[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:56

ess:je nieuwe stal klinkt super! volgens mij ben je nu veel beter af! Fijn dat fuego het ook naar zn zin heeft.

PatriesjeMR2: ik wilde eerst ook naar paard 2008, alleen helaas een beetje ver weg.
bailando is super mooi!

peetisgreat: gefeliciteerd! En leuke foto's!

_Saida_: de achterhand kun je goed trainen door schakelen, ik heb met Encanto laaste tijd veel in het bos gereden en dan lange rechte stukken in een flink tempo draven, daarbij achterhand beetje bijdrijven om te stimuleren dat hij hem eronder zet. en ook op die lange stukken schakelen. Encanto is in een paar weken veel sterker geworden!

zasread: waar is dat weekend?

DinkeyGirl : ja die van onze eerste stapjes stonden er ook op

Fanny: geleficiteerd! leuk dat het zo goed is gegaan!

Heb gister weer op Sita gereden Knipoog (4e keer deze week) en helemaal alleen..zonder hulp in de bak. In stap al prima sturen en firguren, in drag al voltes en zelfs in galop had ik al een beetje stuur door haar te laten lopen waar ik wil Lachen Pierre kwam ook in de bak met een jong paard, die liep achter sita schrok en schoot er voorbij..sita schoot beetje vooruit maar na een hoo rustig stond ze stil. Lachen
zal zo rijfoto's van Encanto plaatsen van afgelopen zaterdag Knipoog die staat natuurlijk ook niet stil!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:07

Jeetje wat hebben jullie veel gepost! Haha!
Ik heb alles gelezen maar heb geen tijd om te reageren, ik moet zo naar het ziekenhuis voor mijn arm.

Gisteren hadden ze een obstakeltraining georganiseerd bij ons op stal.
Ik heb met Xantha meegedaan, met mijn linkerhand (extra handicap) Ze deed alles super, het zeil vind ze zo leuk daar trekt ze me gewoon naar toe hahaha. Tong uitsteken
Verder, een soort bruggetje,een sliertjesgordijn,tussen twee hindernissen door, onder vlagetjes door, een enge parasol,twee staanders met veel balonnen, alles no problemo, ik was weer trots op mijn knollie! Lovers

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:10

Klinkt hartstikke leuk Jolynn.
Hopelijk goed nieuws in het ZH.

Foto's van Encanto... graag Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:33

Branka -> Vooral de buikspieren trainen wordt moeilijk met Grytsje omdat ze drachtig is en haar laatste 2 maanden zijn ingegaan......
Lang en laag rijden was ik ook al mee bezig, maar omdat ze daarbij haar rugspieren meer moet aanspannen en dat nog best wel moeilijk vindt houdt ze dat nog niet zo lang vol.
Aan de longeerlijn én onder het zadel beloon ik haar meteen met mijn stem en een krabbeltje op haar schoft en zolang ze zo loopt blijf ik haar heel enthousiast belonen.
Ik merk dat dat ook goed helpt en dat ze dan probeert om het lang en laag lopen wat langer vol te houden.

Suzanne -> Als ik haar zo wil laten lopen, is het dan niet gemakkelijker voor haar als ze lekker los is in haar romp?
Want ook dat wordt vrij moeilijk voor haar omdat die alsmaar dikker wordende buik in de weg zit.....

Paola -> Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Go jij! Go jij!
Jij krijgt het de komende weken dus nog erg druk!

Malin -> Beterschap!
Bedankt voor je lieve compliment! Dat doet me erg goed.
Omdat ik niet zo heel veel ervaring heb ben ik nog wel eens onzeker of ik het allemaal wel goed doe.
Wat ik vorige week heb geleerd tijdens de priveles is haar in tempo laten veranderen op het moment dat ze lang en laag loopt.
Ook dit vindt ze nog erg moeilijk, op het moment dat ik haar (aan de longe en onder het zadel) aanspoor of terugneem komt meteen haar hoofd omhoog.
Van de 10x dat ik haar aanspoor naar draf gebeurt het misschien nog maar 1-2x dat ik haar echt van achter voel aandraven.
Dat geeft verder niets, ik mag niet verwachten dat ze dat meteen na 1 les goed doet en blijft doen. Knipoog

Madelief -> Fijn dat het al weer wat lekkerder gaat tussen jou en je vriend.
Frits en ik zijn nu ruim 20 jaar bij elkaar, maar wij hebben ook zo af en toe onze periodes dat het even wat minder gaat, hoor!
Als je maar blijft praten, dat is zo ontzettend belangrijk in een relatie!
Elke tip is er één, dus ook jij bedankt!
Ik vind het erg mooi dat jij en Fuur elkaar zo goed aanvoelen, dat is lang niet voor iedereen weggelegd!

