[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:09

Oeps! Ik bedoelde trouwens de Paard en Ruiter instructieweken van het PMO, niet van het KNHS :o

Hosante & Utopia: Dat zal dan inderdaad wel verschillen per Fries, vind het wel leuk om zo gaandeweg een beetje kennis te maken met het ras. Ik rijd wel verschillende paarden maar ik vind dat een Fries toch echt wel heel anders rijdt dan de 'gemiddelde' paarden. Wel positief trouwens :D

Hosante, wel grappig dat ze dat zo ervaart met rijden. Rijd je veel/intensief met haar?

Ik ben alvast aan het zoeken naar een geschikte hengst voor Camée, we willen haar volgend jaar laten dekken/insemineren. Wat een werk is dat pff. Het toekomstige veulentje heeft al wel vast een speelmaatje, iemand bij ons op stal wilde dit jaar een merrie laten insemineren maar ze wachten daar een jaartje mee zodat de baby's samen kunnen opgroeien.

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:49

Posh, op je vraag of ik al eens op de Paard en Ruiter Instructieweken ben geweest: Ja, 1 week met eigen paard, andere weken als begeleiding… Ik werkte daar toen en heb de instructieweken groot en deels opgezet toen het idee ontstond. De uitwerking kon nog wel wat beter vond ik zelf, maar het was zeker heel leerzaam! (er was veel vrije tijd, ik vind dat persoonlijk geen probleem maar ik merkte vooral dat jongere deelnemers dan niet zo heel goed hun eigen tijd in konden delen)
Meer info mag je gerust vragen! Wij hebben heel veel geleerd, eigenlijk vooral buiten de lessen om… Vreemd terrein, in water, bosrit, dat soort dingen.

Chimanga had vandaag een aanvaring met de honden van stal… (1 kruising Bernesenner x Bull Mastif en 1 Deense dog)
Sond in de padock en normaal komen ze daar niet, maar kennelijk hadden ze zichzelf deze week bij de veulens aangeleerd om onder het hek door te kruipen en ze even op te jagen… Dat kwamen ze nu dus ook bij haar doen en Chim was hier niet bepaald blij mee… Ze rende eerst weg maar toen kwamen ze achter haar aan en ging ze in de aanval. Honden snel aan de kant maar als zij ophield met jagen, racen en bokken kwamen ze weer van twee kanten op haar af… Helemaal zijkant stond ze daar met twee blaffende grommende honden om r heen. Ik heb de honden er 1x uit gekregen maar toen ik even naar binnen was om de stal uit te mesten en opgeschrikt werd door keihard blaffen ben ik weer terug gerend en was Chimanga helemaal door het dolle heen met twee honden achter haar aan! :(:) Toen kwam net de schoonzoon van stal aan en heeft de honden flink op hun donder gegeven, maar ik denk niet dat t werkt…
Was bang dat Chim ze zou raken, aan de andere kant was t misschien goed voor ze geweest (als ze dan niet compleet kapot geschopt zouden zijn).
Hoop nu alleen dat ze niet heel bang voor honden is geworden, ze reageerde er eerder echt totaal niet op!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:57

Gisteren voor het eerst Zeus een zadel opgedaan. Zeus is pas twee jaar en kwam uit Duitsland bij gestut sloss amerang vandaan. We hadden hem al een aantal keer gewoon gelongeerd en een keer hoofdstel in gehad, maar zadel was er nog nooit eerder op geweest. Hij reageerde er eigenlijk superbraaf op en na een paar rondjes met een bolle rug liep hij heerlijk ontspannen. Er word natuurlijk nog niet op gereden voorlopig, maar Geesje wilde graag weten hoe hij erop zou reageren. Dit jaar gaat hij ook naar de campionata (of hoe je dat ook mag schrijven).

Afbeelding

Afbeelding

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:19

Fieuw, ik blijf hier wel meelezen, maar reageren komt er niet veel meer van :)

Geeske, hopelijk geen hondentrauma voor Chim! Figo is helemaal dol op honden, de drie stalhonden vindt hij geweldig.
Posh, succes met de zoektocht!
Ingrid, lang geleden!
Jolijn, fijn dat ze weer vooruit gaat! Komt helemaal goed.
BZ: later kom ik zo'n WE-clinic bij jou volgen, lijkt me geweldig.
Natasja, nog gefeliciteerd met het springresultaat!

Hier alles rustig, we trainen verder vanaf de grond en over een paar maanden mag Figo een tijdje op trainingskamp!
We hadden zondag een fotoshoot door bokker JewEmm, en daar zijn heel wat leuke plaatjes uitgekomen. Ik maak nog een topic, maar hier alvast een voorsmaakje!

Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:57

Super leuke foto's,,

Helaas gezakt op autorijden.

