Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:43

Mooie foto's eclare <3 ik had precies hetzelfde gisteren XD dat halsstrekken is echt mooi <3

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:07

Gefeliciteerd Caro! Fijn dat jullie je draai nu vinden in het M2!

Heerlijke foto's Eclare, wat een knapperd heb je.

Hier ook inderdaad in het zonnetje getraind. Vokgende week onze 2e wedstrijd in het B

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:16

Heerlijk Babette <3 ik moet volgende week ook weer waar moet jij?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:34

Op de Rotterdamse manege.. jij start ook omgeving Rotterdam tich?

Ik heb beperkt vervoer dus start of bij lansbergen, manege hillegersberg of de Rotterdamse. Met soms een uitzondering naar ergens verder maar dan moet ik vervoer + chauffeur huren en dat is natuurlijk stuk duurder dan onder de man :P

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:47

Ja ik start ook Omgeveing Rotterdam maar eigenlijk altijd op de develruiters maar wil in de toekomst wel eens op manege Filip dros starten of oud-Beijerland of verder natuurlijk maar dan hebben we eerst een eigen trailer nodig :Y)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:03

Leuk paard heb je Michelle. Helaas vond jou paard die van mij niet leuk, haha. Ik heb heerlijk gereden gisteren in het M1. Jammer genoeg was de jury het daar niet mee eens. Zaten wel wat foutjes in, vooral in de 1e proef, maar ook hele goede stukken. Voor die foutjes had ik ook gewoon een 4, maar voor de hele goede stukken maar een 6 wat dus resulteerde in 170 en 171 punten :(. Gelukkig was ik niet de enige die weinig van het commentaar van de jury snapte. Alleen degene die 1e en 2e waren hadden winst...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:52

Gefeliciteerd Caro, fijn dat je harde werken beloond is. :)

Mooie foto's Eclare! :j
En die van jou ook Babette. :)
Jammer Janneke.

Ik had dit weekend m'n debuut met Jetteke, op hetzelfde cc als Caro.
Mooie oefening, twee dagen achter elkaar en in 3 verschillende bakken, ze heeft dus een hoop geleerd. :)
Zaterdag in de 1e proef net geen winst met 178 en in de 2e wel met 188. :) M'n gevoel was andersom, maar ik vond de 1e jury wat streng, in het commentaar kon ik me wel vinden.
Vandaag in de eerste 183 en dus weer eentje. Het duurde erg lang voordat ik aan de beurt was voor de 2e proef, er zat een half uur tussen beide proeven, geen idee waarom het zo uitliep, maar Jetteke had de pijp toen helemaal leeg, ik zat er toen ook al ruim een uur op. Ze was niet meer voorwaarts en er waren ook wat knopjes zoek en ik had daar, geheel terecht, lang geen winst. :D
Maar ze heeft een hoop geleerd en ze was ook super braaf en ik ben dik tevreden. :)
Morgen lekker een dagje rust en daarna weer rustig verder oefenen voordat we weer gaan starten.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:40

janneke584 schreef:
Leuk paard heb je Michelle. Helaas vond jou paard die van mij niet leuk, haha. Ik heb heerlijk gereden gisteren in het M1. Jammer genoeg was de jury het daar niet mee eens. Zaten wel wat foutjes in, vooral in de 1e proef, maar ook hele goede stukken. Voor die foutjes had ik ook gewoon een 4, maar voor de hele goede stukken maar een 6 wat dus resulteerde in 170 en 171 punten :(. Gelukkig was ik niet de enige die weinig van het commentaar van de jury snapte. Alleen degene die 1e en 2e waren hadden winst...

Dankje jij ook! Haha nee ze vond alle paarden niet zo leuk.. Had jij ook die man nog als jury? Ik heb voor foutjes ook een 5 en daar stond dan geen commentaar of iets bij best raar.. Dat was bij meerdere onderdelen ook bij een 6. Best jammer

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:45

ik had ook een man, maar een andere jury als jullie. Ik sprak hem voor de prijsuitreiking nog even en toen zei hij dat ik super slordig reed en veel te gehaast. Krijg juist altijd commentaar dat ik meer voorwaarts moet rijden en netjes rijdt, haha

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:03

Jeetje wat is er veel gebeurd afgelopen weekend! Paar mooie foto's tussendoor, wat een supermooie omgeving trouwens Babette en een prachtig paard natuurlijk, ziet er netjes uit.
Wauw Eclare die draffoto's +:)+ ik snap dat je blij van hem wordt!
Ik ben nog niet zo ver dat ik galop stap oefen. Stap galop wel en dat gaat goed, ik heb alleen wel dat ik dat niet te vaak moet doen want dat vindt ze leuk en dan wil ze heel graag in galop ook als ik gewoon in draf wil :) Dat heb ik trouwens ook met achterwaarts, als ik dat 2x geoefend heb hoef ik haar niet te lang stil te laten staan want dan gaat ze achteruit, lastig!
Het is echt een moment-opname Janneke584, wel jammer van de punten!
Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten lekker! Gaat iedereen nog n keer de oude proeven starten? Ik niet meer, volgende week dus clinic nieuwe proeven en 2 april weer wedstrijd.
Hebben jullie ze allemaal de dekens nog op? Ik wel omdat het toch nog flink afkoelt 's avonds, Wjera verhaart wel al een beetje maar valt nog mee.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:17

jeetje wat een mooie punten allemaal, van harte!!! en bijna allemaal tijdens het mooie weer van dit weekend.

