[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:28

Sorry, ik had weinig tijd om te antwoorden de laatste dagen, maar heb wel altijd meegelezen. ;)

Fijn dat het nu terug beter gaat met Mo en jou, Jolijn!

BZ, hoe meer foto's ik zie, hoe liever ik al wil gaan beginnen met WE! Lijkt me zo ontzettend leuk! Veel succes morgen!

Leuk dat Chimanga terug naar huis kan en dat je een trailer hebt gevonden!

MF, fijn dat je terug in de bak kan rijden. Waarom ging dat eerst niet?
Op de foto loopt ze zo te zien wel erg op de voorhand, maar zoals anderen al gezegd hadden, dat kan natuurlijk een momentopname zijn! ;) Wel goed dat Pablo het appuyeren zo goed oppakt!

Fuerza liep vandaag erg fijn! Ze had een dikke week stilgestaan en liep toch erg ontspannen! :)

Afbeelding
Ik weet niet wat ik hier met mijn handen aan het doen ben, maar bon. :+

Afbeelding
Gangen heeft ze wel! :D

MachoPablo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:47

gaaf paardje...

bleef maar bokken enzz.. was gewoon niet leuk meer en gevaarijk,, dus tijdje lekker buiten gereden, ;)
appuyeren gaat zo goed echt blij om,,
vandaag stal genood er op gereden en die had precies zelfde waar ik moeite mee had, :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:54

Babeau, dankje! Je kunt ook heel makkelijk zelf dingetjes in de bak leggen om te oefenen :) Erg leuk!
Leuke foto's ook, fijn dat Fuerza lekker liep na een week stil staan!
Moonfever, heb je er al eens een osteopaat bij gehad? En evt. een zadelpasser?
Goya kon ook zo vreselijk bokken, wat bleek, zadel niet goed. Was in het begin dat ik hem had, maakte rodeo's door de bak. Buiten ging het wel, maar in de bak was een drama. I.c.m. osteopaat en ander zadel is hij enorm opgeknapt.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:01

Buitenzinnig. : heb al van alles er bij gehaald en is niks, stal genood zeg ook die vandaag op ree, als die niet snap raakt die in paniek en als mensen zitten op bankje en lopen reageert hij ook al ben je ook echt kwijt, gaat nu al week goed moet ik zeggen,

Van de week met losgooien wilde Hengst :
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:15

Haha stoere foto!! :P

Oké Martine! :D Leuk!!! :D

Nu weer verder leren :') ^)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:59

Stoere foto, Joyce!

Veel succes met leren, Natasja!
Ik ga ook maar eens gaan leren, zit nu in de helft van m'n examenperiode.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:36

Succes allemaal met leren! Ik moet ook aan de bak, drukke weken helaas :(

Ben benieuwd hoe je dag vandaag is Suzanne!

Fijn dat het met Fuerza goed gaat.

Vandaag voor het eerst met zadel op Sterre gereden, bijna gelijk maar losgegaan, ook voor het eerst. En gedraafd, nog een nieuw iets haha. Ze was er erg moe van, maar jeetje.. wat is ze braaf. Ook het lichtrijden vond ze niet raar ofzo en ze stapt heel fijn ontspannen rond.
Daarna ook even op Fiëla gegaan, was voor mij voor het eerst, en voor haar voor het eerst met zadel. Was ook erg braaf maar die snapt nog niet zo goed dat het de bedoeling is dat ze moet lopen haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:54

Wat mooi dat ze zo ontspannen is!! :D En ook leuk, voor 't eerst op Fiëla! :D :):)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:59

Ik kom ook weer even bijlezen :D

Borahlover: Leuk dat je hebt gesprongen, ziet er leuk uit en fijn dat er rekening met je gehouden werd. Is het al beter met het hoofd van Jerez?

Chimanga: Wat fijn dat je een trailer hebt, heb je 'm vandaag op kunnen halen?

moonforever: Zoals je paardje op die foto loopt zo loopt Storm dus altijd. Hij heeft zoveel gewicht op zijn voorhand dat hij bij elke stap naar beneden duikt. Gelukkig is het al wel minder, zonder ruiter struikelt hij al helemaal niet meer in stap en draf. Maar ik heb nooit echt rij foto's van jou gezien alleen deze foto, maar volgens mij loopt je paardje best fijn toch? Wat een foto trouwens die laatste :D

Buitenzinnig: Hoe ging je wedstrijd vandaag? Wat een lekker weer had je erbij of niet.

