[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:18

Annash schreef:
Ik ga vanmiddag naar Jan en Lisenka!

Leuk, gezellig!!
Heel veel plezier daar :j
En niet stiekem met een van hun veulens thuis komen he ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:26

zasread schreef:
Annash schreef:
Ik ga vanmiddag naar Jan en Lisenka!

Leuk, gezellig!!
Heel veel plezier daar :j
En niet stiekem met een van hun veulens thuis komen he ;)

Mwah, vind het geen verkeerd idee: zo'n leuk veulen voor Shanna :D
Shanna, veel plezier bij Jan en Lisenka.

Voor de liefhebbers: ik heb toch maar even de moed bijeen geschraapt en een topicje bij ITP gezet van de 1e les DV. Niet spectaculair, maar vind het gewoon leuk ;)
[RIJ-ITP] 1e les doma vaquera

Annash
Blogger

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:28

Whahahaha _O-
Mooi bezig jullie ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:09

Heidi - Op een ander is het gras altijd groener hè?
Samaranch heeft zulke harde hoeven, dat ie ook niet op ijzers hoeft. Om die reden nemen we de paardjes altijd mee met de trailer naar de bossen. Is bij ons ook een half uur rijden. Ons droomhuis staat ook aan de rand van een bos met veel mogelijkheden voor paarden. ;)

Jellie - Ik vermoed dat het van het computeren komt op de laptop. Dan zit ik namelijk niet altijd even netjes recht op...
Factor 50 ja, dan moet ik ineens aan de ko de boswachtershow denken zeg: Zet de melkflessen hier maar neer... hihihi

Karina - Herkenbaar. Je denkt de hele dag: Heb ik niets vergeten? En dan ben je weg en kun je het loslaten. De oppas heeft het telefoonnummer, dus als er wat is, dan bellen ze wel hè? Mooie foto's van Sol. Je ziet hem al wat bekomen.

Martine -Ik denk dat zelfs Sam er wel voor open staat. Hij vond het reuze interessant om te zien. Vooral al die snoepjes. We denken zelfs dat Prince boos werd, omdat ie het snoepje niet snel genoeg kreeg. Daar wordt ie kriegel van. Zal wel een actie zijn geweest van: "Geef op!!!" Nou ja, ze gaat andere dingen met hem doen en door haar voorbeeld hebben we wel een idee wat we kunnen doen, maar kusjes geven gaan we hem maar niet leren. :+
Ik ben overigens op zoek naar een ongebroken bit. Mijn moeder blijkt in de rommelkist nog een scholingsbit te hebben liggen. dat is een bit met een bochtje in het midden. Bij Divosa kost ie 132,95, dus die ga ik maar eens achterover drukken daar. Als het niet werkt, kan ik hem altijd weer teruggooien in de kist, en ik bespaar wat centen!

Ilona - Gave foto! Die zonnebril! STOER! En chico kijkt idd zo van: Gaan we weer...

Jan - Haha, jij weet ook altijd wat je moet zeggen hè?

Mies - Ziet er heel goed uit!

Saida - Inderdaad. Ik ben flink geschrokken van Prince. Sam ga ik ook zeker aanmoedigen. Ze vertelde ook dat je slechte gewoontes zo ook kunt leren ombuigen. Schrapen bijvoorbeeld. Daar is Sam wel goed in. hihi. En Sam pakt graag spullen tussen zijn tanden. Ze had het over apporteren. Kan Sam de krant komen apporteren. :D
Ik las het op hyves idd dat Rints bij het circus wil. hihi. En nogmaals gefeliciteerd met jullie jubileum!
Frank en ik zijn ook in augustus getrouwd. De 25e. Dan is het al weer 8 jaar geleden...

Laura - Ja, ik wil heel graag kijken of Sam er voor te porren is. En dank je, nu maar hopen dat Frank er niet overheen leest. :+
Gaaf, dus jij gaat het in MAarsbergen proberen! Leuk joh! Ik zat al te snuffelen voor concoursen, maar ja, ik ben even in dubio, nog even doortrainen en dan als het goed gaat op concours of nu gaan en me weer laten.. dus toen heb ik de site maar weer afgesloten. :z

Ik hoop dat je een plaatje van een jurk vindt! En de meeste keren is het met zo iets: De eerste is de ware...