@ babette: leuke foto's waar is dat waar je rijd?

laura heeft Doutzen lekker gereden dit weekend, kon ik even ontspannen. Was leuk om te zien hoe makkelijk iedereen er mee weg rijd (tof paard). Wij gaan deze week zorgen voor afwisseling in de hoop dat ze dressuur straks weer leuk gaat vinden.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:54

Ik zie hele gave foto's voorbij komen van Babette en Eclare.. mooie paarden! *\o/*

Het is allemaal wat met alle wedstrijdperikelen. Zaterdag ook weer eens weggeweest, buiten losrijden ging echt superfijn. Binnen dan toch weer een beetje spanning als ze ineens in een andere omgeving de proef moet doen, maar het lukt gelukkig wel steeds beter om haar toch aan t werk te houden en redelijk de hoefslag en hoeken te gebruiken ipv alleen maar midden door de bak crossen :7
Mooie 3e en 2e prijs met 184 en 192 in het L1.

Jinthe doet de overgang stap-galop perfect, op hele lichte hulpen. Makkelijker dan draf-galop. Haar galop begint nu ook eindelijk wat gecontroleerder te worden. Hoefde voorheen nog niet eens te denken aan een galop-stap overgang, maar zou dat nu wel kunnen proberen, maar eerst maar eens aan de gewone L onderdelen werken. Wijken naar rechts gaat wel aardig maar naar links -O-

Ben ook wel blij dat het zonnetje weer komt en de temperatuur weer wat stijgt. Merk hier ook wel dat de paarden die binnenbak wel een beetje gezien heb. Ze zijn wel blij als er weer eens buiten getraind wordt, of keer naar t bos

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:16

Gefeliciteerd Raiza!
Wjera is de binnenbak ook zat en ik snap dat heel goed. Heerlijk dat we meer naar buiten kunnen!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:30

Bedankt iedereen voor de leuke complimentjes!

@Jankawijnsma
Dat heeft Floyd met stap-galop gelukkig niet maar met halthouden achterwaarts heb ik ook een lange periode gehad dat we gewoon niet stil konden staan, dan bleef hij maar naar achter, opzij of naar voren gaan. De laatste maanden is hij dat gelukkig allemaal vergeten :Y) .

@Janneke584
Apart is dat he, hoe sommige jury's compleet iets anders zien maar daar is het ook een jurysport voor. Ben altijd blij dat wij 2dagen achter elkaar wedstrijd hebben bij ons op stal dus dan heb ik altijd commentaar van 2 verschillende jury's.

@Raiza
Zo herkenbaar dat wijken de ene of de andere kant moeilijker gaat. Ik heb het wijken een stuk beter gekregen door als hij bijvoorbeeld niet naar links wilt wijken op de rechterhand te oefenen met voltes met buitenstelling, daardoor krijg je ze beter op je buitenhand. Misschien helpt het?

Floyd heeft wel nog een 150/200 grams deken op maar hij is dan ook geschoren dus die heeft praktisch geen vacht. Hij begint zelf bij zijn zadelplek waar zijn vacht wel nog zit al te verharen.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:24

Goeie tip die volte met buitenstelling, worden ze ook lekker los van. Ik zal er ook weer mee aan de slag.
Achterwaarts doe ik nu gewoon niet maar ik heb idd hetzelfde gehad, alle kanten op maar niet stilstaan. Ik oefen ook wel regelmatig halthouden maar om nagevelijk vierkant stil te staan.... pfff lastig. Gelukkig in de L nog niet heel belangrijk.

Floyd ziet er mooi uit, ik zie ook wel eens Friezen die geschoren zijn en wat een lelijke kleur krijgen daardoor. Wjera heeft sowieso niet veel winterhaar dus scheren hoeft niet.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:57

@Eclare: we zijn nu inderdaad wat dingen aan t uitproberen met wijken. Ze heeft moeite met de rechterbuiging en dat merk je dus ook in het wijken. neemt ze toch dat been wat minder makkelijk aan. Ze gaat wel opzij maar rent dan hard weg of ze blijft bij me maar gaan dan niet opzij.
Ben nu vooral in stap bezig.. paar passen, wachten, paar passen en langs de bakrand opzij laten stappen, dan moet ze wel opzij want vooruit kan niet en dat helpt ook. Had gisteren 2x een 5 dus het viel nog mee.

