[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:40

Ja lekker bekkie heeft ie he? hihi Clown

Ook een mooi paardje heb jij zeg! Was een lekker zonnetje he vandaag met t rijden Cool. Gelukkig is onze bak helemaal gedraineerd.. dus ze staan nog droog gelukkig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:44

Ja, echt een leukerd!

Dank je!
Ze is niet van mijzelf hoor, maar ik rijd haar voor iemand anders...
Ben wel de enige die haar rijdt, dus toch een klein beetje 'eigen'... Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:52

Lekker koppie ja! Ja

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:09

Verzorg je haar al lang Nouvel? Mooi slank ziet ze eruit Haha!

Trouwens een vraagje; mijn veulen heeft al heel lang een krulletjes vacht, nu zou je zeggen een wintervacht, maar alle veulens van zijn leeftijd hebben dat dus helemaal niet. Gaat dat nog weg, of is het een slecht teken??? (bijvoorbeeld iets van een ziekte of zo..) hij is medisch wel goedgekeurd

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:24

Ik ben ondertussen al zo een pagina pf 10 bijgelezen en zit schat op de helft Haha!
Om alvast even te reageren op de besmetting met het paardenvirus ik had het ook al van het begin afaan Bloos mogelijk zelfs van daarvoor al en ik sprak dan ook als eerste over "paardje".
Om het even te illustreren met foto, dit ben ik héél lang geleden...

Afbeelding

Na lang zeuren mocht ik op m'n 5e naar de manege in de hoop van mijn ouders dat ik er niks aan zou vinden. Haha, arme oudertjes Tong uitsteken Op m'n 9e kreeg ik dan mijn eerste pony, geheel overwachts en buiten de planning.
Het was op een zondag ochtend, dan reed ik elke week les op de manege. Ik moest op een nieuwe, Gregory heette ie. Hij was absoluut geen manege pony maar 1 blok spieren en een echte Welsh! Tijdens de les stond mijn pa altijd met de bazin van de manege in de piste beetje te banketstaven je kent dat wel, hij begon over Greg die met z'n staart in de lucht de bak rond galopeerde. De bazin zag haar kans mooi en begon hem op alle mogelijke manieren aan te prijzen dat hij te koop stond Knipoog Ik was nietsvermoedend maar na afloop van de les op weg naar huis begon mijn pa erover, hij vroeg of ik het zou zien zitten als we hem kochten mits ons mams ermee akkoord was. ja was dat nou voor een vraag dacht ik nog... Verward Tuurlijk wil ik die hebben Clown Gelukkig kostte het niet teveel moeite om mams om te praten en was ik algauw trotste pony bezitster! Totaal ongepland dus, maar mijn pa werd verliefd op Greg (zoals velen hier ook verliefd zijn geworden op hun pony/paard Knipoog ) en aan hem heb ik het dan ook te danken Haha!

Dit is 1 van de eerste foto's die van ons gemaakt is, ik weet niet hoe lang ik hem daar had maar we moesten zo tussen de 9 en de 10 jaar zijn geweest (Greg en ik waren even oud Knipoog )
Om me rijtechnisch even te verdedigen Tong uitsteken We staan een beetje bergop en ik zat flink voorover! *LOL*

Afbeelding

Het heeft lang geduurd eer ik fatsoendelijk met hem kon rijden want hij was echt mega moeilijk! Deed niets anders dan steigeren, rollen (terwijl je erop zat) , rond crossen (al dan niet op 2 of 4 benen) Mijn pa heeft hem zo een beetje getemd, een volwassen man op een pony'tje van 1.25m Bloos Maar jullie kunnen niet geloven hoe sterk die was! Als hij los brak (en hij mocht nooit los want dan kreeg je hem onmogelijk nog gepakt) dan liep hij dwars doorheen een wurggreep van een dokwerker die dik 140 kilo woog Duivel Greg was àlles behàlve een normale doorsnee pony, Welsh hé Knipoog In Wales rijden volwassenen ook doorheen ruig landschap op een A'tje Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed ik ga niet teveel uitweiden over onze kanjer die we vorig jaar hebben moeten laten inslapen...

Ik heb doorheen de jaren heel wat pony's gehad en doorverkocht, ik ben begonnen met 1 pony te verkopen en van dat geld kocht ik oa. Bianca als gezelschap voor Greg. Bianca, of ons Bie zoals wij ze noemden, was een kruising Shet X Welsh en een super neig beest Haha! Ik heb ze zelf zadelmak gemaakt en Angelke heeft ze veel gereden, ze kon eigenlijk heel goed springen maar daar heb ik denk ik geen foto's van. In ieder geval verkocht ik haar naar Frankrijk (aan dezelfde persoon aan wie ik de vorige pony had verkocht) en daar staat ze nog steeds!
Ik heb dan nog wat gefokt, verkocht, doorverkocht, ... zodat ik uiteindelijk genoeg had om Xender te kopen.
Ondertussen doe ik nog precies hetzelfde als toen en bezit ik nu...;

Een ster, voorlopig keur en bijna preferente Welsh sectie B fokmerrie ons Rose (Sandy's Lady Di Afgod )
Ze is nu drachtig van haar 10e veulen en wórdt 13 jaar, elk jaar al drachtig geweest (van de eerste keer) Maar ziet ze er goed uit of wadde? Ze veulent alsof ze efkes een scheet laat, ploep en tis eruit. Tot een half uur voor de geboorte merkte er niks aan buiten dat ze kegelt, wat ze in dat laatste half uur doet weet ik niet want dan lig ik waarschijnlijk weer te slapen Nors opkijken (ze is geslepen!)
Hier is ze net 2 dagen eerder bevallen van Hudson, check die uier Bloos!

Afbeelding

Haar veulen van dit jaar, keurings(reserve)kampioen Clown Hudson Hawk hebben we hem gedoopt, maar bij nader inzien is het nen echten Giovanni Cool Je moet hem meeten om te begrijpen wat ik bedoel Tong uitsteken

Afbeelding

Hij vindt het nog wat moeilijk om tact te houden in de piaffe, maar hier was ie ook nog maar 2 dagen oud Tong uitsteken Knipoog

Afbeelding

Vanta, mijn New Forest rijpony merrie. Een trut van karakter als ze u ni kent of slecht gezind is maar je rijdt ermee naar Tokio en terug ze kijkt van niks op of om (het totaal tegenovergestelde van een vluchtdier, volgens mij is ze gekruisd met een tijger ofzo) Dat heeft wel zo zijn voordelen en gelukkig hebben haar nakomelingen enkel de goeie dingen meegekregen. Die van dit jaar is verkocht aan een Bokker

Afbeelding

En dan de laatste nog, zoon van Vanta van vorig jaar en inmiddels al ruin. Hij dient als gezelschap voor Hudson en moet doorgaan voor grote broer of opvoeder Knipoog
Ik heb van m'n leven geen gemakkelijkere en lievere pony gekend als Jepke!

Afbeelding

Deze was de zoon van Rose vorig jaar, hem heb ik dit voorjaar verkocht voor de marathonsport

Afbeelding

En dan nog Louis De Schurk, dat was het veulen van Vanta van dit jaar en die is verkocht naar een Bokker (ulestro)
Ik heb niet zo gauw een goeie foto maar die kon erg goed lopen Cool

Ik wil er graag nog een fokmerrie bij hebben, maar dan een Duitse dus das nog even sparen Knipoog

Zo genoeg gelult, got carried away at the moment Haha! Ga nu de volgende 10 pagina's bij lezen

@iedereen, foto's blijven posten die zijn altijd leuk om te zien! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:30

Loolapelooza, leuke foto's allemaal!
Gaaf dat je die allemaal hebt!

Noah2006, ze was aardig vet van de zomer... Haha!
Ze begint nu weer een beetje damesachtig model te krijgen! Knipoog
Ik rijd haar sinds deze zomer zo'n 3x in de week (soms meer, soms minder afhankelijk van de tijd die ik heb).
Ze is afgelopen winter zadelmak gemaakt bij iemand anders en ik probeer haar nu wat verder door te rijden, en als het allemaal een beetje wil lukken wil ik er volgens jaar proberen wat dressuurwedstrijden mee te gaan rijden.
Ze staat op dezelfde stal als de witte merrie die ik sinds vorig jaar okt. rijd, dus vandaar dat ik ook aan haar ben gekomen...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:50

Haha nou ja dr buikje staat er ook niet op, bij deze foto's Haha!, maar ze heeft iig een mooi hoofdje. Wat leuk dat je haar kan rijden vanaf zo kort onder het zadel, is dat andere hele witte paard ook een verzorgpaard van je?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:58

Wauw die foto's van laulau van het circus die zijn gaaf! Haha! En die van Sam ook, wat een beest zeg! Haha!

En Lobke WAUW dat klinkt als een gave job! Ben zelf ook ongeveer met zoiets bezig maar moet eerst zelf het rijden weer eens goed opikken.

En Cloris Ze heeft een hele lieve en zachte uitstraling, denk dat ze er volgend jaar ook wel totaal anders zal uit zien maar nu is het een echte naarling met een beetje een slechte start. (k'wil je niet voor het hoofd stoten hoor)
[edit] wow als ik ze vergelijk met de foto hoe ze van transport kwam herken ik ze nu al niet meer in de goeie zin! Heb je ze in Spanje gekocht? Of heb je ze van transport gekocht om ze te 'redden'?

Mol, oeioei dat zag er niet goed uit! ik heb geloof ik gemist hoe hij ze heeft opgelopen?

Kjoetie, gefeleciteerd! Haha! en welkom kjoeties mama

Hier ist' ook modderig, kan ze wel op de wei van 3ha voor de deur zetten maar dat is weer zo een verhuis over de weg met 3 pony's en een loslopend veulen. Daarbij kunnen ze daar niet schuilen en den Giovanni dieje kan daar niet tegen (krijgt het watje koorts van ) Dus dan staan ze maar op stal of een paar uurtjes in het bos.
Ik dacht om geel zand te laten storten zodat het hoger komt te liggen en daaronder drainage buizen te steken naar een sloot, of om het gewoon te verharden met klinkers. Waarom doe je niet zoiets voor je natte bak Lobke? T'kost natuurlijk wel weer wat... Maar ik ben het zo beu om in modder te werken dat ik stappen ga ondernemen! Tong uitsteken

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:27

wat een mooie welshjes hierboven, Ik vind Hudson Hawk wel echt een lekkertje hoor Haha! Haha!

Ben net naar Happy Feet geweest, wel leuke film, maar best wel met een boodschap Ja Ga nu vriendlief maar even vervelen Haha!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:26

@kimmie wat een heerlijke foto's weer van wessel Ja
ik vond gister nog een foto van hem toen hij volgens mij een paar uur oud was
het is wel een polaroid maar ik ga kijken of mijn kennis er wat mee kan doen zodat ik hem kan emailen naar je

wat een super paardjes komen er voor bij zeg Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:32

Goeiemorgen! Tong uitsteken

Noah2006, in mijn profiel staan ook foto's waar ze helemaal op staat... Knipoog
(zijn een maand terug gemaakt ong, de laatste)

hier is er eentje van:
Afbeelding

De witte merrie rijd ik sinds vorig jaar oktober mijn eigen paard is verkocht, dus nu al ruim een jaar...

dit was afgelopen zomer:
Afbeelding

Afbeelding

en hier toen ik m'n nieuwe bruine hoofdstel net had:
Afbeelding

Kjoetie, leuk dat je naar de flim bent geweest.
Ik ken die film niet, ben eigenlijk al een eeuwigheid niet naar de bioscoop geweest... Bloos

Loolapelooza, ja vervelend he, al die nattigheid...
Heb je niet al iets van een zandpaddock ofzo waar ze met erg nat weer in kunnen?
Dat is inderdaad wel praktisch in geval van nood met zulke natte dagen...
Hopen dat het nu even wat beter wil blijven, hier begint het ook eindelijk weer een beetje op te drogen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:58

Gigantisch mooi dat bruine tuig, ik het het zelf ook een tijdje gehad, maar ik rijd nu op een Wintec zadeltje. Want Picas moet nog groeien. *LOL*
Hij heeft al wel een bruin hoofdstel. Lachen

* Edit: Over Picas' bloedlip
Het bloed van z'n lip is weggetrokken, maar op zijn tandvlees zit nog wel veel bloed, en echt een wondje. Gelukkig hoeft z'n lip niet gehecht te worden, maar ik moet nog wel even kijken of er geen tand scheef staat. Want ik mocht er gister niet aanzitten, niet lang tenminste. Ik denk dat ik vandaag maar wel ga rijden, laatste keer intensief voor aankomende 2 weken, ik heb namelijk een toetsweek. De toetsen tellen 6x (¼ van je eindcijfer), dus die moet ik wel even goed maken. Haha!

Arm jochie, ik ga vandaag maar bitloos rijden. Ach gut

---

Wat een heerlijke koppies hebben jouw paardjes, Loolapelooza!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:55

Eerst maar ff bijgelezen. Wat een mooie fotos weer.
Over mijn studio opname. Jullie hebben niets gemist hoor, heb het er nog niet over gehad hihi.
Vorig jaar met mijn inmiddels ex-vriend hebben we de soundmix show gewonnen. Hij zingt en speelt gitaar, ik dwarsfluit (tegenwoordig, zo`n 8 jaar inmiddels, speel ik basgitaar in een band, dus wel ff wat anders weer hihi). Die soundmixshow hebben we toen gewonnen, de prijs was dus een dag studio opname. We hebben 2 liedjes gedaan, zal ze proberen online te zetten.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:41

Goedemorgen allemaal!

Leuke foto's allemaal weer! Dat Friese veulentje van Noah is echt cute! Wessel en Maestro zien er idd super uit nu met een paar kilo's er af!

Petra jouw foto was ook heel mooi, was ik helemaal vergeten te typen! Maar echt een foto die zo op een kalender kan joh!

Lola die foto van jouw en Greg Lovers Ik wist niet dat hij was ingeslapen, wat erg voor je Verdrietig Wat was er gebeurd? (Mag ook via PB) Dat zwart/grijze veulie is echt om op te vreten, Hudson heet hij toch? Jij hebt allemaal knappe paardjes Kwijl

Soekse gaaf dat je in de studio hebt opgenomen, dat heb ik ook wel eens gedaan. Het was zeker een super ervaring?

Gelukkig is Picasso's lip een beetje opgeknapt, die zoenfoto was echt schattig Lovers

Het buitenrijden gisteren was echt geweldig, wat een mooie omgeving daar zeg! We hadden een mountainbike mee en haar paardje, en hebben we om de beurt gereden en gefietst. Haar paardje is echt heel moeilijk te rijden dus ik heb nu overal spierpijn haha Haha! Heb nog een hele coole foto van hem en mij, die zal ik strax na mijn ontbijt even plaatsen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:48

Wat leuk Dinkeygirl,wat heb je gedaan?
Jaa, was zeker een super ervaring, wat er allemaal bij komt kijken zeg.. Pff, om 11 uur begonnen, om kwart over 6 hadden we 2 liedjes op cd.. Vermoeiend hoor haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:53

DinkeyGirl, super dat je buitenrit zo leuk was!

soeske, gaaf zeg zo'n opname!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:55

