[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:34

Branka: Geweldig plaatje :P. Alleen wel grappig dat de benen aan de linkerkant wel dezelfde kleur blijven ;). Scheren ze die niet mee :=.
Ilona: Zo jij gaat lekker! Veel succes alvast in december ;)!

En hier even mijn spam :P: Ohhh heb net toch zo'n lekker onverwacht buitenritje gemaakt :). Wilde eigenlijk in de bak gaan rijden maar stalgenootje vroeg of ik zin had om naar buiten te gaan, maar natuurlijk! Zijn uiteindelijk lekker een rondje bos gaan doen, was echt heerlijk! Was wel een beetje obstakeltraining want er lag ineens een houtblok op het pad en het andere paard ging er niet langs, Shaggy had toen ook zoiets van bekijk het maar. Dus zij aan de hand proberen maar toen wilde het paardje nog niet. Ik ook maar afgestapt en aan de hand liep Shaggy er zo langs zonder er naar te kijken :=. Het is ook zo'n mafkees... We gingen ook nog een galopje doen... Ik had het net gezegt of paard voor me schoot al weg, ach ja dan gaan we er maar achteraan.... Was een iets harder galopje als gepland maar ging allemaal goed :D. Ook nog een hertje gezien, dat is toch ook altijd wel mooi!! Kortom was echt genieten!! Shaggy vond het ook echt heerlijk!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:04

Ilona, gefeliciteerd met je punten, ik ben meer het type van 3 wedstrijden per jaar, vind er niet veel aan om zelf te rijden.

Esther, een onverwachte buitenrit altijd leuk.

Ik vond het gisterenavond niet zo lekker om te rijden dus heb ik ze lekker binnen gezet. We hebben weer een nieuw pak kuil geopend en ja hoor dit vinden ze weer niet lekker. Het 2e pak ging super bleven ze van eten en van dit pak eten ze wel maar niet van harte.

Ik ga toch eens navragen of het wel van het zelfde stuk komt.

Gr. Ingrid

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:11

ilona - ik denk dat dat bij ieder paard zo is, heike kan ook uit het niets raar of gek doen, en soms denk ik oh nou gaat tie en dan blijft die de nuchterheid zelf :+

Esther - heerlijk onverwachts buitengereden lekker hoor

Ingrid - balen dat ze dit kuil niet van harte eten, misschien toch even voor de zekerheid na vragen

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:42

Denise, ik ga zeker vragen hoe het zit met die verschillende pakken. Het eerste en het derde pak is volgens mij hetzelfde (is lang hooi met hier en daar een stekel) Het 2e pak was gesneden en daar zaten geen stekels in.

Ga ff reclame maken voor de clinic hoor!!!! :D

Voor de liefhebbers 11 en 12 december komt Pedro d'Almeida weer bij ons (Oude Tonge) 2 dagen les geven misschien dat er nog liefhebbers zijn of die gewoon willen komen kijken.
Het niveau of type paard maakt niet uit alleen de wens om te leren is belangrijk.
Zijn website is: http://www.pedrodealmeida.eu kun je foto's bekijken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:58

Zo, weer even bijlezen! Was topic kwijt, bleek dat ik hem uit mijn lijst had verwijderd, perongeluk.

Haha, Prince is dus een pittig ding! Ben benieuwd hoe Cas zal reageren... Moet boosterinjectie nog hebben, maar word waarschijnlijk volgend jaar ivm papieren die bij transport liggen (afbetaling).

Hosante, Gelukkig ging het mennen goed! Was dat eerst niet zo? Nare ervaring?

Angela, vervelend he dat prikken! Mijn moeder moet regelmatig geprikt worden (ivm hernia's en troep) en daar prikken ze ook zo vaak mis, komt helemaal blauw het ziekenhuis uit. :(:) Gelukkig doet Nouschka het zo goed! Altijd weer slikken dat afscheid tussen mams en veulen, maar ze kunnen niet eeuwig bij elkaar blijven, helaas! Zal je zo even toevoegen op hyves. Handig zo'n bijrijdster zeg! WAAAH, gelukkig is hij goedaardig zeg! :):)

Mies_Appollo, gefeliciteerd! Dat doe je snel zeg!

Ellis, gaaf filmpje! Jeetje wat erg zeg! :oo Hoe kunnen mensen dat toch doen... Dan ben je in je hoofd echt niet goed! Hoop dat het allemaal nog goed komt, dat ze/hij gepakt word. Blijft altijd een risico via internet, maar hoe dan ook blijf ik altijd via internet kopen.. Zelfs een pony van internet gekocht zonder gezien te hebben :+

Nati, beterschap met je hond! :(:) Hoe gaat het nu?

