[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:45

Picasso is knap geworden! Lachen
Regine, mooie combinatie zijn jullie. Leuk.
Michelle, gefeliciteerd.
Frankie, complimenten voor het bijlezen/-reageren. Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:21

regine Ik vind het er erg mooi uit zien met capriola,leuk zo allebei in tennue Pling
mooie woonboerderij ook op de achtergrond Vingers aflikken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:49

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Sanne: Hij ging gister niet door maar zou nog wel een andere keer georganiseerd worden, ik hoop snel want nou moet ik nog langer wachten!
Gelukkig heb ik zaterdag avond een project afgemaakt wat pas woensdag af moest zijn Tong uitsteken wat zijn we weer braaf bezig!

Nathalia: Gezellig paard heb je! Foto's zijn wel mooi geworden!

esther: Dat ontwijken zou ik wel over hebben voor zo'n plaats! Leuk filmpje...hij doet de spaanse pas met rechtsvoor wel erg appart!

regine: Mooie foto's!

bianca: Leuke foto's! Wat wordt ze wit (die manen!)

Penny: Ziet dr netjes uit! Wat voor paardje is het?

denise: Goed debuut gehad dus!

saida: Encanto's vader is jugueton IV en zn moeder Serrana XVIII en die vader is NERVIOSO IX
Paardrijden was dit keer dus geen medicijn Knipoog Maar goed dat de paracetamol soms wonderen verricht!

Ik ben goed verwend gister, en daarmee shannon natuurlijk ook Knipoog Halster en bandages voor mevrouw en zelf mag ik vrijdag een armband gaan uitzoeken in antwerpen *een vrouw maakt hele mooie apparte sierraden maar alleen op bestelling en kan zelf kleur enz kiezen* als ik em heb komt er wel een foto! En weer tekenspullen zodat ik dat weer wat kan oppakken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:05

Iedereen heeft echt super mooie winter plaatjes geschoten zeg!! Helaas heb ik geen winterfoto's....
Bij mij was het echt niet wit, soms dan wel, maar alleen s ochtends heel vroeg en helaas werk ik de hele dag Clown . Wel jammer.. maar die winterplaatjes komen vast nog wel... Bij sommige van jullie -degene die ze geschoten hebben- zijn echt prachtig geworden Lovers .

Denise: Zo, best goed voor een 1e keer! Zeker omdat je niet hebt kunnen trainen ook en die dag ervoor er nog was afgevallen.... Echt super hoor! De 2e keer gaat vast een stuk beter nu het weer aan het dooien is Haha! Knipoog

Sanne: Plaaggeest dat je bent Huilen van het lachen hahaha. Vandaag stapt benthe er weer op als het goed is, dus hoop ook een leuk filmpje te maken ofzo. Daar gezien foto's best lastig is in een donkere binnenbak..
En die opmerking van die collega!! Bloos! Daar zou ik echt boos om kunnen zijn zeg! Stoom uit je oren ! Maarja, vaak zegt zoiets al heel veel over zo'n mens.. bah. Gelukkig werkt ze niet al te vaak!!

Melissa: Leuke foto's van je beestenboel zeg. Shetje is echt al stokoud zeg! Pling

Regine: Kwijl Mooi zeg, zo helemaal in styl. Gaaf zadel heb je ook! Jullie zijn een leuk stel Lovers .

Naat: Oja, das waar ook! Meneer was beledigt Haha! . Gek peerd! Gelukkig gaat alles weer op rolletjes..

Saida: Okee dan, dat is duidelijk! Zoiets dacht ik nl al, maar wist het niet zeker. En zo hé Wow! Rintske als Harry de wilde hengst Haha! . Jeetje, die was wel heul erg fris, gekke Rints.... Clown

Frank; Haha, dus daarom vind jij schaatsen zo leuk, met al dat vrouwelijk schoon Clown .

Esther: Nou, weet ik niet, of ik dat niet goed doe Clown . Heeft ook veel voordelen. Ik weet tenminste zeker dat ik veilig thuis aankom! Als ik echt naar huis wil, ben ik vrij om te gaan, ik rij tenslotte toch Haha! . En bovendien lach ik me rot om de schaamtelijke acties van vriendinnen ROFL .

Benth: Dus toch niet stappen bij jou? Ik dacht dat je naar R'dam zou gaan.. maar DH is ook altijd goed, met cocktails idd Vingers aflikken . Lekkeerrr! En dat "Prrrrrrrrrrrrrrrrrrtttttttt" ROFL Haha! hahahaha

Mies: Zo dan, lekker verwend dus!! En jaaa, daar moeten foto's van komen he! Haha! hihi. Leuk zeg zo'n armband, ben benieuwd naar het resultaat Ja .

