Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:09

Sterkte ermee Ilsemarie, hopelijk geen pijn meer in je mond!
Gefeliciteerd met de goede resultaten iedereen! Wauw veel prijzen ook! Ik had clinic nieuwe proef en ik heb proef 9 gereden. Ik had 190 pntn en daarna uitleg over wst beter kon en wat tips! Ze liep fijn en dat was ook de algehele indruk dus dat heb ik dan maar weer! Tja en dus duidelijker verschil laten zien bij de verruimingen, daar werk ik dus aan. Wat wel fijn is is dat de volte in de galop apart beoordeelt wordt als punt en de verruiming dus ook n apart punt is. Verder is de proef fijn te rijden, alleen dat van hand veranderen halsstrekken, volgt met onmiddellijk overgang galop dat werd wat rommelig terwijl ik daar wel op had geoefend gister, dat vind ik n lastig stukje.
2 april weer starten hopelijk blijft t droog komende tijd, paarden stasn weer elke dag in de wei gelukkig

janneke584

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:51

Iedereen gefeliciteerd met de punten :)
Ik ben vandaag onverwachts nog gestart in het M1. Ging minder lekker dan vorige week, want ze kakte halverwege beide proeven nogal in. 1e proef 183 punten en 2e proef 176 punten. Wel grappig dat deze jury precies het tegenovergestelde zei dan de jury van vorige week. De 1 vond het te voorwaarts en vandaag moest het weer meer voorwaarts, haha

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:54

Nou succes Ilsemarie, heel vervelend!

Gefeliciteerd janneke en alle andere puntenverslinders haha! Hier ook weer heerlijke proeven gereden.
1e plaats 191 en 3e plaats 185, ze liep als een tiet ondanks dat ik door eigen toedoen een uur te vroeg
erop zat. Heb haar vervolgens daar op stal mogen zetten om na 3 kwartier weer op te zadelen.
Ze kreeg er duidelijk power van haha. Heerlijk gereden.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:26

Ook ik meld me maar weer eens. Na wat zadelproblemen, zijn we weer back on track.
Afgelopen zaterdag weer voor het eerst op wedstrijd geweest, en met resultaat. Een 1ste en een 2de plek met 190 en 191 punten!
Daar was ik dus heel blij mee :D , op naar de volgende.
Gaat iemand hier trouwens 21 mei nog naar Lunteren, voor de KFPS selecties?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:57

Gefeliciteerd Boerinnetje!

En vwb de selecties wil ik meedoen
In Prinsenbeek en oud beijerland.
Maar hoe geef je je op?
En hoe zwaar telt witte aftekeningen mee.
Ze heeft volle stamboek papieren.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:30

Iedereen gefeliciteerd met zijn punten!
Super goed!

Ik mag over 2 weken weer, wedstrijden even op een laag pitje aangezien ik over een week de sleutel van ons nieuwe huis krijg. Dus ben veel aan het inpakken enzo :+ .

Wel deze vrijdag een clinic van Debby de Graaf, dus daar zin in en volgende maand van Judith Pietersen! Ben benieuwd wat ze van mn kleine vriend vinden.
Jullie wel eens clinics gereden en bij wie? Beviel het?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:53

Zo te lezen bij iedereen dus een top weekend geweest!!

Fijn dat je weer lekker aan de slag kan boerinnetje!

Wat gaaf een clinic bij Judith Pieterse! Waar is dat? Ik zou ook nog wel eens bij haar een clinic willen rijden.
Ik zelf bij jeff heijstek vorig jaar en dat was echt leerzaam

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:10

Eclare ga jij naar die clinic van Judith op de develruiters? ik ga daar namelijk ook heen! :D

En Babette ik heb geen idee hoe je je moet inschrijven ik zou er ook graag aan mee doen :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:03

Iedereen gaat goed met de wedstrijden, gefeliciteerd allemaal!

Leuk Michelle een clinic van Debby de Graaf, had me erg leuk geleken maar die van mij is hoog drachtig dus ik sla even over :) en de clinic van Judith Pietersen vind ik echt veel te duur... |o en ook komt die qua tijd voor mij niet goed uit ivm de dracht

Babette, ga me misschien ook opgeven voor de KFPS wedstrijd in Oud-Beijerland, aangezien die voor mij heel dicht bij is. De wedstrijd staat gewoon op startlijsten.nl:
https://www.startlijsten.nl/lijsten/140 ... competitie
Als ik zelf niet mee doe kom ik wel kijken hoor :D

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:09

Ik had graag in Lunteren mee willen rijden, maar dan hebben wij onderlinge marathon en dat vind ik toch leuker dan zo'n dressuurproefje :+

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:12

Oh dank je Esther!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:32

Janneke dat klinkt zeker leuk!

oliebol bedenk me net dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen in Oud-Beijerland, ben dan net terug van vakantie anders kom ik uiteraard kijken als iemand mee doet :D

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:46

Hannelover, ja bij de develruiters! Op zondag! Leuk!

Ik heb vorig jaar meegedaan met een veiling voor paard in nood in spanje en toen was ik de hoogste en heb ik voor €60,- een clinic van Judith Pietersen gekocht, alleen ging het geld naar het goede doel. Dus zo vond ik het het wel waard.

