Toen we daar aankwamen voor te kijken stonden we met een mond vol tanden. Ontzettend groot, echt huge! 4 bakken, waarbij 1 proffesionele springbak, ontzettend groot waar officiele springwedstrijden worden gehouden, heel Spanje komt dan naar deze manege, één daarachter is wat afgelegen door de bosjes heel mooi, één kleinere voor beginnerslessen of gewoon te rijden, en één grote heel mooi. Heel veel stallen, als je aankomt iets van 50 nieuwe stallen waaraan nog gebouwd word, dan kom je op een parkeerplaats, en zijn er heel veel stallen waar grote paarden staan, dan heb je nog binnenstallen waar fuego ook staan, alle eigenpaarden. Hele leuke stallen btw. De deur is van tralies en van onder open, dus je kan er gewoon onder uitlopen, dan is het bij mij aan de ene kant van steen en de andere kant is alles tralies dus kan die gewoon contact hebben met zijn buurman/vrouw waar hij ondertussen al een vriendschap mee heeft gesloten

Het was best zielig eigenlijk, toen we hem moesten verplaatsen. Hij had 2 dagen stilgestaan dus een beetje gespannen. Je zag al aan hem toen hij de trailer zag dat het foute boel was, helemaal toen hij binnen kwam rijden op het erf. Even later vroeg de man of ik Fuego in de trailer liet, dus ik zei maar ja, kon het altijd proberen. Eerst even weigeren ( Het was ovegerins een typisch Spaanse trailer> Net een martelwerk dus, heel gammel! ) Maar toen ik in de trailer ging sprong hij er toch in. Toen zette die man hem helemaal vast aan allerlij kettingen, en Fuego hinnikte nog wat panisch. Toen ging ik de trailer uit en de deur ging dicht. De man reed alvast weg en wij moesten nog wachten op Leo die de papieren pakte. Joelle zei nog: Ik ben blij dat jullie weg zijn, alsof wij iets fouts hebben gedaan. Maargoed, toen na een half uurtje kwamen we bij de nieuwe manege aan. Heel aardig en netjes hadden ze gewacht totdat wij aankwamen voor Fuego uit te laden. Ze hadden een klein hoekje opengedaan en als Fuego bukte kon die ons zien, en ik moest echt heel hard lachen wat Fuego hoorde mijn stem en je zag hem bukken en met oortjes naar voren helemaal kijken hahah, heel geinig om te zin. De staljongen haalde hem toen voor mij erruit, en hij was een beetje hyper en hinnikte panisch naar iedereen, en iedereen verwelkomde hem terug, alle paardenmaatjes. Even rondgestapt, en toen leidde de staljongen ons naar zijn stal. Zoals ik al zei een hele leuke stal met een leuk stalmaatje ernaast. Daar heb ik hem even ingezet. Even rondegelopen en gepraat met de eigenaar, genaamd José trouwens. Toen de lessen voorbij waren, deed ik Fuego even in de bak, en even los. Eerst maakte hij een hele show, en dacht hij dat hij een Arabier was, en daarna kwam die heel lief naar me toe rennen, deed hij net voor me neus een sliding en briesde hij voor mijn neus. Toen achtervolgde hij mij alleen maar overal, leek mijn schaduw wel, dus had ik hem maar weer in zijn stal gezet. Toen op de poetsplaats gezet, maar daar werd hij té hyper dus zadelde ik hem maar in stal op. Ze hebben daar trouwens verschrikkelijke mooie paarden, jeetje! Maargoed, ik ging dus rijden in de grote bak, en eerst was het wennen, het was al donker maar de staljongen deed gelukkig de lichten voor me aan. Hij moest even wennen, maar daarna was hij gewoon ontspannen. Iedereen was al weg, alleen een man die daar werkte keek aandachtig hoe we reden. De eigenaar reed in de andere bak met zijn prachtige paard, niet van hem maar kon wel heel mooi dressuur. Fuego en ik hebben even wat dressuur opgepikt weer en geoeffent, na een half uurtje zweette hij helemaal, toen vond ik het wel genoeg. Weer op stal gezet, en de deken opgedaan, en geknuffelt en toen alle spullen in de zadelkamer gedaan. Fuego heeft alle spanningen goed overleeft, en hij vind de nieuwe manege echt heel leuk, oortjes naar voren, heeft al een nieuw maatje naast hem, pikt alles goed op, en vind alles best. Het begin was even spannend, maar daarna was die weer helemaal te vertrouwen.
De manege is elke dag open, 24 u p/d, ze hebben 2 bewakers op 2 delen die dag en nacht rondlopen, en alleen op Maandag zijn er geen lessen. Heel anders dan we dus gewend zijn, in dat krotje was die namelijk Maandag dicht, en moesten we aan hun tijden houden zoals dat ze een siesta hielden, vreselijk.
Een geweldige manege dus!!!!!!!!!!