Gister ook nog op de valreep even geschaatst. Haha, lachen man. Vorig jaar was ik naar de uithof geweest, dus mijn schaatskunsten waren nog redelijk recent Huilen van het lachen . Ging best aardig! Wel leuk hoor, op natuurlijk ijs, echt het ultieme wintergevoel Haha! . Mijn mams stond ook na jaaaaaaaaaaaaaaren weer op de schaatsen, je snapt wel dat dat echt MEGA grappig was ROFL Haha! . Heb me rot gelachen. Ging nog best aardig trouwens, na al die jaren, dus geen valpartijen! Vork

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:11

sanne - ja ik was ook erg tevreden

peet - ja een goed begin voor de wedstrijden dus ik ben echt trots

frank - ja ik heb ook mijn petje af voor de schaatsers die zoveel geschaats hebben hoor en ja me wedstrijd ging super

mies - zeker een goed debuut gehad

ilona - ik vondt het ook goed voor een eerste keer ik verwachte er niks van en dan heeft die het zo goed gedaan dus ik kan allleen maar trots op hem zijn

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:14

Je gaat me filmen? Nors opkijken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:15

Esther -> Ik heb ook wel meerdere hengsten gezien hoor, waarvan ik dacht dat het wel wat is voor Rintske.
Alleen had ik bij Maurus meteen zoiets van; Ja die past mooi bij Rints!
Laat ie nou ook nog kampioen worden aan het eind van de dag, hahaha!
Maar ik denk dat ik uiteindelijk heel kritisch kan zijn om juist die hengst te kiezen die de minpuntjes van Rintske zou kunnen aanvullen.
Ik wil niet serieus gaan fokken met haar, als er een veulen komt dan is die voor mezelf, voor Lisanne of voor iemand die graag een veulen wil uit Rintske.
Niet voor de verkoop, ik denk niet dat ik dat zou kunnen......
Maar ook al is het niet voor de fok, ik ga wel kritisch kijken en zet niet zomaar een hengst op mijn meisje.

Michelle -> Je bent lekker verwend idd! Haha!
Ben benieuwd naar je armband!
Nee gisteren heeft het rijden helaas niet geholpen........
Als ik hoofdpijn heb duik ik liever mijn bed in, of ik ga naar buiten een frisse neus halen met Tommie of naar Rints.
Meestal helpt dat wel, maar zo af en toe niet, en dan is paracetamol toch wel een uitkomst, hoor!

Ilona -> Nou en of! Ze was giga fripsjes! Er was geen ontspanning in te krijgen.
Ja een kort moment en het volgende keek ze weer naar die hoek en voelde ik haar weer aanspannen.
Het was zó moeilijk om haar aandacht bij mij te houden!
Nouja, het gaat weer dooien, dus hopelijk wordt het minder nu.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:39

Benthe: Ahjoh, dit is pas je begin van je filmcarriere! Clown En dat onderschrift van jou Huilen van het lachen .

Saida: Jaa, is ook bijna niet mogelijk als ze zó fris zijn hun aandacht te krijgen... Maar gelukkig dat het dooit, want dan is ze vast minder fris. Maar voor een fries heeft ze wel pit zeg!! Jielt was echt een luilak vergeleken bij haar Haha! .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:52

Ben blij Haha!
Zadelmaker/passer is net geweest om te kijken hoe de Passier Grand Gilbert nu écht lag op Moreno,en hij vond hem helemaal goed! Hoefde helemaal niks aan gedaan te worden!
hij vond het zadel in super staat en geschatte waarde: 700 euro!
Heb ik niet verkeerd gedaan dus voor 400 euro Cool

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:04

Ben ook blij voor jou Gab!! Want het was zo'n ellende met zoeken...!
En nu eindelijk HET zadel gevonden dus! Haha! Superrrrrrrrr toch! Cool