Lindy -> Leuk zo'n enthousiaste en betrokken aanstaande vader!
Het is niet te hopen dat hij Bianca dik gaat praten en kijken, hihi! Haha!

Fanny -> Gefeliciteerd met je eerste punten! Go jij! Go jij!
Goed gedaan, hoor!

Michelle -> Het gaat echt lekker hè met Sita!
Ik vind het zo leuk om te lezen hoe enthousiast je er steeds weer over vertelt!
Ja veel schakelen had ik ook al als tip gekregen, alleen aan de longeerlijn is dat soms best wel moeilijk met haar. Clown
Als ik haar dan veel heen en terug laat schakelen met een redelijk snel tempo dan gaat ze steeds zelf aanspringen in draf zonder dat ik iets zeg en dan krijg ik haar maar moeilijk weer terug in stap.
Of ik moet dan echt haar weg blokkeren of haar richting de bakrand sturen, dan stopt ze wel en kijkt me dan echt zo aan met zo'n blik van; Maar ik deed het toch goed zo? *grinnik*
Ik laat haar nu wel veel schakelen, maar laat haar dan ook eerst een heel rondje of iets meer stappen voor ik haar weer laat aandraven, zodat ze alleen aanspringt op mijn stem.

Gisteren was het weer eens heel druk op de manege, dus ben ik heel vroeg in de avond pas gegaan.
Het was er heerlijk rustig, alle kids waren naar huis toe, alleen nog een paar volwassenen waren bezig.
Ik heb Grietepiet weer gelongeerd en nu liet ik haar balkjes draven.
Dat vindt ze helemaal niet leuk dus in het begin probeerde ze mij lekker uit door precies voor de balkjes te stoppen.
Dus ben ik eerst samen met haar over de (3) balkjes gestapt en haar enthousiast beloond als ze er overheen stapte.
Zo maakte ik de lijn steeds langer tot ze er zelf over moest stappen en uiteindelijk ging ze er in draf ook overheen.
Ze is alleen behoorlijk lui, het maakt haar niet zo heel veel uit als ze tegen een balk aanschopt of er bijna op gaat staan.
Toen ging ik haar alleen nog heel enthousiast belonen als ze heel netjes over de balkjes heen liep en een gewoon 'braaf' als ze er wel overheen liep maar niet netjes, wat gelukkig wel hielp.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:50

Saida... volgens mij ben je goed bezig Lachen

Gisteren overigen super gereden. ging zo lekker dat er een uurtje voorbij is gevlogen(terwijl ik maar een half uurtje van plan was).
Ensueno en ik zijn sinds kort bezig met schouder binnenwaarts nu hij de schouderbuiten in stap en draf goed onder de knie heeft. Nu vondt hij dit erg lastig omdat hij niet helemaal door had dat hij niet van de hoefslag af hoefde. Maar het kwartje is gevallen... gisteren na de schouderbuiten de schouderbinnen gedaan... eerst in stap.. ging in 1 keer goed.. dus ik een paar keer herhaald en toen in draf...en ook dat deed hij super. Ik was zo trots Haha!

1 nadeeltje... hij is zo enthousiast dat hij ook gaat wijken op de voltes e.d. Best lastig als je gewoon een grote volte, slangevolte of gebroken lijn wilt rijden... Bloos Kwestie van wennen aan de hulpen denk ik.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:56

Jolynn: Zo een schriktraining lijkt me ook super om te doen! Leuk dat het zo goed ging!

Saida: Ik ken Sita al vanaf veulentje af, helemaal zien opgroeien, altijd mee gespeelt gekroeld en al. Er staan meer paarden maar samen met Encanto is zn mn favoriet, heb altijd al een zwak voor dr gehad, en een goede band. En dan komt de dag dat je ermee mag beginnen..Ze is het eerste paard wat ik helemaal 'zelf' heb ingereden, wel met hulp uiteraard maar op mijn manier en tempo en het is zo leuk als ze het dan zo goed oppakt en ohz nog steeds hetzelfde lieve paard is. Zit dr ook altijd met een big smile op Lachen
Schakelen aan de longeerlijn is inderdaad moeilijk, ik heb meer aan buiten trainen gehad omdat ze dan vooral rechte lijnen kunnen maken, en dan gewoon flink doordraven.
Zal meteen bij mn nieuwe foto's plaatsen van voor mijn buitentraining.