Jellie - Hutspot? Hahaha, wij hadden pannekoeken! Ja, de regen kwam bij nader in zien niet hè? Leen heb je hier nog niet genoemd. Wat is dat voro een beestje? Wat zijn vazuintjes?

Benthe - met Banto!!! Haha, GEFELICITEERD en ik verheug me natuurlijk op de foto's.

BrankaZ - Wat een beauty is Frio! Mooie foto's! En we worden niet geboren als toppers hè? Dat is gewoon bij het begin beginnen... Ik heb ook geen itp-topics. Ik ben al zo lang aan het zoeken en dan krijg je weer van die penny tips, die ik tig jaar geleden al heb geprobeerd. Ik vind zowiezo moeilijk om iemand te beoordelen aan de hand van foto's.

Ilona - Heeft Sanne die met je zonnebril ook gemaakt? Had het gezegd joh! Dan had je je halster gehad!
Volgende week wil ik naar NH. Ben er nog niet uit of ik een weekend ga of een dag...

Sanne - Leuk dat je je hobby zo uitgebreid kon botvieren op al die fotomodellen! Klinkt als een leuke dag!

Shanna - Ah, jij gaat Baldomero in het echt bewonderen... Dus vanaaf is ze ook PRE bezitster...
Je zult er nu wel zitten dus fijne middag en veel plezier!

Strakjes lekker rijden. Nu eerst Prince maar pakken en Sabrina aan het werk zetten. Ik wil Sam ook even longeren vooraf en dan moet ik gaan kijken waneer ik naar Keldonk rijdt om een scholingsbitje te halen. Heel lang geleden, toen ik nog een pubertje was... haha, had ik een heel stugge gelderse merrie die ik daar mee reed. Met dat bit kon ze haar tong niet over het bit gooien en volgens Divosa is dit bit uitermate geschikt voor paarden die het bit als speelgoed gebruiken. Ben benieuwd welk effect het op Sam heeft!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:13

idefix4 schreef:
Shanna - Ah, jij gaat Baldomero in het echt bewonderen... Dus vanaaf is ze ook PRE bezitster...
Je zult er nu wel zitten dus fijne middag en veel plezier!

Baldomero staat op dit moment niet bij Jan en Lisanka :n hij staat in de opfok. Maar de andere paarden zijn ook super leuk :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:21

Saida: Ik denk ook dat Atlas niet voor het geluk is geboren. ;( Misschien probeer ik het allemaal wel te goed te doen. Of ik doe het allemaal juist niet goed. Ik kan er af en toe best een beetje depri van worden.
Nog gefeliciteerd met je trouwdag. Was het eten lekker?

Mayke: Mooi gezegd.
Ik ben mijn ouders altijd dankbaar geweest dat ik nooit mocht paardrijden. Toen ik Atlas ging doen was ik groen en wist niets. Door heel erg open te zijn naar dit paard en goed te luisteren naar hem, kwam ik erachter hoe ik met hem om moest gaan. Het verwilderde paard heb ik op mijn manier getemd. Het heeft waarschijnlijk zo moeten zijn, dat we op mekaars pad moesten komen. Tegenwoordig kan je op die manier lessen en cursussen volgen.

Jolijn: Dat heb ik dus ook gehad. Atlas is altijd enorm voorwaarts en gaat dan over zijn kunnen heen. Als ik hem dan een stuk terugneem loopt hij heel mooi van achter naar voor. Terwijl hij anders alleen maar aan het stuwen is met zijn hoofd in de lucht.

Annash: Gefeliciteerd meid. Harstikke goed. Laat je op het NK zien en wees dan tevreden.
15.000 Is dat niet veel te veel voor een paard zonder papieren?
O, in Spanje, zit daar de vervoerskosten ook al bij?

Michelle: Wat goed, gefeliciteerd. En een 8 voor de volte in galop, echt super.
Gave foto’s hoor.

Jell: Een beetje ondeugend?! Haha. Het was vreselijk. :P
Ach zielig Flan dr pootje!! Ik vind Flan interessant, dus kom maar op met foto’s. Volgens mij vind niemand het hier erg als er een niet barokkie tussen zit.
Ach dat roze geschoren beentje met dat witte haar erom heen. Ziet er best een beetje raar uit. Kijk maar uit dat het niet verbrand. 8-)
Dat is zeker een bult zeg. Gelukkig heeft dit een goede afloop.