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:26

Utixo: Bedtimestories heb ik ook gezien, die cavia met die enorme ogen Tong uitsteken. Vond m soms wel grappig, maar ook een beetje voorspelbaar idd Tong uitsteken. Die bios klinkt trouwens ook super, ik ga meestal naar het Pathe in Scheveningen. Die is ook wel prettig...
Mies_apollo: Je bent weer lekker verwend Lachen, dat is altijd fijn! Dat ontwijk was niet zo erg nee Tong uitsteken, al die schitterende paarden van zo dichtbij zien was errug leuk! Bij de jonge hengsten was er eentje heel druk en die stijgerde ineens, dat is best wel indrukwekkend zo dicht bij Knipoog. Die spaanse pas was idd heel apart, maar het was geloof ik een combinatie van twee verschillende oefeningen ofzo (dacht ik dat er werd verteld).
Ilona: Dat is waar ook Tong uitsteken, als je weg wil kan je gewoon weg.... En leedvermaak is ook wel grappig Pling. Kan je je vriendinnen ook nog heerlijk herinneren aan hun gekke acties Tong uitsteken.
Saida: Lijkt me echt lastig een hengst kiezen Knipoog, vooral als je gaat kijken naar welke de minpuntjes goed aanvult... Maar dat is wel belangrijk idd! Ik zou ook wel een veulentje willen fokken Lachen. Maar zou ze ook nooit weg kunnen doen idd... Iemand bij ons op stal had een merrie gekocht en die bleek drachtig te zijn. Ze wilde het veulen eigenlijk verkopen maar toen het eenmaal geboren was, was ze opslag verlieft Knipoog. Nu heeft ze twee paarden Tong uitsteken.
Borderjay: Gelukkig heb je eindelijk je zadel gevonden!

Ik heb weer een rustig dagje vandaag, moet het portfolio van Europeesrecht afronden en sporten en dat was het Tong uitsteken. Geweldig hoor de school Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:41

Fijn gab Haha!

Hoe is het hier met iedereen?

Ik heb mijn zadel weer terug, maar kan nog niet proberen door het weer! Ben benieuwd dus!

In augustus ga ik weer een nieuw bruin zadel bestellen Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:55

Hallo allemaal
Daar ben ik weer eens een keer.
Sorry dat ik de laatste tijd niet meer gereageerd heb maar ik ga door een moeilijke tijd.
Ik ben half november geopereerd, borstkanker.
De vooruitzichten zijn gelukkig goed, het is niet uitgezaaid.
Wel word ik nu bestraald en krijg ik straks preventief chemo en een jaar lang infusen met een medicijn (herceptin)

Ik moet er dus nog even tegen aan.

Ik lees alles nog steeds mee en blijf dat ook wel doen hoor.Ik zal proberen wat vaker te reageren.
Xantha wordt regelmatig door mijn vriendin gereden en ik probeer wel regelmatig naar stal te gaan

Nou weten jullie ook hoe het er voor staat met mij.
groetjes Debby

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:00

Kom even uit de meeleesmodus.

Jeetje Debby (Jolyn), dat is pittig. Geen wonder dat je niet veel op het forum te vinden bent. Gelukkig dat je geholpen wordt met Xantha.
Veel sterkte en beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:00

Idd een heftig verhaal!
Ook van mij heeeel veel sterkte en beterschap!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:03

Robijntjah: Hopelijk wordt het weer snel beter, dan kan je je zadel weer uitproberen!
Debby: Heel veel sterkte de komende tijd! Het is nogal wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:06

Ja, het zou dit weekend beter worden, maar dan ben ik in amsterdam Nagelbijten / Gniffelen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:13

Debby Tjonge,heel erg veel sterkte en beterschap!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:32

Lieve mensen,

Ik ga zo bijreageren, maar 1 klein verzoekje van mijn kant! Willen jullie het de komende 3 weken nog even rustig houden. Anders is het topic straks vol en hebben Michelle en ik de opening nog niet klaar. Ik heb namelijk volgende week en die week daarop tentamens (en Mies ook denk ik ) en daarna heb ik een week vrij en alle tijd voor het nieuwe topic Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:38

Dan mogen we voortaan maximaal drie pagina's per dag doen heb ik uitgerekend Tong uitsteken, dat moet toch wel lukken Knipoog.
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 12-01-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:00

Saida: Igneo zijn ballen blijven, dus dan moet hij zich maar een beetje inhouden :p
Balen van je hoofdpijn Ach gut en dan maakt Rintske het er ook niet makkelijker op met die bui!

Frank: Winschoten heeft nog best een aardig formaat, ben je zeker wel eens langs geweest toen je voor Des ging kijken Knipoog
Ik zou met Johan gaan schaatsen, maar die flapdrol was het vergeten en was met een vriend een toertocht gaan doen. Toen ben ik maar na mijn werk met mijn vader gaan schaatsen.
Haha, gelukkig maar dat ik geen reus lijk op foto's Tong uitsteken
Leuk he, van die kleine hummeltjes op de schaats, daar kan ik ook altijd zo van genieten Lachen

Benthe: Kan ik uit je verhaal concluderen dat je genoten hebt van je avondje uit?

