[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:18

hey esss thanks.. de rest van de foto's zit ik wle recht op maar vond haar hier wel mooi lopen Tong uitsteken Hoe gaat het op de nieuwe manege.. bevalt het een beetje Haha! heb je al foto's gemaakt ben erg benieuwd of heb ik ze misschien gemist Tong uitsteken

Afbeelding

haar bandages is denk ik gezichtsbedrog.. Haar sok loopt lang door en anders ga ik helemaal over haar kogel heen in die inham zeg maar..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:15

mooie foto`s weer gezien

me paardje staat nu op vlas hopen dat het beter gaat met zijn mok beentjes
hij keek wel raar hoor !!he kan ik dit niet eten Tong uitsteken het is vies baas en hij schopte er eens lekker doorheen met zijn pootjes
heb hem maar een extra plukje hooi gegeven voor als hij zich verveelt
ligt nu een voorraad van nog 7 balen nu maar eens kijken hoe lang ik er mee doe

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:23

Ik ben vandaag met mijn hoofdstelletje terug geweest naar de winkel. Hij was te groot voor Ot, dus nu hebben we een kleinere en we gaan kijken of deze wel past. Fifty past het oude hoofdstel van Goldy, dus binnenkort gaan ze allebei op de foto met hoofdstel!

Saida: Grytsje doet het echt super! En zo braaf Haha!
Hoe is het trouwens met Jazzy?

Malin: Beterschap! Mijn vriend heeft de buikgriep net achter de rug, en heeft er ook wel een week last van gehad. Het gaat nu echt rond!

Fanny: Ik mocht destijds instromen in de F6, toen ik die gehaald had ben ik voor mijn ruiterbewijs gegaan. Toen ik stopte op de manege was ik geloof ik F10. Voor de F-proefjes werden ingevoerd reden wij gewoon B-proefjes.

Enno: Jeetje, jij hebt het inderdaad druk gehad zeg. Gelukkig wordt het nu weer wat rustiger.
En op die wedstrijd komt het vast wel goed, je moet niet denken wat anderen zouden kunnen denken. Maar zie het als een oefening voor jullie 2-en.

Kim: Super dat het rijden zo lekker ging en wat je beschrijft is volgens mij inderdaad een appuyment.

Ilona: Ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat je zoveel plezier hebt met Amanda Haha!

Madelief: Daarmee bedoelde ik dat weekend van het Iberische paard. Foutje van mij Clown Dat trainingsweekend is inderdaad een beetje verder weg.
Ze hebben sneeuw voorspelt toch, komend weekend. Daar krijg je wel mooie plaatjes van.

Ik sluit mij aan bij het tips krijgen over werken aan de lange lijnen, ik wil er namelijk ook mee beginnen bij Ot. Hij luistert al naar commando's, maar ik weet nog niet goed hoe ik moet beginnen.

Lindy: Ik blijf je merrie een mooie vinden om naar te kijken, dat kleurtje Kwijl Was ze nou ook zwanger? En zoja, van welke hengst?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:11

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:19

vicky schreef:
Enamorado schreef:
17 februari hebben we onze eerste barokke wedstrijd. Ik ben nu al super zenuwachtig en ik verwacht er niet zo veel van. Als enno ontspannen is dan loopt hij super. Maar als hij ook maar enigzins gespannen is dan wordt de proef een drama en dan hoop ik maar dat ik niet uitgelachen word..... Of naar huis gestuurd haha.

Leuk ik start daar ook, misschien zien we elkaar dan..
met Larena hetzelfde als ze ontspannen is loopt ze heerlijk maar als ze geen zin heeft kan ik ook beter naar huis gaan Haha!

Oh leuk!!! als je mij ziet kom je dan naar mij toe?
Hier even 2 filmpjes van enno 2 weken terug.
je ziet het ene stukje gaat lekker en de andere af en toe al met spanning en dan is hij hier enorm rustig. hihi. Als hij gespannen is gaat hij scheeft lopen, lopen maaien en met weggedrukte rug lopen.
Als dat zo op de wedstrijd is zou ik dat echt erg vinden want thuis gaat het nu eindelijk lekker...

http://www.youtube.com/watch?v=ydv9VYn_dfM

http://www.youtube.com/v/Q4Fos7VYrPo

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:21

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:24

zasread ja ze is drachtig en ze is gedekt door de palomino hengst don carino du bois

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:14

* Ga zo bijlezen, maar ik heb net een beetje Super nieuws gehad Haha!*

Ik rij al meer dan een jaar wedstrijden in Belgie, maar omdat je daar 1e moet worden om een klasse hoger te gaan is dit gewoon niet leuk meer, je schiet er geen donder mee op. Nu heb ik de Knhs gemaild en gezegd dat ik op de hoogte ben van de regel om met een hengst te starten, maar of het niet mogelijk is toch te starten ondanks mijn jaar ervaring met hem...Nu moet ik mn resultaten opsturen en gaan ze kijken of ik me kan inschrijven Haha!:D:D:D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:19

Saida": rijden ging lekker! Balen dat je instructrice ziek is, maar waarom ga je niet toch gewoon rijden?

