Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:29

Oeh lekker, geniet van je les Jolijn!
Haha ja, eerst vond ik alle paarden wel ongeveer hetzelfde maar na Fuego weet ik dat er ook heeeelee andere paarden bestaan :+ Al vind ik het karakter heerlijk, was even wennen ( :') ) maar dan heb je wel een paard die voor je door het vuur gaat! :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:41

Geniet van je les Jolijn!
Fijn te lezen dat het met Fuego iets beter gaat, de wisseling van het weer is niet ideaal natuurlijk.
En de nieuwe Rambo is leeuuuuk! Vaak heeft het even tijd nodig om aan elkaar te wennen.

Mooie foto's Jelena!

Wat gaan jullie hard hier trouwens.. gaaf!

Hier gisteren voor het eerst in vier weken weer een wandeling gemaakt.
Hij is heel wat massa en spier verloren, dus langzaam weer opbouwen.
Had Droes nog niet eerder meegemaakt maar wat een ellende!

Afbeelding

De wond nu:
Spoiler:
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:49

Ach jeetje wat een ellende zeg! Maar hij ziet er lekker fit uit, mooie foto zo in het bos <3 Fijn dat het beter gaat!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:57

Fijn dat hij weer de goede kant op gaat keeyzie!

Jolijn lekker gelest hoop ik?

Hier begint Elevada echt wel weer op te knappen, en ik zie voorzichtig spieren komen op haar rug weer. Het gaat zelfs zo goed, dat ik weer overweeg om er over een tijdje op te stappen als we deze trend door kunnen zetten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:02

Wat fijn om te horen Maartje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:33

Ik heb heerlijk gelest. Aurelia is wat ril nu ze geschoren is dus we zijn flink aan het werk gezet :')

Ze wordt dan wel heel stoer.

Droes lijkt me echt dikke ellende.

Oooh wat fijn Maartje!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:15

Klinkt als een fijne les inderdaad Jolijn :D

En oh wat een leuk nieuws Maartje, ik duim alvast mee dat het zo verder gaat dan!

keeyzie, droes klinkt inderdaad heel naar, blij dat jullie er vanaf zijn en weer aan de slag kunnen!

Tarzan, die karakters klinken inderdaad echt als water en vuur een beetje :p heel erg verschillend, lijkt me wel boeiend, maar niet makkelijk!

Jenara en ik hobbelen lekker verder op touwhalster! Laatst wel even een speelsere grondwerksessie erin gestoken, zodat het niet te veel van hetzelfde wordt. Ik had in ieder geval de indruk dat ze er zelf wel van genoot.
Ik merk wel dat ze flink korsten blijft hebben in een stuk van haar manen, oktober dacht ik nog dat het de naloop van de zomereczeem was, want toen had ik gewisseld van eczeemdeken naar regendeken en die laatste heeft geen hals, dus ging ze schuren. Maar ondertussen zijn de december en blijft ze dus schilfers en korsten in haar manen hebben. Aan haar staartwortel heeft ze eigenlijk ook bijna altijd wel schilfers, geen korsten dit jaar wel. Iemand een idee wat dit anders kan zijn dan zomereczeem? Ga toch misschien een DA eens even laten meekijken ..

Wat mij betreft, ik heb vandaag bevestiging gekregen van mijn eigen onderzoek en vermoedens en jongens, wat is dat een opluchting! Dat er plots een reden is voor je struggles en je anders-zijn en de gevoelens die je daardoor hebt. Ik voelde al zooo lang instinctief aan dat er iets was, maar kon er nooit de vinger op leggen en nu is het gewoon duidelijk. Ik ben er natuurlijk nog niet, want nu komt dus de zoektocht hoe ik mijn leven kan gaan opnieuw vormgeven rondom wat ik nodig heb, maar de eerste stap is in ieder geval gezet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:18

Klinkt als een positieve stap Julie!

Mijn eczemer heeft ook nog last hoor. Het is ook pas een week onder de 10 graden dus kan alsnog best de uitloop zijn van de beestjes. De seizoenen lopen niet meer zoals vroeger.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:30

Julie kan ze jeuk van de voeding hebben?

Jolijn hard werken is ook niet zo erg met dit weer :')

En niet te vroeg juichen hè, met ons geluk gaat er vast nog iets mis de komende tijd waardoor opstappen toch niet gaat lukken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:33

True true, blijf je lekker warm en ze gaat wel echt gaaf lopen dus dat motiveert sowieso!

Oke, ik houd mijn mond tot het zover is :D

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:14

dan is het misschien toch nog wel een uitloper van de eczeem .. ik zie haar nu al een week of twee niet meer schuren wel en de korsten zijn ook minder.
Ik durf de voeding niet uitsluiten, maar ik heb wel alvast heel bewust gezocht naar luzernevrij + ik geeft extra kruiden bij met zuiverende werking voor de stofwisseling die zouden moeten helpen tegen de jeuk.
Ik schakel na deze zak wel over op iets anders dat luzerne-vrij is.

