Ik verkoop nu mijn Vz zadel omdat ik er toch niets mee doe, en ik hard spullen nodig heb voor Fue. Ik blijf ook altijd Barokke fan, idd, soms zitten er wel is leuke moderne dress paarden bij, maar geef mij maar zo'n schitterend barok gespierd paardje Haha!.

@ Michelle: Veel plezier, idd: Poets ze Haha!.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:42

Ik ga werken.. helaas!
Doei!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:44

Doeg, werkse!

Ik zet even zijn monsterfoto's errop en dan upload ik ze en dan zet ik ze hierop Lachen. Ook wat foto's van de Manege.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:10

Fuego rolde dus eerst in zijn stal, toen was hij helemaal onder het zaagsel, maar toen hij in het zand ging rollen, kon ik het niet laten om een foto te maken van mijn omgetoverde bruine paardje:

Afbeelding
Hier valt 't nog wel mee

Afbeelding
Ernaast: De grote enge bak waar Fuego zo wild in word.

Afbeelding
De wedstrijd bak, hij loopt nog verder maar lukt niet om hem helemaal op de foto te krijgen. Daarachter de wedstrijdstallen waar de mensen als ze hier uit Spanje wedstrijden gaan rijden hun paarden kunnen stallen. Zoals je wel kunt zien speciaal voor springen.

Afbeelding
De ingang. Met alle stoeltjes voor 's weekends waar iedereen dan zit.

Afbeelding
De kantine enzo, en een overdekt plaatsje waar je ook lekker kan zitten. Als je verder loopt kom je bij de paardenstallen.

Afbeelding
Herken je hem nog?

Afbeelding
Zijn berenvachtje.

Afbeelding
Chaggerijntje.

Afbeelding
Vieserik. Hier zie je goed hoe bruin die was, maar dat zaagsel was lachwekkender, maar ik was te laat Huilen van het lachen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:21

Esss, wat een heerlijk plekje daar zeg. En heerlijk he als paarden zich zo lekker vies kunnen maken. Je ziet ze gewoon genieten.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:24

mooie foto`s es,
en wat een smeerkees heb jij zeg
wel leuk zo heb je een wit paard en dan weer bruin hahaha twee voor de prijs van een

erg mooie stal ziet er erg gezellig uit en dan die zon hmmmm heerlijk ik zie jullie zo al zitten in het gezellig zitje Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:44

Ja he, ze ziet ze idd gewoon genieten, gekkerd. Hihi idd, heb er 2 voor de prijs van één Clown. Thanks, jaja genieten van 't zonnetje.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:12

haha, lekker vies paard Knipoog
Kom allemaal maar naar friesland met carnaval, nooit last van hier haha. Lijkt me wel eens leuk om mee te maken.
Gister zoo gelachen. Paarden stonden in schuilstal, regende keihard. Ik wou ze naar stal halen, maar ze bleven mooi staan. Dus ik er mara heen banjeren, was ik er, halsters om en hup, hun in galop naar de uitgang, er doorheen (ik er achter aan rennend), hun om het huis (Bram dwars door de tuin, dacht een kortere weg te weten) waren we bij de stal, bram rent door, Goya in de stal, ziet Bram niet, hij eruit, Bram ziet hem, hup beide in stal. Heb echt heel hard gelachen, ik achter 2 paarden aan hobbelen, mams vanuit raam mee lachen/kijken haha

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:18

Hahahaha jeetje, wat een gekkerds Huilen van het lachen. Hmm hier in Spanje gelukkig ook geen last van Carnaval, maar als we zoals gepland naar Arnhem verhuizen, ben ik wel benieuwd

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:21

Niet schrikken. weer ruzie met een stel leraren Vork
Kword ooit nog es van school gekikt... xD

Oke, woensdag bijna ruzie met een leraar, Ik had niet zo'n goed humeur Vork

gister ruzie met een leraar, toen ik zei dat hij op v/d Brug leek zo snel was die opgefokt.

vanmorgen weer ruzie met mn mentor. omdat ik zei dat ik niet achter de computer hoefde. omdat ik al was geweest:Y) wijf helemaal doem!

Oke, en toen later ruzie met leraar nederlands. Mochten we pas naar huis als we ons werk af hadden. Nouja; ik had al een pis humeur van dat met m'n mentor & mijn vriendin was er bij hem uitgestuurd om iets waarvan ze niks aan kon doen. Dus ik was niet binnen een les uurtje klaar. en langer ga ik écht niet bezig met nederlands. En ik dus na de bel opruimen. Gaat hij voor de deur staan 'je mag pas gaan als je werk af is Ellis!!' Dus ik heb zoiets van; later, kga moeke belle Vork

Maarja; daar wou die vent dus neit mee praten door de telefoon. Dus ging ik oplaatst gewoon zitten. (terwijl ik de bus in mijn gedachten probeerde te halen) Maar ik ging dus absoluut never met m'n huiswerk van nederlands aan de slag. oplaatst hij toch toegegeven en ik moet het dus maandag afhebben Vork

Ikke weer blij, moeke boos, leraar(en) boos. Tong uitsteken

Zoooo, dat waren mijn ruzies weer Lachen
Laatst bijgewerkt door x__Ellis op 01-02-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt