SunnyHorse schreef:Die droogt zeker leuk op Jelske! En ik denk ook dat ze hun maatjes zullen missen uit de kudde zodra ze daar weg moeten. Voordeel van wegbrengen om keuringsklaar maken bij een goede stal is dat je vaak een fijn paard terug krijgt die een hoop geleerd heeft.
En fijn dat de andere dame ook weer opgepakt kan worden. Heb je daar een plannetje voor hoe je dat wil doen?
Bedankt
Het is ook wel ons oogappeltje hoor. En zo braaf.
M.b.t. Jelske heb ik zeker een plan. Die revalideer ik voornamelijk aan de dubbele longe, al wandelen we ook door het mulle zand bultje op/bultje af in het bos en dan moet ze immers ook corrigeren. Verder heb ik twee balancepads waar ik haar met haar achterbenen op zet. Daar wordt ze wat instabiel van waardoor alle stabiliserende pezen/verbanden/spieren en gewrichten geactiveerd worden. Wat ik dan doe is dat ik haar steeds voorzichtig wat uit balans breng, zodat ze moet corrigeren. En als ik dan weer een stap heb gezet of ergens tegen aan loop dan kan ik terugvallen op mijn trainer, die gespecialiseerd is in revalideren.
SunnyHorse schreef:We hebben een Humbaur tweepaardstrailer en een Mercedes station ervoor die 2500 kilo mag trekken. Ligt als een huis op de weg. Nooit een moment getwijfeld of deze combinatie te licht zou zijn. Trailer zelf weegt ruim 800 kilo. Laadvermogen wat er nog in mag, is zo’n 1500 kilo meende ik. Dus dat moet lukken met twee volwassen Friezen.
Voel me altijd de koning te rijk als ik dan met een goed gevulde trailer de weg op rijd. Vroeger droomde ik ervan, soms nog onwerkelijk dat zo’n diep gekoesterde kinder/ jeugdwens uitgekomen is!
Ik had dit al met mijn huidige trailer toen ik met Jels op pad kon
Ons eerste ritje was nota bene naar de heide om foto's te maken.
Maar wel een interessante combinatie die je daar hebt. Ik heb o.a. in dergelijke trailers interesse omdat ik ze qua gewichtsindeling zo optimaal vind. Maar tegelijkertijd denk ik dan: aan de buitenkant ziet het er mooi uit. Dan is het fijn om gebruikerservaringen te lezen.
Laura1982 schreef:Hier een cheval liberte gold met een vw bus ervoor die 2750 kg mag trekken als ik beiden mannen erin heb. Anders mijn sportage ervoor en dat ligt ook als een huis
Prijstechnisch vind ik dit vaak interessante trailers, maar hier en daar lees ik dat ze wel eens wat lawaai kunnen maken. Hoe is jouw ervaring?
Jinthe2 schreef:Van Manen is een goede keus hoor. Wij brengen ook weg voor de keuring maar echt maar een paar weken en de rest doen we zelf. Dus we leveren een paard aan welke al bekend is met longeren en bijzetten en ook al goed in conditie is. Ook ijzers worden door onze eigen smid eronder gezet. Als je niet goed bekend met met de manier van trainen of niet goed weet waar de jury naar kijkt dat het toch beter is om ze langer weg te brengen. Tenslotte wil je wel het hoogst mogelijke eruit halen vermoed ik.
Dat is het ook precies. Nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso voornemens ben om haar eerst in te werken in het grondwerk/werken aan de longe t/m de teugelhulpen. Dus voor ze wordt aangeleverd zal ze idd al een bepaalde basisconditie hebben. Het is sowieso even afhankelijk van hoe ze zich gaat ontwikkelen wanneer ik haar aanlever, wat ze is van 15 juni
Jinthe2 schreef:Wij hebben een twee paards Bockman trailer en twee autos welke ervoor kunnen. De ene is een Mercedes E220 en de ander een Mercedes ML320. Die laatste geeft mijn voorkeur en mag 3500 kg trekken. De lichtere Mercedes mag geloof ik 2000 kg. Wij rijden niet vaak met twee volwassen paarden maar wel met merrie en veulen. Gaat prima!
Zet ik ook even in mijn overzichtje om mee te nemen. Thanks!
Dieke ziet er weer vrolijk en goed uit Boemel!
Picasso is 3 jaar geleden, toen was hij nog veel meer puppypaard, minder bespierd en stond minder goed in de voeding, gewogen op 560 kilo met 171cm schoft en hij is erg rank gebouwd. Mijn vorige 2 paardstrailer (polyester bockmann comfort) woog 850 kilo, maar we hebben nu een bockmann big portax, best grote trailer, dus weegt ook 1200 kilo. Maar ik ben er wel heel blij mee omdat hij zo ruim is en ligt als een huis. Ik mag alleen geen tweede paard laden want onze auto's mogen maar 1800 kilo trekken (Mercedes Estate C200e en een Seat Tarracco, beide hybride). Beide auto's liggen er heerlijk voor. De seat vanwege z'n hoogte en de Mercedes vanwege zn achterwielaandrijving (al zou vierwielaandrijving nog beter zijn uiteraard). [/quote]
Thanks! Ook deze tip neem ik mee!
Lys_PPA schreef:Nog bedankt voor de tip mbt airtag, heb er maar alvast eentje gehaald

ook makkelijk voor m'n partner als die op de fiets meegaat.
Ja, ik vind het echt een uitkomst! Iig heel veel plezier!
@Meya: gefeliciteerd met de uitslag van de keuring!
@Sanet: Gefeliciteerd met de komst van Chef. Lijkt mij een hele wijze, hij ziet er ook hartstikke leuk uit.
Wel akelig van zijn moeder. Hopelijk hindert het hem niet in zijn ontwikkeling, al zie ik op jouw socials dat hij prima wordt begeleid vanuit jouw kudde.
Wat geinig dat Maan ook een trekpaard maatje had Getty!
Ik ga iig voor je duimen dat Faust de klus gaat klaren.
@Moner: Ik ben benieuwd of Antje dan drachtig blijkt. Lijkt mij een interessant lijntje om te combineren met Kees. Was de moeder niet van Liekele? Ze is wel een eind met het herstel. Fijn dat ze de ruimte/tijd krijgt inderdaad.
Hier gaat het verder zijn gangetje. Met deze warmte doen we niet zo veel. Over twee weken heb ik wel een afspraak gepland staan om foto's te maken op de heide. Ik merk dat ik het liefst het zadel erop zou gooien om foto's te maken vanuit stand, maar weet nog even niet of dat wijsheid is. Wat dat zadel betreft zit ik sowieso in dubio. Dat is vorig jaar aangeschaft en een paar keer gebruikt. Als ik het weer ga gebruiken, moet het sowieso nagekeken worden. Heb toen de gok genomen om eens zo'n zadel te proberen met van die hoge wrongen. Maar ik vind het helemaal niks. Eigenlijk wil ik liefst toch een zadel met een open zit, veel minder wrong. Maar ja, of ik die investering nog wil doen voor Jelske...