[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:28

Nee nog nooit...

Het begon op mijn armen en zit nu overal. Rode jeukende huid met witte gezwollen stukken... Zelfs in mijn oren. Ik word er echt gek van!

Heb anti allergie pillen en mentholzalf gehad. Pillen moeten binnen een uur werken!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:26

Fijn dat toch gezellige leuke dag was natas..

jolijn hoop dat je er snel achter komt waar je alergisch vooe bent

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:52

Jeetje dat is wel heftig .
Ik neem aan dat je je laatste 2 dagen bent nagegaan wat je anders hebt gedaan dan anders ?
Andere shampoo , wasmiddel , misschien geverft , tussen bomen door gelopen ?

Zitten er oude vogelnesten o.i.d. op stal of de hooi zolder ?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:39

Ohhh jezus Jolijn, dacht ergens al zoiets op te vangen.. (FB?), maar jeetje wat poedersuiker weer... Wat gebeurde er?
Hoop dat ze snel uitgevonden hebben waar je zo heftig op reageert, weten ze het al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:25

Nee, ik heb vorige week ab kuur gehad maar daarop kan het eigenlijk niet meer zijn.
Had gisterenavond een diclofenac gehad (voor de pijn van de val haha) maar het begon daarvoor al heel licht.

Eigenlijk al sinds eergisteren een heel klein beetje en gisterenavond ineens zat ik helemaal onder....

En hoe ik van Mo af viel, tjah, ze schrok, ik lette niet op en bleef dus achter in de beweging en daardoor schrok ze nog meer en tjah, toen kwam ik achter het zadel terecht en ben ik onder de draad door gegleden :+

Verder niet echt pijn ofzo, beetje beurse rug. Alleen Mo dus weer direct terug in haar trauma...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:37

Balen van je val , maar ze is nooit zover terug als in het begin ... Het is 2 stappen vooruit 1 terug , zo kom je toch steeds een stapje verder .

Lastig Als je verder geen allergieën hebt , dan valt het toch sneller op ( oorzaak en gevolg zeg maar) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:39

Klopt maar dit soort dingen kunnen naar ik begreep ook in 1 keer ontstaan.
Dus eigenlijk een reactie op iets waar je eerder nooit op hebt gereageerd.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:57

Ja dat klopt , allergieën kunnen komen en gaan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:58

Zeer bijzondere ervaring iig haha!

Goh, ik had verwacht vandaag toch wel last te hebben van mijn lijf, heb alleen wat spierpijn in mijn linkerarm :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:01

Ik wil me ook even voorstellen, ik ben Zoë en ik heb een tijdje bij Geesje Raimond gewerkt, helaas moest ik van leerplicht weer naar school maar ik rijd nog steeds een paar keer per week. Ik rijd voornamelijk op Don Enamorado (mijn droompaard :+: ) maar omdat Geesje net aan een hernia is geopereerd heb ik pas ook op Favorieto CLV gereden. Don heeft al Z gelopen dus ik leer heel veel van hem. Dit jaar word Allegria (een merrie van haar) gedekt door Don en dan krijg ik het veulen :D.

Hier nog een collage van mij en Don in het bos!
Afbeelding

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:46

Welkom, Zoë! :)
Wat gaaf dat je zo'n kans krijgt!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:32

Babeau schreef:
Welkom, Zoë! :)
Wat gaaf dat je zo'n kans krijgt!

Ik wilde het zelfde zeggen :+

Ene vooral veel foto's plaatsen :P zijn wij dol op ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:44

Welkome!:) "
Leuke paardjes ook,:)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:50

Hoi Zoë (naamgenootje haha), leuk die foto's wat een gaaf paard. En wat een leuk vooruitzicht dat je een veulentje krijgt met hem als vader :D Inderdaad veel foto's plaatsen :j

Robijntjah: Wat vreemd die allergische reactie, raar dat de huisarts niet kan vinden. Ik heb wel een keer helemaal onder de jeukende plekjes gezeten (geen waterpokken) en daar wisten ze ook niets op te vinden. Was ook een of andere rare reactie.

En wat naar dat je er af bent gevallen, is ze erg terug in haar traumagedrag dan? Jullie waren net weer zo lekker op weg.

Ik heb gisteren Storm en Camée eens gelongeerd, ze lopen allebei al zoveel beter <3 Ben echt trots op ze, al zijn het maar kleine verbeteringen dit voelt al heel gaaf.

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:07

Ziet er idd. Goed uit en lekker ontspannen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:08

Geeske, fijn dat het rijden weer lekker ging!
Utopia, fijn dat je les sportpsychologie leuk was! En ach, je houdt altijd van die wijven ertussen, helaas..
Jolijn, oh nee! Sterkte.. Gelukkig valt de spierpijn mee.
Zoë, welkom!
Posh, fijn dat ze lekker liepen! Leuke foto’s!

We zijn gister naar een vriendin van ons geweest om te oefenen met de WE obstakels. Ik rij mee met een KWPN merrie. Het was voor haar de eerste keer, maar wat deed ze het goed!
Helemaal trots op haar :)
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag Goya ook weer even gereden, die heeft het voorjaar in zijn bol. We hebben zowaar weer een wissel gesprongen vanuit een kleine volte in galop. Verder nog een ander paardje gereden waar jullie binnenkort wel meer over horen. En heerlijk van het zonnetje genoten, wat een dag :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:58

Ohhh ziet er leuk uit zeg met Goya! :D Ze loop lekker!

Knappe Storm, vind 'm zoooo gaaf hè! <3

Halloo Zoë, wat een knapperd zeg die Don! :D Vooral veel foto's plaatsen, houden we van haha!