Ik geef nu nog de metazoa timothee en ga over op de equifyt green balance, ter info.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:18

Ik hoop vooral op een beetje zachte winter zodat ik door kan trainen :=

Julie als het in de winter niet minder wordt zou je een keer voer kunnen laten uitmeten oid, dan weet je het ook zeker dat het dat niet is

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:34

Maartje_M schreef:
Ik hoop vooral op een beetje zachte winter zodat ik door kan trainen :=

Julie als het in de winter niet minder wordt zou je een keer voer kunnen laten uitmeten oid, dan weet je het ook zeker dat het dat niet is

Ik ga het in de gaten houden! Vorig jaar was het in de winter wel echt duidelijk weg.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:48

Klinkt als een fijne les Jolijn! Ik moet altijd nadenken bij jou wie welk paard ook alweer is _O-
Jenara, water en vuur omschrijf je goed ja :') Op een of andere manier schakel ik vanzelf over bij elk paard, heel apart :')
Wat klinkt dat als een opluchting Jenara, wat fijn voor je! Wat exceem betreft, ik heb wel echt super spul wat helpt bij kriebels, kan je wel even doorsturen wat voor spul dat is.
Maartje, niet de moed verliezen he, alles gaat gewoon goed komende tijd ;)

Maandag komt de DA voor Fuego en meteen de tanden van de paarden doen.
Hij staat alweer wat rustiger erbij gelukkig, dus even afwachten wat hij ervan vindt :=
Vandaag Fuego toch maar een dikkere deken op gedaan, hoeft hij z'n energie niet te verspillen aan warm blijven. En ze hadden de wilgen gesnoeid naast de wei dus meteen gevraagd of ik iets mocht pakken voor de paarden :D <3
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:58

Ik had Elevada ook alweer een dikkere deken op gedaan. Zou zonde zijn als wat we er nu net opgewerkt hebben, meteen weer weg is :=

Net aan de hand les gehad met Lissy en ze doet het echt heel goed! Maar man man wat een karaktertje zeg := juf zei: je krijgt wat je verdient. Nou :+ en bedankt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:28

Ik zelf ook Tarzan :')

Behalve bij Mo maar Mo is ook gewoon een heerlijke mafkees.

Hahahhaa ik weet nu van wie je les had vandaag Maartje :')

Ik ben ook wilgentakken aan het jatten om te planten! En zo even rijden na een drukke week.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:44

Nee ik had geen les van Leandra, maar blijkbaar wel juffen met dezelfde humor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:16

:')

Ik had last van een paard met diva gedrag. 4.6 km in 72 minuten :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:47

Dat is extreem traag toch? := :')

Hoeveel grams hebben jullie nu op? Ik gooi er morgenochtend ook ff wat warmers op denk ik, al stonden ze er vanavond nog lekker bij. Ze eten gelijk wel veel meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:01

Uh ja we hebben 40 minuten ruzie gemaakt over een plas water waar je gewoon langs kon :')

Ik heb er sinds vandaag 300 gram op liggen. Zijn wel zeer recent geschoren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:15

Ik nog een 200, maar de 300 heb ik wel al mee naar stal genomen.

Omg Robijn :') hoe heb je haar er uiteindelijk van overtuigd dat er toch echt geen krokodillen in zaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 01:39

Ik heb verteld dat:
- we niet bij voorbaat al in paniek achteruit gaan rennen
- we ook niet via de bosjes gaan rennen
- we vervolgens ook niet gaan steigeren of slaan naar mijn been of kopstoten uitdelen
- na die 40 minuten slaakte ze een zucht, stak ze haar neus richting plas, dacht na en stapte er zo langs :')
Dit heb ik uitvoerig beloond natuurlijk maar echt. Wat een frikandel!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 07:54

Hier nu 150 grams op, stond eerst met een regendeken maar dat vond ik nu wat koud voor 'm worden :+
300 heb ik hier ook nog op stal liggen dus mocht het echt flink gaan vriezen gaat die er op.

Maartje :')
OMG Jolijn, lekker dramatisch :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 07:54

Ik heb er nu 150 op liggen, maar ben aan het twijfelen wat de doen… heb nog een 200 liggen, maar de 140 nu is met liner systeem dus makkelijker te variëren. Alleen, koop ik er nu een 200 liner bij of een 300…

Hahaha oh mijn God Jolijn! Welke was dat?

Doet mij een beetje denken aan een verzorg paard van me vroeger. Ik ging samen met de eigenaresse buiten rijden; ik op de pony zij op de pre. Pony vond altijd alles we prima, pre ruin was een beetje een dominante eikel (understatement). Was ook een plas en meneer wilde er niet doorheen. Uiteindelijk had zij hem achteruit gezet. Dus hij zet 2 passen, voelt water en springt letterlijk achteruit in/over de plas. Ik had nog nooit een paard achteruit zien springen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:38

Hahahhaa geweldig :')

Ik heb ook nog getwijfeld over achteruit er door maar dat leek me heel onverstandig want morita heeft echt een mening over plassen. Dus we zijn er thuis al veel op aan het trainen en aan de longe gaat het echt al heel goed.

Maar ze heeft sowieso af en toe echt mega diva gedrag. Beetje een verwend klein kind zeg maar :')