Anouk: Oke, dan werkt mijn tippie ook niet als je dat al probeert. Haha.
Er is 3 dagen lang bloed uit het oog gekomen, het pust nu nog een klein beetje. Het is niet dik geworden en ziet er verder ook niet gek uit, dus denk dat het nu over gaat. Hij heeft er ook geen last van.
Als het goed is heeft hij geen last van zijn rug, maar ik longeer hem nu liever dan dat ik als een zak op zijn rug plompt als hij bokt. Lijkt me niet echt prettig voor hem. Het is een beetje tegen het advies in, maar met het longeren doet hij het weer super. Dus dan maar liever zo.
Dat met het kusje geven kan ook zijn dat hij dat niet naar vreemden doet. Een meisje op stal probeerde het ook eens bij Atlas. Mij zoent hij heel vaak op commando (klinkt lekker klef :D ), dus zij wilde dat ook eens proberen. Toen ze het aan hem vroeg deed hij zijn hoofd opzij. En toen zij hem bij zijn halster vastpakte en het weer vroeg, schopte hij haar tegen dr knie. Toen ik het probeerde, gaf hij mij wel een zoen. Dus misschien doet Prince het wel bij jullie. Wel eng dat hij zo bijt naar het gezicht. Daar hoef ik dan weer niet bang voor te zijn met At zijn tandenloze bekkie. :P
Leuk dat Des het wel grappig vind. *D

Karina: Wow, jij hebt wel heel veel diertjes over te dragen. Ik vind het al een hele happening als ik mijn paard achter laat bij mijn verzorgster, mijn cavia’s bij mijn ouders moet brengen en mijn vissen een voederblok moet geven. Pffff. Knap hoor. Fijne vakantie.
Lekker dat het met Sol goed ging bij de smid. Het karakter van de smid zorgt er toch voor of het goed gaat of dat het verkeerd af kan lopen. Wij hebben op mijn vorige stal een smid gehad die het paard met de hamer sloeg als hij niet stil bleef staan. Echt schandalig. Ik heb zelf ook gelukkig een goede en zeker lieve smid.
Wat een mooie sprookjes foto’s. *D

Frank: En......vliegenmaskertje nog heel?

Sanne: En was het leuk bij X-tremo? Ik zie het al. Haha.

Lakshmi: Hoe doen jullie dat eigenlijk met die hitte? Rijden jullie dan heel vroeg of heel laat? Of zijn de paarden die hitte gewend?
Balen voor Darius. Hebben jullie daar ook van die vervelende vliegen? Want dat is balen met wonden.
Dat is ook eng zo’n roedel honden achter je aan. Gelukkig is het goed afgelopen. Dat soort dingen kom je hier gelukkig niet tegen.

Ilona: Wat een leuke zomerse foto. 8-)
Ik ben ook wel benieuwd naar je foto’s.

Laura: Atlas heeft heel veel pech, helaas.
Hoe snel je ook aan een ander zadel went. Leuk dat je moeder haar zadel niet zo lekker meer vind. ;)

Jus: Haha, probeer jij je zwager hier te koppelen?

BrankaZ: Frio staat er zeker goed op. Jij hebt het ook druk, dat is te zien. Haha. :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:33

Op advies ben ik eerst een paar keer buiten gaan rijden zonder zadel, maar dat eindigde in een hoop gebok. Dat leek mij niet zo best voor zijn rug. De mijne (rug) trouwens ook niet. ;)
Toen ben ik in de bak gaan rijden zonder zadel, ook daar ging hij lopen bokken, dus dat was het ook niet.
Nou ben ik 2 dagen aan het longeren en hij doet het echt super. Je kan zien dat hij totaal geen conditie meer heeft, maar dat gaan we wel weer rustig aan opbouwen.
1 September komt de zadelmaker en dan hoop ik dat ik ook weer naar buiten kan en hem in de bak een beetje kan trainen. Als hij dan gaat bokken, zit ik in ieder geval wat beter.

