Shireen, wat bij mij helpt is inderdaad even iemand anders er op of je instructrice. Even die bevestiging dat je goed bezig bent en of het iets is waar je even door heen moet bijvoorbeeld
Michelletjuh
Geplaatst: 08-03-16 14:02
janneke584 schreef:
Michelle, start jij zaterdag in Zoelen? Dan start ik na jou (1e van de M)
Haha ik snap je helemaal Shireen, heb het zelf nu ook een beetje.. Maar toch vind ik die bevestiging van mijn instructrice dan heel belangrijk dat ik goed bezig ben en dat het uiteindelijk wel goed komt die bevestiging heb ik ook echt nodig anders zie ik het soms ook even helemaal niet meer zitten, dan kom ik er niet meer uit
Het is dat je voor mij te ver weg woont, anders had ik ook wel willen helpen. Maar fijn dat Laura je komt helpen
Esther ja die bevestiging is zeker fijn. En als jij Hulp nodig hebt kom ik ook hoor geen probleem. 2 zien meer dan 1 en ik weet ook niet alles maar vreemde ogen dwingen soms.
Estherr__1
Geplaatst: 08-03-16 18:11
Precies, ook altijd ff fijn als een ander even kan voelen, misschien voelt die net wat anders of net even wat andere tips of iets
jankawijnsma
Geplaatst: 10-03-16 22:46
Vandaag gestart en helaas geen winstpunten. 1e proef hadden we 175 toen was ze er net niet doorheen, verder prima proef geen fouten. 2e proef had ze de tong over t bit, stom ik had t sperriempje niet strak genoeg en heel soms doet ze dat dan. Ik kan haar nog steeds wel rijden en ze doet haar tong zelf ook wel weer terug maar ja allemaal 4en en commentaar over dat ze haar tong uitsteekt Gek paard maar ach we zijn er even uit geweest, volgende week clinic nieuwe proef en dan 2 weken later maar weer starten. Tussentijd hoop ik op blijvend droog weer zodat ze weer in de wei mogen.
Ik kreeg naar aanleiding van mijn topic ([RIJ-ITP] Friese krachtpatser Floyd door de jaren heen!) een berichtje of ik niet mee wilde kletsen hier! Lijkt me wel leuk dus hier ben ik haha. In het topic staan behoorlijk wat foto's, nog even in het kort: Ik ben Michelle, 22 jaar en heb een 6,5 jarige fries genaamd Floyd waarmee ik M startgerechtigd ben. Het is een Beart 411 x Maurus 441 en hij is ontzettend lief en werkwillig (soms iets te ). Als je nog iets anders wilt weten, vraag maar raak!
He hoi, ik had ook al op je topic gereageerd, wat n leuk paard! Hoe groot is hij trouwens? Hij was 1,58 maar hij is vast nog wel gegroeid of niet! In jouw onderschrift staat Maurus x Beart dus ik raakte wat in de war! Maar de vader is dus Beart toch?
Haha ik zie t, kan gebeuren. zo'n onderschrift daar kijk je zelf ook niet meer naar. Wjera is ook 1,60 maar toont ook groter, scheelt dat ze wat front hebben! Al geoefend met de nieuwe proeven? ik nog niet want dan was ik in de war geraakt. Ik heb vanavond nog n keer gestart.
Nog niet de gehele proef wel toevallig vanavond gereden en even de galopoefening gepakt gezien die best pittig was. Namelijk C-X halve volte linker galop, X-A halve volte contra galop, A overgang naar rechtergalop in 4-6 drafpassen en dan meteen daarna middengalop. Moet zeggen dat hij best pittig was haha. Van de week maar is in de les meenemen.
Aparte dag, donderdagavond starten. Hier in de buurt is het volgens mij alleen in het weekend.
Dat klinkt idd als n pittig stukje! Hoe is de galop van Floyd (wat is zijn roepnaam ook alweer?) Wjera heeft n fijne galop heel makkelijk maar die middengalop wil niet echt! Donderdagavond is er elke week wedstrijd in Buitenpost, elke week n andere klasse. Verder zijn de wedstrijden hier ook gewoon in de weekenden.
Babette
Geplaatst: 11-03-16 00:02
Wat een leuk dier Eclare!
Jammer van je 2e proef Jankawijnsma, lekker doortrainen en dan na de nieuwe proef training weer ervoor gaan. Welke klasse start je?
Gaat er hier iemand naar: Fries paard Dressuur paard? op 18 maart
Welkom Michelle! Knappe Fries Klinkt inderdaad als een pittig stukje
Jammer van je tweede proef Janka
Babette, ik ken het niet, waar en wat is het?
jankawijnsma
Geplaatst: 11-03-16 10:57
Fries paard dressuurpaard? Wat en waar is dat? Wat zou ik dan wel moeten doen? Ze heeft bijna nooit de tong over t bit maar tijdens de les heeft ze dat n keer gedaan en toen deed mijn instructrice de neusriem en sperriem strakker, het bit hangt wel goed en moet niet hoger. Ik had de sperriem gister wel erg los, ze was nog aan t hooi kauwen dus ik had t niet echt door. Verder wel als commentaar "sympathieke combinatie" en dat we moeten werken aan de aanleuning. We zijn L1 oftewel, ik ben L1, Wjera heeft bij de vorige eigenaar winstpunten gehaald in het Z2. Ik heb dus n goed leerpaard aan haar!
Het is eigenlijk een aanleuningsprobleem en dus een teken van verzet. Je moet haar dus helpen in de aanleuning dus van je hand af rijden. Mijn paard rommelt ook met zijn bit en ik geef extra been en steek mijn hand toe zodat hij gaat zakken en bit aanneemt.
Welkom Michelle(Best gek om mijn naam zo te zeggen haha, naamgenootje), mooie fries heb je daar!!
Wij mogen morgen weer! Valeriaantjes liggen al klaar Het is namelijk erop of eronder morgen. Ze is op het moment een beetje stout aan het worden. Oren erop en haar eigen pan trekken. Gisteravond nog even een lesje gehad en ze liep top, maar wel soms met de kop erop en dan is ze erg sterk met die nek. Proeven nog even doorgereden en dat ging goed, behalve bij het halsstrekken haha. Als je je teugels weer op maat moet pakken neemt ze de afslag Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen haha
jankawijnsma
Geplaatst: 11-03-16 13:02
Bedankt voor de tips Laura, zo is t ook. Ik zal er aan werken, ze rommelt idd ook wel met t bit en ze krult haar dan helemaal op, dan ben ik haar kwijt, maar verder kan ik wel doorrijden ze is niet t type dat er vandoor gaat of niet meer luistert. Ik rijd helemaal niet met veel druk, maar ik merk wel dat ze niet altijd goed aan t been is en op zulke momenten is de aanleuning er ook niet. Succes Michelle, de teugels maar niet al teveel laten vieren met halsstrekken, beter 1 onderdeel een 4 of 5 dan daarna alles in de hobbel omdat zij haar eigen route begint te lopen! Haha komt vast goed! Niet teveel stressen het is hobby! Geen WK