jankawijnsma schreef:Ik hoop t ook voor je Esther, een merrieveulen is ook leuk. Blijven de merrieveulens of worden ze snel verkocht? Wij doen de veulens ook halsters om enz. Ze staan elke avond op stal dus voor de keuring ruim de tijd om de veulens beetje mak te krijgen. Ik rijd hier nu dik 2 jaar maar beide keren waren de veulens best wel bangerds. Hij heeft 3 fokmerries en alle 3 erg verschillend maar de veulens waren allemaal schuw, toen ze ouder werden werd t beter maar ik ben dat niet gewend. Waar ik voorheen reed waren de veulens wat nieuwsgieriger en brutaler. Waren wel KWPN-ers maar juist van Friese veulens verwacht ik dat ze relaxter zijn.
Ik heb me alweer opgegeven voor wedstrijd donderdagavond. was nog plek zat en ik heb de proeven nou goed in t hoofd. Laatste keer dat ik de oude proeven rijdt. April nog binnen en 4 mei is eerste buitenwedstrijd, hopelijk hebben we dan lekker weer en is de wei droog!
Hier ook veel schuwe veulens, maar het is ook maar net hoe er mee om gegaan wordt.
Als ze gewend zijn om van mensen een zet of een mep te krijgen, ja dan wordt ik ook bang.
En veel friezen fokkers zijn heel nuchter en dan is een stout veulen al snel een mep helaas.
Ook verschilt het gewoon heel erg per paard en ook hoe de moeder er mee om gaat.
Vorig jaar was het veulentje van Ida met de eerste dag al super lief, nieuwsgierig en knuffelig. Terwijl ze meestal als ze zo piepjong zijn echt nog wel wat voorzichtig zijn. Maar deze niet hoor
Helaas heeft dit kleintje het niet mogen overleven.