Lindy: Mooie foto's! en ben super benieuwd naar het veulen, vind de hengst erg mooi!

Enamorado: Ik vind enno zo gaaf!! echt mooie kleur!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:08

@ Lindy: Het is super daar, heb net een paar fotootjes gemaakt. Jeetje, wat is je merrie door een prachtige hengst gedekt, daar komt vast een super veulentjes uit! Ga je het houden?

Jeeeeeeeeeeeeeetje.. Ik had echt vandaag mijn handen vol aan Fuego, ik herken hem de laatste dagen gewoon niet meer. Hij was heel braaf, en in de grote bak stond zijn vriendje in, die een paar dagen naast hem stond ( nu staat er een chaggerijnig paard in die hem telkens probeert te bijten ). Helemaal bijzonder natuurlijk, die kent hij wel! Dus ik liet hem los in de kleine bak, ernaast. Hij ging zich lekker uitsloven, en alsmaar hinniken. Niet zo bijzonder ofzo, heb een paar leuke foto's gemaakt, en hij kon zich lekker uitleven. Hij leek wel uitgepuft na al dat rennen, dus was het tijd voor zijn borstelbeurt. Ik zette hem voor het eerst vast buiten, bij de poetsplaatsen. Een beetje rare steentjes waar ze op moeten staan, was ff wennen voor hem maar gelukkig had hij daar al eerder overheen gelopen. Maargoed, ik deed hem nooit daar omdat hij zo hyper word. Uiteindelijk moest hij toch daar ooit staan dus dacht ik vandaag maar even, let's give it a try. Zoals ik al verwachte, was hij helemaal hyper. Hinniken, alsmaar draaien en overal heen kijken en van alles schrikken wat achter hem gebeurde. Snel opgezadeld, en naar een grote bak gegaan, een hele grote.. Heb daar nog maar 2 keer in gereden, eerste keer mislukt, omdat het zo'n grote bak was dus wilde hij er snel vandoor gaan, en de 2de keer een aantal rondjes gestapt en daarna kwam er een staljongen een paard longeren dus moest ik alsmaar in voltes gaan rijden ( Wat uiteraard groot genoeg was haha ). Maargoed, eenmaal daar werd hij helemaal wild, hij hinnikte de hele tijd door, en ik kreeg geen tijd om op te stappen. Hij was he-le-maal van slag. En gewoon hyper, ik denk deels door het voer, ze krijgen hier ander, en ook meer en ook beter voer. Daardoor is hij misschien nu helemaal zichzelf, daarbovenop nog is een andere manege, andere geurtjes, en hij zag zijn vriendje niet meer. Het is ook gewoon blijdschap, lekker alles willen verkennen, maar dan moet hij nog wel aan zijn baasje gehoorzamen! Dus ik hem het longeertouw gepakt, en hem echt 3 kwartier lang gelongeert. Na die 3 kwartier longeren was hij helemaal bezweet, maar nog steeds vol energie! In de andere bakken waren lessen, daarom moest ik in deze. Maargoed, ik gaf hem een poging. Toen ik op hem zat, begonnen we met een ongeduldig stapje. Maar na een kwartiertje, ging het aardig goed. We hebben toch nog lekker kunnen werken, ook al zat hij vol energie. Je moest die kracht is zien hij hij uitstraalde, gelijk een goede indruk.. Maargoed, ik vind het persoonlijk wel lekker, zo'n lekker pittig paardje. En pit.. Dat had hij wel, jeetje.. De gek, ik herkende hem niet meer. Ik denk dat hij zijn Arabische kant langzamezeker gaat ontdekken. Maargoed, na het rijden weer afgestapt, hij had nog energie over, ik daarintegen niet meer, dus had ik hem weer op zijn plekje gezet, afgezadeld, ondertussen stroomde de manege vol, en toen weer op stal gezet. Morgen vroeg weer, en dan ga ik hem is lekker losgooien, longeren, en rijden. En als José daar rondloopt, even vragen of zijn staljongens hem voortaan even in het Weiland kunnen doen. Of ik.. Maar het liefst elke middag en in de namiddag weer erruit. Fuego die geniet namelijk van andere paarden, hij vind het heerlijk om aandacht te krijgen, en contact te hebben met andere paarden. Dus ik vind dat Fuego bij andere paardjes mag, bij de vorige manege mocht dat niet, maar hier vast wel!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:43

Jeeeeetje wat is er veel gepost, effe kijken of ik alles kan beantwoorden?!