Heike: Gefeliciteerd! Lekker rustig oppakken, wat lijkt me dat lekker, na zo;n tijd weer op je paard te stappen! Hoe pakt hij het nu op?

Lizzy, hoop dat je een zadel vind dta goed past! Of anders op maat laten maken?

lakshmi: Oeh, klinkt lekker daar zeg! Mén wat een kwijlpaarden zijn die berbers ook... Als ik een keer geld en tijd over heb, kom ik eens langs :)

Zo, straks weer verder met updaten,. haha!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:53

Suus, jammer van je oude baan, maar gelukkig heb je weer iets kunnen vinden!

Zilfstar: Aaah, helaas overkomt het iedereen! Gelukkig is het nog erg rustig gegaan, ik ben er de eerste keer heftiger vanaf gevallen. Vind persoonlijk dat je helemaal niet veel risico neemt, je bent er altijd bij, gebeurt steeds aan de longe en je hebt geen gek paard. Tja, paarden kunnen nou eenmaal schrikken van eene gil. Denk dat Stefan het nu wel afgeleerd is...

Ingrid, aah lekker een buitenrit! Kan niet wachten tot Cas is ingereden en we lekker op buitenrit kunnen!

Angela, gelukkig ging het gesprek zo goed! Wat was er aan de hand, als ik vragen mag?

Ellis, lekker zo'n clinic zeg! Gaat erg goed zo te zien. ZOu me opzich ook wel voor zoiets op willen geven, maarja is vaak zo ver weg...

Ilona, wauw, mooie punten zeg! Gefeliciteerd :)

Esther, klinkt als eenheerlijke buitenrit! Vervelend he, die onverwachte dingen! Cas schrikt negrens van, behalve van een puinbak tussen een rij auto's... Was zo aan het fietsen door een straat, schrok hij (nouja schrikken, ontzettend aan het kijken) naar een puinbak tussen de auto's! Van schrik ging hij nog poepen ook :')

Jammer dat oude tonge zo ver weg ligt!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:56

Het mennen gaat nu goed hoewel ze nog steeds wel graag de touwtjes (leidsels) graag zelf in handen heeft.
Het rijden ging niet omdat zij een ander idee heeft van werken dan ik. Als ik been geef om naar voor te gaan stopt ze (heel boos) en komt overeind.
Opstappen en een rondje stappen is geen probleem.

Nu mag ze eerst een tijdje als menpaard door het leven en kijken we van het voorjaar wel weer.
Ingrid.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:58

Zo, een aantal updates van mij:

Ze waren een paar dagen terug 1 dag niet naar buiten gegaan omdat het land te nat was. Dus maar longeren, lekker los zonder lijn. Eerst wat rondjes, daarna was ik weggelopen en heb hem lekker laten doen in de bak, daarna geknuffeld, wat ie echt lekker vind, beetje grondwerk en weer longeren. Mén, die laatste keer had hij toch peper in zijn reet! In serieus rengalop de longeerbak door, staart omhoog, scheten laten en bijna plat door de bocht, bijna uitgegleden en is zo zeker 10/15 rondjes door de bak gesjeesd voordat ik hem in draf kreeg. Daarna harde draf, sprong hij weer aan in galop, weer de bak door sjeesen en ineens stond hij op de rem lekker uit te briezen, was ie klaar.

k ben een tijdje terug weze fietsen met Cas! Eerst over het erf want hij snapte niet dat hij er naast moest draven, toen hij het doorhad de weg op. Ging erg goed, hebben gestapt en gedraaft. Alle commando's werkte, kon zelfs op zijn hals leunen en dan trok hij mij. Kon zelfs met zijn manen sturen, trok ik wat naar links dan ging hij naar links, en rechts ging ook zo.

Het ging goed, totdat we langs een natuurgebied gingen waar tinkers en shetjes staan (midden in de stad, zowat, echt overnagedacht)... Eerst vond hij ze wel interessant, dus had hij eeen afwijkingg naar die paarden toe. Toen ze hinnikte was het echt worstelen. meneer wou heel graag naar die paarden toe, maar ik hield daar én mijn fiets vast (waar hij steeds tegen aan liep) en hem. Was niet echt er naar toe aan het lopen, maar aan het drammen en groot maken. Pffff, nephengst.Is een paar keer tegen mijn fiets gelopen, tot ik er echt klaar mee was. Ruk aan longeerlijn en meneer was weer met 4 hoeven op de aarde en liep daarna weer mee. Daarna geen problemen meer gehad.