Mies: Gaaf! Teken jij? Dat wist ik helemaal niet, waarom heb je dat nooit verteld Knipoog

Ilona: Hier is het ook niet echt wit geweest hoor, alleen die dag dat ik foto's heb gemaakt van Vaidosa was er wat rijp..
Ja!! Foto's, filmpje Lachen

Gab: Hehe, wat heerlijk voor je! Eindelijk een zadel Haha!

Debby: Ik had het al gezegd, maar nogmaals heel veel sterkte en beterschap! Dit is niet niks.

Esther: Misschien moet ik zelf dan niet meer bijreageren, dan scheelt dan weer een paar berichten Knipoog

Edit: Ik zit hier trouwens weer gezellig op mijn kamertje in Groningen Haha! Straks lekker eten met huisgenootjes en net een schoolopdracht afgemaakt die 100% mee viel!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:19

Heb nog even niet gelezen maar ik krijg net een mail van Moravita dat de Lipizzaner hengst Neapolitano Strana vandaag is overleden. Van hier ook veel strekte gewenst.

Onderstaand bericht ontving ik van Moravita:

Neapolitano Strana I
16 maart 1990 – 12 januari 2009
Onze professor is niet meer….

Met pijn in ons hart hebben we vandaag afscheid moeten
nemen van onze prachtige Lipizzaner dekhengst Neapolitano
Strana I. Een onherstelbare blessure zorgde ervoor dat een
paardwaardig leven voor hem niet meer mogelijk was. Hoe
verschrikkelijk wij het ook vinden om hem te moeten
missen, in onze ogen mag je dan niet egoïstisch zijn..
Strana arriveerde vijf jaar geleden op Moravita: hij kwam,
zag en overwon. Niemand kon om deze imposante
verschijning heen. Met zijn heldere grote ogen en zijn
prachtige edele hoofd leek hij rechtstreeks uit een
zeventiende-eeuws schilderij gestapt te zijn. Waar hij ook
kwam, Strana zorgde ervoor dat hij gezien en gehoord werd!
Strana werd ingezet als dekhengst, showpaard en leerpaard
en blonk uit op werkelijk elk gebied. Hij was buitengewoon
vriendelijk en zachtaardig op stal, vurig en zeer zelfbewust in
de piste en een uitmuntend leermeester voor elke ruiter. Niet
voor niets noemden wij Strana ‘’de professor.’’ Hij legde
ruiters haarfijn uit dat een paard (en zeker hij!) met respect
en gevoel gereden dient te worden. Het eerste gebod van
Strana luidde: ‘’Gij zult niet knijpen of trekken.’’ Bij
overtreding van dit gebod plantte hij onherroepelijk al zijn
hoeven in het zand, trok zijn meest arrogante gezicht en bleef
bewegingloos staan tot de ruiter eindelijk doorkreeg hoe het
wel moest. ‘’Sensibel’’, noemden wij het, ‘’eigenwijs’’ werd
het echter ook wel genoemd. Daarentegen was er geen paard
zo werkwillig als onze Strana. Wie zijn lessen ter harte nam
ontdekte pas wat echt paardrijden is.
Ook zijn soortgenoten kon hij genadeloos van advies
voorzien. ‘’Gij zult mij niet voor de voeten lopen’’ was vast
zijn tweede gebod. Op concoursen en tijdens shows was
Strana liefst alleenheerser in de baan. Soms tot wanhoop van
zijn ruiter. Al piafferend en passagerend joeg hij elk paard
dat voor zijn voeten durfde te komen de ring uit. Het applaus
diende voor hem alleen te zijn en, heel eerlijk, wij waren het
hartgrondig met hem eens!
Strana leek wel wijzer maar nooit ouder te worden. Ieder die
hem zag of met hem werkte dacht werkelijk dat hij met een
jonge hengst te maken had. Altijd piafferend op de
poetsplaats, altijd het hoogste woord en nog altijd even
charismatisch als in zijn jonge jaren. In onze ogen zou hij
nog vele jaren onze leermeester kunnen zijn.
Helaas mocht het niet zo zijn. Strana is echt aan zijn laatste
reis begonnen. Wij blijven achter met verdriet maar met
prachtige herinneringen aan dit bijzondere paard. Dank lieve,
prachtige wijze Professor, wij zullen jou en je lessen nooit
vergeten.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:27

Wow,kippevel,wat mooi geschreven....sterkte Ach gut

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:57

De Strana die bij ons af kwam? Nee! Wat erg! Sterkte

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:39

even kort:

Debby: Heel veel sterkte! Gelukkig is de operatie goed gegaan! Beterschap!