[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:09

Zo er is weer veel gepost, even een poging zo vanuit mn hoofd.

Soeske: Wauw, wat een prachtige foto's zeg van je paardjes! Wat kan Goya steigeren zeg Wow! Gaaaf! En kijk die bram eens stoer doen Haha!

Lindy: Mooie foto van je paardje met je instructrice erop! Jammer dat ie van jou niet gelukt zijn...

Mies: Encanto! Wat een knapperd zeg! Haha! Echt een beauty om te zien. Moeilijk van dat steigeren... maar levert wel een leuk plaatje op Clown Wat je er aan kan doen.. hmm, misschien eens wat verdiepen in NH? En dan meer met paardentaal laten lopen? Meer drijven vanaf de grond zeg maar. Heb anders niet echt een helder idee nu....

Whoeehoee! Zie ik net dat we weer kunnen quoten!!! Haha! Dus dat ga ik ook maar even doen Bloos

madelief88 schreef:
Jasje is van Horka Lachen
Fijn dat het lekker ging met die vriendin!

Weekend is begonnen...!
Gaat alleen niet helemaal lekker met mn vriend&moi, zit te twijfelen of ik wel nog wil gaan samenwonen...
Dus denk dat dit niet zo'n leuk weekend gaat worden

Zondag wel les!

Ojee, balen zeg Verdrietig Is het écht mis, of gewoon een flinke ruzie... Ik ken dat wel hoor heb ik ook wel is met mn vriend.. Zó vervelend! En over het springen, jaa moet even kijken of het gaat lukken met tijd enzo..En of ik iemand kan regelen voor foto's Knipoog

Jolynn schreef:
Goeiemoggel
Wat kan Goya hoog steigeren zeg!
Lindy, dat ziet er zeker goed uit, gaaf is dat he, als een ander je paard rijdt, en het ziet er dan zo uit.
Mijn vriendin, die Xantha nu rijdt, gaf Xantha gisteren tijdens de galop een snoepje.Ze pakte het aan en galoppeerde gewoon door, ik lag echt dubbel.
Spannend zo'n verhuizing Esss.

Gisteren belde mijn baas om te vragen hoe het met mijn arm gaat.
Ik vertelde dat ik maandag meer weet.
Hij wilde natuurlijk gewoon weten wanneer ik weer zou komen. Knipoog
Nou ik ben nooit ziek en verveel me rot dus als het kan ga ik echt wel, maar nu gaat het gewoon nog niet.
Hij wilde natuurlijk precies weten wat er gebeurd was en zei dat ik een gevaarlijk paard had, haha
Hij zei nog net niet dat ik niet meer mocht rijden maar doelde daar duidelijk wel op.
Hij heeft echt niets te klagen, ben echt nooit ziek en ik heb met mijn gebroken vinger ook gewoon doorgewerkt, eikel! Boos!

Jaa, het draait allemaal om geld he bij de baas.. Pff Knipoog Maar goed, rijden ging weer goed lees ik! Super hoor, misschien een keer de camera mee? Knipoog En wat grappig dat ze gewoon in de galop een snoepje pakt Haha!

Zo bij mij ging het rijden weer k.lote.. Helaas, was zelf ook niet echt in de stemming hoor, maar deed toch een poging door netjes in te vlechten enzo.. Alleen voelt ze het toch op de 1 of andere manier Haha! Ze wou niet goed doorbuigen en dat frustreerde nogal Clown Dus ben er maar na een half uur af gegaan en heb dr lekker los gegooid samen met nog een ander paardje. Lekker laten spelen in de bak, was wel leuk! Hopen dat het volgende keer beter gaat.. Lachen

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:56

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:46

Debby -> Nog even en je mag niet meer op de fiets naar je werk toe omdat je misschien wel een klapband krijgt, tegen de stoeprand oprijdt, je hoofd stoot tegen de lantaarnpaal en vervolgens met je haren vast komt te zitten in het fietsenrek......
Ik bedoel te zeggen dat het natuurlijk onzin is als je baas het zou willen verbieden dat je nog op je paard rijdt.
Overal schuilt gevaar in, toch?
Super dat het vandaag zo goed ging met Xantha!
Tegen de tijd dat je er weer op mag is alles wat ze heeft geleerd hopelijk goed blijven hangen en heb jij minder moeite met haar.

Madelief -> Wat een mooi setje heb je gekocht!
Zal heel mooi staan op Fuur! Cheese! Ja
Hopelijk komen jij en je vriend eruit dit weekend! Toi toi!

Michelle -> Ziet er toch goed uit van Sita? Zeker als je je bedenkt dat ze nog maar kort onder het zadel is! Ja
Ik denk dat Encanto je gewoon niet begrijpt en/of het moeilijk vindt en dan uit onmacht gaat stijgeren of gaat stijgeren in de hoop dat hij het zo goed doet.
Zoiets heb ik met Grytsje ook gehad, bij haar hielp het om een paar keer iemand erop te zetten die haar beenhulpen kon geven.
Tot ze het begreep en daarna weer zonder iemand erop longeren.
Het heeft me een week of 3-4 gekost, maar nu gaat het heel goed.
Heeeeeel veel belonen met je stem meteen op het moment dat hij het goed doet!
Zet een hoog stemmetje op als je hem beloont, alsof je tegen een klein kind praat, dat doet het meestal wel goed.

Ilona -> Grappig is dat hè, dat ze bijna feilloos je stemming kunnen aanvoelen, ook al probeer je het te verbergen?

Ellis -> Wat een schatje is ze! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD! Go jij! Go jij! Hoe gaat ze heten?

De priveles van vanmorgen kon niet doorgaan, ze had helaas geen oppas voor haar kinderen.
Jammer, maar geeft niets, dat is ook de afspraak tussen ons.
Maarrrrrrrrr......... ik mag wel aanstaande woensdag een priveles bij Sandra meerijden! Go jij! Go jij! WHOOOHOOOOH!
Heb er nu al zin in!
Ik heb Grytsje vanmiddag dus maar weer gelongeerd, ook nog weer even met de pessoa.
Ze pakt het leuk op alhoewel ze wel wat stijver leek dan afgelopen dinsdag en meer moeite had op rechts. (haar moeilijke kant)
Het duurde wat langer voordat ze ging ontspannen, maar het lukte wel gelukkig.
Morgen kan ik jammer genoeg niet naar haar toe, maar ik heb al hulptroepen ingeschakeld die haar wat beweging willen geven.
Ik ben bang dat ze morgen wel weer wat stijfjes zal zijn dus dat is wel nodig.
Dan zondag gaan we lekker tutten en doe ik haar benen weer even aanpakken, en ook nog even longeren, maar dan alleen met een paar balkjes op de volte.
Truste! Gaaaap Slapen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:48

Ben ik nog even!
Ik wil graag nog even Petra heel veel succes wensen voor morgen, dus bij deze! OK dan!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:56

Peet veel sux6 morgen!!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:30

michelle : die derde foto Tong uitsteken

lindy : mooi ziet er goed uit en leuk setje Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:31

Doei, doei
trusten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:52

@MiesApollo. Balen dat hij dat doet. Misschien geef jij hem met je lichaamstaal (onbewust) het commando. Dit is dan voor hem ook heel verwarrend natuurlijk. Hij doet dat braaf wat hij denkt wat er van hem gevraagd word, lastig..
Ik zelf heb heel veel grondwerk gedaan met Xantha (NH) dat maakt een hoop duidelijk. Voor ruiter en paard, je wordt je veel bewuster van je lichaamstaal, en je paard ook. Misschien de moeite waard om je er eens in te verdiepen?
Hij is trouwens wel heeeel mooi. Kwijl

@Peet, SUCCES vandaag OK dan!

@Ellis, wat een schatje en wat een stelten! Lovers

@Saida, whahahahaha, moet even om je stukje lachen.
Mijn baas is gewoon gek op me, en overbezorgd Misselijk
Ik ga geloof ik voortaan maar met de taxi!
Heb trouwens net in je profiel gespiekt en mijn man heet ook Frits, ik heb ook twee kinderen en ben 38 jaar. Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:10

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:13

Mies_Apollo schreef:
Logisch dat je baas het wil weten, maar hij heeft dr niks over te zeggen wat je in je vrije tijd doet. Als je nu elke week iets had of vaak ziek was...
Hopelijk mag je binnenkort weer wat doen, ik zou ook gek worden als ik zoveel binnen moest zitten!

Helaas heeft een baas daar wel degelijk iets over te zeggen. Als hij vindt dat je onverantwoorde dingen in je vrije tijd doet die je gezondheid als werknemer in gevaar brengen dan mag hij dat melden.
Verder heb je wat betreft gezondheid en herstel verantwoording af te leggen aan je werkgever. Zo is die tenslotte ook wettelijk verplicht om een reïntegratietraject op te starten bij langdurig zieke werknemers.

@ Madelief: gaaf setje en mooie jas. Heb ook een bruine pad en dat staat erg gaaf op Frío. Geen bandages, kan er niet mee omgaan en hoor er toch ook te veel negatieve dingen over. Dus setje bruine peesbeschermers.
Maart starten! Stoer! Heb je je startkaart al aangevraagd? Of start je dan HC?