Hij is nu absoluut niet schraal meer en zal donderdag, denk ik, weer wat foto's maken. Kon hem gisteren zo meenemen aan een halsriem (halstertouw om zijn nek en zo rustig meegenomen). Echt los durf ik nog niet, erf ligt aan een weg en hij is niet altijd makkelijk te pakken weer omda hij in paniek raakt (omdat hij weet dat hij niet weg mag lopen).

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:00

Hosante schreef:
Het mennen gaat nu goed hoewel ze nog steeds wel graag de touwtjes (leidsels) graag zelf in handen heeft.
Het rijden ging niet omdat zij een ander idee heeft van werken dan ik. Als ik been geef om naar voor te gaan stopt ze (heel boos) en komt overeind.
Opstappen en een rondje stappen is geen probleem.

Nu mag ze eerst een tijdje als menpaard door het leven en kijken we van het voorjaar wel weer.
Ingrid.

Jeetje heftig zeg! Gelukkig doet ze het met mennen wel beter, alhoewel ik dat toch gevaarlijker vind dan rijden. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.... Hoe oud is ze trouwens? Is ze verder helemaal nagekeken?

Lijkt me erg rot voor jou.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:20

kom even heel snel tussen het werk door binnen vallen...

bedankt voor jullie leuke reakties op de lange teugel les!

spam even snel nu een 'help' topic, omdat ik nog steeds niks ontvangen heb...
[FZ] Mensen met koop-/verkoop ervaringen met Daan_Romi?

hoop dat iemand me kan helpen!

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:22

nou ik heb een zadel gevonden wat op sueno past het is een kiefer geworden. ligt nu nog wel even een bondje onder omdat hij iets wat dun is.

denk ook dat het idd maar het jachtpatroon gaat worden. wint geen schoonheidsprijs maar functioneel is het wel.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:32

Jeetje heftig zeg! Gelukkig doet ze het met mennen wel beter, alhoewel ik dat toch gevaarlijker vind dan rijden. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.... Hoe oud is ze trouwens? Is ze verder helemaal nagekeken?

Lijkt me erg rot voor jou.[/quote]

Ze is nu bijna 6, ze is van januari en ze is 2 of 3 keer door de ostheophaat behandeld en 1 keer door Steffie Laarse (is holistisch dierenarts) ze heeft speciaal beslag voor der knieen ze is ook naar de tandarts geweest en ze zou nu helemaal gezond moeten zijn.
Ze krijgt wel extra magnesium omdat ze snel verzuurt en ze heeft ook chinese kruiden om haar karakter een beetje te verzachten maar het grootste probleem is gewoon dat ze dominanter is dan ik en ik geen zin heb om er vol met de zweep over heen te gaan.
Het beleren voor de kar hebben we uitbesteed hoor en die doen dat heel netjes geen gesla of iets dergelijks maar wel super consequent lopen is lopen. Ze maken haar ook goed verkeersmak ook wat betreft zeilen en witte vlekken, vlaggen grasmaaiers en quads. Nog een weekje dan komt ze weer naar huis.
Oh en ter info het is een Gelderse dus zou niet zo moeilijk moeten zijn, ik was het na al die hete KWPN's en een nu nog hetere Fries een beetje zat en dacht dus een lekker rustig Gelders paard te kopen.
Geeft verder niet ze is wel leuk verder.

Jammer inderdaad dat je zo ver weg woont, ik weet wel dat iemand uit die regio ook geprobeerd heeft om Pedro daar te krijgen maar dat deed hij niet of ging niet (weet het niet zeker)
Ingrid

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:50

Pricilla - lekker bezig geweest dus met je kanjer, heerlijk hoor
het rijden met heike gaat super we zijn lekker bezig en vanaf 29 nov mogen we alles weer doen.

Lizzy - je hoeft de schoonheidsprijs ook niet te winnen he ;) als het voor je kanjer maar beter is.
en fijn dat je een goed zadel heb gevonden nu kan je lekker goed aan de slag

Ellis - balen dat je nog steeds geen reactie hebt gekregen van die bokker, ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Ingrid - fijn dat het mennen nog steeds goed gaat, gewoon lekker doorgaan en wie weet kan je er in het voorjaar weer lekker op rijden ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:51

Heey

Dankjulliewel :D.