Update: Picas' bloedlip

Zijn tandvlees is helemaal blauw, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Hij heeft een hele lelijke diepe wond op z'n lip zitten. Ik ben bang dat het gehecht moet worden. Verdrietig

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:59

soeske schreef:
Jaa, was zeker een super ervaring, wat er allemaal bij komt kijken zeg.. Pff, om 11 uur begonnen, om kwart over 6 hadden we 2 liedjes op cd.. Vermoeiend hoor haha

Ik heb een aantal jaar voor een Deense platenmaatschappij gewerkt (ik was toen begin 20) voor de band Ace of Base. Zo heb ik mijn vriend ook leren kennen (is de zwager van 1 van de bandleden). Ik deed veel werk voor de website van die (en andere) band(s) en ging ook wel eens naar Denemarken. Ik schreef en zong zelf ook, en 1 van de product managers daar, ging ik goed mee om. Die had ook een eigen studio en wilde een demo met mij opnemen. Zo gezegd zo gedaan, het werd een cover van Krezip (I Agree, best een onbekend nummer). Claes (zo heette hij) was er helemaal weg van en bood mij een platencontract aan. Maar aangezien ik altijd vet gestressed en zenuwachtig werd als ik voor andere mensen moest "optreden", en ik van dichtbij al had meegemaakt (Met Ace of Base) wat het met je leven doet, heb ik er voor gekozen om het niet te doen.

Nu doe ik er eigenlijk bijna helemaal niets mee mee, echt zonde want ik vond het altijd hardstikke leuk Huilen Ik zong ontzettend veel, pop, zachte rock maar ook country, country was ik en ben ik nog altijd helemaal weg van, maar dan wel de wat modernere country. Heb hier ook een mic en allerlei apparatuur om het om de comp te zetten maar ik heb dr nooit tijd voor haha Lachen Misschien als we verhuisd zijn toch maar weer eens oppakken Knipoog

Wat heb jij allemaal gedaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:04

Picassox hechten moet binnen 8 uur gedaan worden,ben je later dan kan het niet meer gehecht worden,maar het groeit wel dicht,aleen duurt het wel langer...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:05

DinkeyGirl, klinkt wel gaaf zeg!
Jammer dat het teveel stress gaf om er mee door te gaan.
Lijkt me ook best een hectisch leven eerlijk gezegd...

Picassox, volgens mij kun je niet meer hechten als het al meer dan een dag geleden is...
Ik zou het even aankijken en als je twijfelt morgen de veearts even bellen, of evt. vandaag als hij er erg veel last van heeft...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:07

Ja, ik mocht er absoluut niet aankomen vanochtend (van Picasso). Dus ik bel vanmiddag de veearts of'ie langs wil komen. Want als het gaat ontsteken zijn we nog verder van huis. Verdrietig

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:08

soeske schreef:

Stoer zeg! Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:11

Hier twee leuke:
Afbeelding
Afbeelding

Over dat hechten, misschien kan het wel, hangt van de wond af. Mijn vriendin dr welsh had een flapje uit zn schouder hangen, ze had de DA gebeld maar die zei dat het waarschijnlijk nie nodig was om te hechten Verward Toen ze een paar dagen later voor de enting langs de kleine huisdieren ging, kreeg ze van die DA op dr kop waarom ze niet had laten hechten, en toen werd het als nog (wel op een andere manier) gehecht.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:11

Ja daarom, ik neem het zekere voor het onzekere.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:12

kjoetie schreef:
wat een mooie welshjes hierboven, Ik vind Hudson Hawk wel echt een lekkertje hoor Haha! Haha!

Ben net naar Happy Feet geweest, wel leuke film, maar best wel met een boodschap Ja Ga nu vriendlief maar even vervelen Haha!

