Ja, Goya heeft er ook last van.. Dacht al dat het aan mijn gevoel lag, hij doet het nl. op buitenrit ook vaak. Bedankt voor je tip, en als je er meer hebt, altijd welkom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiMmK schreef:soeske: Ziet er erg leuk en plezierig uit
_Saida_: ooh das inderdaad dan balen!
Jolynn: Leuke foto. En wat een leuk paard!![]()
Zag even later een ander paard. Ook erg leuk, ziet er ook lekker ontspannen uit. Word ze nog witter of blijft ze grijs?
Jolynn schreef:Even denken hoor, buitenstelling en met de buitenlijn(die over haar billen ligt) tegen de binnen achterhand aan duwen.
Eventueel kriebeltje met de zweep tegen haar binnen achter bil, zeg maar![]()
Als je aan de hand ook al kan wijken en schoeder binnenwaarts kan dan gaat dit allemaal veel gemakkelijker.
Rechtmaken aan de hand.
Kijken of ik dit kan beschrijven.
Je kan het beste beginnen op de lange zijde.
Laat je paard naar binnenkijken, dmv de binnenhand.(je gebruikt gewoon hoofdstel met teugels over de nek of een kaptoom)
Blijf bij de binnenschouder lopen, zodat je paard niet naar binnen valt, eventueel met zweepje begrenzen.
Waar je op moet letten is dat het buiten achterbeen in het spoor van het binnen voorbeen loopt, schouder binnenwaarts is het eigenlijk.
Links en rechtsom oefenen.
Belangrijk is ook dat je paard zijn hele lichaam buigt en niet alleen zijn hals.
Als je dit onder de knie hebt kun je het ook op de volte doen, ook hierbij is het heel belangrijk dat je paard in zijn hele lichaam buigt, niet alleen in zijn hals.
Kijk uit dat de achterhand niet uitzwaait.
Dit alles mag in een heel rustig tempo.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, geef je paard de tijd. De moeilijke kant is soms lastig omdat het paard de spieren aan de buitenkant moeilijk kan strekken, dit kost tijd, dus blijven oefenen!
Enne, lekker af en toe een snoepje tussendoor en uitgebreid belonen als ze het goed doen!
soeske schreef:Jolyn, is dat niet een travers wat jij beschrijft? Schouderbinnenwaarts is dat zijn binnen achterbeen in het spoor van buiten voorbeen komt