[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:36

:o Frank: Dat is 1 van mijn grove fouten bij spanning. Wilde hem super laten lopen voor de foto's, word dan toch gespannen en dan gebeurt dit. Denk dat het daar door komt. Heb het op wedstrijden ook wel :( Hoewel ik hier wel heel erg naar voren zit.

Lisenka

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:41

Die oprichting klopt helemaal. Hij heeft een paar maandjes vakantie gehad. Verleden week maandag voor het eerst weer onder het zadel. Rij hem op het moment alleen maar lekker over de rug, oprichting komt wel weer. Gewoon super hoe hij alles weer oppakt. Waarschijnlijk half september weer een keer starten (is bijna 1 jaar niet meegeweest) en dan eind september de keuring.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:48

Ik vind het ook echt moeilijk om het perfecte plaatje te schieten , iemand had een keer in een spaans forum 5 fotos neergezet met wat nou de beste uitgestrekte draf was dus ik geantwoord en op het plaatje had ik het op wedstrijden beste paard laatste gezet (kende het paard niet) paard drukte zijn rug weg op foto , gelijk antwoord prive van wie denk je wel die je bent en het paard is een van de beste jeugdpaarden hier en of ik het beter kon dan haha , nou ja toen maar gelijk terug gemailt sorry maar dit zijn momentopnamen en dat het niet de bedoeling was om te beledigen , dat begreep de ruiter dus toen wel en heeft mijn excuses aangenomen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:49

lisenka: en dan gooit ie na maanden rust toch maar ff een paar mooie acties eruit. ik heb dezelfde filosofie: eerst de rug, de rest volgt wel

saida: fijne shirtjes he van de beste provider. heb ook nog een knalgele. slimme rintske met het targetten. het zonder zadel draven gaat me nog niet zo heel goed af. dat meisje dat van de week hier was voor VD heeft er ook een poosje zonder zadel en met halster op gedraafd. nou die zat als een huis! maarja zij is ook een tig jaartjes jonger en heeft van jongs af aan al zonder zadel gereden. wat dat betreft heb ik tijdens m'n ponytijd toch wel wat gemist hoor. destijds was het niet "wedstrijd-rij-verantwoord" om zonder zadel op een pony te rijden. boolshit allemaal. maar goed, veel oefenen.

martine: sam is idd een stukkie groter maar tis ook een hele andere bouw: smal en rank. tja des is dan een echte barokke he. ze schelen 20 cm

judith: stel me maar voor hoor, haha wat kan ik verdienen? volgend jaar gaan de rijbroeken mee..... en wat een overdreven reactie zeg van die forummer. op een forum kun je alle reacties verwachten als je foto's plaatst, daar moet je op voorbereid zijn.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 17-08-09 22:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:49

Whahahhaaha... nou ik zou het toch ook zeggen. Wat je ziet is moment, ja, maar dan is t over t algemeen wel zo! ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:54

Judith: Lekkere reactie dan. Ik vind het ook altijd heel moeilijk te beoordelen vanaf een foto.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:09

Martine: Wat een eng verhaal met die honden. Ben wel eens door huishonden op het strand achternagezeten toen ik nog met mijn fjord op het strand reed. Ik keerde hem dan om en reed op de honden in. Ze sloegen allemaal op de vlucht, alleen met een roedel wilde honden zal dat niet lukken, getver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:15

Shanna Staat je goed hoor zo'n barokkie!! Nu ben je zeker helemaal om? ;)

Sanne Die foto is zeker mooi!! (Van 't paard hè.. 8-) ) Maar heb je dan ook geen voorproefje van X? :Y)

Frank Die Des, die vind ook alles maar goed. Wel leuk hoor!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:15

Ik was al om hoor... hahaha. Maar Halley is echt érg leuk!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:21

X-tremo

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:21

Nice!!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:22

En het was een genot om Shanna op Halley te zien rijden. Ook voor Lisenka leuk om het eens vanaf de zijkant te zien.
Bovendien was het beregezellig. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:23

Vond ik ook :D

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:24

Sanne, je maakt prachtige paardenportret foto's !!
Vast vermoeiend dat je ze 's nachts moet fotograveren voor de zwarte achtergrond.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:26

JeanleGrand schreef:
Sanne, je maakt prachtige paardenportret foto's !!
Vast vermoeiend dat je ze 's nachts moet fotograveren voor de zwarte achtergrond.