Heb soms wel het gevoel dat ze ook wel probeert. Ze kon best goed achterwaarts toen ze niet kon wijken, nu kan ze wel wijken maar nu vertikt ze achterwaarts gaan weer.
Ben inmiddels mijn jonge KWPN-er ook zelf aan het rijden en pff... wat een verschil is dat dan. Mijn instructeur zei van de week nog: Jij hebt wel een uitdaging voor jezelf gezocht met 2 van die totaal verschillende paarden. :(:)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:34

Wat een mooie foto's en punten komen er voorbij! Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!

Hier ook gewoon de deken nog op, ze is ook geschoren geweest.

Fijn Shireen dat Laura even heeft kunnen helpen/voelen!

Babette, kies je bewust voor een neusriem zonder sperriem?

Gaan die van jullie wel diagonaal achterwaarts? Volgens mijn instructrice moeten ze eigenlijk diagonaal achterwaarts gaan, alleen doet Zotte dat dus niet.. Misschien ook mee te maken dat ik momenteel bezig ben met het recht richten

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:37

@Jankawijnsma
Ja zeker, dit jaar voor t eerst geschoren maar totaal geen spijt van gehad! Hij was niet grijs of iets gewoon dun velletje, zeker voor herhaling vatbaar!

@Raiza
Herkenbaar, maar 2 verschillende paarden zorgen er wel voor dat je het voor jezelf met sommige dingen heel makkelijk maakt. Je leert goed hulpen geven en corrigeren!
En vorig jaar ging t wijken met Floyd ook nog voor een 4/5 en dat was in de L1, laatst had ik in de L2 6-en en nu wijkt hij soms voor 8-en. Kun je zien wat bespiering door moeilijkere oefeningen te trainen wel niet doet met een paard, nu is de schouderbinnewaarts lastig haha

@Esther
Ja maar in het begin ook niet hoor. Heeft ook met tempo te maken, waarschijnlijk gaat die van jou nog redelijk twijfelend naar achter?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:00

Rijden jullie in de winter dan nooit in de buitenbak?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:02

Esther ja douwe gaat diagonaal naar achteren en als hij iets scheef gaat stuur ik naar de kant waar hij scheef heen gaat om te corrigeren.

Karin gefeliciteerd met je debuut nette punten!

Hier deken nog lekker op ook geschoren en nog veel te koud.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:17

Als t even kan rijd ik wel buiten Karin maar waar ik rijd is de buitenbak zo nat en slecht 's winters dat ik alleen maar in de binnenbak rijden kan. Wel met mooie dagen buitenritjes gemaakt en wel eens met een wedstrijd buiten losrijden of uitstappen. Wjera wordt er niet anders van gelukkig.

Fijn te horen Eclare dat die cijfers voor t wijken omhoog gaan naarmate je langer rijdt en moeilijkere oefeningen meeneemt. Ik heb nu vaak 6-en op wijken, ik probeer echt 10 meter te wijken ook ter voorbereiding voor de L2. Achterwaarts gaat bij mij wel mooi recht maar idd als ze nog niet gewend zijn wil t nog wel eens scheef gaan.

Leuk Raiza 2 verschillende paarden rijden, je wordt er wel handiger van denk ik! Ik heb daar echt geen tijd voor, wel jammer want er staat nog een fokmerrie die best wel wat beweging kon gebruiken maar met een baan en 2 kleine kinderen is dat gewoon geen doen!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:24

Michelle, ja misschien wel een beetje, soms als ik mn benen naar achter doe twijfelt ze nog een beetje wat ze nu precies moet doen
Laura, dat doe ik ook inderdaad

Karin, wij hebben een binnenbak en de buitenbak heeft geen verlichting. Als het weer goed is en de buitenbak ook goed is rijd ik wel in de buitenbak anders in de winter gewoon binnen

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:27

@Karin,
Jawel alleen minder vaak doordat er geen verlichting is en soms slechte bodem. Dus ben altijd blij als het zonnetje schijnt en het weer langer licht is!

@Jankawijnsma
Ja het is echt zo gelukkig. Alleen soms zuur dat wijken dan in het M1 niet meer in de proeven zit. Al blijft het een fijne oefening om te trainen. Van de hoefslag af wijken is ook altijd een goede oefening!

@Esther
Misschien een paar keer met iemand ernaast waardoor ze leert dat ze vlotter naar achter kan? Zo doen wij het vaak met jonge paarden!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:50

ik moest even zoeken wat er werd bedoeld met diagonaal achteruitgaan haha
diagonaal interpreteer ik als schuin, dus kon even de link niet leggen.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:06

Jenny-s de bak is in het Kralingse bos.

Esther, is idd een bewuste keus. De neusriem zit los waardoor de sperriem die ook los zat de neusriem scheef trok.
De sperriem had dan ook geen toegevoegde waarde en heb toen mijn oude neusriem opgezocht want dit is er een zonder passantje voor de sperriem.

Mooie punten voor je debuut karinvdm!