Ilona: Nogmaals gefeliciteerd :D. Echt super dat het zo lekker gaat zeg :D.

Ellis: Wat balen dat je nog steeds niks gehoord hebt.

Priscilla: Ik heb sinds december Qkoorts. Als het goed is moet het nu uit mijn bloed zijn. 30 November belt de arts met de uitslag daarvan ;).
Wat lekker dat het zo goed gaat met je ventje :D. Ook fijn dat hij niet meer schraal is :D.

Sinds het weekend is Shaddy weer dekenloos. We wisten niet zeker of we het nog wel af konden laten maar ze werd echt helemaal gek van de deken. Het gaat goed, ze is in een paar dagen tijd heel wollig geworden :D. Ze heeft het ook steeds lekker warm :D.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:30

Prinslover schreef:
Super handig plaatje Branka! :) Hoe is het verder? Alles nog een beetje okee?

Het gaat zijn gangetje. Zit een stijgende lijn in, maar af en toe ook dipjes.
En worden zoals voorheen zal het niet meer. Er mist een stuk in mijn leven dat nooit meer terugkomt.

Prinslover schreef:
Even gequote:
Ik heb afgelopen zondag weer wedstrijd gehad. Was het best zat, zo voor de 3e keer achter elkaar. Normaal ben ik nogal makkelijk met trainen haha. Ik rijd meestal maar een keer of 3 hooguit 4 in de week. Dus was al het trainen wel ff zat en iedere week weer verplicht serieus rijden hihi. Met losrijden was die ook helemaal niet fijn, heel onrustig in de aanleuning, een beetje wakker enzo.. Dus had er een hard hoofd in.. Maar hij verbaasde me echt! Hij liep heel fijn de eerste proef. Altijd puntjes die beter kunnen, maar goed was zeker tevreden. Merkte dat hij daarna wel echt op was (voor het mooie ook te lang losgereden..). Dus de tweede proef ging wat minder, hij wilde rechtsom niet goed aangalopperen en bleef het fout doen. Ik in de stress natuurlijk haha := . Maar de rest lekker kunnen rijden. Ik had een lieve jury :D . En kreeg 201 en 182! Dus weer 3 wp erbij *\o/* Jeeej. Helemaal happy met paardje <3 . Voorlopig even geen wedstrijd deze maand, eind december waarschijnlijk de laatste voor dit jaar.

De week ervoor hadden we 169, losrijden ging daar juist super, alleen de witte hekjes waren heeeul eng :+ .

En de week daarvoor 180 en 187. Dus ben echt super trots op hem. In 5 wedstrijdjes zijn we nu alweer B+7. Voorlopig nog lekker door trainen, en km's maken voor de overstap naar de L hoor ;) .

Jullie gaan lekker! En punten zijn soms verrassend. Laatste wedstrijd nog gehad. 2 fijne proeven. Degene die mee waren dachten dat ik voor beide wel een wp zou hebben. 1e proef 175 (kan gebeuren), 2e proef 163.... En waarom? Geen idee, jury had blijkbaar iets gezien waar ze zich behoorlijk aan ergerde.
Volgende keer beter ;)

Rij zelf overigens hooguit 1x per maand een wedstrijd. Duurt mede daarom vrij lang allemaal, maar als ik vaker wedstrijden rij train ik alleen daarvoor en moet ik andere aandachtspunten in de training te veel opzij zetten.
Deze maand en in december nog een wedstrijd en dan denk ik dat ik een pauze van een paar maanden inlas. Lekker verder bevestigen. Vind Frío ook bij buitenwedstrijden fijner lopen.

Frío gaat op het moment erg fijn. Lekker ontspannen aan het sjouwen. Muntje lijkt te zijn gevallen en dan vooral bij mij :+
Zaterdag is hij geschoren. Vond ie volgens mij een verademing voor hem, want hij stond meteen een stuk joliger in zijn stal. Komt ook stuiterend binnen. Maar onder het zadel geen bijzonderheden. Wel een paard dat veel sneller op adem is en niet meer drijfnat na het rijden. En buiten de voordelen bij het rijden ben ik ook sneller klaar met poetsen :D
Kwam heel veel haar af. Degene die hem heeft geschoren heeft hem een paar weken geleden ook voor mij gereden toen ik naar Drenthe was en had toen niet door hoeveel vacht hij had aangemaakt. Hij was wel heerlijk braaf tijdens het scheren. Stond bijna te slapen, niets kalmerend nodig.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:42