Ohh wat een stomme manier zeg Jolijn.. Ik word dan altijd kwaad op mezelf :') Maar echt balen dat ze dan zo schrikkerig is, zal wel weer werk gaan kosten om d'r rustige te krijgen, of niet?! -O-

Net Tammetje voor het eerst op de wei gehad, genieten zeg om hem bezig te zien :') Wat een clown is 't toch hahaha. En vooral ook een lekker dier <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:09

Haha, Utopia, dat is Goya niet hoor ;) Goya is mijn andalusier en dit is KWPN'er haha.
Leuke foto's!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:11

Ohja whaha, ik las het verkeerde stukje bij de foto's :') Maar 't is wel duidelijk een KWPN'er ja haha! Ook een knapperd! :D

Thnx! :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:12

Ooooh tamme <3

Die kwpner ziet er idd. Goed uit , ze pakt het fijn op zo te zien .

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:49

Fotospam? :+

Wat is die eerste een knapperd, Posh! (Tweede ook hoor, maar ik vind die eerste echt ontzettend stoer!)

BZ, hoe meer ik foto's van jou en WE zie, hoe liever ik het zelf wil gaan doen! Lijkt me echt geweldig om te doen!

Wat ziet er toch een nek op Tamme! :oo Ze blinkt mooi, leuke foto's ook!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:35

Argh vervelend Jolijn! Zo heb ik dat ook een tijd gehad toen ik klein was, ik buiten spelen, kwam weer onder de bulten en plekken terug en had overal jeuk. Ik ging altijd bij ons op het veldje spelen en daar stond niets vreemds aan planten e,d, dus ze wisten niet wat het was... Tot ze bedachten dat t misschien van zo'n stroomkastje was waar ik altijd overheen ging bokje-springen... :Y) En ja hoor...
Soms zijn t echt vreemde dingen|!

Over Mo, ik hoop dat de schade meevalt. Wat ik bij mijne nu wel merk ik dat ik eigenlijk haar hele 'angstige' gedrag moet negeren en gewoon moet doen of dat allemaal niet (is) gebeurd... Met hangen bijvoorbeeld. Dat gaat er gewoon niet uit en af en toe MOET ze gewoon weer wat slopen en raakt ze regelrecht in paniek. Nu heeft ze een leren halster en een heel stevig touw, ik zet r altijd wat langer vast zodat ze als ze hangt precies met haar kont tegen de bakrand aankomt en verder laat ik haar maar gewoon gaan en probeer ik haar ook niet meer te kalmeren... Dan snuift ze is een keer, kijkt ze wat beduust maar is het daarna ook klaar!
Als ze ergens bang voor is? Gewoon met mijn rug naar haar toe door blijven lopen, dan volgt ze vanzelf een keer... als ik naar haar ga kijken en 'vraag' of ze mee komt, gaat ze touwtrekken met me.

Mooie foto's allemaal!
Longeren, lekker buiten poseren en nieuwe aanwinsten en overwinningen, leuk!!

Chimanga is vandaag weer gemasseerd... vanwege gevaar voor eigen leven heb ik haar op den duur maar vrij letterlijk de mond gesnoerd met het touw om haar neus. Ze was eerst super relaxt maar als je bij haar ook maar een plekje aanraakt wat ze niet leuk vind, dan kun je wel wat tanden verwachten... Tsja :P En laat mij nou net voor haar staan terwijl er behoorlijk hard aan haar geduwd en getrokken werd!! De duivel... Maargoed, we zijn weer door de APK, hebben weer nieuwe trainingen en als het goed is een pijnvrij(er) paard.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:07

Dankjewel allemaal! Zal zeker vaker foto's plaatsen :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:21

Cherell: Fijn dat jij dat ook ziet, ontspanning vind ik echt het belangrijkst!

Babeau: Dat is Storm, een Schwarwälder Fuchs :D Het is ook echt een bink haha

Chimanga: Is het geen idee om dan wat grondwerk te gaan doen met je paardje? Ik ben ermee begonnen toen ik een ex prik-pony kreeg die door haar angst gewoon niet aan te raken of te begeleiden was en nu doe ik het bij alle paarden. Je kunt er in principe alles mee oplossen maar het heeft wel tijd nodig natuurlijk, je kunt in jouw geval bijvoorbeeld oefeningen doen om het paard te leren zijn linkerhersenhelft te gaan gebruiken. Dus wanneer ze iets eng vindt (rechterhersenhelft) zorg je er d.m.v. een oefening of simpele handeling voor dat ze op jou vertrouwt en haar aandacht bij jou heeft (linkerhersenhelft).

Wel fijn dat ze nu weer pijnvrij is en dat je verder kan trainen! Hoe vaak wordt ze gemasseerd?

Utopia: Wat is ie mooi <3 Op de derde foto ziet hij er heel wijs en statig uit, en die beentjes ook echt mooi :j

Buitenzinnig: Fijn dat het zo goed ging, ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Was ze niet kijkerig of gewoon nieuwsgierig? Zal voor een eerste keer toch best een indruk geven. Wat heeft ze eigenlijk voor zadel, hij lijkt zo wit?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:51

Babeau schreef:
Wat ziet er toch een nek op Tamme! :oo Ze blinkt mooi, leuke foto's ook!

Ze?! :+ :P

Thnx Posh! (ook Zoë dus :P ) :D Hij wordt ook ineens een stuk wijzer, lijkt echt alsof hij in 1 klap volwassen aan het worden is. Hij is dan ook al bijna 8... Wordt nu echt een mannetje.