Mijn houding is niet super, maar die is snel weer beter (ga binnenkort maar is een zitles nemen) daarnaast ga ik met dikkere truien ook sneller ingedoken zitten dan met een t shirt, maar ik ben blijer met de kracht die Encanto uitstraalt vanuit zn benen en zn wat gespierdere lijf.

Dus voor:
oktober 2007
Afbeelding
Afbeelding

en afgelope zondag:
Afbeelding
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:38

@ Michelle: Fijn dat het zo goed ging met Sita. Brave Sita, dat ze netjes stil bleef staan na Hoo rustig maar. Foto's, altijd leuk!

@ Jolynn: Wat super dat nu alles zo goed ging met Xantha, braaf hoor! Haha!

@ Saida: Haha brave Gryts. Lekker dat je even met haar kon balkjes draven, en goed dat ze het uiteindelijk toch deed, na wat motivatie.

@ Patricia: Haha goed hoor dat hij het zo goed deed, mooizo. Fuego heeft precies hetzelfde, als ik dan een Volte neem en weer op de hoefslag ga, gaat hij dat stukje opeens wijken. Idd een kwestie aan hulpen hihi.

@ Michelle again: Ziet er goed uit hoor, hij is veel vooruitgegaan zeg op die foto's, super! Idd je houding, wat rechterop zitten, en hakken uitdrukken, maar dat heb ik ook altijd hoor, dan ben ik zo bezig om Fuego goed te laten lopen dat ik dat helemaal vergeet haha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:47

Heb idd ook wel FNRS proefjes gereden, wil er wel weer mee beginnen, maar moet meneer wel de trailer in Knipoog
Mies, fijn dat het zo goed ging!
Jolyn, dat soort dingen zijn altijd leuk.. En ook goed voor de vertrouwens band Lachen
Saida, ja, is wat moeilijker, maar je kunt haar evt. een grotere volte laten maken. 15m ofzo, ff aanvoelen. Zolang ze maar goed het been er onder zet, als je merkt dat ze het lastig vind met haar dikke buik kan ze het wel minder doen, er minder onderzetten, trainen gebeurd dan toch wel. Forseren is dan idd nooit goed, was even vergeten dat ze alweer een dikke buik had Lachen Wat inderdaad ook goed is is schakelen, of bijna onder het tempo te gaan draven (als je er op zit) Schijnovergangen ook, vanuit draf, dan net doen of je gaat stappen maar dan in 1x weer goed actief weg draven. Wel lastig, maar houdt ze alert en goed aan t been.
Wat ik met Goya ook doe is stap-galop en galop-stap, maar lijkt me voor haar nu niet zo makkelijk haha
Mies, leuke fotos!

Zohe, net weer ff lekker gereden, weer ff in de bak. Ging goed, vooral hulpen voor galop weer ff erbij gepakt zeg maar, ging laatste tijd niet echt goed. Dus weer leuk galop wissels gemaakt, overgangen galop-stap (vind ie helemaal geweldig) en stap-galop

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:45

Haha wat fijn dat 't zo goed ging, mooizo Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:56

.................

Sorry, foutje! Haha!
Te vroeg op bericht plaatsen geklikt.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:04

Leuk dat het zo goed ging soeske!

was even door mn oude foto's aan het gaan..
encanto 3 jaar geleden!
Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:24

Wat was hij nog donker!!(op zijn hoofd na dan Tong uitsteken)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:26

Patricia -> Dankje!
Zoals ik al tegen Malin zei ben ik regelmatig best wel onzeker.
Ik ben zelf nog niet zo ervaren en zeker niet met een jong, groen en ook nog eens drachtig paard.
Ik ben blij dat ik hier in dit topic regelmatig goede tips krijg en dat de meesten hier proberen mee te denken! Ja
Met dat wijken op de volte, dat had ik in het begin ook met Grytsje, ze zwaaide als het ware wat weg met haar achterhand.
Maar dat kwam bij mij omdat ik mijn been er niet goed genoeg tegen hield, misschien ook jouw 'fout'?

Michelle -> Er zit zeker weten verschil in de foto's van voor en na!
En wat je houding betreft; die is beter dan die van mij, hoor!

Suzanne -> Stap-galop hoef ik echt nog niet te doen bij haar, maar met die schijnovergangen zou ik wel wat kunnen denk ik!
Ik ga het iig proberen, dankjewel!