branka - fijn dat het een stijgende lijn in zit, zoals je al zegt zal er altijd iets zijn wat mist :(:)
en ja punten kunnen heel verassend zijn ik heb wel eens voor bijde proeven 152 gehaald en de week erna ree ik 2x 179 :+ heerlijk krom dus.
maarja het is en blijft een jurysport

fijn dat frio fijn gaat lekker blijven trainen en volhouden, ik ben toen ook een paar maanden gestopt met wedstrijden heeft bij mij en heike zijn vruchten afgeworpen :j
en lekker hoor dat die geschoren is, heike heb ik zelf geschoren langharig hoor omdat die nu nog aan het herstellen is van zijn blessure.
volgend jaar mag die kaal.

En angela shaddy geen deken meer, als ze er gek van werd is dit een betere oplossing :j

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:04

nouvel: ik hoop voor jou dat je probleem opgelost wordt. ik snap niet dat mensen zo iets doen. zeggen dat ze iets verkopen, geld ontvangen en dan niets sturen. wat een #@$%@ mensen.

hosante: dan is het maar hopen dat hij hier wel manieren door krijgt. hoelang wil je dit nu gaan proberen voordat je weer gaat rijden.

moppielover: als shaddy idd gek wordt van het deken dan maar zonder, anders is het ook niets.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:15

Lizzy, fijn dat je een zadel hebt. Kieffer is wel een degelijk merk. En idd geen schoonheidsprijs voor een jachtpatroon, maar ach het helpt wel een hele boel idd :) !

Juangi, leuk dat fietsen! Wel een beetje eng soms, zeker als die zo macho doet :+ . Straks met fiets en al op de grond ofzo haha, maar gelukkig ging het goed. En een dolle bui lees ik haha. Chico is met dit weer ook wel frisjes!

Ellis, wat klote zeg, van die oplichterij :( . Nog steeds niks gehad?

Ingrid, lees dat het helemaal top gaat met je paardje, fijn zeg :D ! Beter dat de kar haar goed bevalt, hopelijk ook nog eens ohz..

Angela, Shaddy al een lekkere teddy! Dat wordt lang wachten als ze nat zijn.. maar ach, staat ook wel schattig ;)

Esther, oohh ik ben jaloers :D ! Ik zou ook zo graag weer lekker buitenritten maken, dat mis ik vreselijk. Je hebt een brave aan Shaggy hoor :D ! Fijn dat ie zo veelzijdig is, stoere bospoownie!

Branka, ja ik snap het helemaal, helaas komt het idd nooit meer terug... Maar blij te horen dat het verder best goed gaat met je :) En met Frío natuurlijk. Tsja, zo heb ik ook wel een wedstrijd gehad die voor mijn gevoel best lekker ging, maar helaas ook weinig punten.. Ik ga ook maar 1 x per maand hoor, of misschien een keer in de 3 weken als dat zo voorkomt. Dit was puur even het ijs breken zeg maar, lekker een dot ervaring opdoen. Chico vind ik zelf binnen wat fijner, net wat minder prikkels ;) . Chico heeft ook best al een vachtje, het valt nog mee, maar dun is t niet meer. Sneller nat ook enzo.. maar durf hem niet te scheren := . Bang dat ie te jolig wordt..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:42

Wat betreft prikkels ligt het er maar net aan waar je start. Sommige plekken bijna geen prikkels en in andere bakken enorm veel.
Verder lijkt Frío bij een overdosis prikkels juist rustiger te worden. Misschien omdat hij niet meer weet waarop te letten.

Jolig kan ik niet voor je inschatten. Maar Frío is eigenlijk altijd beleefd onder het zadel zolang hij maar op andere momenten zijn ei kwijt kan. Dus scheren maakt bij hem weinig uit. Had ik ook met haver voeren. Hij had voorgaande jaren in de winter tijdens de verhaarperiode wat weinig energie, maar durfde geen haver te geven omdat ik bang was dat ie jolig werd. Op een gegeven moment kreeg ie 3 kg krachtvoer per dag in de winter. Toch maar eens wat handjes haver gaan bijvoeren. Bleek geen probleem, juiste energie en snel door zijn verharing heen. Sterker nog, moest hem toen voor het eerst scheren.
Dit jaar is ie in goede conditie, qua krachtvoer niets hoeven aanpassen en hij kwam vlot door zijn verharing heen. Maar maakte in oktober wel ineens flink veel vacht aan. Dus toch maar geschoren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:02

