[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:16

Posh, Ze wordt ongeveer om de 5 maangen gemasseerd. En dan dus wel gelijk echt met alles erop en eraan :P
Verder heb ik op t moment vrij weinig 'angst' problemen met haar hoor ;) ze is alleen wel een testertje om te kijken of ze ergens onderuit kan komen, maar echt bang is ze zelden...
Maar misschien dat Jolijn met Mo wel wat aan jouw tip heeft?
Ik heb zelf inderdaad gemerkt dat als ze iets spannend vind dat ik haar gewoon even de ruimte moet geven om bij te draaien, dan kijkt ze er even naar en als het gevaar geweken is dan loopt ze ook gewoon weer door. Buiten nu met trekkers e.d. ook. Gewoon even halthouden en zorgen dat ze het ding goed aan ziet komen, dan blijft ze meestal redelijk staan en wacht ze gewoon even af wat er gebeurd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:33

Utopia, haha, kan gebeuren ;) Ze is zeker knap voor een KWNP’er. Meestal heb ik er niet zoveel mee, maar deze is vrij luxe en niet heel groot.
Babeau, gewoon doen! Je kunt zelf al simpel beginnen met wat balken in de bak leggen en daar doorheen sturen en achterwaarts er weer uit. Of een keer een clinic volgen.
Geeske, fijn dat Chim weer lekker gemasseerd is.
Posh, nee, het viel mij alles mee. Door de L met de bel aan het eind vond ze wel raar eerst. Ik had haar eerst mee aan de hand, ze vloog langs de paal zonder op mij te letten, dus ze beukt langs mij heen. Iemand anders heeft haar even overgenomen (ben niet zo handig met aan de hand langs spannende dingen gaan, in het zadel doe ik alles, maar aan de hand vind ik het spannend). Dat ging wel goed, ook de brug. Ze vloog wel even weg. In het zadel ging het uiteindelijk prima.
Ik rij met een strada, met een bontje er overheen. Het is een bruin zadel. Dit is een strada (oke, een zwarte) zonder bontje
Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:31

Buitenzinnig: Aah ik dacht al dat het een bontje was maar het leek zo glad, alsof het op het zadel zelf zat. Wel fijn dat je iemand hebt om het aan de hand even over te nemen, ik vind het altijd wel fijn om te doen voordat ik erop stap.

Utopia: Zo ziet hij er echt uit, als een volwassen paard! Ik kijk daar op bij Storm van op, hij wordt deze maand 8 en ik zie nog steeds het lieve baby'tje van 7 jaar geleden maar hij begint ook echt een vent te worden :P

Chimanga: Dat halthouden en laten kijken deed ik eerder ook altijd, ik dacht dan kunnen ze rustig zien wat eraan komt. Maar ik ben er in de praktijk een keer achter gekomen dat dat niet altijd werkt en het ook best mis kan gaan. Vandaar dat ik nu liever even de andere hersenhelft actief maak door spontaan schouderbinnenwaarts te vragen als er een trekker/vrachtwagen o.i.d. langs komt.
En dat testen nouja, volgens mij blijven ze dat doen. Komt me bekend voor :+

Ik kan eindelijk met 100% zekerheid zeggen dat de 'galopknop' bij Camée werkt *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:35

Posh, haha, kan ik mij voorstellen. Witte zadels zijn er niet zoveel :P
Zeker fijn. Ik ben meer van andersom, liever erop en langs enge/gekke dingen dan dat ik er naast loop. Gelukkig wilde iemand er even naast lopen :)

Wat fijn dat de galopknop werkt!

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:48

Oeps, sorry Natasja :+

BZ: Ik zou al heel erg blij zijn als ze gewoon over de balken kon stappen ipv telkens reuzesprongen te maken :') Maar eens ze wat langer onder het zadel is, ga ik er zeker mee beginnen! :)

Fijn dat de galopknop er terug opzit! :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:15

O wat fijn van je galopknop, hoe heb je hem gedeactiveerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:43

Mo is ernaast totaal niet bang. Haar angst zit hem echt in de ruiter/gewicht/beweging op haar rug.
Afleiding is dan ook beweging en helpt dus niet :+

Gewoon vertrouwen geven en rustig doorgaan.