Nu ff eten en dan weer lekker tutten met Grytsje!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:27

Leuke foto's allemaal Vork

Ik had vandaag ruzie met m'n mentor Vork
Ik wou dus naast een vriendin zitten, (zat eerst op een ander plaatsje). En toen zei ze op 1 x ; 'Waar gaan we naartoe?' Met zo'n arrogante smile :S
Ik dus; 'ik ga ff naast Nienke zitten.' Heel droogjes Tong uitsteken
En teon zei weer; 'en dat doen we zonder te vragen?' Nu met een arrogante kop Vork
Toen zei ik lekker arrogant; 'zou het niet mogen dan?' Vork
En zei nog arroganter; 'Nog één woord dame, en ik brand helemaal los'. Ik had echt zo iets van zal wel Clown En toen keek ik haar even belachelijk aan, alsof ze een stuk vuil was. Vork

En toen begon ze er wat achteraan te brabbelen, maar daar heb ik niet op gelet.

Na ongeveer een half uurtje later. Was nog steeds (en zal ik ook altijd blijven Vork ) pissed op haar. Ze vroeg me toen; 'Als je ruzie met je ouders hebt, blijf je dan ook 2 dagen lang boos op ze? ' Met een debiele smile op gezicht , Ik kon wel braken!
Ik dus met een arrogante kop 'Nee, meestal maak ik het vanzelf goed, maarja dat zijn mijn ouders he, zijn me heel wat meer waard' Toen smilede ik dom naar haar Vork Zei was meteen stil

En dat moet onze mentor voorstellen ROFL

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:57

Zo even alles weer bijlezen!
Ik zag even een hele mooie foto voorbij komen van Mies_Apollo en wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit! Haha!
Zo en nu de rest even doorlezen Knipoog

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:13

Zo eindelijk even tijd om wat terug te zeggen.
@Saida, nee ik heb twee jongens, ook heel leuk hoor Knipoog
Alleen geen paardengekken, dat had me wel heel leuk geleken.
Buik/rug spier oefeningen.
Tja veel overgangen rijden zodatde achterhand er goed onderkomt en met haar neusje tussendoor lekker over de grond stofzuigen, dan rekt ze de hele bovenlijn lekker op.
Op de volte werken is ook goed maar dan mag haar achterhand niet uitzwaaien, en dat is voor Grytsje nu denk ik wel moeilijk met een dikke buik.
Ik zou lekker doorrijden en na de bevalling pas echt daaraan gaan werken! Enne niet zo onzeker zijn hoor, gewoon je gevoel volgen en als je het echt niet weet hulp vragen!
@Mies-Apollo
Leuk ik heb Xantha ook al vanaf veulentje en heb alles zelf (wel met wat hulp) gedaan, dit is echt zo super
Ben op al mijn vroegere paarden stapelgek geweest maar dit is wel heel speciaal. Rijfoto's op Encanto zien er goed uit zeg, wat is hij wit geworden! Tong uitsteken
@Ellis, school is $#@%%$#@*&

O ja naar het ziekenhuis geweest voor controle, ik heb nu de foto gezien.
Het scheurtje is niet zo megagroot maar als het was doorgeschurd had er echt een heel stuk losgezeten. Ik moet tot 3 weken na de val echt voorzichtig doen en mag het niet belast worden, daarna weer voorzichtig belasten. En dan na een weekje kan ik vast wel weer rijden Bloos

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:20

Inderdaad Saida, die overgangen zou ik nog niet doen voor haar haha. Hoe gin gt verder vandaag?
Mies, zohe, wat was hij donker. Bij Goya ook zo, als ik fotos zie van toen ik hem net had was ie veel donkerder (1.5 jaar terug, bijna 2)
Jolyn, hopen dat het gauw overgaat!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:09

Jiehoe!! Ik moet even mijn blijdschap kwijt!! Op het tentamen van vorige week heb ik namelijk een 10 gehaald Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik heb wel een beetje vals gespeeld, want het was het zelfde tentamen als het oefententamen dat ik een avond van te voren had gemaakt Schijnheilig

Madelief: Volgens mijn routekaartje is het vlak bij Amersfoort. Bunschoten is het toch?
Wat fijn dat het zo super goed gaat met jou en Furia! En ik ben ook zeer benieuwd naar de fotoshoot!!

Fanny: Gefeliciteerd! Je moet toch minimaal 210 punten hebben. Ik heb ook Fnrs gereden toen ik nog op de manege reed.

Patries: Jammer, moeten we maar een andere keer afspreken.