Haha, dat hoeft niet 's nachts hoor ;)
Ik kan ze ook van jullie paarden komen maken, gewoon in de middag :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:28

En dan kunnen Chico en het vosje natuurlijk niet achter blijven

Chico:

Afbeelding

En de vos (we hadden hem in een stalraam opening staan, de rest stond vrij in het gangpad, achteraf gezien hadden we dat ook bij hem moeten doen. De uitsnede is zo vrij krap vergeleken bij de andere 2)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:28

Jaaa, X-ie foto!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Zo is helemaal niet te zien dat hij echt niet stil kon blijven staan, haha.

Wij zijn allemaal echt zo benieuwd naar de foto's. M'n stalgenootje (van Sjaakie) zei vanavond nog dat ze de hele dag door haar mail checkt of ze al op je website kan kijken.
Heb net even de foto van Amigo naar m'n andere stalgenootje gemaild en die vond 't ook helemaal gaaf en is benieuwd naar de rest. Maar deze wil ze zeker hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:29

Oh, maar hij kijkt wel wijs zo hoor die Sjaak. Denk dat ze hier al heel blij mee is. Die van Iloon is ook super!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:30

Haha, die van Amigo vind ik zelf ook super mooi!! Ben gewoon verliefd op die foto :P

En er staat er nu ook 1tje van Sjaak.

Morgen ga ik weer naar huis, dus vanaf woensdag kunnen jullie mailtjes verwachten ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:50

Jus - Ik ben al een halve heilige en als ik er een paard aan over houd, hoor je mij niet meer hoor.:+ :P Hoe oud is ie eigenlijk? Ow ja, en Frank zegt altijd: "Als je beter kan, moet je beter gaan!"

Madelief - Volgens mij hangt dat kalme in de lucht. Hier ging ik met rijden ook kalm aan...

Lobke - Jammer dat het in het begin wat onrustig begon, maar idd zie je hem gedurende de proef steeds beter worden! Nette prestatie hoor! Als hij hem helemaal regelmatig kan laten lopen, dan kunnen een aantal grote Nederlandse ruiters zich opmaken voor een leuke tegenstander!

En jij spamt veel te weinig met Licor. Wat een beauty is het toch. Echt, zo ziet mijn droompaard er uit! En wat is die Yoshi een monstertje idd! Hij kan Prince een hoef geven. In de wei is Prince ook niet geliefd hihi.

Sanne - Bambi maar dan Iggie. Wouw, wat mooi! Ik zou ook wel willen dat zo zo iets van Sammie zouden maken... hihi

Malin - Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, hoor. Ik heb al een paar zwangerschappen achter me en toen ik na ruim een half jaar weer op Sam mocht na de geboorte van Sabrina (de oudste) heb ik letterlijk zitten janken van blijdschap! Frank vond me een aansteller, maar ja, je bent gek op paarden en rijden of je bent het niet hè? Ik was zo blij en emo dat ik er éindelijk weer op kon! Had het rijden echt gemist. Ik zou een leven zonder paarden dan ook echt niet willen. Ik hoop heel hard, dat je toch weer kan gaan paardrijden en ik koester dan maar de gedachte dat mijn pa na 2x trombose gewoon weer op het paard kon stappen.

Laura - Bij de eerste 5 wedstrijden is het idd een goeie oefening en geeft het niet of je wel of niet winst rijdt. Maar daarna ga je er stiekem toch steeds meer van balen dat het elke keer alleen maar goeie oefening was en geen winst. Na 7 jaar mag het best wat meer winst zijn en soms een leuk prijsje. :Y) Maar we werken nu keihard op een andere manier en ik weet zeker dat we gaan veranderen!

Hoe was jouw dagje met witte jurken overigens? Heidi is in een soort van Spaanse jurk getrouwd. Is dat niks voor je?

Kelly - :+: Dat is nou liefde!!! Wat een mooie foto's en wat heeft ie al veel geleerd!
Ik vind het mooi om jullie zo samen bezig te zien. Ik heb Sam overigens het hand aanraken al geleerd. Had ie in 2 minuten door!

