Jij hebt wel pech!

Hoe oud is ze ookalweer?
En nogmaals sterkte, ookal ben ik wat laat
xxx!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarah_m schreef:Wat vreselijk van Charley.. Ik had je topic gelezen (al een hele lange tijd terug, maar dit niet meer) ik dacht dat eindelijk alles wat beter ging..
Jij hebt wel pech!Maar ze ziet er stukke beter uit nu al!
Hoe oud is ze ookalweer?
En nogmaals sterkte, ookal ben ik wat laat
xxx!
Amigo_tje schreef:Ja, hoor, volop hooi en nog steeds 4 kg krachtvoer. Ze krijgt nu Pavo Nature's Best, maar ik ga terug veranderen. Men heeft er mij nu op gewezen dat daar superveel suikers inzitten
Maar ze krijgt veel hooi, veel weidegang en krachtvoer. Af en toe ook nog een slobber met van alles van lekkere dingen in.
Ze krijgt nu ook biotine bij, want ze heeft echt zwakke hoeven. Ze krijgt ook nog steeds iedere maand een vitaminespuit (oraal).
Tjah, het vraagt tijd. Uiteindelijk met het veulen is ze er wel goed uitgekomen, maar ze heeft toch afgezien, vind ik ergens. Ik vind niet dat ze vlug verdikt, want bij het minste dat er is, zie ik haar terugvallen.
Zoals ook nu. Ze moet al een week haar vriendje (Amigo, mn hafje) missen op de wei. Hij staat met verplichte boxrust in zn stalletje. Hij heeft een drukplek in zn hoef en had veel pijn. Het is al beter, maar er is nog maar een week voorbij. En ze mist hem wel, dat zie ik en ook aan haar lichaam. Van zodra er iets is, valt ze terugIk hoop nu heel erg dat Amigo vlug terug beter wordt, zodat ie terug bij haar op de wei kan
suleilitha schreef:Heee, Amigootje??
Wordt het geen tijd dat je, ook voor je eigen verwerking en in het belang van je merrie, stilaan lekker met haar aan het werk gaat???
Volgens mij is ze fit genoeg voor een buitenritje, goed voor haar en goed voor jezelf!!!
poes schreef:detour: ik heb het bij 3 ondervoede ruinen gezien: graatmager toekomen, de eerste weken prima verdikken maar nooit rond worden en bij het minste weer gigantisch invallen... En bij allemaal duurde het minstens een jaar en moest je echt met beleid de spieren helpen opbouwen.
Bij sommige paarden komt het nooit meer helemaal goed doordat de organen toch echt een stuk permanent verzwakt zijn. Die ene ruin had dat, die was heel gevoelig, nam de helft van de voedingsstoffen niet op, en daar viel niks aan te doen. Behalve voeren voeren voeren uiteraard
Amigo_tje schreef:Ja, hoor, volop hooi en nog steeds 4 kg krachtvoer. Ze krijgt nu Pavo Nature's Best, maar ik ga terug veranderen. Men heeft er mij nu op gewezen dat daar superveel suikers inzitten