[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:00

Afbeelding

Gisteren weer lol gehad in het water :) Dit keer kreeg Lisanne ook eindelijk Mila (een kind van Don) het water voor het eerst in :) Alleen wil die foto helaas niet laden :( Ik heb overigens geen idee wat ik hier met m'n handen aan het doen ben en had ook geen idee dat de foto werd gemaakt :P Ik denk dat Don net met z'n neus het water in wilde of net omhoog kwam van het water drinken of iets dergelijks :') Het was wel echt heerlijk weer en we hebben een heerlijk ontspannen ritje gehad! Morgen gelukkig vrij dagje en er dan lekker weer heen, alleen dan ook maar eens even trainen in de bak :)

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:22

Wat lekker dat hij zo te water gaat! En hij vindt het zo te zien nog leuk ook ;-)

Ik heb vandaag voor t eerst weer thuis in de bak gereden. Zondag kwamen we natuurlijk al te paard naar huis, gisteren heb ik haar even wat gelogeerd maar gewoon aan een halstertje en vandaag wilde ik er toch weer op. Braaf paard! Super relaxt met zadelen, met opstappen, eigenlijk gewoon de hele rit. Je merkte wel dat onze bak echt duidelijk veel zwaarder is dus ze was met een kwartiertje al bezweten (ook door de zon natuurlijk)
Gewoon lekker veel gestapt en buigoefeningen gedaan, gedraafd met veel ruimte zodat ze naar beneden ging zoeken en echt even goed ging kijken waar ze liep. Daarna maar weer lekker afgezadeld en op land gezet, ze deed het zo netjes dat ik dat wilde belonen <3

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:57

Ik heb de afgelopen tijd alleen maar meegelezen. Wel alles mee gekregen maar ik kan het mij nu niet meer herinneren... Op dit moment een beetje drukke tijd helaas...

Met pony en mij gaat het verder echt super. We rijden steeds meer en lessen zijn ook gestart. Hij wilt erg graag werken en is echt heel meewerkend. Volgende week komen ze ons eigen zadel aanmeten :)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:41

Wat komen er weer leuke foto's voorbij! :)

Wat leuk dat het zo goed gaat en dat ze weer lekker in je achtertuin staat.

Fijn dat het zo goed gaat, Celine!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:54

Jij hebt een kleurtje gekregen! Ik had roze willen worden vandaag :P

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:04

martinique schreef:
Jij hebt een kleurtje gekregen! Ik had roze willen worden vandaag :P

Ik ben wel blij met m'n kleurtje! :D
Was weer een leuke actie van de teammies! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:17

Pff kom nu pas van stal..
Ben terug bij af.. pablo is vast komen te zitten in schrikdraad.. heeft boven wonder helemaal niks opgelopen alleen flink trauma. Zo bang voor alles.. kon niet eens meer poetsten of iets.. na tijdje kreeg ze halster wel om ben gaan lopen. Hoop vertrouwen snel terug is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:19

Ik ben roze maar heb morgen wel een ban :')

3 diensten achter elkaar escalatie gehad op werk dus ik duik mijn bed in!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:03

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:15

Geeske, lekker paardjes weer thuis! En lekker gereden, fijn!
Borahlover, Aii, jerez kreupel. Hoe is het nu met hem?
Zoe, leuke foto! Goya heeft echt de pest aan water haha.
Duijfje, fijn dat het goed gaat.
Kelly, nee, sorry. Niet mijn ding en een aardig eindje rijden voor mij. Veel plezier iig!

Haha, allemaal mensen April fooled ;) Grappig.

Goya is sinds gister weer thuis (was bij een vriendin een paar weken) en hij heeft een vriendje meegenomen. Ook een PRE, van mijn vriendin. Zij heeft meerdere paarden. Ik heb Villa meegenomen zodat zij haar aandacht over de overige 3 kan verdelen en ik met Villa kan verder trainen. Binnenkort komen er foto’s :)

Nu nog een fotootje van van het weekend :)
Afbeelding

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:42

Goede middag allemaal.
Mag ik even meelezen?
Sommige kennen mij wel al van BKR in the picture waar ik af en toe eens een foto plaats.
Sinds een jaar heb ik mijn 1ste PRE en sinds een 6-tal weken geleden een 2de.