Jellie - Ja, ik zat te dubben hoe heette de postbode ook al weer.. Anton Gleeuuffff! Ach ik leen qua bit gewoon links en rechts wat en dan merk ik vanzelf wat werkt en wat niet. ;)
Het mooiste paard komt vanzelf op je pad. ;)

Lisenka - Ja, leuk is dat hè? Eens een ander op je paard. Ik kijk ook graag als een ander Sam rijdt. Jammergenoeg klikt het niet gauw met Sam. Maar zo te lezen wel tussen Halley en Shanna!

Sneu idd zo'n 7-jarig manneke met zo veel verdriet al! Ouders zijn soms stapelgek. Je hebt naar beste wijze gehandeld denk ik. Je weet ook niet hoe hij het geïnterpreteerd heeft. Ik kan de kinderen hier ook wel achter het behang plakken en ik kan dan ook heel hard en eerlijk zijn tegen ze. Soms moet je wel ook een beetje uit zelfbescherming. Ik ben geen voetveeg immers. Ze interpreteren het ook graag wel een beetje naar zichzelf hoor met die leeftijd. Sabrina kan ook erg dramatisch doen.

Heidi - Dat is jammer dat ie artrose heeft in de voorbeentjes. Sam heeft mooie harde hoefjes en beentjes. Nou ja, jij hebt het strand in de buurt. Maar Heidi weet jij dat dan niet? Ken jij die film niet van King Arthur en de holy Grail van Monty Python's Flying Circus? Daar zit een wit konijntje in wat echt levensgevaarlijk is! Ik denk dat Flip die film een keer gezien heeft.. hahahaha. Wel stoer om zo te rijden dan! Je mag het Sam van mij ook wel komen leren? Hij ging al lopen toen Frank keek hoe hoog ie kwam om er op te klimmen zonder zadel!

Kelly - Menig man is jaloers volgens mij.. hihi. Wat is Infinito leuk zeg!!!

Elise - Ik wacht met spanning op je nieuws. Ik hoop dat het goed nieuws is! Mooie foto's van Abby! En ach slagschip of niet, zij mag er ook zijn! Ze misstaat je niet qua grootte. Het is niet paard waar ga je heen met meisje. :7

Ilona - zweeft ergens op een heel hoge roze wolk zo te lezen! Lekker blijven drijven daar hoor en ook ik ben heel benieuwd naar de foto's. Fijn om te lezen dat je weer naar het strand bent gegaan. Ik kan me idd nog herinneren dat je de vorige keer nogal spektakel had met je rit naar het strand. Het is altijd een zalig gevoel om iets weer te kunnen wat de vorige keer eindigde in 40 stappen terug. Ik herken het ook wel. Anderen zullen het stom vinden, maar voor mij ging een wereld open, toen ik weer zelf kon opstijgen op Sam zonder constant iemand te moeten zoeken om hem even voor me vast te houden.

Danielle - Hoe gaat het met Jauke en je nieuwe aanwinst? Hoe heet die eigenlijk? Leuk dat Jauke de passage ook al beheerst!

Suus - Is je arm weer goed?

Laura - Lekker gereden zo te lezen en paard gewassen. Had het gezegd joh, ik heb hier ook zo'n viespeuk op de wei zien staan. :p Sam heeft ook een zwak voor bont. Hij heeft een poos samen met een Tinker gelest, nou echt, hij hing nog net niet in zijn staart! Leuk is dat hè? Ben ook benieuwd naar de foto's van een maffe hincapie! Die ene is bijna surrealistisch! Je moeder zit er ook netjes op zeg. Mag hopen dat ik dan ook nog zo op het paard kan gaan zitten. 8-)

Marijke - Wat jammer dat ze niet dragend is! BALEN! Het is een risico dat ze leeg blijven natuurlijk, maar leuk is anders. Begrijp wel dat je er echt van baalt.

Regine/ Judith - Nou .... GEFELICITEERD met je naamdag!!! Wat een leuk gegeven zeg! Ik ga hem op de kalender zetten bij mijn schoonouders... hihihihi

Jan - Hahaha, ja je hebt gelijk. Ik dacht al: "Jan zou ze allang geplaatst hebben..." *D
Die Baldomero, niets menselijks is hem vreemd. Wel een wonderpaard hoor dat ie kan praten!