Mies: Het weekend is in Bunschoten, dat ligt vlakbij Amersfoort.
Encanto is echt een mooi paard Haha! En het rijden ziet er mooi ontspannen uit. Let alleen wel op je hakken, die trek je erg op.
Wow Wow! Die foto van 3 jaar geleden! Hij is daar bijna zwart, erg mooi Vingers aflikken

Jolyn: Gelukkig valt de uitslag mee, nu hopen dat het snel hersteld.

Saida: Heb je geen problemen meer met Grytsje met longeren?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:11

Jemig, Sanne, een 10, dat doe ik je niet na knap hoor!!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:32

fanny wat leuk dat je fnrs rijdt celine is er ook meebegonnen en heeft zaterdag 9 feb haar tweede wedstrijdje
de eerste ging heel goed nu maar kijken of ze nog wat kan leren ook he ze moet dan eerst een exame afleggen en als die niet goed is kan ze geloof ik niet rijden ofzo????weet jij hier wat meer over

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:03

Welke F proef moet ze rijden?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:12

peetisgreat schreef:
fanny wat leuk dat je fnrs rijdt celine is er ook meebegonnen en heeft zaterdag 9 feb haar tweede wedstrijdje
de eerste ging heel goed nu maar kijken of ze nog wat kan leren ook he ze moet dan eerst een exame afleggen en als die niet goed is kan ze geloof ik niet rijden ofzo????weet jij hier wat meer over

klopt
ik heb een fnrs boekje en daar staat alles in
ik rijd nu in de f5 en als ik genoeg pp heb dan mag ik naar de f6 maar dan moet ik wel eerst een examen doen Knipoog ik moet dna examen doen over houding en het rijden van je paard.

Iedereeen bedankt voor de felicitaties Haha!
de volgende keer gaan we voor een wit lintje Tong uitsteken

haha

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:14

Gefeliciteerd Sanne met je 10 !!
superr Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:21

Nou ik zit nog steeds met zware griep thuis. Gisternacht kreeg ik het ook erg benauwd en pijn op mn keel en borst, dus heeft mijn moeder me naar de dokter gebracht gistermiddag. Daar ter plekke bijna flauwgevallen maar ik moet dus goed uitzieken, ben dr minstens een week zoet mee Huilen Huilen Ik baal echt want de verhuizing gaat dan waarschijnlijk ook niet door. Maar aan de andere kant wel weer beter want het ging in ene wel heel erg snel allemaal en ik heb geen zin om hals over kop weg te gaan. Ik mis mijn paardjes wel heel erg, maak me een beetje zorgen om Suev want die was vorige week de hele week super heet en druk, en die kan nu zn energie niet echt goed kwijt.

Mies coole foto's! Hij was echt donker!

Sanne netjes man een 10! Gefeliciteerd!

Jolyn sterkte nog met je arm, doe er maar voorzichtig mee! Leuk dat je schriktraining goed ging, lekker hoor als ze zo cool in hun koppie zijn!

Saida ik heb uit ervaring geleerd dat op je gevoel afgaan toch nog altijd het beste is. Ik durfde vroeger ook nooit goed op mn eigen gevoel te vertrouwen omdat ik erg onzeker was. Ik heb ook een aantal instructrices gehad die dingen zeiden wat totaal tegen mn gevoel inging. Zo moest ik Suev maar goed naar voren rijden om hem vanuit het achterbeen te krijgen, en veel druk van voren om hem op te vangen en rond te krijgen. Het gevolg was een totaal gestressd paard wat de tegenstrijdige hulpen niet begreep. De keren dat hij er met mij van tussen ging waren niet te tellen en moest hem tegen de bakrand of in een hoek omhoog rijden (letterlijk!) om te stoppen. Op een gegeven moment, nadat ik mn paarden had verhuisd naar een boer, ben ik lekker mn eigen ding gaan doen. Doen wat goed voelde en wat ik maar vooral HIJ, leuk vond. Veel afwisseling, lekker buiten rijden, maximaal 2x per week in de bak. En als we in de bak rijden, rust. Heel veel rust. Gaat het in stap niet goed, dan stappen we toch alleen maar? Na veel geduld zijn we nu toch best ver gekomen, mn volgende stap zijn de wissels en keertwendingen. Dus dan ben ik stiekum best trots dat we zo ver zijn gekomen, zonder les.

Als ik jou verhalen lees over bv die lessen enzo dan herken ik echt veel, en denk ik gewoon dat je super bezig bent en idd ook lekker op je gevoel af moet gaan. Een paardemoeder kent dr paardekind toch altijd het beste!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:26

soeske schreef:
Welke F proef moet ze rijden?

ze rijdt zaterdag haar tweede f proef dus f2 is dit Clown