[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:00

Hier gaat allemaal super ;-)
Zier er goed uit springen will zo graag weer is doen vanwege niemand is die wilt verhogen enz.. doen we eingelijk nooit

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:07

Ziezo, topic gemaakt!
[ITP] Lusitano Figo au naturel! (door Irene Lantman Fotografie)

Borahlover, veel beterschap! En hopelijk gaat met Jerez ook alles goed. Mooie punten en leuke foto's :)

Posh, ik ga ook even in jouw topic kijken!

Jolijn, alweer wat bekomen?

BZ, ik heb hier ook zo'n vreetzak staan. Leuke foto!

Geeske, klinkt als een heerlijk ritje!

Moonforever, niet leuk van je rijexamen, maar leuk dat het goed gaat met je paardje!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:19

Geeske, jammer van de honden die zo je paard aan het opjagen waren. Die van mij komt niet in de buurt gelukkig, heeft al een keer een aanvaring met een paard gehad. Die van de buren doet wel altijd blaffen als hij ze ziet maar die van mij negeren het gelukkig.

Netjes gedaan Borahlover.

Vrijdag Divoza geweest voor een zadel, maar helaas van alle zadels die ze bij zich had zou er een een mogelijkheid zijn maar die vond ik niet zo fijn. Gelukkig probeerde ze me niets aan te praten en was ze heel eerlijk dat zijn nu even geen zadels had die echt goed gaan passen. dus donderdag in de herkansing met de Heijmolen, kijken wat zij hebben, ben bang dat het toch een duurder zadel gaat worden van Albion. Als zij ook niets hebben dan heb ik contact gehad met Customzadels maar daar kan ik mijn zadel niet op inruilen. :+

Denk je een redelijk normaal gebouwd paard te hebben :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:37

Pff dat is wel klote, ik rij met Boomlooszadel heb idee dat super op loopt, mensen van stal stonde vandaag te kijken en hadden zo iets van jeetje die van jou ken lopen ben nu bezig met appuyeren, pakt die super op, :)

foto van vandaag,:)
Afbeelding

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:58

*\o/* (eigenlijk wil ik de dansende banaan hier doen) Jeej, als t goed is gaan we vandaag of morgen een nieuwe trailer ophalen! Na heel veel bekeken te hebben en steeds gedonder met verkopers die m dan ineens al verkocht hadden enz, lijkt het er nu dan toch van te komen :D Een RUIME trailer.

Zondag komt Chimanga naar huis dus dan kunnen we daarna flink aan de training! (we gaan rijdend naar huis en worden geëscorteerd door 4 anderen van stal)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:03

Fijn, Geeske! En leuk dat je dame weer thuis komt :)

Balen, Ingrid!

Joyce, wat ben je op die foto precies aan het doen? Hij loopt daar nogal diep.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:09

Jeeeehh trailer!! :D :D :D Ik begin toevallig ook net knopen door te hakken :P Dus voor mij komt 't ook steeds dichterbij! :D
Mooi dat je ook weer kan trainen! :D

Joyce, vind hem op die foto wel wat op de voorhand lopen, misschien dat het daarom ook oogt dat hij zo diep loopt. Heb het filmpje op je FB gezien en daar loopt hij juist eigenlijk heel netjes!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:44

Daar is die foto van uit dat filmpje waarscheindelijk overgang aan maken... krijg niet gelinkt op me.mobiel

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:58

Borahlover, welkom terug! Vervelend van de trap tegen het hoofd van Jerez. Hoe gaat het nu met hem? Leuke foto’s!
Liesbeth, dankje! Ja, haha, sommige paarden kunnen lekker door blijven eten. Soms wel lastig :P
Hosante, jammer dat er niets tussen zat bij Divoza. Hoe is het vandaag gegaan met passen?
Moonfever, ik vind het ook niet echt een fijne foto. Teveel op de voorhand en te diep. Maar kan natuurlijk een moment opname zijn, heb het filmpje niet gezien. Fijn dat het appuyeren goed gaat!
Geeske, eindelijk je trailer, super! En je paardje weer lekker naar huis, heerlijk.
Utopia, jij ook druk bezig met knopen doorhakken, succes!