Wel weer heerlijk gereden.. Al 2 dagen zonder bokken zocht vandaag zelfs me hand op.. super blij..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:38

Ohhh balen Joyce... -O-

Leuke foto's van Figo! :D
En bedankt! :D

Knappe Zeus!

Jeetje Geeske, hoop ook dat ze nu niet anders op honden gaat reageren.. Zou lekker zijn, maar niet heus..

Zoë! Wat leuk dat jullie haar willen laten dekken! :D En dat jullie stalgenootje wil wachten zodat ze samen op kunnen groeien!
Friezen zijn ook gewoon superleuk <3

Wat een tank dan zeg die Boukje!!! Meestal krijg je te horen: Friezen zijn zo luiiii, nou in ons topic niet dus haha!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:17

Zoë is tamme geen Knappert voor camee :D ;)

Mooie foto's, jewemm had het er al over ( ander topic) dat ze het super gaaf/speciaal vond .

Jammer moon -O- wel fijn dat het met Pablo wel goed gaat .

Honden ... Ik snap niet dat ze (bijna) nooit een vreselijke rotknal krijgen .
Gelukkig trek die van mij er niks van aan .

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:43

hey moon , jij zei wat over verharen pas geleden ....

dit heb ik 3 A 4 X per week de afgelopen 3 weken ... :+
Afbeelding

en nee , ik heb niet voor de foto extra m'n best gedaan ...
het bewijs licht 20 cm hoog in de kliko :D :o

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 01:33

Hahaha... :-) ik had van de week weer veel haar van winny Pablo staat sins 4 dagen zonder deken heerlijk :)

Aagh volgende x beter haal hem ooit wel..

Nu pabbie weer super gaat lopen maak alles weer goed eingelijk haha wordt binnenkort gefilmd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:02

Geeske, tot 2 weken terug had ik ook niet gedacht dat we hem al zo ver konden doen :) Lekker door blijven prutsen! En anders kom je een keer langs, mag je hem best proberen!
Wat een nare ervaring met de honden. Hoop ook dat ze niet bang is geworden nu!
Jolijn, ja, heerlijk he! Grappig dat Mo dat ook zo makkelijk doet. Doe je rustig aan? Wel aan jezelf denken!
Babeau, dank!
Posh, dankje! Gewoon doen toch?Als je de mogelijkheid hebt! Leuk dat je naar een hengst aan het kijken bent!
Zoe, leuk dat je naar Campeonata gaat!
Liesbeth, is goed hoor, gezellig! Wat een leuke foto's!
Moon, jammer, volgende keer beter!

@nat zijn; Ik merk vanwege het weer dat alle paarden vrij snel bezweet zijn.

Hier alles rustig. Van de week mijn vriend weg gebracht (die werkt bij de marine), hij komt over 4 weken weer terug. Verder lekker getraind met Goya en andere paardje voor de WE wedstrijd volgend weekend en heb nieuwe zadels getest, Ghost zadels.
Wel een leuke foto van ons:
Afbeelding

Goya had van de week een heel baal hooi verorbert.. Was niet de bedoeling en als hij dat doet heb je een typisch gevalletje van opgeblazen gevoel (en zicht ;) Is dan echt een bol paard)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:58

Chim is normaal gesproken ook echt niet bang voor honden, maarja, als er twee van die bakbeesten jouw paddock in komen en je van twee kanten op komen jagen dan kun je op den duur niet veel anders meer dan rennen… als ze achter ze aan ging dan renden ze wel weg, maar kwamen ze nog agressiever weer terug.
T banketstaaf is ook dat ze precies aan kwamen toen zij lag te rollen, dus ze was kwetsbaar en schrok zich kapot!
Ga vanmiddag even buiten met r lopen en dan 'hoop' ik dat de honden er ook even bij komen, dan kan ik ze laten neuzen… Buiten op het plein weten de honden namelijk dat ze voorzichtig moeten zijn!!

Ik heb gisteren zooooo fijn gereden :) Nog even geen galop, maar ik had bijna de neiging om dat ook nog te doen, maar ik was bang dat ik het dan weer verkeerd af zou sluiten. Ze kwam heel netjes over de rug, flink in verzameling en uiteindelijk helemaal ontspannen in de draf. Echt een machtig gevoel :P Gingen bijna in piaffe een stukje!

Oh Goya een hele baal in zn eentje? :S oeps… haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:09

Fijn dat jullie lekker gereden hebben!
Ja, per ongeluk de kruiwagen met baal erin vlakbij hem gezet.. Oeps

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:14

Haha oh oh een hele baal! :P Zo heeft Tamme ooit bijna 20kg brok in een nacht op zitten eten. Hij had zijn staldeur gesloopt en kon zo bij de zak (sindsdien zit het in tonnen :P ) en gewoon níks eraan over gehouden!!! :\
Leuke foto van jullie inderdaad! :D

Hahaha cherell, Tamme dekt niet :P Denk dat ze wel een goedgekeurde hengst zoeken haha
Wat een haar trouwens!!! :oo Haha.