Chico is vaak wel heel wakker met rijden. En die kan dan nog wel eens heeeel gek doen, vaak zet het godzijdank niet door, maar goed, het is er 1 die probeert. De ene keer issie weken braaf en dan begint ie ineens weer te draken.. En als die fris is, issie ook echt fris, met risico op zandhappen. Ben niet zo'n held, dus hou hem liever met wat meer haar hihi. Maar ben bang dat als ie echt teddy wordt het rijden zo onhandig wordt met lang nat blijven etc.. Maar goed, ik kijk het nog aan, het is nu nog goed te behappen.. :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:49

Lizzy, ze blijft nog een week weg en als ze terugkomt ga ik eerst een weekje op vakantie. maar ik denk dat ik wacht tot het voorjaar of de winter moet niet al te streng worden.

Hier scheer ik de paarden niet voor het rijden buiten gaat het prima, rij ze gewoon niet in het zweet (probeer ik tenminste) Alleen met de lessen van Pedro gaat Boukje behoorlijk zweten maar is dan ook binnen. Maar dan spoel ik haar af en dan 2 zweetdekens erop en een uurtje later is ze droog.

Hopelijk wordt het weer niet zo slecht als ze voorspellen heb vrijdag les op een van Pedro zijn paarden in Belgie en dat is wel buiten. Maar duimen voor droog weer.

Gr. Ingrid

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:21

maar hoe doe je dat dan als het regent want ik heb niet de mogelijkheid om sueno binnen te zetten. en de conditie is nog niet echt geweldig dus zweet al vrij snel. als ik een 30 min rij is hij al nat. kan niet echt rijden.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:34

Als het echt regent ga ik niet rijden maar als het koud doe ik het met een emmer lauw water en een spons gewoon op stal, als het zweet eraf is Boukje eerder droog is mijn ervaring. Het voordeel is dat ik ze achter heb staan dus kan ik ieder half uur even kijken om eventueel de bovenste deken eraf te halen of te vervangen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:45

Heey

Branka: Fijn dat het zo lekker gaat :D.

Haha, ze begint idd lekker teddy te worden. Ik had ook liever gehad dat ze de deken gewoon accepteerde maar ze word er echt gek van. Ze was ontzettend chagrijnig ( Shaddy word altijd chagrijnig als haar iets niet aanstaat). Moest uitkijken als je aan de deken kwam. ze had overal jeuk en het op en afdoen was een complete ramp.

Nu is ze weer lekker vrolijk en vriendelijk. We zien van de winter wel hoe het gaat en anders maar wat langer uitstappen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:02

Angela en Denise: Fijn dat het de goede kant uitgaat met jullie!

Branka: Goed voorbeeld, echt duidelijk. Is wel een fijn gevoel dat het bij jullie ook zo goed gaat. En dat Frio zo braaf is bij het scheren, super!

Lizzy: Bij ons zijn er al menig paardjes geschoren, maar dan alles er af. Ik begin niet aan scheren, stap dus heel lang uit...

Ilona: Chico en jij zijn echt goed bezig! Knap!

Esther: Weer fijn een buitenrit gemaakt, dieren in het wild zien is zeker mooi.

Ingrid: Weer een clinic op komst...super. Voor mij dan een heel druk weekend. Ga oa na lange tijd eindelijk weer eens stappen met een vriendin (80 en 90's party), ook maar weer eens aan de drank en bij haar slapen... =:) *\o/*

Juangi: Hahaha, dus de kolder in de kop. Daar zitten vaak momenten bij dat je niet wil kijken, zo plat door de bocht.

Ik heb vanochtend nog gereden, mn dochter was erbij (ze hoefde vandaag niet naar school). Even haar goed toegesproken dat ze netjes op de stoel moest kijken, gelukkig hadden we de bak voor ons zelf. Ze bleef zowaar zitten en kijken. *D Rustig wat fruit eten, daarna de bak een beetje harken. Dus ik kon op mn gemak met Dable werken en dat ging goed! Het aanspringen in galop vanuit halthouden gaat steeds beter...Na een kwartier is hij al zeiknat helaas. Na 45 minuten mocht Hailey er even op om verder uit te stappen, pakt gelijk de teugels aan en roept: hup galop! Nou, geen haar op mn hoofd die daar aan denkt!
Morgen weer les, ben benieuwd...Jan-Willem, mn trainer gaat Dable weer rijden. Ik hoop dat het meevalt met de aangekondigde storm morgen