@Pipi, ja hoor alles gaat goed met Coby en Jorden!
Ik zal haar de groetjes van je doen. Knipoog

@Lindy, Verliefde Pool???? Haha!
Mooie foto's, van mij mag het neusje er iets meer uitgereden worden, maar het ziet er wel lekker relaxed uit.
En wow wat een geweldig mooie hengst! Kwijl

@Saida, heb je pm gestuurd. Er staat inderdaad geen uitleg op de site.
Balen dat je les niet doorgaat!

@peetisgreat, ik wist niet dat vlas beter was voor paarden met mok, hopelijk helpt het.

@Madelief88, wat voor tips wil je precies hebben?

@Mies-Apollo, Dat zou mooi zijn als je hier mag starten!
Lekker dat je werkstuk zo snel ging, heb je lekker langer tijd bij de paardjes! Enne, lekker he als er een paar vervelende stalgenoten ophoepelen! Hebben wij ook wel eens gehad op stal. Bloos

@Esss, dat zal wel eens heel goed door het voer kunnen komen, en natuurlijk een andere omgeving.
Geef hem even de tijd, en gewoon even longeren om zijn energie kwijt te kunnen.
Misschien kan je vragen of hij wat minder krachtvoer kan krijgen? Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:09

Daar ben ik ook weer! Ik heb het deze week maar druk met examens op school, dus heb nog een hoop te leren.. bah! Knipoog Maar gelukkig gun in mezelf ook nog wel even een paar minuutjes op bokt Vork

Lindy: Leuke foto's heb je geplaats! Neem je echt iedere dag je camera mee? Het is echt grappig hoevaak jij foto's plaatst, wel leuk hoor Haha! Let er wel op dat ze niet achter de teugel gaat kruipen, en dat je je aanleuning behoud.. Amanda wil altijd heel snel zo gaan lopen (op foto 1) dat is af en toe best vervelend.. Tong uitsteken Wat is je paardje trouwens gedekt door een prachtige hengst! Ik heb hem al menigmaal bewondert op bokt. Ja

Madelief: Lekker hoor zo ontspannen middagje met Fuurtje! Met die fries trainde in ook ong 30 min.. Die kon ook niet langer. Maar met Amanda train in zeker wel een uur! Anders blijft ze stuiteren met al dat energie Clown En leuk dat je nu ook de LL mee pakt! Ik heb alleen niet echt tips ofzo, misschien even Yenneke raadplegen Knipoog ?

Es: Zo een heel verhaal! Ik denk dat het komt omdat alles nog vrij nieuw is... Je staat er nog geen week en bovendien is hij nog maar pas ruin. Hengsten kunnen nogal druk zijn op een nieuwe stal. Toen Principe (ook hengst) verhuisde was ik echt een paar dagen doof haha Clown Hij word van zelf wat rustiger denk ik.. Enne foto's!! Haha!

Saida: Jeetje, vervelend zeg!! Dat is toch wel een domper als je er zo op verheugd heb.... Hopen dat het des te leuker is volgende keer! Longeer je Grytsje nu heel vaak? Want ik heb zelf namelijk altijd begrepen dat veel longeren ook niet goed is? Maar hoe het nu precies zit weet ik ook niet hoor..

Peet: Haha, dat vind Tjil niet zo leuk denk ik dat ie nu geen stro meer kan eten Clown haha.