Ohh klinkt goed zeg Geeske!! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:16

Utopia, whaa, een hele zak brokken? Zohe!
Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:17

Even een zwaai vanaf het werk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:22

Zwaai terug! Werkse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:26

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:34

Jaa, schrok me rot toen ik dat de volgende morgen zag!! :\ Maar als ik hem moet geloven, niet eens een beetje buikpijn!!

Haha vanaf hier ook een zwaai :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:45

Morgen eindelijk een dagje vrij!!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:46

Utopia, ja, snap ik! Goya had ook nergens last van.. Apart he?
Jolijn, lekker! Ik mag vandaag en morgen even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:03

Pfff ik heb er 7 diensten op zitten, ben kapot haha!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:30

Robijntjah: Dan ben je wel toe aan je dagje vrij of niet! Heb je een beetje kunnen bij komen dan?

_Zoe: Leuke foto's, ziet eruit als een mooi paardje en een mooie naam heeft hij ook.

My_Chimanga: Het leek mij ook leuk om veel gevarieerde dingen te leren, ik zag dat Parelli ook voorkwam en dat is iets dat wij nu net een halfjaartje doen dus super leuk dat we daar dan ook iets over leren. Ik ben benieuwd, ik denk alleen dat ik pas volgend jaar de tijd heb om mee te doen.

Fijn dat je zo lekker gereden hebt, klinkt in elk geval heel gaaf als ze zo kan lopen. Wel vervelend van die honden, dan kunnen ze zich inderdaad rot schrikken. Dan heb je ook wel gelijk als je zegt dat ze beter een keer had kunnen trappen, wie weet wat die hond dan had gehad maar straks hangt er een in de staart of in het been van je paard.

Liesbeth: Mooie foto's zeg, ben benieuwd naar je topic dan neem ik ook een kijkje.

moonforever: Balen dat je gezakt bent, ik heb het ook in twee keer moeten doen helaas.

Buitenzinnig: Wat zijn dat voor zadels die je getest hebt? En bevielen ze? Leuk dat je een wedstrijd hebt volgend weekend, hopelijk vindt Goya voor die tijd niet nog zo'n baal :P

Utopia: Leuk he, ik kan niet wachten tot er zo'n lief knap mini Caméetje naast loopt <3 Ik ga nu nog even rustig verder kijken naar mogelijke kandidaten en de hengsten die overblijven wil ik graag in het echt zien.

En ehm nee, mijn ervaring is ook dat Friezen totaal niet lui zijn :') Het mag af en toe juist wel eens wat minder.

Ik heb een topic gemaakt van het bezoekje van Silent Shiver vorige maand! [ITP] Prachtige plaatjes van prachtige paardjes

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:33

Ik haal rijbewijs ooit wel een x, :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:41

Posh, dit is een Ghost zadel (boomloos). Hij beviel prima! Goya liep er goed onder (wat per zadel nog wel eens kan verschillen, hij is zinnig en verwend :P ). Ik ga deze zadels ook opnemen in mijn assortiment. Zadels wegen niks, je zit er lekker in en kunnen ook voor een langere afstand of voor werk in de bak.
Nee, hoop het ook niet dat Goya nog een baal vind, niet zo goed voor hem ;)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:39

Ik kom ook weer even binnen vallen. Heb alles trouw mee gelezen, maar helaas wegens school, werk en paard niet echt dingen kunnen vertellen. Daarnaast ook nog beetje grieperig!

Met Jerez gaat alles goed. Hij heeft helaas zaterdagochtend een klap van een ander paard gehad, onder zijn oog. Dus zijn hoofd is aan zijn linkerkant een beetje dik! Benieuwd hoe lang dit gaat duren, want hij vind het echt niet leuk als ik er aan zit. Had zondag onderlinge wedstrijd, dit keer een caprilli. Dus was ook echt lekker de dag van te voren. Omdat die plek op zijn hoofd precies onder het hoofdstel zat, met een bontje er om heen gereden en dit ging super.
Hij was zo ontzettend braaf! De jury zei achteraf ook dat ze me nog een beetje laag beoordeeld hadden omdat het verschil met de rest anders helemaal hoog was. Mijn protocol stond echt bijna vol met alleen maar 8'en haha.

Omdat hij nog niet zo goed kan springen, mochten de hindernissen lekker laag, zodat het voor hem haalbaar was.
Afbeelding

En nog een foto van het aanspringen in de linkergalop. Beetje raar moment vond ik, maar voorheen gooide hij zijn hoofd extreem in de lucht omdat ik links vast pakte en zoals je ziet gaat het al beter!
Afbeelding

Hoe gaat het met de rest? :)