Natasja: (eindelijk iemand wiens échte naam ik weet te onthouden :+ ): Jij bent ook al druk aan het leren? Bij ons op stal zit ook zowat iedereen met zijn neus in de boeken, ben zo blij dat ik dat niet meer hoef :o

Babeau: Leuk die foto's, rijd je bitloos?

martinique: Wat ga je goed met de paardjes, wat een vooruitgangen leuk hoor :j Fijn dat t zo ontspannen gaat.

Ik heb vandaag heerlijk van de zon genoten (en ben brúin geworden, tegen het einde van de zomer ben ik zwart :+ ), de rijvereniging en ponyclub hadden onderlinge wedstrijden en aangezien ik er tegenover woon ben ik gezellig met 4 mensen van stal gaan kijken.

Verder zelf nog gereden, met Storm het wijken en schouderbinnenwaarts geoefend en dat gaat nog een beetje alle kanten op maar het begin is er! En vorige week de eerste les bij de vereniging gehad met Camée (m.a.w. een uur lang proberen om in hoog tempo met een kapotte rem de rest te ontwijken) en dat ging gelukkig ook best goed.

Met Camée heb ik echt een geweldige week gehad, wijken voor druk begint ze te snappen zonder idioot te gaan hijgen en druk maken en aanspringen in galop wordt ook al beter. Storm is volgens mij aan het puberen want die zoekt steeds de grens op, niet tijdens het rijden maar wel als hij vast moet staan of mee moet lopen pff.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:45

Haha ja ik heb maandag mijn eerste tentamen op de nieuwe universiteit.. Dus ben best wel een beetje zenuwachtig :P Ach ik vind het leren best leuk hoor, en het toetsen ervan al helemaal! Het is alleen zo jammer als het dan zulk weer is buiten :P

Whaha klinkt als een leuke les met Camée :')

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:10

Ja ik ben ook aan einde van de zomer zwart, :)
heb al heel de week 4 paarde te doen, :) hang er hele dagen, met pabbie strandop gegaan,:)

Ja gaat zeker heerlijk langzaam komt vetrouwen terug, :)
ben stiekem wel heel erg trost op mezelf en op me paardje :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:11

Martinique, lekker bezig!
Posh, jij ook lekker bezig. Komt vanzelf, het begin is er inderdaad :)

Geweldig weekend gehad! Goya deed goed zijn best (soms iets té enthousiast haha). Dressuur zijn we 4e geworden en in combinatie met de punten van de stijltrail 5e. Was wat suf, had een onderdeel gemist.. Zo lekker aan het rondrijden en gewoon één overgeslagen. Maar dat mocht de pret niet drukken, ben super tevreden!

Afbeelding

Niet een super scherpe foto, maar voor het idee. Komen vast nog wel meer foto's (als jullie het niet erg vinden uiteraard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:27

Foto's zijn gewoon verplicht hier :Y)

Gaaf hoor!

Ik ben eindelijk weer buiten wezen rijden :D Gaat top!

Ennnn volgende week naar het strand met de paarden :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:36

Haha, oke Jolyn ;)
Lekker dat je buiten bent wezen rijden! Leuk vooruitzicht, strand!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:39

Hoe cool is dat zeg! Nou denk ik dat zo'n hekje ons ook nog wel zou lukken haha, kon ik op mijn vorige stal iig wel onder het zadel.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:40

wij hadden vandaag prive strandje,.. :)

Afbeelding

Gaaf zeg lijk me echt leuk om te doen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:45

Ook leuke foto moonfever!