Hier alles rustig. Neem Goya mee naar de WE wedstrijd zondag omdat de bruine niet meer mee kan. Niks aan de hand hoor, maar we moeten nog te veel voorbereiden om het parcours een beetje redelijk door te komen. Goya doet alles wel.
Hem vandaag even gemasseerd, dus hij heeft vandaag en morgen lekker vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:17

Leuk, met Goya naar de WE :D

Ik vind het filmpje ook niet fijn eigenlijk, je zet je handen gruwelijk vast en de rest van je lijf ook waardoor Pablo ook echt niet los kan laten.

Mo is weer back on track, beter dan before eigenlijk! In de binnenbak althans haha! Buitenbak is nog een beetje spannend.
Maar dat komt wel weer goed :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:32

Jolijn, ja, ben blij dat ik een reserve paard heb haha. Als hij zich maar gedraagt :)

Fijn dat Mo back on track is! Goed om te horen! Jij ook weer wat meer back on track?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:54

Ja zat er heel ff doorheen met teveel werk, te weinig tijd voor school maar heb mezelf herpakt! Gisteren echt een topdag gehad met een presentatie Enzo :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:01

Fijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:41

Ik rij pas week weer in de bak omdat niet ging heb zovaak huilend gestaan ik wil ook weer in de bak rijden.. ging niet ree alleen buiten of longeren ben al blij met dit krijg vertrouwen weer terug krijgt:) https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2101356275 zolang ik uitdaag met oefeningen en rare figuren Dan gaat goed ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

Na één stap terug komen 2 stappen vooruit he Jolijn :P

Wat leuk dat je van het weekend met Goya naar WE gaat Suzanne :) Toch ook leuk met je eigen paard

Ben benieuwd hoe het met de trailers gaat, is wel erg fijn er 1 te hebben!
En lekker dat Chimanga weer naar huis komt, de zomer tegemoet!

Hier erg druk en moe, maar de paardjes gaan goed! Dinsdag weer 'gereden', voor het eerst aan de longe. Ging erg goed, Sterre gaat alleen steeds stilstaan haha, terwijl eerst de Ho-knop ver te zoeken was. Allemaal nog erg nieuw en wennen, maar t gaat goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:08

Oohja, Geeske had misschien een trailer :D

Ben nog steeds onwijs blij met de onze maar hij gaat toch veranderen van kleur haha!

Gekke Sterre haha, wel fijn dat ze het zo goed oppakt.

Ja, dat blijkt wel, ze doet het belachelijk goed en ik ben nog beter gaan voelen. En we kunnen stappen :oo
Best bijzonder haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:58

Moonfever, ik kan je link niet openen.
Martinique, ja, heb er ook heel veel zin in! Gister lekker nog de proef geoefend en vandaag heb ik hem lekker gemasseerd. Was eigenlijk niet nodig, maar hij vond het toch wel fijn :) Morgen nog een dagje vrij en als alles meezit zaterdag eerst strandritje bij Haarlem, zondag de wedstrijd. Ben benieuwd :) Doen lekker mee voor de lol en zien wel wat eruit komt. Ik verwacht gewoon laatste te worden, kan het altijd meevallen.
Fijn dat alles goed gaat met de paardjes! Haha, stilstaan behalve op commando ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:28

Vandaag de Heimolen geweest, meerdere zadels geprobeerd. Eerst de Albion die lag eigenlijk wel netjes en hij liep er redelijk relaxed onder. Toen de rest een Passier en nog wat zadels. Onder geen enkel zadel liep hij lekker, wilde niet draven constant zijn hoofd omhoog (bijna een kunstgebit moeten bestellen :D ).
Toen de Albion er weer op maar toen was hij het of helemaal zat of het ligt ook te strak maar hij was er echt klaar mee, is er 2 keer tussenuit gesprongen maar als hij draafde was hij wel ruim en los.
Mag het zadel gelukkig een paar dagen proberen eens kijken hoe hij morgen is als hij weer afgekoeld is.(en ik ook) :Y)

Dus wordt vervolgd.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:24

Spannend dat gezeik met nieuwe zadels he? Je weet het zelf gewoon nooit echt zeker… soms zijn ze juist zo fris omdat ze duidelijk meer ruimte hebben en is lekker los gaan, of ze rennen juist echt weg voor pijn oid…
Ik heb inmiddels door dat de dracht van de staart heel veelzeggend is! En of ze je hand durven te volgen naar beneden en kunnen stofzuigen tijdens het draven…