Sanne: Jammer dat je hoofdstelletje niet past, even kijken voor een nieuwe dan maar. Ik heb idd een boel plezier met Manda, heb echt geen spijt van me keus gelukkig! Bij haar zit er toch veeeel meer uitdaging in wat me lekker fris houd Clown Echt jammer dat wel allemaal zover uit de buurt wonen anders konden we met elkaar mee naar de paardjes kijken Vork

Enno: Wat loopt Enno toch heeeeeeeeerlijk relaxed zeg. Af en toe een klein stukje spanning, maar ag, dat hebben de beste! Hij loopt verder echt ontspannen Ja Netjes hoor

Mies: Dat zou top zijn zeg als je bij de HNHS mag starten! Haha!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:30

Mies_Apollo: Veel succes hé zondag, enne beter dat ze weg zijn! Haha Haha!
_Saida_: hé das balen! Dan zal ik me nog meer verheugen op volgende week haha!
Lindy1982: ziet er goed uit. Leuk setje ook, had jij ook niet dat leuke blauwe setje? Haha!
Zag even later een hele mooie hengst! Hopen dat er een mooi veulen uitkomt en ach als het maar gezond is toch Knipoog
peetisgreat: Haha dan verveeld hij zich vast niet meer met extra hooi! Het enige wat die van mij leuk vind is eten! Haha!

En wat baal ik van mijn school! Moet elke dag tot 3 of 4 uur en heb dus haast geen tijd meer om paard te rijden laat staan andere dingen te doen.. Slapen
Najaa nog 4 jaartjes ( 2 jaar Havo & 2 jaar Vwo) dan zijn we klaar met deze school gelukkig Vork

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:36

Hmm.. Heb net de uitslag van de bloedtest van Lab te horen gekregen van haar baasje, en er was dus niks uitgekomen (lees: ze heeft al een flinke tijd aldoor een erg slechte achterhand en loopt af en toe onregelmatig..). Ze liep altijd beter nadat de fysio was geweest, maar dat duurde ook maar een maandje en dat werkt op lange termijn ook niet. Nu heeft de DA geadviseerd 3 maanden lang proberen alleen lange rechte stukken te rijden, dus geen echte topdressuur meer voorlopig . We mogen haar wel nog gewoon laag en over de rug rijden, alleen ik denk dat het wel moeilijk word soepelheid te krijgen als we geen wendingen meer mogen rijden..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:10

zohe, gaat echt hard hier hahah
Lindy, leuke fotos weer, knappe hengst zeg!
Mies, hoop voor je dat het goed komt! Ligt roosendaal zo dicht bij Belgie dan? Of in.. kweenie haha
Es, fijn dat het toch nog goed ging.
Ilona, succes met de examens!
Kim, ja vervelend he dat je dan hele dag op school zit.. Doe mij de zomer maar weer Knipoog Lekker 's avonds rijden..
Jasmijn, oei, vervelend zeg..

Zo, weer wat rijfotos van ons. Lang geleden. We gaan gestaag vooruit, mag nog meer van achter maar we werken eraan Lachen Tips zijn welkom Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:47

Ziet er prima uit toch?
Inderdaad af en toe de achterhand er wat meer onder.
Lekker blijven oefenen! Lekker veel overgangen en tempowisselingen.
Maar dat weet je vast wel.

Ik zie dat je met een wintec rijdt?
Die heb ik ook voor Xantha, liggen goed op barokke paarden he?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:04

Esmée -> Nee, op woensdagavond zijn er doorgaans geen lessen.
Deze avond wordt gebruikt voor korte cursussen en de privélessen die maar eens per maand voorkomen.
Verder is deze avond voor de personen die een fulltime job hebben en zo evengoed doordeweeks even op hun paard kunnen rijden gedurende de winter.
Maar misschien dat Annemarie aanwezig is en dat zij me wat wil helpen, kan het altijd vragen toch?

Lindy -> Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met die bandages....?

Petra -> Toch nog niet van de mok af met Tsjillert?
Hopelijk helpt het vlas!
Bij Grytsje ziet het er gelukkig droog en rustig uit en de plekken worden niet groter.
Ik heb het met olijfolie vermengd met zwavelbloempoeder een paar keer ingesmeerd en zag meteen verschil na een aantal dagen.
Voordeel van de olie is dat je gewoon de sokken kan blijven kammen en er geen vieze dikke klonten in blijven hangen.

Suzanne -> Jazzy maakt het prima.
Ze zou meer aandacht en beweging moeten krijgen, maar dat is niet altijd mogelijk jammer genoeg.
Dus zodra de bak even vrij is gooi ik haar lekker even los en wanneer ik goed in m'n tijd zit dan poets ik haar.
Verder kan ik eigenlijk weinig met haar doen, maar iets is beter dan niets denk ik dan maar......

Jolise -> Welkom hier! Clown
Leuke paarden heb je!

Enamorado -> Ziet er rustig uit hoor op het filmpje, lekker ontspannen en los.