Gisteren zelf met Frío gesprongen. Wilde dat eerder doen maar toen was het te druk. Er stonden nog 2 kruisjes in de bak (soort in-uitje) waarvan we 1 hebben weggehaald. Een ander meisje deed gezellig mee met het springen. Het was niet spectaculair, maar wel met veel plezier. Frío heeft wel wat keren een balkje eraf getikt, maar geen keer was er twijfel of hij zou springen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:31

Dat weet ik ook wel hoor, maar dit is de eerste keer dat er zoiets gebeurd.
Ik heb zelfs met een gebroken vinger doorgewerkt, ben verder nooit ziek en werk me echt uit de naad.
Je voelt je dan gewoon even niet zo gewaardeerd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:36

Jolynn schreef:
Dat weet ik ook wel hoor, maar dit is de eerste keer dat er zoiets gebeurd.
Ik heb zelfs met een gebroken vinger doorgewerkt, ben verder nooit ziek en werk me echt uit de naad.
Je voelt je dan gewoon even niet zo gewaardeerd.

Klopt. Zo heb ik een werkgever gehad die mij toen ik ziek was (lichtere variant op Pfeiffer) na een week al begon te bellen wanneer ik weer ging beginnen. Ik had n.l. aangegeven dat ik na een week zou bekijken hoe ik mij voelde. Tenenkrommend omdat ik voor ik mij ziek meldde al weken (volgens mij zelfs maanden) last had van die ziekte en toch fulltime bleef werken ookal was ik er kapot van.
Toen ik vorig jaar mijn vinger brak zat ik de eerste week in een spalk waarmee ik mijn hand nagenoeg niet kon gebruiken en werd er ook doodleuk gemeld dat ik best kon komen werken. Toen gemeld dat ik de eerste dagen het even wilde aankijken en dat ook gedaan.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:23

x__Ellis: Wat een scheetje zeg. Hoe gaat ze heten? Haha!
Peet: veel succes vandaag!
Prinslover: zo zat ik ook een beetje met Freek te prutsen liep niet echt lekker voor mijn gevoel dus ben net zoals wat je zegt maar wat anders met hem gaan doen haalt de frustratie toch een beetje weg Haha!

En we gaan zo weer rijden. Heb er echt zin in we gaan denk ik even balkjes draven. Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:40

Madelief, oh jee.. Goed over nadenken, misschien met je vriend er over hebben waarom je het niet wilt..
Mooie fotos weer voorbij zien komen Lachen
Ilona, ja, heb je wel eens he van die dagen. Fijn dat ze lekker ff vrij kon lopen met vriendje
Mies, jemig, dat is niet leuk. Misshien toch klein tikje op/ achter kont van: Joh, hier zijn we niet mee bezig, zijn nu met wat anders bezig. Ze gaan zo snel dingen tegen je gebruiken. Doe met Goya nu clickeren, werkt perfect, dan weet ie ook wanneer ik het wel wil en niet wil. ook als ie dan wat doet en hoort Klik, is ie helemaal blij van: Jaa, doe ik toch even goed Haha!
Jolyn, dat is idd heel gaaf
Saida, jammer dat de les niet doorging, gelukkig krijg je er wat leuks voor terug Lachen
Zal zo eerst ff rijden, nog niet zo lang uit bed haha

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:54

Pff.. zo, net terug van Lab en had toch tegenwind op de terugweg (jaja, helemaal op de fiets!).
Ging lekker trouwens (het rijden Vork ). Had woensdag les gehad en ging er vandaag weer op, ze was in het begin wel stug, ze werd wel nageeflijk maar dan zo dat je voelde dat ze niet ontspande. Dus ik heb het 1e half uur gewoon heel rustig aan gedaan, geprobeerd haar in de stap wat los te werken en een klein beetje draf af en toe, en na dat half uur wat meer draf en paf, toen was in 1x die ontspanning erin. Ze word dan ook gelijk veel vlotter, heerlijk is dat hoor! Ook heb ik geoefenend om haar wat meer recht te krijgen, want we oefenen met de les nu heel er de stelling, maar ik merkte dat ze op de rechterhand op de rechte lange stukken ook teveel stelling aannam en hierdoor tegen de bakrand aan ging hangen. Dit heb ik opgelost door op de 2e hoefslag te gaan rijden en hierdoor kwam ze eigelijk los (nu ik erover nadenk). Normaal ben ik er altijd te lui voor Clown, maar was nu dus blij dat ik het gedaan had want het werkte super!