2 super leuke mannen. Aan de laatste is nog zeer veel werk, ik ben pas begonnen met hem. Het zal vooral een opdracht zijn om zijn motivatie te zoeken.
Benieuw hoe het rijden straks zal gaan.

Hier alvast een gekke bekke foto van mijn eerste.

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:31

Leuk dat je hier ook mee komt praten/lezen ;-) Je hebt een mooi duo!

Wat grappig dat Goya een vriendje mee terug heeft genomen om in training te komen! Als je elkaar zo kunt helpen is dat wel fijn!

Heeft Pablo lang vast gezeten? Is het draad dan niet gewoon direct geknapt toen hij er in terecht kwam? :S Dat is namelijk wel de bedoeling eigenlijk… dat ze van t draad afblijven vanwege t stroom, niet omdat ze er niet door komen. Wel fijn dat hij geen zichtbare wonden heeft!
Vooral rustig blijven, kan ook zijn dat hij er morgen weer overheen is hoor, dat hij wat tijd nodig heeft om t te verwerken.

Ooo, wat heerlijk toch, vanmiddag lekker in de achtertuin in het zonnetje gereden <3 . Wel vrij snel al behoorlijk bezweten dus niet te lang, maar wel goed geconcentreerd!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:02

Hii..

Volgens stal genoten die gezien hadden.. was die 3x over kop geslagen en weg gerend maar niet kapot gegaan.. Heeft 20 min vast gezeten.. was heel erg bang nog vanmiddag met ander paardje gaan lopen helemaal paniek was zeiknat. Dook ook Echt in andere pony kont enz.
Staat nu beetje rustig op de wei.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:07

Oei, weten ze hoe dat het kwam, Joyce? Hopelijk is hij snel van z'n schrik af!

Arme jij, Jolijn, verwacht je iets leuk, krijg je een ban, haha :+

Leuk dat je er nu nog een kan trainen! Mogen die 'hindernissen/obstakels' van WE bij jullie in de bak blijven staan of moet je die telkens wegzetten?

Welkom RebeccaC! :) Wat een knappe paarden heb je!

Het was inderdaad heerlijk weer! Vandaag ook m'n laatste examen gehad, dus om dat te vieren zijn we met z'n drieën bij de paarden gaan picknicken, was gezellig! :) Zo meteen er weer naartoe voor les.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:26

Pab en ob staan naast elkaar in de wei. Wat ik beetje begreep was dat ze aan klote waren op 1 of andere manier vast komen te zitten in draad.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:46

Welkom rebecca! Leuke foto!
Geeske, heelrijk he, met dit weer rijden! Goya was ook snel bezweet vandaag, door de warmte denk.
Moonfever, hopelijk is hij snel van de schrik bekomen.
Babeau, ik heb de paarden aan huis, dus kan doen wat ik wil ;) Ik train in het land (heb geen bak) dus kan een heel groot parcours opzetten als ik wil. Alleen als de buurman komt maaien voor hooi moet het eruit haha. Lekker dat je je laatste examen hebt gehad! Waarvan? Veel plezier met je les.

Vanmorgen lekker met Goya getraind, hebben zowaar 2x een galopwissel gesprongen! Hij deed altijd alleen voor, nu doet hij alles, wel met een licht bokje/hupsje van achter, maar het begin is er! Blij! De nieuwe heb ik nog niet getraind, ik wil dat er iemand thuis is dan, voor het geval er iets gebeurd.
Ook lekker op terras gezeten met vriendin.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:07

Lekker een vriendje erbij voor Goya. En super van je wissels.
Jammer dat de draad niet gebroken is Moonforerver maar ik hoop dat de stroom er wel af is gehaald.
Geeske weer lekker thuis getraind.
Zoe lekker in het water geweest, het was er weer voor.

Hier niets bijzonders gebeurd. Behalve als het goed is een avatar van de tombola en ik ben roze.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:10

Stroom stond niet aan, heel erg blij mee anders had ik geen paard meer gehad...