Mies - binnenkort hopelijk weer foto's van jullie spaanse dames hoor!

Denise - Prince kan vast andere dingen, maar het kusje geven vind ik niet meer zo nodig... Kinderen weten toch al van geen ophouden en als dit Prince zijn reactie is, heb ik het liever niet. Ik vond dat je wel heel veel vertrouwen in je paard legt als je dat van hem vraagt. Ik vertrouw Sam ook 100%, maar me laten zoenen door mijn paard. hmmm, mwah... Doe mij dan maar een lekkere vent!

Yenneke - Ja, ik lach er ook mee, met al die engelse afkortingen. Ik ga MSFC doen. :+ :D

Marijke - Barokkies hebben wel degelijk mogelijkheden hoor en ik heb ze ook al van 1.70 m gezien. Het barokke vind ik persoonlijk meer tot 1.60, maar ja, met wat training, moet te te doen zijn. Veel barokken tonen zich ook veel groter dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Sanne - Met zo'n blik, krijg je bij mij ook alles voor elkaar. Nou ja, Bíjna alles dan.. hihi

Shanna - Die foto's van Vaj laten wel even zien, waarom ik ook weg ben van een mooie KWPN'er. Wat een beest zeg!!!!

Sanne - die foto van die fries is ook prachtig. Kan je niet één keer je reclame voor jezelf iets lager zetten??? Ik denk dat het dan nog mooier op komt.

Hahahaha, Frankie hàd natuurlijk even kunnen vragen of ik het even wilde aannemen. :+ Maar het zag er mooi uit hoor. Jammer dat ik te laat zag dat de instelling niet helemaal goed stond van het fototoestel.

Lisenka - Hier werkt het ook errug vaak. Dat lief kijken... :D

Jellie - wisselend, maar als ik ze daar geroken heb, is het even over. Wat kunnen die voetjes van champies stinken zeg! Maar we eten ze wel een keer of 3/4 per week, dus we zijn ze nog niet tegen...
Ik hoop dat je nichtje zich door die rotziekte heen gaat slaan! Duim heel hard voor jullie en haar!

Shanna - Mooie foto's zeg! Je rijdt hem netjes! Lisenka gaat ook goed zo te zien...

Martine - Sam is 20 cm hoger dan Des. Hij is 1.70 m. Hij kan al mijn hand aanraken op commando. Ik zoek opdrachtjes die dicht bij hem liggen.

Saida - Is ie familie van jouw paardje? Ze staat ook als vriendin in mijn hyve. Naomi heet ze. Ze rijdt op de moeder van hem.
Lekker bezig geweest weer met Rints. Leuk om te lezen. Jullie zijn ook gek met elkaar hè?

Judith - whaha, ik weet niet of Frank het ook op andere paarden doet. Sam in elk geval al niet. :+
Om jouw uitleg beoordeel ik geen foto's. *D

Lisenka - Waarom train je zo weinig met Halley? Had je er geen tijd voor? Ben benieuwd hoe hij start joh! Goh, ik zou het wel weten met zo'n beest! Die zou bij mij elke dag wel 2 keer gezadeld worden. hihi. Maar ja, ik ben er dan ook helemaal weg van. Maar ja, daar moet je dan wel idd tijd voor hebben.

Wow wat is x-tremo ook een beauty! Sanne je bent een ware vakvrouw hoor!

Zo plaats ego-bericht er wel onder!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:52

Lisenka: ja dat doen wij ook meestal, Flavio is op zich ook niet bang, als ze dan van achteren komen schopt hij in hun richting en dan druipen ze meestal wel af. Helaas zaten we nu net in een vlotte draf en ineens kwamen er een stuk of 5, 6 keihard van achteren aan, en zo kalm is hij dan ook weer niet dat hij rustig stopt en op ze af gaat.. Gelukkig waren we niet ver van de zee :) wat een prachtpaard die Halley zeg :)

Mooie foto's Sanne!