Gisteren een beetje enge situatie meegemaakt. Ik, Pieter en Rowena (in de wandelwagen) gingen Atlas van het land af halen om hem te laten eten. Rowena mee in haar wandelwagen en die mocht het touwtje van Atlas vast houden, dit doen we wel vaker. Hij liep heel braaf naast de wandelwagen mee en deed ook geen stap verkeerd. Bij stal even ruzie met Rowena, die wilde het touwtje niet los laten. Haha. :D
Toen Atlas in stal ging eten hebben wij nog een ommetje met Rowena gemaakt.
En toen we na een uurtje terugkwamen mocht Rowena het touwtje weer vasthouden. Hij liep weer rustig met haar mee.
Toen gebeurde het. Hij had kriebel aan zijn oog en jeukte aan de wandelwagen, ik was er niet snel genoeg bij om hem te stoppen. Toen hij met zijn hoofd weer omhoog kwam, haakte de wandelwagen aan zijn halster vast en gelukkig is Atlas dan wel weer zo braaf om geen pas te doen en de wandelwagen weer veilig op de grond te zetten. Rowena twijfelde even of ze dit leuk vond. Helaas was Pieter te geschrokken en begon te vloeken en trok Rowena bruut uit de wagen, waardoor ze toch begon te huilen. Dat was wel jammer.
Er is gelukkig niets ernstigs gebeurd, maar de volgende keer blijf ik er toch maar weer tussenin lopen. Rowena is gelukkig niet ernstig geschrokken, want toen ik met het halster en touw aan kwam lopen trok ze meteen het touw uit mijn handen en begon hard te lachen. ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:41

Jus: ha! alleen hoe vind je dat 2e topic... toen was ik 'er' nog niet :\ idd maar even herposten ;) oh ik ben trouwens helemaal geen vrijgezel.. Maar even kijken mag altijd toch ;) Zou het ook wel lastig vinden handelsstal, allemaal leuke paardjes zien komen en ook weer gaan..

Ilona: mmm ja soms denk je dat je ze wel even te slim af kan zijn, maar niets daarvan ;) haha Chico is iig niet bang van honden.. Flavio meestal ook niet zo, hoewel het hier wel echt wilde honden zijn, die ook bijten... Als we stappen blijft hij altijd vrij rustig, soms een schopje naar de dichtstbijzijnde hond, nu kwamen ze echter net achter ons aan toen we een aardig tempo erin hadden zitten, en dan is het moeilijk om je paard te stoppen met 5 van die wilde beesten achter ons aan :s Welcome to the jungle! Of nee wacht, the desert... Leuk zo'n fotoshoot! Heb wel eens aan mijn vriend gevraagd of hij een paar foto's wil maken maar dat ziet er altijd niet uit, mist altijd minimaal een lichaamsdeel :( Jullie zijn dus helemaal opgedoft ervoor ;) Snel posten dus maar!

Sanne: ja het was echt viezig, een grote kale bobbel met pus eruit druipend :( da vast een vieze spuit ofzo gebruikt of hem niet goed erin gespoten.. En dit was nog wel de beste DA op het eiland.. zucht. Leuk dat je zo foto's aan het maken bent, heb er al wat van je gezien en ze zijn zeker mooi :j heb je ook een hele goede camera? Ik maak ze altijd met m'n telefoon... lol, maar het is wel zo'n pixon dus wel nog 8 megapixel ;) alleen flash gaat niet zo...

Saida: zal wel ja, ongeluk zit in een klein hoekje.. Hoewel ze hier niet altijd even zorgvuldig zijn hoor.. Getver, jij al die pus over je heen.. Wel goed dat ze zo braaf bleef liggen! Zal ze toch begrepen hebben dat je haar aan het helpen was :)

Anouk: leuk, dus jij hebt binnenkort weer wat te doen als je je verveelt ;) hoewel me lijkt dat dat niet zo snel zal voorkomen met 3 kinderen en enkel al het verzorgen en rijden van 3 paarden ;) Sam is vast een heel intelligent paard? Flavio zal er vast ook wel in geinteresseerd zijn, die doet alles voor een snoepje.. He wat mooi zo'n familie, hahaha. Ik ga als ik in september naar NL kom ook even flink paardenshoppen!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:46

Ow en nog even, heb gisteren dubbelgebroken watertrens geprobeerd bij Flaaf en dat leek op zich wel wat beter te gaan. Wel een beetje lastig te beoordelen, want eerst kregen we dus die wilde honden achter ons aan (we zijn trouwens ontsnapt door het water in te gaan ;) ) en daarna schrok hij steeds van voorbijvliegende kitesurfers... De tweede helft van de rit was de concentratie weer terug en ging het goed :) :)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:04

Anouk -> Nee joh, Rints is aan het oefenen voor de capriool, hahaha! _O-

Eline -> Je kan het nooit té goed doen, of niet goed.
Als jij doet wat op dat moment het beste voelt voor jou dan doe je het goed.
Ik kan me idd wel voorstellen dat je er nog al eens gefrustreerd van raakt; is het één net over, gebeurd er weer wat anders.....
Sjeeee, dan schrik je idd wel even, voor hetzelfde geldt dat ie in paniek raakt en er vandoor schiet ofzo.
Of dat ie de kinderwagen omgooit, je moet er niet aan denken!