Je hebt goeie smaak Tong uitsteken

En happy feet dat is toch die film met die zingende pinguins? Ziet er an sich wel leuk uit als je de voorstukjes ziet maar ik begrijp toch niet meteen waarom die James Bond in de US van de nummer 1 heeft gestoten Haha!

Nouvel schreef:

en hier toen ik m'n nieuwe bruine hoofdstel net had:
Afbeelding

Ow kwijl! Waar heb je die gekocht? Wat een prachtig hoofdstel zeg!

Citaat:
Loolapelooza, ja vervelend he, al die nattigheid...
Heb je niet al iets van een zandpaddock ofzo waar ze met erg nat weer in kunnen?
Dat is inderdaad wel praktisch in geval van nood met zulke natte dagen...
Hopen dat het nu even wat beter wil blijven, hier begint het ook eindelijk weer een beetje op te drogen!

Ja ik heb wel een zandpaddock hoor, de helft van het bos waar ook de stal staat is droog en er ligt een grote heuvel op, het is enkel voor de stallen tot halverwege dat het echt modderig is. Langst de ene kant wil ik er gewoon een paar ton geel zand op dumpen bovenop een drainage systeem maar klinkers zijn toch veel makkelijker proper te houden en dan heb je ook ineens hélemààl geen last meer van modder. Ben er dus nog niet helemaal uit... tis nou toch ook te nat om er wat aan te doen Knipoog

soeske schreef:
Eerst maar ff bijgelezen. Wat een mooie fotos weer.
Over mijn studio opname. Jullie hebben niets gemist hoor, heb het er nog niet over gehad hihi.
Vorig jaar met mijn inmiddels ex-vriend hebben we de soundmix show gewonnen. Hij zingt en speelt gitaar, ik dwarsfluit (tegenwoordig, zo`n 8 jaar inmiddels, speel ik basgitaar in een band, dus wel ff wat anders weer hihi). Die soundmixshow hebben we toen gewonnen, de prijs was dus een dag studio opname. We hebben 2 liedjes gedaan, zal ze proberen online te zetten.

Cool! Haha! Ik heb altijd al zangeres willen worden haha Tong uitsteken Ben benieuwd naar je hits! Haha!

DinkeyGirl schreef:
Lola die foto van jouw en Greg Lovers Ik wist niet dat hij was ingeslapen, wat erg voor je Verdrietig Wat was er gebeurd? (Mag ook via PB) Dat zwart/grijze veulie is echt om op te vreten, Hudson heet hij toch? Jij hebt allemaal knappe paardjes Kwijl

Het is geen geheim hoor wat er is gebeurt, in een notedop (of noteNdop??) is hij vorig jaar erg ziek geworden. Hij had een maag- darmontsteking die we met alle goeie wil van de wereld niet onder controle kregen, hij had heel veel pijn, at niet meer, ... hij heeft een week in de kliniek gestaan maar die hebben ons uiteindelijk naar huis gestuurd omdat ze het zelf ook niet wisten Verward Mijn eigen veearts heeft toen nog veel moeite gedaan maar uiteindelijk moesten we hem 26 juni laten gaan na de zoveelste koliek aanval...
Hij was echt op, als ik de foto's van dan bekijk wordt ik weer misselijk en moet ik met alle moeite van de wereld m'n huilbui tegenwerken
Deze was 's voormiddags gemaakt, 's namiddags was hij dood
Tis de enige waar hij een beetje "toonbaar" op staat ipv uitgemergeld en doodziek, hij lijkt hier gewoon te rusten

Afbeelding

Citaat:
Het buitenrijden gisteren was echt geweldig, wat een mooie omgeving daar zeg! We hadden een mountainbike mee en haar paardje, en hebben we om de beurt gereden en gefietst. Haar paardje is echt heel moeilijk te rijden dus ik heb nu overal spierpijn haha Haha! Heb nog een hele coole foto van hem en mij, die zal ik strax na mijn ontbijt even plaatsen!

Ben benieuwd, waar ben je eigenlijk gaan rijden?