Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:30

Succes alvast Michelle!
Probeer gewoon rustig aan je teugels geleideijk op te pakken, kan het niet zijn dat je (onbewust) teveel aan 1 kant trekt met het oppakken waardoor ze van de hoefslag afgaat?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:23

Estherr__1 schreef:
Succes alvast Michelle!
Probeer gewoon rustig aan je teugels geleideijk op te pakken, kan het niet zijn dat je (onbewust) teveel aan 1 kant trekt met het oppakken waardoor ze van de hoefslag afgaat?

Dankje! ik pak altijd eerst mijn buitenteugel, zou niet weten hoe ik het tegelijk kan doen.. Hoe doen jullie dat?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:27

Succes Michelletjuh en vooral genieten! Vandaag mijn bijrijdster voor het eerst naar les gebracht myrna bevestigde dat het een goede match was ze hebben lekker 3 kwartier aan wat puntjes gewerkt en beide nu moe maar voldaan naar huis en op stal. Ik zat heerlijk in de zon langs de kant heerlijk idee dat het de hele week dit weer wordt.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:01

Dat is fijn Laura
En indd heerlijk weer, en ook een keer lekker weer in t weekend :) (werk gewoon 5 dagen)

Michelle, heb er zelf ook moeite mee hoor :+
Probeer zo geleidelijk mogelijk mn teugels op te pakken de druk zeg maar gelijk te houden
Zodat ik niet teveel aan 1 kant trek en dat ze naar 1 kant gaat, maar de goude tip heb ik helaas ook (nog) niet :')

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:40

Ook Anke en ik zitten in een dipje momenteel. Hopen dat het morgen tijdens de wedstrijd wat beter gaat. Tot morgen Michelle en veel succes :)

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 03:50

janneke584 schreef:
Ook Anke en ik zitten in een dipje momenteel. Hopen dat het morgen tijdens de wedstrijd wat beter gaat. Tot morgen Michelle en veel succes :)

Jij ook veel succes! Zag dat je direct na mij moet! Tot morgen

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:43

succes michelle en janneke *\o/* !

echt het weer is zo lekker en dan is het ook nog eens weekend *\o/*

bij je teugels op maat maken heb ik altijd geleerd dat je een voor een je teugels via je duim moet pakken (snap je? :o? )

lekker laura! altij fijn als je bijrijdster en je paard een klik hebben ;)

welkom eclare!

vandaag echt lekker gereden met het zonnetje en daardoor heeft mn moeder ook supermooie fotos gemaakt met de camera *\%/* :o <3 zal even mijn 3 favoriete bijvoegen <3

1. dr galop die steeds beter gaat *\o/*
Afbeelding

2. alsf ze aan het showen is :wow: <3 (mn houding is bagger want ze ging half dravend half galopperend over de balk heen wat ik niet had verwacht :') )
Afbeelding

3. mijn favoriet mn kleine krachtpatsertje :D O:) :~ <3
Afbeelding

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:09

jankawijnsma schreef:
Dat klinkt idd als n pittig stukje! Hoe is de galop van Floyd (wat is zijn roepnaam ook alweer?)
Wjera heeft n fijne galop heel makkelijk maar die middengalop wil niet echt!
Donderdagavond is er elke week wedstrijd in Buitenpost, elke week n andere klasse. Verder zijn de wedstrijden hier ook gewoon in de weekenden.

Zijn officiële naam is Flipje O. maar we hebben m juist omgedoopt naar Floyd. Flipje vond ik m een beetje te niet doen haha.

Zijn galop is best goed, veel tijd gekost om het enigzins onder controle te krijgen en zeker de linkergalop is nog een puntje van aandacht. Contragalop en dergelijke zijn allemaal geen probleem. Hij springt nooit om onder het zadel(klopt af :+). Middengalop inrijden is geen probleem alleen het terugrijden mag nog wat meer, zeker tijdens mijn proeven staat de gasknop aardig open :Y) .

Verder bedankt iedereen voor het welkom heten!

Leuke foto's hannelover! Leuk setje ook!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:23

Hoe is het gegaan meiden?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:48

Dankje eclare :D

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:29

Wauw hannelover dat ziet er fijn uit, leuke foto over de drafbalk! Showmomentje haha!