Martine -> Ja daar was ik zelf ook heel verbaasd over dat ze zo bleef liggen.
Ze zal idd doorhebben gehad dat ik haar hielp.
Fijn dat Flavio het beter lijkt te doen op dat andere bit.
Dubbel gebroken is idd wat zachter dan een enkel gebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:07

Ben ik ook weer even tussendoor voordat het nieuwe topic er alweer is, want wat gaan we weer hard. Het lijkt wel of het per topic sneller gaat! :Y)
Heb wel redelijk geprobeerd mee te lezen, maar als ik bij moet reageren van waar ik ooit gebleven was, dan wordt 't wel errug veel. }:0

Dus dan maar even een ego-tje als jullie dat niet erg vinden. :o

Ik ben aangenomen op de ISPH. In september is het eerste opleidingsweekend alweer. De intake ging best goed. Hij was braaf. Moest wel wennen aan het hoge tempo tijdens het rijden. Ik ben gewend om langzaam, langzaam, langzaam te gaan zodat hij goed zijn balans kan vinden, in een ritme komt en los kan laten. Van daaruit kan je dan weer wat naar voren rijden. Maar nu moesten we echt flink doorlopen. Daardoor vond ik hem ook niet echt fijn in m'n hand voelen. M'n vriend had nog filmpjes gemaakt en daar zag het er best netjes op uit, maar m'n gevoel was wat minder. Het drama begon daarna pas. Meneer mocht nog even op stal staan na flink gewerkt te hebben, had lekker stro om van te knabbelen en ik had wat voer meegenomen dus toen we naar huis wilden gaan had hij besloten dat hij wel prima stond en geen zin had om nog weg te gaan. Meneer ging de trailer niet meer op.... :( Met hulp van de mensen daar stond hij er na ruim een uur ein-de-lijk op. Pfffft...

Nu thuis al een paar keer geoefend ook met m'n instructeur erbij en het gaat gelukkig al beter. Hij loopt in een keer de trailer op, maar moet nog leren dat hij dan ook niet meer naar achteren mag gaan. Gelukkig hebben we nog een paar weken om door te oefenen.

Een week geleden heb ik nog meegedaan aan een workshop van 't Balingehof op de equisimulator. Monya komt tegenwoordig een paar keer per jaar in 's-Gravenzande. Dat is een plaatsje hier in de buurt. Dus ideaal! Ze komt in november weer, dus ik heb me gelijk maar weer ingeschreven. Deze keer ook met paard erbij. :Y)

Gisteren was Sanne er dan om foto's van X te maken. Met de black foto's op stal vond hij de box van zijn buurman toch wat interessanter. Die had allemaal leuke speeltjes en je weet ook maar nooit wat er misschien nog in de voerbak zou liggen. ;) Daarna nog geprobeerd om in de deuropening mooie foto's te maken, maar er lag wat vlas op de grond wat uit de hoef van een ander paard was gekomen, dus dat rook zo lekker en de voertonnen en hooi van de andere paarden was ook interessant. Geprobeerd te lokken met wat snoepjes in een emmertje en een zak appels, maar meneer heeft snel genoeg door dat het alleen om te lokken is en dat hij echt niet elke keer wat krijgt. Slimmerik.