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:27

Oh, dat is handig! Vandaag had ik Engels ;)

De les ging echt super, Fuerza deed alles wat ik vroeg van de eerste keer. Zijgangen zitten er mooi op, stelling zit goed, ... Daarna er nog op naar de wei gestapt en daar mijn zijgangen nog geoefend en op het einde nog een galopje, het was de eerste keer dar ze echt een paar keer na elkaar bokte, ze was zelf ook helemaal happy! :D Zie de eerste buitenrit van volgende week al helemaal zitten!
Nu staat ze lekker te genieten op een volle wei! :)

Ik ben echt zo happy, haha :P
Ze heeft wel haar nieuwe lederen halster kapot getrokken met het inspannen, maar dat kon ik ze wel vergeven na de les! ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:03

Hosante, ja, ben helemaal blij :D Je ziet er inderdaad nog gezellig uit door 1 april ;)
Babeau, fijn dat je les lekker ging! Haha, paar vreugdebokjes. Jammer van je halster, maar is niet anders.

Hopelijk wordt het vandaag weer lekker weer, lekker genieten!

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:18

Zoe wat heb je daar een knap paard zeg.
Duijfje fijn dat je nieuwe paard zo goed gaat zeg.
Moonforever, hoe gaat het nu met Pablo? Al eens aan gedacht hem magnesium bij te voeren om spanningen sneller te laten afvloeien? Of is hij niet altijd zo opgefokt?
Kelly taco, lijkt me leuke clinic. Helaas voor mij te ver en we moeten nog vervoer aanschaffen.
Buitenzinning, leuk hoor wat je allemaal doet met Goya.

Gisteren terug met Babieca gereden. Ging vrij goed, piste lag wel tamelijk zwaar. Na zijn maagzweer en rust van enkele weken, was het de tweede keer dat ik er terug op ging. Er was wel spanning, want Ferrari stond niet veraf en die kan hij nog steeds opeten.

Deze namiddag aan de slag met Ferrari. Hopelijk terug wat vooruitgang (lees, meer tempo en zich makkelijker laten rijden). Is een groot project. Staat niet voor de benen. Wil uitbreken aan de uitgang, etc. Soms is het meer ploeteren dan rijden. :o
Enfin, dat wist ik natuurlijk wel toen ik hem kocht.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:19

Ik hoop dat je Ferrari ook snel een beetje geïnteresseerd krijgt. T is heel vervelend als een paard eigenlijk helemaal niet door heeft dat rijden voor hen ook uitdagend en leuk kan zijn!
(Nou is die van mij soms juist te enthousiast en bedenkt alles zelf wel even, dan heb je daar juist weer last van :P)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:26

Zo, ik leef ook weer... :P Had even een tijdje geen behoefte aan mensen :') Gisteren ook lekker de hele dag in de wei gezeten :D Heerlijk <3

Ferrari, wat een leuke naam :D :+:

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:00

RebeccaC schreef:
Zoe wat heb je daar een knap paard zeg.
Duijfje fijn dat je nieuwe paard zo goed gaat zeg.
Moonforever, hoe gaat het nu met Pablo? Al eens aan gedacht hem magnesium bij te voeren om spanningen sneller te laten afvloeien? Of is hij niet altijd zo opgefokt?
Kelly taco, lijkt me leuke clinic. Helaas voor mij te ver en we moeten nog vervoer aanschaffen.
Buitenzinning, leuk hoor wat je allemaal doet met Goya.

Gisteren terug met Babieca gereden. Ging vrij goed, piste lag wel tamelijk zwaar. Na zijn maagzweer en rust van enkele weken, was het de tweede keer dat ik er terug op ging. Er was wel spanning, want Ferrari stond niet veraf en die kan hij nog steeds opeten.

Deze namiddag aan de slag met Ferrari. Hopelijk terug wat vooruitgang (lees, meer tempo en zich makkelijker laten rijden). Is een groot project. Staat niet voor de benen. Wil uitbreken aan de uitgang, etc. Soms is het meer ploeteren dan rijden. :o
Enfin, dat wist ik natuurlijk wel toen ik hem kocht.

Nee hij was rustig vandaag met shoot kwam zelfs even ontspanning uit :)
Maar nu na ongelukie is veel meer spanning dan normaal alles is eng pff ken idd wel proberen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:53

*\o/* Ik heb weer even ECHT gegaloppeerd in de les net! We staan weer thuis en die bak is veel zwaarder maar dempt ook veel meer… ze sprong aan en ik heb r 1x bijgetikt om de motor wakker te maken en daarna hebben we meerdere rondes flink gegaloppeerd!
Super fijn, maar nu denken we dus wel degelijk dat het ergens met de hardheid van de bodem te maken heeft of ze het kan/wil of niet.. Ga er dus maar eens een chiropraktor naar laten kijken denk ik.