Debby de Graaf komt bij ons op stal, dus daar hoef ik niet eens voor weg. Al was die ook aardig prijzig hoor. €42,50 voor een halfuur alleen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:57

Ik heb de selecties in lunteren ook in mijn agenda staan, maar ga alleen als ik weer een goed gevoel heb.
We zijn druk met ons huis, want gaat verkoop in. Deze week komen er 2 makelaars, ben erg benieuwd met welk bedrag zij aankomen.
Heb dus ook nog geen wedstrijden gepland.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:11

oja en ik heb alles tussen mijn schouderbladen verkloot :o en wordt hiervoor behandeld, dus dat werkt ook niet echt mee met rijden |o

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:36

Wel een heel goed doel Eclare en dan een leuke clinic van Judith Pietersen, dat had ik ook gedaan!
Gister had ik clinic van Saskia Meinema, ze beoordeelde mijn proef en gaf uitleg daarna.
Ik heb wel clinics gevolgd vroeger maar van wie ook alweer? Ik heb een paar jaar terug les gehad van Marsja Dijkman (die staat nog wel eens in de Phryso) en dat is me heel goed bevallen! Maar ik heb ook wel clinics gehad vroeger waar ik niet blij van werd, het zijn hele dure lessen en als je dan geen klik met diegene hebt of je bent in zijn / haar ogen niet de moeite waard om les te geven....

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:56

Eclare schreef:
Hannelover, ja bij de develruiters! Op zondag! Leuk!

Ben jij ook op 1 mei?! Wat leuk! Misschien komen we elkaar wel tegen!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:38

Oh nee ik ben 24 april! Doen ze het t weekend erna nou ook al? De zaterdag zat ook al vol haha

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:56

Super resultaten allemaal weer! Goed bezig zeg.
Weet iemand hier zo de site voor de competitiewedstrijden? Misschien dat ik dit jaar ook eens mee ga doen al is het allemaal wel ver weg meen ik me te herinneren.

Ik mag as zaterdagavond afscheid nemen van de oude proeven. En zondagochtend mijn allereerste wedstrijd met mijn eigen gefokte KWPN-puppy. Ben nu gewoon al stiknerveus voor zondag.. heb maar 1 doel.. erop blijven zitten :+

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:06

Eclare schreef:
Oh nee ik ben 24 april! Doen ze het t weekend erna nou ook al? De zaterdag zat ook al vol haha

Ik eerst ook maar Tegen mij is gezegd of ik 1 mei wou omdat 23 april niet kon dus ze hebben aan mij gevraagd of ik 1 mei kon zodat iedereen die zich had ingeschreven wel mee kon doen, wat ben ik toch aardig O:) :+

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:14

hannelover schreef:
Eclare schreef:

Ik eerst ook maar Tegen mij is gezegd of ik 1 mei wou omdat 23 april niet kon dus ze hebben aan mij gevraagd of ik 1 mei kon zodat iedereen die zich had ingeschreven wel mee kon doen, wat ben ik toch aardig O:) :+

Das wel aardig!
Maar helaas rijden we dus niet op dezelfde dag!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:52

Ingeschreven voor oud beijerland, ben benieudw maar duurt nog wel even haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:01

wat leuk dat dit topic weer lekker druk is en zo gezellig.
Gisteren les gehad en hij liep toch zo onwijs fijn midden draf werd meer uitgestrekte draf maar gaf echt een goed gevoel.
Vandaag aan de longe even gewerkt en dan vrijdag komt de masseur en zaterdag hopelijk nog even 2 puntjes erbij knallen. dan is het dag dag oude proeven en welkom nieuwe!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:10

Clinics lijken me zo leuk om te doen he! Als er hier eentje in de buurt komt voor friezen dan ga ik ook maar eens meedoen.

Die nieuwe proeven ja... Ik dacht doen we ff hahah, maar mooi niet dus :') Mevrouw heeft nog zo die andere proeven in dr hoofd. Vooral het binnenkomen over de AC lijn is even een dingetje! Als je tussen x en g naar draf moet ipv naar halt. Ze gaat daar dus standaard al op de rem. Als ik de hele lijn in draf rijd is er niks aan de hand, maar ik krijg het niet voor elkaar om haar in stap de lijn door te loodsen en dan aan te draven. Ze is er heilig van overtuigd dat ze stil moet gaan staan _O-

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:20

Hahaha Michelletjuh, gevalletje meedenkend paard :D .

Laura, zo te lezen gaan die 2 punten zaterdag wel lukken. Fijn dan als het zo goed voelt.

Raiza, bedoel je de site van de selecties? Das deze http://www.dressuurkampioenschapfrieschpaard.nl/

Jenny, drukke periode dus in aantocht. Hopen dat jullie huis snel verkocht is. Hebben jullie ook al wat anders op het oog?
En wat heb je gedaan met je schouderbladen? Klinkt iig niet heel fijn. Beterschap!

Babette, ik heb me opgegeven via startlijsten. Daar staan (tenminste die in Lunteren en Balkbrug) gewoon op. Volgens mij maakt wit niet uit, zolang ze maar een stamboekpapier erbij hebt mag je mee doen.
Wat een gave foto's maak je trouwens! Heb even op je site gekeken ;)

Wat gaaf dat sommige van jullie die clinics gaan rijden. Lijkt mij ook heel leuk en leerzaam. Alleen zijn ze altijd zo ver weg. Maar als hier in de buurt een keer wat is, ga ik zeker een keer mee doen.
Heb vorig jaar wel een keer een les bij Ingeborg Klooster gereden. Had ik ook via een veiling gewonnen.