Michelle -> Dat is zeker goed nieuws!
Ik ga voor je duimen dat je KNHS met hem mag starten!
Ik durf niet zo goed te rijden eerlijk gezegd, omdat Grytsje d'r rug aan het doorzakken is nu ze steeds dikker wordt.
Met mijn gewicht er nog bovenop (72 kg.) zal dat haar rug ook geen goed doen ben ik bang.
Annemarie (de veearts) raadde mij aan om haar dan te rijden met haar achterhand er goed onder, maar dat vinden we allebei nog erg moeilijk.
Daarom longeer ik haar nu veel, met pessoa of ik laat haar balkjes lopen.
Zo hoop ik te stimuleren dat ze haar rugspieren en buikspieren meer gaat gebruiken en trainen en haar achterhand wat meer eronder te krijgen.

Esmée -> Volgens mij heeft Fuego het heel erg naar zijn zin daar! En jij ook! Haha!

Debby -> PM ontvangen en gelezen, dankjewel!
Ik ga op internet op zoek naar meer informatie, of een boek of dvd ofzo.

Ilona -> Ik longeer haar nu zo'n 5x per week, iets van 3x met pessoa en 2x balkjes lopen.
Ik kan geen reden bedenken waarom dat niet goed zou zijn?

Kim -> Nog meer verheugen op volgende week? Was dat maar waar.......
Deze instructrice komt maar 1x per maand en heeft normaal dan een volle avond les te geven.
Ik sta op de reservelijst en mocht vanavond invallen, maar als ze volgende maand komt dan zal de avond wel weer vol zijn en is Grytsje inmiddels zo dik dat er niet meer zo zwaar gereden kan worden.

Jasmijn -> Kniespierproblemen? Komt me iig bekend voor wat je vertelt.......

Sanne -> Jaaaaah! Foto's van Goya!
Ziet er goed uit, hoor!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:04

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:13

Jolyn, dank je Haha!, maar tis geen wintec hihi. Is een Zaldi hanover Knipoog
Saida, thnx Haha! maar ik ben Suzanne en Zasread is Sanne haha

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:24

soeske schreef:
Jolyn, dank je Haha!, maar tis geen wintec hihi. Is een Zaldi hanover Knipoog
Saida, thnx Haha! maar ik ben Suzanne en Zasread is Sanne haha

Bloos Ja die liggen ook goed Knipoog

Is dat er zo eentje van een soort suede?
Daar heb ik wel eens opgereden, zit heerlijk
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:59

Suzanne en Sanne -> Sorry hoor, ik weet niet hoe het komt, maar ik haal jullie namen steeds door elkaar....... Bloos
We moeten gewoon eens gaan meeten, dan vergis ik me niet meer, hahaha! Haha!

Debby -> Wauw wat een mooi paard is dat! Kwijl
Dat roze neusje staat zo lief.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:03

Ik ga later weer wat bijreageren, maar ik moest dit even opmerken Bloos

Saida, je hebt weer wat namen door elkaar gehaald Clown Susanne en mij (Sanne) wel te verstaan. Was het maar zo dat ik Goya had Haha!
Maar goed, maakt niet uit, kan gebeuren.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:22

Is niet mijn paard hoor, ik heb hem een keertje gereden om te voelen hoe een klassiek gereden paard rijdt! Haha!
Het is een Andalusier hengst en hij is van Maaike Koole.
Hij is geweldig, was helemaal weg van hem, terwijl ik eigenlijk niet zo van dat roze hou. Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:25

Jolyn, ah, op bezoek bij Mayke. Is geen suede, is Z-plus, lijkt op suede maar is een syntetische stof zeg maar.
Saida, haha, ja, lijkt me gezellig om een keer te meeten!
Sanne, hahaha, lief van je Haha! Als je een keer in de buurt bent ben je uiteraard welkom Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:34

hoi Suus. Ik wil even reageren op je foto's. Ik vind ze er super uitzien. Ik zie veeeel meer ruggebruik dan de vorige keer. Je houding is verbeterd. En goya is een stuk ruimer geworden.
Keep up the good work!

Ik weet niet of je nog om een tip verlegen zit maar ik zou proberen om in stap proberen om het tempo veel meer terug te rijden. Goya heeft net als enno snel de neiging om lateraal te gaan lopen.
Ik rijdt nu veel stukken heel erg langzaam (bijna halthouden en los blijven zitten en elke stap volgen) in stap en lang laag. en dan weer richting de middenstap.