Daarna gereden en hij liep inderdaad best fijn. Sanne liet me een mega mooie draffoto zien, dus ik ben echt benieuwd! Daarna nog even los in de bak en toen heeft hij zichzelf flink beweging gegeven. Er werden namelijk pony's en paarden van het buurland gehaald, dus die waren heel interessant. Het was super lekker weer en het was ook erg gezellig. Ik kan niet wachten totdat ik de foto's kan zien! :Y)

Verder niet zo leuk nieuws gekregen op m'n werk waarover ik niet echt in detail kan treden hier op internet. Ik heb nu in ieder geval wel even wat meer tijd voor X-tremo nu. En straks als Karina weer terug is van vakantie ga ik Solletje irl bewonderen. Malin las dat jij ook wel in was voor een mini meeting, dus misschien kunnen we wel samen gaan?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:26

_Saida_ schreef:
[
Mayke -> Dat bokken komt puur omdat ik óf mijn hulpen te hard doorgeef en zij mij dat even laat merken dat dit niet de bedoeling is.
Óf omdat ze iets moeilijk/zwaar vindt en zo even protesteert voordat ze gaat doen wat ik vraag.
Dat voor m'n sokken rijden viel nog wel mee, hoor! :D
Lekker gewerkt?

Werk lekker? hahahhahahaha...tis meer verplicht op mijn kont zitten....
ik zie het maar als lichamelijk uitrusten van alle lichamelijke werk bij mij thuis op zon dag als gister..
mesthoop afvoer, hoefsmid, rijden, longeren, stallen mesten, voeren , met master naar het park, spelen met luna...en dan nog 8 uur zitten :Z (lichamelijk dan )

Toch is voor mij bokken altijd een signaal voor iets..., een te moeilijke oefening heb ik nog nooit een bok van gehad van mijn paarden. (een jolige hoelee wel, maar nooit uit protest)veelal komt dit door een pijn prikkel (ergens last van ofzo) of te veel druk (vragen)
Wel leuk houden hoor voor rinsk

Eergister iemand met een jonge friese merrie, was 3 maanden onder het zadel.
Ik was daar voor het eerst, en het was de ene bok na de andere....had ik nog nooit zo extreem gezien.
Uiteindelijk zadel nagekeken, bleek te bruggen, en dat is niet fijn op de rug. Dus, zadel eraf, zonder zadel erop, aan de longe en tranquilo , met heeeeeeeeeeel veel belonen voor ontspanning.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:29

Nou hier dan foto van zwager , en nee koppelen niet wie het met hem uithoudt is dan toch wel santa teresa haha.

Afbeelding

Anoek een goed bit is altijd wel prijzig ken je niet iemand die het even kan lenen om te proberen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:33

jus schreef:
Nou hier dan foto van zwager , en nee koppelen niet wie het met hem uithoudt is dan toch wel santa teresa haha.

Afbeelding

Anoek een goed bit is altijd wel prijzig ken je niet iemand die het even kan lenen om te proberen.

Ik ben Santa Teresa *D O:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:58

Dan mag jij hem hebben nombrado, neem ik het paard ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:42

Ben ik weer even :D
Vandaag lekker rustig dagje dus heb nog wat tijd voor jullie :D

Saida: Oei! Rints is het niet helemaal met je eens dus, gelukkig dat jullie niet daadwerkelijk zijn gaan koppeltje duikelen..
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Laura: Ja, eigenlijk is het wel weer tijd voor foto's inderdaad!
Balen van die pony dat ie niet zo lekker was :(:) Leuk dat je gaat mee doen in Maarsbergen, lijkt me ook wel eens leuk zo'n barokke wedstrijd.
Super leuk trouwjurken kijken, denk dat elke vrouw dat geweldig vindt :j
Jellie: Ja, dat treft natuurlijk wel dat het ook zo goed bleef gaan. Meestal gaat er toch iets fout als je iets wilt laten zien :P
Hutspot :') Heb dat ook echt nog nooit in de zomer gegeten, gek hoor haha.
Debby: Voor alle beesten dus een plekje kunnen regelen, fijn, maar helemaal lekker nu ze weer thuis zijn!
Benthe: Gefelicteerd met je aankoop! Ben benieuwd naar foto's :j
Lakshmi: Honden achter je paard aan is al niet leuk, laat staan wilde honden :n
Iloon: Dus je moest tussendoor wisselen van outfit :D Wel gaaf, ben erg benieuwd naar alle foto's door Sanne dit weekend!
IK was (ben) ook erg vrolijk hoor, echt zo super happy. Kreeg ook echt een gevoel dat een L proefje nu ook al enigszins zou moeten lukken.
En dat is goed want ik wil altijd 1 niveau verder zijn op wedstrijd zodat je lekker doorstroomt.
Sanne: Jaa echt heerlijk vooral omdat Beda ook best verbaasd was :D Heb nu wel zin gekregen in wedstrijden maar ga starten in jan volgend jaar..
Shanna: Veel plezier!
Anouk: Had gelezen over Prince zijn reactie, vrij heftig!
Prijzig bit trouwens :oo Veel plezier met rijden!
SNowy2004: Pfoei dat klinkt wel eng! Rowena is zo te lezen al wel een echt paardenmeisje.
Yenneke: Actief dus met de paarden op het moment zo te lezen, lekker! Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's :j
Jus: Pretty boy zeg! En hij is nog vrijgezel? How's that possible? is het zo'n lastige jongen?
Niet dat ik er wat mee wil heb al mijn eigen liefje :+:

Wel grappig, de 2 jonge katjes (Rocky (ons kitten) zit nu bij mijn zusje en haar vriend in huis, waar ook hun kitten is, en wij passen op het huis en de kittens nu ze op vakantie zijn), liggen echt al de hele dag te luieren.
Normaal rennen ze als een gek de halve dag rond te spelen, maar vandaag dus rustig aan (net als ons).
Morgen weer lekker rijden!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:03

Yenneke -> Gefeliciteerd dat je bent aangenomen bij de ISPH!

Mayke -> Ik durf heel zeker te zeggen dat het bokken niet met een pijnprikkel te maken heeft.
Het is idd uit joligheid, of omdat ik teveel hulp geef of omdat ze iets nog niet goed kan/moeilijk vindt.
Ze trapte toch al vaker naar m'n been als ik haar een schopje gaf of als ik een tik gaf met de zweep?
Puur uit protest of uit nijd, en dat was gisteren ook het geval.

Judith -> Hmmm! Laat jij even een lekker snoepje zien! Helemaaaaaal niks mis mee! :wow:
En die hengst mag er ook zijn! :D
Het is dat ik gelukkig ben getrouwd, maar anders had ik wel voor Santa Teresa door willen gaan, hoor!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:10

Yenneke, wat leuk om te lezen dat je gaat beginnen bij ISPH! Als ik hoor dat je hem zo flink vooruit moet rijden, ben ik ergens blij dat ik er niet heen geweest ben, want voor Licor werkt dat niet, dan gaat hij hectische worden en zijn rug niet meer gebruiken. Maar zo te horen werkt het voor X-je wel!
Jammer ivm je werk (al weet ik niet precies wat er aan de hand is)...

Ik ben vandaag naar een FEI wedstrijd gaan kijken in Hansbeke en heb er de Spaanse equipe bewonderd. Fuego was er om in een clinic mee te rijden (door Jan Bemelmans) en verder waren er nog 3 andere PRE's die met de kür meereden. Fuego had gisteren de GP Special niet gereden dus deed niet mee met de Kür. Ik vond de combinatie van PRE Jade met (knappe) ruiter Claudio Castillo de mooiste, zij behaalden iets van een 71% en daarmee een 4de plaats (na Jeannette Haazen, Marlies Van Baalen en Stefan Van Ingelgem). Hier kunnen jullie hem eens zien: http://www.youtube.com/watch?v=ID8pNdj6ce4

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:21

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:30

Idra schreef:
Ik ben vandaag naar een FEI wedstrijd gaan kijken in Hansbeke en heb er de Spaanse equipe bewonderd. Fuego was er om in een clinic mee te rijden (door Jan Bemelmans) en verder waren er nog 3 andere PRE's die met de kür meereden. Fuego had gisteren de GP Special niet gereden dus deed niet mee met de Kür. Ik vond de combinatie van PRE Jade met (knappe) ruiter Claudio Castillo de mooiste, zij behaalden iets van een 71% en daarmee een 4de plaats (na Jeannette Haazen, Marlies Van Baalen en Stefan Van Ingelgem). Hier kunnen jullie hem eens zien: http://www.youtube.com/watch?v=ID8pNdj6ce4

Net het filmpje zitten kijken...ik kan niet zien of het een knappe ruiter is :D

maar zo te zien op de film, loopt het paard links achter niet helemaal zuiver.
Hij trekt dat been elke keer snel weg, daardoor komt er veel spanning in het lijf.
Zonde...het is een pracht dier!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:32

_Saida_ schreef:
Mayke -> Ik durf heel zeker te zeggen dat het bokken niet met een pijnprikkel te maken heeft.
Het is idd uit joligheid, of omdat ik teveel hulp geef of omdat ze iets nog niet goed kan/moeilijk vindt.
Ze trapte toch al vaker naar m'n been als ik haar een schopje gaf of als ik een tik gaf met de zweep?
Puur uit protest of uit nijd, en dat was gisteren ook het geval.

