Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:06

Oh michelle meedenkende paarden zijn niet altijd handig haha!

Ik zou ook graag eens een clinic meerijden! Onverwachts 2e paasdag startten hier in Rdam op de Prinsenmolen.

Dank je Boerinnetje, is een erstig uit de hand gelopen hobby, beleef er zoveel plezier mee.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:10

Boerinnetje: te veel spanning gehad afgelopen tijd en dat is in mijn nek/schouders blijven zitten.
Ik hoop ook dat verkoop goed gaat. We hebben idd wat op het oog. Huisje in buitengebied met 1ha grond. Hebben nu een rijtjes woning.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:29

Voor de mensen die nog niet zolang meelezen en schrijven op 13 juni organiseer ik een clinic van Myrna van Wijk in werkhoven bij de veldruiters je rijd met z'n 2 en 3 kwartier en de kosten zijn 42.50 euro. Ik heb nog een paar plekjes over. Mocht je intresse hebben hoor ik het graag. Ps Myrna rijd intermediair 2.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:43

12 juni :-)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:59

Haha ja tikfout

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Leuk Babette, als ik zelf niet start kom ik sowieso kijken!
En wij gaan waarschijnlijk over een paar maanden bij ons op stal ook weer een clinic organiseren, zal je dan op de hoogte houden!

Michelle, soms wel eens lastig een mee denkend paard :+
Misschien handig om in plaats van de A-C lijn eens ernaast te oefenen, gewoon op 5/7 m van de hoefslag ofso, en op de diagonaal en gewoon op de lange zijde binnen hoefslag en als je dat nog niet doet i.p.v. A-C de andere kant op dus C-A, heel veel afwisselen als ze zo mee denken :)
Succes in ieder geval met oefenen!

Wauw gaaf Shireen, dus dan komt Doutzen aan huis te staan?
Wat een droom voor een paardenmeid zeg :j

Laura, jammer dat het zo ver weg is voor mij anders had ik graag mee gedaan.
Hoop dat je het vol kan krijgen, wij hadden toen niet genoeg aanmeldingen en hebben het moeten annuleren..
Hoe breng jij het bijvoorbeeld onder de aandacht? Ik had ook het idee dat ik niet genoeg mensen kon bereiken zeg maar

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:53

esther: ja klopt dat is wel de bedoeling. wel een gedoe om uit te zoeken wat je wel en niet mag van de gemeente. wil natuurlijk alles aanleggen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:16

Esther ik gebruik Facebook maar ook bokt en mond op mond reclame en uiteraard al mensen die lessen bij myrna die aanhaken.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:40

Laura, dat had ik dus ook gedaan (paarden)mensen uit mn vriendenlijst getagd en via haar zelf ook, ook haar eigen pagina had ik getagd, zij had het zelf ook meerdere malen gedeeld maar zelfs eigen les klanten van haar hadden zich niet aangemeld.... Misschien was het ook net de periode niet, het was in Januari, misschien zat iedereen nog in een winter dip :') En het was niet duur, 30 euro per combinatie maar toch wilde het geen storm lopen
We proberen het over een paar maanden nog een keer en anders niet meer :)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:01

Ik zal mij dan melden hoor Esther haha mits ik dan geen wedstrijd ingepland hebt :+

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:59

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:32

Jammer esther is ind nette prijs

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:53

We hebben zondag ook weer gestart. Ondanks een foutje van mij, was even kwijt waar ik de overgang galop - stap moest maken, toch 180 en 182. Ik ga ook de clinic van judith pietersen op 24 april rijden. 1e clinic voor ons. Ben benieuwd. De nieuwe proeven moet ik ook hoognodig bekijken!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:51

Gefeliciteerd Marbri, welke klasse start jij? En leuk dat je meerijd.

Helaas kan ik niet de 16e, heb de 17e al wedstrijd en vind het dan wel een beetje veel worden :P

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:34

Leuk Marbri! Dan zie ik je daar misschien wel, ik moet om half 1!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:23

Wie rijdt er meer L1? Ik heb gister nog even geoefend vanuit galop van hand veranderen en dan op de diagonaal over in draf. Zit in proef 10, weer eens wat anders! Dat ging best goed alleen dat schakelen in de galop is nog steeds een dingetje. Als ik verruim gaat ze bij het terugrijden wel heel makkelijk in draf. Op de makkelijke hand gaat de galop wel heel goed qua schakelen.
Verder is het binnenkomen op de AC-lijn ook iets waar ik op oefen omdat ik haar recht en voorwaarts moet houden! Komend paasweekend lekker oefenen en hopelijk valt t mee qua regen. Temperatuur gaat wel omhoog dus dan kan t dek wel af!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:35

In het L1 heb je toch nog geen contra galop?dat is pas L2.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:45

In de L1 in proef 10 moet ik de overgang galop draf op de diagonaal maken. Ik heb ook 3x gelezen omdat ik dacht dat er een onderdeel mist.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:50

Klopt ik heb die proef ook een aantal keer gereden, het is inderdaad geen contra galop maar je moet geloof ik voor B terug naar draf toch? Dus de diagonaal oprijden, terug naar draf en dan in de hoek weer naar de andere galop.

Er is ook ergens zo'n lijn met m-x-c wenden ofzo, in galop en dan voor c terug naar draf.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:57

Zijn dat de nieuwe proeven? Ik kan me niet heugen dat gereden te hebben hihi

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:01

Ja het is echt even heel anders dan in de hoek aanspringen BEB volte en volgende hoek weer draf. Dat stukje mxc wenden enz heb ik nog niet geoefend ik heb t wel gelezen idd.
Ik ga van hand veranderen stel haar recht en voor x ga ik over in draf, volgens mij is dat de bedoeling, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met voor B terug in draf, bedoel je niet voor X?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:28

Wat ik me kan herinneren was het idd van hand veranderen, recht stellen en dan tussen x en b terug naar draf. Maar dat was in de oude proeven, weet niet hoe dit in de nieuwe is. Weet wel van het schrijven bij de jury's dat die er echt op hamerden dat je pas na x, dus eigenlijk vlak voor b pas terug ging naar draf.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:52

jankawijnsma schreef:
Ja het is echt even heel anders dan in de hoek aanspringen BEB volte en volgende hoek weer draf. Dat stukje mxc wenden enz heb ik nog niet geoefend ik heb t wel gelezen idd.
Ik ga van hand veranderen stel haar recht en voor x ga ik over in draf, volgens mij is dat de bedoeling, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met voor B terug in draf, bedoel je niet voor X?

Er staat in proef 10 (nieuwe proeven): onderdeel 12: M-F enkele sprongen verruimen (in galop dan) 13: K-X-M van hand veranderen 14: Op de diagonaal overgang arbeidsdraf.
Je moet hoeft dus niet tussen X en B terug maar gewoon ergens op de diagonaal tussen K en M
zit geen controlegalop in hoor, is gewoon terug op een rechte lijn ipv in een hoek

Heb ze ook nog niet geoefend. Volgende week maar eens mee beginnen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:34

Persoonlijk zou ik vlakbij de x dan de overgang maken zodat je goed recht kan stellen. en dan laat je ook zien dat je die oefening goed beheerst.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:54

Bedankt Raiza en Laura!