Sterkte Jolijn En Autumnn gefeliciteerd, wat voor punten had je?
Autumnn
Geplaatst: 21-11-22 08:57
Dank allemaal!!
182 en 182,5! Ik had het echt zo niet verwacht. Eerste proef was ik veel te veel bezig met, oh waar gaat hij van schrikken, ga je niet wegrennen en reed ik daardoor veel te afwachtend en niet op de letter (het was ook op een voor hem nieuwe locatie). De tweede proef had ik meer vertrouwen en durfde ik er meer aan te rijden. Heeft me wel een halve punt opgeleverd Heel leuk jurycommentaar ook, dat ze zag dat ik m’n handen vol had aan hem, en “wat een hittepetit” maar dat ik hem keurig en rustig bleef rijden en “op naar de L”
Fuego is op z'n zachts gezegd niet blij met z'n nieuwe buurman Had mn nieuwe paard en de mini in de paddock en Fuego op stal, mini loopt langs, Fuego valt vol uit, grijpt mini bij z'n hals en tilt mini gewoon op Vriendin van mij was daar en schrok zich rot, ik moest stiekem heel erg lachen om de vliegende mini mini is ongedeerd gebleven hoor, heeft gelukkig een mega dikke vacht en manen. (Mini is normaal zijn vriendje hoor haha oeps)
Fuego moet dus nog even wennen aan z'n nieuwe vriend, komt wel. Jammer dat hij zo niet sociaal is met nieuwe paarden. Maargoed wie weet heeft hij die 12 jaar in Spanje ook wel nooit sociaal paard leren zijn ...
Toen hij eenmaal een beetje rustig was heb ik hem in de wei gezet, ver weg van de paddock
Gefeliciteerd Autumn!! Sterkte Robijntjah, wat een nare afloop.
_Tarzan
Geplaatst: 22-11-22 18:34
Z'n mini-man, mini is ook een hengstje haha en de nieuwe een ruin, alleen is het nieuwe paard erg gericht op anderen, vandaar de mini even bij de nieuwe gelaten. Fuego heeft het gewoon niet zo op nieuwe andere paarden. Was in het begin met onze andere hengst ook zo enorm erg en daarna stonden ze gewoon met z'n 3 op de wei. Die gekke Spanjaard heeft gewoon even tijd nodig
Autumnn
Geplaatst: 22-11-22 22:32
Dank! Klopt helemaal, hoewel ik echt totaal niet zenuwachtig was is het wel heel fijn dat het zo goed is gegaan en we nog winst hebben ook Zondag weer wedstrijd, daar gaan we met de trailer heen. Ik hoop stiekem op weer 2 winst de week erna hebben we clinic van Daniëlle van Mierlo
@Matheno Ik heb echt hardop gelachen om de vliegende mini geef Fuego eens ongelijk. Kan ook best een beetje jaloers zijn, Spanjaarden zijn volgens mij over het algemeen erg beschermend naar hun mens en je nieuwe, wat een droppie hoe doet hij het op zn nieuwe plekje? Hij kijkt wel heel chill
_Tarzan
Geplaatst: 23-11-22 10:25
Oeeeeh spannend Autumnn, jullie kunnen het! Fuego is gewoon een beetje autistisch De mini liep gewoon even ongelukkig in de weg, echt vriendin was helemaal in shock en ik lachte mij rot om de mini die een meter de lucht in werd getild
De nieuwe doet het goed, hij is ook erg chill, heeeeeel ander karakter dan de spanjaarden! Niet uit te leggen wat er anders is, maar gewoon heel anders hahaha, echt een koele kikker (wel nog echt een groene kikker )
Mijn PRE jaarling is overigens ook heel koelbloedig hoor. Alle gekke dingen die het mens maar oké vind zullen oké zijn. Geen panikeur. Wel kan ze van 0 tot 100 gaan bij een grote spanning, maar altijd fair.
Het is lastig uit te leggen, maar ik vind de Spaanse donders die ik tot nu toe heb mogen ontmoeten allemaal erg laid back.
Klopt Balou, Fuego is wat dat betreft ook heel koel, schrikt hij gaat hij in de freeze, die ander zal een sprintje trekken, omkijken en denken huh waar schrok ik van Moeilijk om het verschil uit te leggen maar ik zou om het karakter ook zo weer een Spanjaard kopen hoor, top dieren zijn het!
Autumnn
Geplaatst: 23-11-22 15:34
Ben ik het helemaal mee eens het zijn echte pleasers en hebben humor. Zo ben ik er ooit eens mee begonnen om Nero een knuffel en kus te geven na het rijden dat hij het goed heeft gedaan, en nu staat meneer voortaan te wachten tot ik dat doe. En beledigd dat hij is als ik het niet doe, hij loopt dan met oren naar achteren mee
Schrikreacties herken ik ook ja, meestal is het even een korte dribbel en daarna is het weer klaar
_Tarzan
Geplaatst: 23-11-22 15:46
Ik heb echt 2 tegenpolen staan nu, maar beide zo enorm leuk! Moet wel steeds schakelen hoor Die nieuwe moet ik soms écht even op z'n plek zetten, die denderd anders zo over je heen (manieren heeft ie in ieder geval nooit geleerd ) En Fuego is dan zo enorm makkelijk, die hoef ik maar aan te kijken en dan weet hij hoelaat het is