En nog even ego: vandaag dus weer Flaaf gereden en hij was als boter :) in het begin altijd even opwarmen maar hij had echt een goede dag, kon voelen dat hij genoot :) toen we terug waren op stal hem nog even losgelaten in de bak, en even erbij gaan zitten. Hij komt dan altijd zo lief kroelen :) de zoon van de eigenaar is een weekje overgekomen uit frankrijk met een vriend, en ze zaten de hele tijd al naar me te kijken, beetje vervelend.. Gaat Flavio een beetje staan spelen met z'n ding terwijl hij bij me staat te kroelen! Ik had het pas door toen die gastjes in lachen uitbarstten.. Nouja :S
Darius was stout vandaag, het begon allemaal wel goed, heb hem even lekker gedoucht, waar hij dan ook echt van staat te genieten. Hij is nu wel bang als je in de buurt van zn injectiewond komt :( Wil ik hem daarna in de bak zetten om te laten rollen, begint ie me ineens te steigeren :( dat had hij nog nooit gedaan, zn hormonen zullen wel aan het opspelen zijn. Daarna dus nog even rustig met hem bezig geweest om dit te corrigeren, waarna hij me weer als een jong hondje volgde door de hele bak. Ik liet hem nog even staan, en toen een van de staljongens hem binnen wilde zetten ging hij bij hem weer aan de gang.. Ondeugende puber.. Zn manen beginnen trouwens aardig te groeien, hij was helemaal kaal toen ik hem kocht maar nu hangen ze al een beetje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:52

Jellie Super nieuws trouwens van je nichtje. Is het de eerste keer dat ze leukemie heeft? Mijn zwagertje heeft nu voor de tweede keer acute leukemie gekregen. Hij heeft nu weer een paar chemokuren gehad en een beenmergtransplantatie. Dat was zijn laatste kans. Gelukkig accepteert het lichaam het nieuwe beenmerg en dit heeft tot nu toe ook niet voor omgekeerde afstoting gezorgd (dat het te goed werkt en tegen het lichaam gaat vechten). We hopen echt dat het goed blijft gaan, want er zijn volgens mij nog niet veel patiënten van een tweede ziekte genezen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:55

Nou vandaag een leuke dag gehad in Haarzuilens. Sabrina vond het ook leuk tot ze hoorde dat we niet aan souvenirs doen. MAar dat was dan ook 2 keer niks voor heel veel geld! Ik had alles moeten voorschieten, omdat het bevriende stel had gerekend op een pinautomaat, wat er ook was, maar wat het door omstandigheden niet deed. Gelukkig had ik genoeg contanten bij.

's Avonds Frank even gefotografeerd. Sam was heel geïnteresseerd. Hij is echt kalmer geworden, mijn paardje. Daarna Sam van de wei gehaald. Heeft Frank voor me gedaan. Jaja. :+ Sam gevoeierd en gepoetst en gezadeld en deze keer met lange teugel losgereden en geleidelijk aan opgekort. Hij ging warempel in stap nageven. In de draf minder, maar ik was er met mijn hoofd niet bij. Na een half uur werd het te donker en ik besloot maar te stoppen, want mijn gedachten kon ik er een keer niet bijhouden. Er spoken veel gedachten door mijn hoofd. Wel doorgaan met Sam of niet en hem verkopen, wel nu al een PRE of wachten, zodat ie hengst zou kunnen blijven. En dat mijmert maar door. Met al die mooie foto's hier is het moeilijk perspectief te houden. Het gaat natuurlijk om wat er in een paard zit en niet hoe ie er van buiten uitziet.
Nou ja, wel relaxed gereden, dus tevreden afgesloten. Sam zijn hooi laten opknabbelen en hoppa de wei weer op. En toen bijlezen hier. Na 2 uur kan ik zeggen... Ik ben bij!!!!

Ow ja, en Sam kan de hand aanraken op commando. Hij doet het veel dus dat was hem zo geleerd! Na 2 keer had ie hem door!

En verder weet ik nog niet of ik het hier al verteld heb, maar ik mag 10 oktober naar Barneveld, voor mijn eerste les van de opleiding Master Fitting Saddles Consultant. Ben druk op zoek naar een baan in de paarden, maar weet nog niet. Mss kan ik in mijn oude werk, bij een verzekeraar aan de slag. Dat is natuurlijk wel beter betaald. :P
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-08-09 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:56

idefix4 schreef:
Ik ga MSFC doen. :+ :D

:o? Euh... MSFC?? :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:57

Yenneke ... zie boven. ;)