Doet wel zeer om te zien overigens, hoe doodsbang ze dan is.
Maar we zijn alweer op de goede weg, hoop dat we met een week of 2/3 weer back on track zijn :)

Leuke foto's! WE lijkt me heel gaaf maar is ons voorlopig een brug te ver haha!

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:35

Wat een prachtfoto! Allemaal trouwens, maar deze is wel 1 van lijn favorieten!

Heb vandaag voor de eerste keer echt gesprongen et Fuerza, voordien alleen maar balkjes. We hebben de lesgeefster bijna omvergereden, de paal omvergegooid, een aantal weigeringen gehad, een wannabe-capriole gedaan, ... :+ Maar nadien ging het erg goed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:40

Thanks, ik denk dat ik er maar gewoon een stuk of 20 ga bestellen :')

Hahaha ach, oefening baart kunst toch? Fijn dat het uiteindelijk toch goed ging!

Mo is met rijden echt alweer aan het verbeteren, vandaag fijn kunnen draven een kwartiertje. Ze deed het zo goed (naar omstandigheden) dat ik toen ook gewoon fijn gestopt ben! Morgen weer een dag :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 04:23

Mooie foto's Robijn!

Haha babeau je moet ergens beginnen :p

Ik had vanavond mijn eerste les, was ook wel geinig. We gingen met aangalopperen wel als speedy door de bak maar dat was zo op te lossen. Het is nog erg wennen. Morgen staat hij er alweer 2 weken... Men hebben we hem alweer 3-4 weken.. Tijd gaat snel.

Ben nog wel opzoek naar het ultieme onderhoud van de manen..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 06:55

Kei mooie foto's jolijn :-)

Je moet idd ergens beginnen,.
Fijn dat het daarna wel goed ging.. :)

Ga woensdag weer in bak proberen te rijden stal genood ga ff helpen ben benieuwd bak gaat nooit echt lekker

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:03

Heerlijk als je x vroeg wakker bent, :)
had geen tijd voor buitenritje gemaakt, niemand op stal, dan ga je toch gewoon in de bak na paar bokken had ik hem weer te pakken krijg vertrouwen steeds meer terug ,:) Hoop dat ik het bokken er uit krijgt :)

Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:22

Wauw robijn wat een prachtige foto, net alsof je uit een sprookje komt :oo

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:07

Inderdaad, mf, 's morgens vroeg tussen de paarden, heerlijk!
Ik ben wel jaloers op die geslepen bak op je foto's, ik vind het echt superleuk om daarin te rijden! :+

Les vandaag met Fuerza ging super trouwens, ze liep heel erg ontspannen. In de wendingen liep ze mooi rond m'n been en het wijken begint ook te gaan! :)

Na de les ging ik Indi in de paddock zetten en het kindje van de eigenaresse kwam op zo'n 'traptractor' aangereden, Indi verschoot, kaarsrecht omhoog! Ik had hem dus alleen maar aan z'n halster vast, ik vloog bijna mee in de lucht. :')

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:09

Ooohh ik ben zo blij!
Vandaag voor de derde keer in korte tijd op Sterre gezeten en gestapt. Echt super gaaf. Vorig jaar heb ik er 1 keer opgezeten en kon daarna niet eens meer met een kruk in de buurt komen. Ze is de laatste maanden zo vooruit gegaan en ze heeft nu eindelijk vertrouwen in mij (en ik in haar!). Ze blijft in de omgang soms best pittig, maar dat ik vandaag weer rond zou stappen had ik 3 maanden geleden niet gedacht... Ik hoop zo ontzettend dat deze stijgende lijn doorzet!

Sorry voor de ego post hihi :P

Edit: vorige week zondag lag ik ook meteen zand te happen. Sterre schrok van mijn been op haar rug denk ik, en ik stapte zonder zadel op en vloog er dus zo weer af haha.
Afgelopen twee keer zonder zadel gedaan en vandaag met barebackpad zodat ik iets meer stabiliteit heb. Verder met een halstertje en m'n moeder houdt haar nog vast. Ben zo trots!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:49

Ohhhhhhhhhhh wat supercool Martine!!! :D :D :D :):) :):) Ik hoop met je mee dat deze lijn zich doorzet, zou zo'n mooie kroon zijn op jouw zorg voor haar :)

Wat leuk dat je hebt gesprongen Babeau!!! :D

Heeeele mooie foto's Jolijn! Maar had ze al op Facebook gezien, echt zooo gaaf!!! :D

Heerlijk dat jullie het vertrouwen ook steeds meer terug krijgen Joyce! :D

Hier ook positief nieuws!!! Had vandaag springwedstrijd op de manege en ben eerste gewonnen. Is gewoon op manegepaard, niet met Tamme, maar ik rijd elke week op dat paard in de les en heb nu al aantal wedstrijden met hem gedaan. Het gaat echt steeds beter, kan me steeds beter concentreren op de lijnen rijden en het plaatsen voor de hindernis, ipv het parcours onthouden en hopen dat je foutloos rond komt :') Vandaag ging het echt met iedereen heel goed, dus we zaten met zn 8en in de barrage hahaha! Heb toen maar risico genomen en flinke strakke lijnen gereden en had daardoor zelfs de snelste tijd van de hele dag voor de barrage én mijn parcours!!! Best tof! :D :D :D Maar wil volgende keer mijn parcours wel wat rustiger doorkomen, het was nu naar mijn zin iets te gehaast en ongecontroleerd... Maar we zijn in ieder geval met een beker en weer winstpuntjes erbij naar huis gegaan :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:52

Dankje..
Haha heerlijk he zo bakkie wordt nooit gesleept als ik x in de bak rij hahaha
Hoop dat vetrouwen steeds groter wordt

Heb vandaag op op zo gaaf paardje gereden fries x kwpn was zo anders als pabbie..

Hoop ook martine dat stijgende lijn in zit.

Gefelicteerd natas

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:45

wat een prachtige fotos jolijn, heel dromerig..

Verder allemaal positieve nieuwtjes zo te zien, leuk joh!
Aanstormende spring-talenten, dressuur-monsters, jonge-paarden-temmers en wedstrijd-winners, Fijn!

Ik heb dit weekeind lekker buiten gereden met wat stalgenootjes... Chim en nog 2 waren natuurlijk gemasseerd dus waren eerst behoorlijk stijf, vrijdag een lesje dubbele lijnen gehad en ze kwam heel moeilijk in ontspanning. Gisteren lekker naar t bos geweest, toen liep ze nog super kort en te dribbelen en ze liep zelfs naar mijn idee wat scheef weg, maar vandaag had ik r eventjes aan de longe voor we naar buiten gingen om te kijken hoe ze liep, ging ze even finaal uit haar plaat en was ze daarna buiten heeeeerlijk te rijden. Lekker ruim en gewoon ontspannen en recht.
(Ze doet t op de straat heel goed, ging zelfs deze keren ook mee de berm in als het moest, maar in het bos houdt ze ongeveer de hele tijd haar adem in :P Ze begint al wel meer te kijken waar ze zelf loopt en is een eigen route te kiezen langs een boomstronk oid. Eerder struikelden we gewoon overal achteraan :Y) )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:06

Thnx Joyce! :D

Hahahaha een paard wat z'n adem inhoudt :') Klinkt grappig :P Whaha _O- Mooi dat ze al kijkt waar ze loopt en het zoveel beter gaat!! :D :D

Ik was dus zaterdag jarig!! Maar had vrijgezellenfeest van een vriendin. Dus had mooi een stripper op mijn verjaardag hahaha! _O- Enorm gelachen!! Zondag weer springwedstrijd en was eerste!! :):) :D Zaten met 8 in de barrage, dus heb ff de turbostand aangezet hahaha.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:35

Ik kom weer even uit de meelees mode, heb weer leuke en minder leuke zaken voorbij zien komen.
Met mij alles goed verder, ben begonnen om Boukje maar weer te rijden. Ze mag alleen niet hard draven i.v.m. het feit dat ze niet helemaal goed loopt, dus alles moet verzameld. En ze vind het geweldig dat ze weer aan het werk mag.
Vrijdag komt Divoza langs om te kijken voor een zadel voor puber Bram eens kijken wat ze hebben, op dit moment doe ik alleen maar longeren of grondwerk want het zadel van Boukje is gewoon echt te groot voor hem en zakt echt voorover met rijden, en ik moet zeggen met zo'n stuiterbal zit ik liever niet naar voren zeg maar.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en je eerste prijs Natasja, jij had een topweekend.
Ingrid.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:41

Haha nee da's dan minder prettig. Hoop dat ze een mooi passend zadel hebben dan! Wel lekker dat je weer rustig aan de slag kunt!!

Dankje! Heb inderdaad genoten! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:55

Gefelicteerd nog

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:57

Zo wat gaat iedereen goed hier! Ik heb veel leuke berichtjes voorbij zien komen :D

Chimanga: Geactiveerd dan toch :P Ik heb eerst een tijdje buiten geoefend op een lang zandpad, toen geprobeerd met stem en beenhulp aan te galopperen en nu in de bak geprobeerd. We kunnen op de bakletter precies aanspringen, ik ben er zo blij mee *\o/* Het ging ook vrij snel, ik dacht in het begin dat het onbegonnen werk was.
Leuk dat jij ook dubbele lijnen doet, ik ben er dit jaar mee begonnen en is zo fijn om te doen. Je kunt rustig hun spieren trainen zonder onbalans van iemand erop. Wel apart dat ze buiten haar adem inhield :P Lijkt me ook vreemd als je erop zit :')

Robijntjah: Die foto is gááf! Het lijkt inderdaad net uit een sprookje, ga je er nog 1 een mooi plekje aan de muur geven?

Babeau: Leuk dat je gesprongen hebt en je moet klein beginnen! De rest komt later wel toch, ik probeer van de week Camée weer eens te laten vrij springen dat gaat tot nu toe met een hoop gestuntel.

moonforever: Mooie bak joh, ziet er heerlijk uit om in te rijden. Is dat gewoon op stal bij jullie?

Utopia: Nog gefeliciteerd met je 1e plaats! Wat leuk dat je dat gedaan hebt, ben je van plan vaker mee te doen? Ik ben echt gek op springen maarja, ik ben nog wel even aan het dressuren met die twee van mij nu.

Sommigen zijn aan het lessen las ik, ik had eigenlijk gisteren mijn eerste les sinds jaren bij de rijvereniging maar de instructeur komt pas volgende week en iemand anders gaf nu les. Dus we hebben eerst met zn drietjes (iemand van stal en een stalmeisje die ook gaan lessen) zitten kijken naar wie er mee rijden, wat er allemaal gedaan wordt enzo.
We zagen wel wat irritatie puntjes maar ik blijf er maar bij dat ik kom voor mezelf en om mijn eigen rijden te verbeteren. Dat de rest niet helemaal diervriendelijk met hun paard omgaat moet ik even negeren anders komt dat niet goed O:)

Dus ik hoop ook weer verder te komen met rijden als we straks gaan lessen, vrijdag hebben we weer Straightness Training en dat blijven we ook gewoon doen. Ik ben benieuwd waar we over een tijdje zijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:06

Posh: ja dat is onze bak rijdt heerlijk als pablo mee werkt whahaha..

pff vrijdag afrijden voor auto ;-)
En ook trouwerije haha ;-)