Jolyn, ja, je kunt zoveel thuis doen! Zijwaart over een balk, slalom om pionnen of hindernis staanders, noem het op. We gaan nu lekker doortrainen voor de wedstrijd in Mei :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:50

Haha ik ben gewoon heel voorzichtig met Mo met 'andere' dingen. Dus wie weet, ooit.
Denk sowieso niet dat ik nog ooit ga springen, slalommen doe ik in mijn dressuurtraining ook :D

Kreeg trouwens nog wel een mooi compliment van de week, dat Mo en ik echt wel gemaakt zijn voor elkaar, dat ik zo ontzettend veel geduld heb met haar en dat je ziet dat ze echt aan mij hangt, mij voor 200 % vertrouwd <3

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:51

Wat een leuk compliment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:55

Haha ja, heb precies hetzelfde al wel vaker gehoord maar dan van vriendinnen, dit is van iemand die ons nog niet zo lang kent, wel leuk dat die dan hetzelfde ziet :o

Ben ook echt zo gek op Mo, die hoort gewoon bij mij <3

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:43

Zie weer mooie foto's voorbij komen zal van de week ook weer eens wat foto's maken ze staan nu lekker in de wei overdag dus dat moet lukken.
Nog steeds geen zadel, vrijdag in de herkansing.
Ingrid.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:41

Leuk compliment Jolijn! Is wel fijn dat het andere mensen ook opvalt dat al je tijd en energie begint te lonen toch?

Wat een vrolijke strandfoto!

Gaaf Buitenzinnig, heel erg leuk lijkt me dat!

En Sterre voor t eerst los, ik zag al een foto op FB langskomen! Goed hoor!

Gisteren Chimanga naar huis gehaald. We zijn met zn 5en op pad gegaan en hebben heel veel gestapt. Paarden waren eigenlijk zo relaxed dat we dat zelf ook wel lekker vonden, gewoon in de zon lekker kleppen en rondrijden. Zelfs Chimanga heeft hele stukken met een behoorlijk los teugeltje gelopen en niet de indruk gewekt dat ze gek zou gaan doen!
1 motor kwam wel heel dicht langs en toen ging ze behoorlijk de lucht in en maakte wat galopsprongen op de plaats, maar de rest was zo rustig dat ze eigenlijk ook vrij snel weer helemaal zenn was :+

T laatste stukje herkende ze ineens onze auto die op de dam stond denk ik, want ik ging van een dikke '3 paarden afstand' achterstand, naar het inhalen van 2 voorliggers :Y) Dat stukje deden we in draf, nou, ze kan flink verruimen dus :P
Thuis lekker even de paardjes in de bak losgegooid (Chim ondertussen maar even op stal, die kan daar niet zo vriendelijk tussen staan en mag vanaf nu weer hele dagen daar rondhangen) en wij lekker koffie met gebak genuttigd. Toen de paarden weer gezadeld en zijn ze weg gegaan en heb ik Chim lekker buiten gezet. Savonds arriveerde haar vriendinnetje weer van haar winterstalling en was het direct weer als vanouds. Chimanga = baas, geen enkele ruimte voor een discussie. ~~}>
Toch wel heel fijn om ze nu weer in de achtertuin te hebben hoor!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:19

Geeske, Lekker de paardjes weer thuis.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:38

Ik word altijd zo vrolijk van al die prachtige foto's en verhalen. Ben dan ook vaak meer aan het mee lezen dan aan het reageren, haha.

Met Jerez zijn hoofd gaat het gelukkig goed. Het is nu helemaal dicht en totaal niet dik meer. Vorige week was het een beetje ontstoken, maar nu gelukkig weg!
Helaas is hij wel ineens kreupel. Hij wilt niet als zijn gewicht op zijn linkervoorbeen zetten en zijn hoef was zondag warmer dan de andere. We denken dus een hoefzweer, aangezien er ook een behoorlijk "gat" in zijn hoef zit en het ook stinkt en zacht is.. Hij liep vandaag in stap al weer goed, alleen in draf niet. Maar lijkt nu dus wel alsof de grootste druk er al af is.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:19

Na wat drama op stal, is net gtst op stal Jezus.. is iederegeval nooit Saai,.
Heb ik heerlijk springlesje gehad, en jeetje wat heb ik veel geleerd, heel beheerst over de sprong heen, zelfs de hoogte in gegaan tot de 1,20 wat is toch een heerlijk beest,. <3