Jolijn, fijn dat t weer beter gaat! Soms moet je echt even weer een nieuwe tijdsverdeling maken he?
Deze trailer (als hij t wordt, gaan wel uitgebreid kijken) wil ik liever ook in n andere kleur, maarja :P Eerst maar eens het paard er in zien te krijgen…

Moonforever, bij mij doet de link het ook niet. Op de foto ziet het er wel behoorlijk op de voorhand uit ja, maar het kan net een ongelukkige still uit het filmpje zijn. Wel fijn dat je het rijden in de bak weer gaat oppakken! Weet je ook waarom dat niet goed ging?

Leuk dat Sterre goed gaat! Kent ze been al wel? Dat kende Chim niet, die snapte er werkelijk niets van… hele rondes achteruit heb ik afgelegd :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:06

Been geven snapt ze een beetje, maar meer dan stappen heb ik nog niet gedaan. Misschien dat ik dat weekend wel wil proberen, draven, ben nog erg voorzichtig en bang dat ik het weer verpest haha. De eerste keer dat ik been gaf was ze een soort gepikeerd, van: 'zeg, wat doe jij nou weer!!'
Het stuur moet er ook nog op, ze loopt graag waar zij wil. Wel heel relaxt gelukkig. In principe kent ze de stemcommando's voor de gangen, dus ik hoop dat dat gaar helpen, maar links en rechts kent ze niet haha. Achteruit heb ik niet meer dan een paar pasjes gehad haha.

Wat heerlijk zeg Suzanne, ook nog een strandrit! Zal het wel lekker weer voor zijn!

Ben benieuwd hoe het morgen gaat met het zadel Ingrid, Albion hoor ik wel goede verhalen over.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:09

We gaan het morgen nog een keer proberen, wie weet wat er dan gebeurd. Als hij dan nog zo reageert dan is het niks en gaan we gewoon verder kijken.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:59

My_Chimanga schreef:
Spannend dat gezeik met nieuwe zadels he? Je weet het zelf gewoon nooit echt zeker… soms zijn ze juist zo fris omdat ze duidelijk meer ruimte hebben en is lekker los gaan, of ze rennen juist echt weg voor pijn oid…
Ik heb inmiddels door dat de dracht van de staart heel veelzeggend is! En of ze je hand durven te volgen naar beneden en kunnen stofzuigen tijdens het draven…

Jolijn, fijn dat t weer beter gaat! Soms moet je echt even weer een nieuwe tijdsverdeling maken he?
Deze trailer (als hij t wordt, gaan wel uitgebreid kijken) wil ik liever ook in n andere kleur, maarja :P Eerst maar eens het paard er in zien te krijgen…

Moonforever, bij mij doet de link het ook niet. Op de foto ziet het er wel behoorlijk op de voorhand uit ja, maar het kan net een ongelukkige still uit het filmpje zijn. Wel fijn dat je het rijden in de bak weer gaat oppakken! Weet je ook waarom dat niet goed ging?

Leuk dat Sterre goed gaat! Kent ze been al wel? Dat kende Chim niet, die snapte er werkelijk niets van… hele rondes achteruit heb ik afgelegd :P

Hij moet uitgedaagd worden onder het rijden. Dat merk ik nu heel erg sins vorige week van s van handsveranderen en in galop sprong en nu bezig met apuyeren, hij doet echt ze best daar mee hoop dat beetje bij beetje vetrouwen terug komt en gewoon lekker in de bak ken blijven :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:08

Even snel! Tussen het leren door! :P

Wat heerlijk dat 't weer goed gaat met Mo, Jolijn!! :D

En wat suuupergaaf dat het met Sterre ook zo goed gaat!! Wil van de zomer wel weer keer langskomen hoor!! Ben benieuwd hoe ze dan is :+: :D

Nu weer braaf verder leren, na dinsdag ben ik er weer helemaal bij haha. Maandag tentamen en dinsdag bruiloft! :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:18

Je bent altijd welkom hoor Natasja!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:42

Hosante, lastig! Gelukkig mag je hem een weekje proberen. Hoe gaat het nu?
Utopia, succes!

Spannende dag morgen. Paarden zijn gewassen en staan mooi te plek. Vroeg opstaan morgen hopen dat het goed gaat :D