Volgens mij was dit alleen in het aanspringen rechtergalop toch? Vanuit haar rechter knie?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:34

Sanne wat leuk gemaakt!

Lobke voor Suevo zou dat ook niet werken hoor :n Die wordt daar echt zo erg gestresst van. Ik ga zo even t filmpje bekijken!

Yenneke gefeliciteerd (of had ik dat nou al ergens anders gedaan :P) Ja ik ga graag mee, lijkt mij heel erg gezellig! Alleen het weekend van de 23e heb ik tot nu toe iets staan dus geef maar een gil, die Sol wil ik wel eens even int eggie bewonderen :~

Verder wou ik even laten weten dat ik ondanks alle (weliswaar goed bedoelde) adviezen van internist, ouders en vriend, vandaag toch even gereden heb op Suevo. Ik HIELD het gewoon niet meer en heb dus een half uurtje een beetje gestapt, maar mensen kinderen wat een genot om je paard weer onder je kont te voelen *zucht nog diep en geniet heel erg na* Heb een beetje lang en laag gevraagd, beetje stelling en buiging, beetje contra op de volte en paar pasjes wijken. Toen nog even buiten op het erf uitgestapt maar daar zaten best veel dazen. Ik zit dus ook weer op mn roze wolk *\o/* Misschien stelt het voor jullie niet echt iets voor maar voor mij betekent het echt heel veel op t moment!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:40

Zo jus, stuur hem maar naar mij door! Ik weet wel om te gaan met moeilijke (prachtige!) mannen, heus.

Ben jij gelijk van hem af :+.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:31

Debby ja ik ben ook echt van plan vanalles te gaan proberen echt zooo spannend!!
Fijn dat heel de beestenboel weer thuis is!

Benthe Foto's!!??

Martine nee ik zou ze ook niet daar kopen denk hihi... wanneer ga je trouwen? En nee wondspray is geen aanrader :P

Branka leuke foto's ga zo je topic bekijken!

Ilona en Sanne ben heeeeel benieuwd naar de foto's!

Sanne ik hoop dat ik me dan heel mooi voel haha echt spannend!

Saida Hincapie is inderdaad nog hengst. Bij de Barokke wedstrijden heb je een startersklasse. Wanneer je daarmee L1+1 bent geworden mag je ook bij de knhs met een hengst starten. Dus eerst een aantal wedstrijden Barok rijden!

Anouk moeilijk he wel of geen wedstrijden. Ik vind het vooral voor hincapie een goede oefening ook al gaat het voor geen meter dan hebben we het toch geoefend!

Frank niet over mijn vorige bericht heenlezen he :P haha....

Jellie ja echt absurt hoe snel je daar aan went ja. En Atlas verdient eigenlijk wel een beetje geluk nu hoor na al die pech!

Yenneke ben benieuwd hoe de foto's geworden zijn die sanne heeft gemaakt!

Judith doe mij inderdaad ook maar het paard haha..

Madelief dan doe je toch ook gewoon mee??

Reageer straks verder bij vriend (verloofde klinkt zo eng :P ) moet nu op de laptop....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:11

Karina Wat een plaat van een paard :~

Ilona Knappe Chico :9

Mies Fijne plaatjes!
Gefeliciteerd met je punten

Shanna Jij ook gefeliciteerd..
En andalusier in Palominokleur jammie!

Madelief Wat fijn dat Furia het zo goed doet!

Saida Oww gekke Rints! Gelukkig allemaal goed gegaan!

Laura Leuk dat je je hebt opgegeven... gewoon gaan!

Jellie Haha hutspot met dit weer ... dan mag je zeker wel in het zwembad springen :P

Branka Leuke foto's van Frio. Lief koppie!

Heidi Ik zie Llano niet ieder weekend maar zie zijn baasje wel bijna ieder weekend.
Heb hem pas 2 weken meegemaakt maar wat een snoepie van een dier, zo lief!
Erg mooi en groot paard, ziet er super uit en is een heel leuk team met Kylie, ze is erg gek van hem.

Jus 2 knappe mannen op de foto.
Toch maar een vakantie bij jou in de buurt inplannen hoor haha