Haha Flipje ja dan is Floyd veel mooier! Ik had vroeger t vooroordeel dat Friezen niet kunnen galopperen maar nu ik op Wjera rijdt moet ik daar heel hard op terugkomen, ze springt heel makkelijk aan en ze is heel fijn te rijden in galop. Het enigste wat ik nog niet heb gedaan is op buitenrit en dan een lang stuk galop, maar als de berms droger worden ga ik dat zeker doen!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:03

Je hé bedankt ☺️ :D
hihi Floyd is idd beter dan Flipje :') bij mij ging de galop eerst niet goed door balans gebrek maar nu kan ze zelfs op de korte zijde in op het rechte stuk aanspringen *\o/*

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:04

187 & 191 is het geworden voor ons. Helaas eigenlijk voor mn gevoel niet zo fijn kunnen rijden, was dan ook wel een beetje verbaasd over de punten. Ze sloot zich net als de vorige keer af voor mijn hulpen. Heb haar in de 2e proef er toch echt even doorheen gereden en dat hielp wel. Volgende week nieuwe kansen! ☺

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:07

Das minder michelletjuh maar volgende week beter ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:13

Helemaal niet slecht dan! Komende week even flink de puntjes op de I zetten dus!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:28

Gefeliciteerd et je punten michelle!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:01

Helemaal niet slecht hoor Michelle, zijn gewoon goede punten! Gefeliciteerd
Heb je zelf ook last van wedstrijdspanning?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:55

Dankjewel!

Esther, nee sinds ik valeriaantjes slik helemaal niet meer haha. Maar je merkt het al als je over vreemd terrein loopt. Dan is ze met zoveel bezig ipv met ons. Zal wrl wennen zijn

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:45

Welkom Eclare! Gaaf dier heb je! :D Ik ben even heel brutaal geweest en heb hem opgezocht in mijn KFPS, wij hebben namelijk ook wat friezen op stal met een O achter hun naam... Maar kan geen familie vinden :')

Ik zag dat je de afstamming verkeerd had geschreven oid? Maar in mijn kfps staat juist dat hij een maurus x beat is :Y) hahaha

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:09

Oh god, nu weet ik het niet meer haha, kun je zien hoeveel ik er om geef :+ .
Paspoort ligt bij mn moeder thuis dus zal wel ff kijken als ik er kom haha. Daar staat trouwens wel de naam van de fokker ook in die met een O. begint, dacht dat zijn O. daarvandaan kwam zal ik ook gelijk even kijken!

Floyd zn galop was in het begin ook heel hard en onstuimig hoor maar zeker na veel rechte stukken buiten is het veeeel beter geworden. Merk het ook altijd als ik de dag ervoor buiten gegaloppeerd heb dan is hij in de bak ineens veel stabieler! Stap-galop zit er nu ook al goed bevestigd op alleen van Galop-stap is best pittig, hebben jullie daar nog tips voor?

Mooie punten toch Michelle! Jammer dat het gevoel dan niet overeenkwam, maar dan kunnen de punten alleen nog maar beter worden!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:38

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:06

Michelle, stap-galop zit er bij de mijne ook aardig op (alleen kost t nu meer moeite ivm de dracht) maar galop-stap lukt me ook nog niet echt, daarvoor moet ze achter nog wat sterker worden en wat meer gaan dragen achter.
Bij mijn vorige instructrice moest ik wat meer gewicht op mn buiten beugel nemen zodra je de overgang naar stap maakt, maar dan niet je been gaan afsteken wat ik dus vervolgens deed :')

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:53

Jullie gaan lekker meiden!
Ik heb dit weekend beide dagen concours gehad. Zaterdag mijn eerste winstpunt in de M2 gehaald en eigenlijk 1e in de M2 (maar ze combineerden de klasse met de M1).
Vandaag ging de eerste proef heel goed tot het laatste stukje, daarbij moet ik bij B een overgang maken vanuit de contra-galop naar draf maar vlak daarvoor liet er iemand een deur vlakbij de B dichtvallen waardoor Carolien schrok en ik haar veel te laat pas terug kon krijgen in draf. Daardoor net onder winst gebleven (179).
Maar zeer tevreden over dit weekend, ik begin me wat meer thuis te voelen in de M2 en de punten worden langzaamaan wat hoger. Volgende week nog 1x de huidige proeven rijden en dan gaan we ons volop bezig houden met de nieuwe proeven.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:28

Caro-marjah gefeliciteerd met je punten! Fijn dat het beter gaat.
Vanmorgen bij jenny geweest om haar te helpen met doutzen. Hele brave merrie in begin even moeten wennen aan elkaar en daarna ging het steeds beter. Het is wel een dame met een grote eigen wil een echt half zusje van douwe dus.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:40

@Caro_MarjaH
Fijn dat het gevoel goed was! Jammer van die deur, 179 is altijd zo zuur!

Ik heb vandaag lekker even (zoals een hoop waarschijnlijk) in het zonnetje getraind en mijn moeder heeft een paar fotootjes geschoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ben ik toch gek op dat beest! Wordt alleen een beetje treurig van mn houding maar mijn instructrice is weer terug van vakantie deze week dus ga mezelf maar weer is teisteren met zitlessen :+