Ze zweette ook ontzettend, dus lekker lang uitgestapt en daarna ben ik met haar over de dijk gaan stappen, was de 1e keer dat we samen buiten waren en ik vond het leuk Haha! Haha!.

Allereerst, Marja gefeliciteerd! Maar had ik ook al via hyves gedaan Knipoog

Suzanne leuke foto's van Goya Haha!

Mies
, ik weet nog niet wat ik nou ga kiezen. Zit nog steeds te twijfelen tussen mondeling of dezelfde toets opnieuw Clown. Gave foto's hé, ook al is het niet de bedoeling Tong uitsteken

Zus, ik ben jaloers! Wat een prachtig setje, om van te kwijlen gewoon! Hoe duur was die jas? Vind het model namelijk ook erg mooi Lachen

Ilona
, jammer dat het vandaag niet zo goed ging.. Volgens mij lijken onze hafjes echt op elkaar als ik dat zo hoor zeg.. De problemen die jij vaak met haar heb, heb ik ook met Lab Clown

Saida, veel plezier met je les. Je verheugt je er iig wel goed op Haha!.

Umm.. dat was hem wel weer!

Oja, Es, hoe gaat het? Je bent hier nu wat minder? Hoe zit het met stalling etc?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:27

Thnx Haha! lekker dat het goed ging Jasmijn!

Net een buitenrit van ong. 5km gemaakt, de hele dijk af naar de bewoonde wereld hahaha. Ging super! kwamen trackors tegen (zijn we bang voor) en trailers maar ging allemaal lekker.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:55

Ik heb een leuk nieuwtje, ik ga volgend weekend naar een stal verhuizen met een binnenbak Hyper!

Het is vlakbij dat hele grote natuurgebied waar we altijd rijden, en ik heb bos totaan Belgie Vork Ook is het vlakbij het cross bos waar ik normaal ook vaak ga rijden en bij een aantal hele mooie heidegebieden zoals de Rucphense Heide. Ze staan daar ook lekker de hele dag buiten in kleine groepjes of apart, Dinkey komt als het klikt samen met een welsh a merrie te staan en zal op woensdag en zaterdag lekker door kleine kids gereden en verzorgd gaan worden.

Het is een echte recreatiestal, volgens mij rijdt iedereen er buiten, er staan een paar western ruiters maar de dochters van de staleigenaar rijden dan wel wedstrijden.

Ik heb er echt een super goed gevoel bij en de sfeer was er ook heel goed, dus ik hoop dat dat zo blijft!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:04

Fijn zeg! Wat is de reden, als ik vragen mag, dat je gaat verhuizen? Of heb ik er overheen gelezen?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:07

Ow haha helemaal vergeten erbij te zetten Haha!

Die mensen gaan inkrimpen met de stallen, ze hebben er nu 12 en er komen er in het nieuw stalgebouw nog maar 6 omdat ze het rustiger aan willen doen, het is namelijk geen pensionstal waar ik nu sta maar bij mensen thuis. Dus vandaar Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:11

ah,oke dan! Wel fijn dat je zo`n mooi plekje hebt gevonden zeg!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:40

Hey!

Bedankt voor reacties, ik denk dat ik is ga proberen met iemand erop te zitten en dan longeren, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had.

Jolynn: hij is inderdaad erg knap! Heb straks meer nieuwe foto's, ohz zadel vandaag..

en.... Sita kan in galop Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
links en rechtsom vandaag gedaan..ze was heel voorwaarts met draf en had hulp dus galopje geprobeerd Lachen
ben film aan het loaden.

Hoe is je wedstrijd gegaan fanny?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:41

Criminelen, wat gaan jullie hard!!!

Ik moet nog bijlezen, maar ik zie er een beetje tegen op, mijn laatste antwoord staat zo'n 10 pagina's terug...

De afgelopen dagen had ik het echt super druk, er moesten zeer veel verslagen afmaken voor school en ik heb tentamens. Gelukkig is de drukte woensdag weer voorbij en heb ik anderhalve week vakantie Haha! Ik heb dus vakantie als ik jarig ben Go jij! Go jij! Pling

Verder heb ik gisteren een hoofdstelletje voor Ot gekocht Haha! Ik wil namelijk met hem gaan werken aan de lange lijnen. Even wat anders, dat longeren heeft hij inmiddels wel gezien en hij kan echt heel leuk lopen. Kan ik mijn vakantie mooi info hier over inwinnen en aan de slag.

Zo weer even een teken van leven van mij.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:01

Janske is helemaal gewassen en ingevlochten Haha! zadel ingevet en trailer klaar gemaakt.
heb er zin in Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:24

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:28