Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Captain schreef:Ik lees straks even bij, ik zag alleen bij the art of riding een aanbieding voor een cavemore! Iemand wilde hiermee gaan rijden toch?
Captain schreef:Ik denk dat ze je nog niet voldoende vertrouwt om ergens langs te gaan waar ze niet langs durft. Op het moment dat ze onzeker wordt moet jij degene zijn die zegt: ook al vind je het eng, je kunt me vertrouwen en ik wil dat je doorloopt. Het heeft ook te maken met je zelfvertrouwen. Merk je dat je op het moment dat ze stopt onzeker wordt?
chriske schreef:Onzekerheid, iets waar floor met buitenritten ook veel last van had. Achteraan willen lopen wanneer ze ook maar beetje voorop kwam vol in der achteruit uit angst, hierdoor zat ze zichzelf onwijs tegen omdat ze 2x zo hard loopt als de rest en dan loopt ze nog rustig haha! Ben nu iets meer dan een jaar bezig en rij nu voorop, zowel draf als stap en wanneer ze het niet vertrouwd blijven herhalen. Zo is het viaduct onder nog erg eng maar ze mag niet meer achter een ander paard en dit gaat prima en rustig
Kris_P schreef:Hoi,
ik wil jullie eigenlijk om hulp en informatie vragen.
Wij gaan als het goed is een fries paard kopen we zijn 2x wezen kijken en rijden, ze was echt super lief wel druk maar wel heel lief! Alleen is dit paard 10 maanden niet gereden, maarja als ze toch zo lief is maakt dat niet uit. Alleen nu is dus het probleem dat het mij niet lukt haar te laten galoperen, als ik wil aanspringen in de hoek gaat ze alleen heel hard draven. Dan haal ik haar terug en probeer ik het op de folte maar het lukte nog steeds niet. Dus hebben jullie misschien tips voor mij hoe dat ik haar weer kan laten galoperen (heb alle hulpen gebruikt been aanleggen enz)
xxx
renskep schreef:Hier ook wat galop problemen en een goede instructrice helpt enorm. Hier komt het waarschijnlijk door onbalans. En inderdaad, op buitenrit kan ze het waarschijnlijk wel. Succes en heel veel plezier met je paardje![]()
Haha ik ga niet stiekem (voor zover dat gaat) een foto maken van de knappe hengst met bijbehorende manmaar kom gerust eens langs, dan gaan we op een uitkijkpost zitten samen
![]()
Hier gelukkig een hele brave. Alleen maar aanstellerig schrikken van een vogeltje als het hem uitkomt. Als iets een beetje spannend is gaat Siebe dribbelen met zijn nek erop en soms een beetje snurken. Maar hij gaat er altijd langs. En soms doet ie dat wel bij een bankje en soms niet. Dus ik geloof m niet meer
Bij mijn vorige verzorgknolletje hielp het erg om zo'n enge pad op te bouwen. Met iemand erbij steeds een stukje verder. Eerst omdraaien voor het eng wordt, om wat vertrouwen op te bouwen en zo stilletjes aan uitbereiden. En altijd goed eindigen. Dan maar tot een punt wat niet eng is, maar niet bang eindigen.
hannelover schreef:wij hadden in het begin ook problemen met de galop wss door onbalans want nu gaat het toppie![]()
kris_p ik den dat jij het paard haar achterhand sterker moet maken (weet eigenlijk niet precies hoe dat moet)
hanne kan op onze 'vaste; route koppaard zijn als het anderen echt niet lukt en naarmate de route vorderde wordt ze dan zelfverzekerder heb alleen nooit hele erge problemen met hanne dus kan je niet echt helpen sorry![]()
zo super trots op hannevandaag gewoon 2x 2e geworden met 188 & 190 punten
dus de eerste 2 winstpunten zijn binnen
![]()
op mn protocol stond ook 'gedurfde outfit, leuk!'
beetje spam
![]()
[ [url=m/rMLPtj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1GkJIH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YPbPPc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/madPFb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HjM5cZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Wo2io.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PKmpFE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qo3qdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
LadyKim schreef:Oui, c' est moi .
Ik moet ook nodig even bijlezen en reageren , erg druk gehad met wedstrijden enz .
Hier even snel een fotootje van de Valentijnsdag marathon ... Ik was de enige die er wat aan gedaan had
[ [url=m/8OIHyu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lyj7l1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qu9Gjt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5LHnRT.png]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Maar je gaat altijd met een groep of?
Hoe heb je dat zo gedaan joh? Ik wil ook zo graag met Jetske gewoon in m'n uppie even een ritje kunnen maken, ookal is het maar een klein rondje, naar het water eventjes ofzo, is zo fijn daar om even tot rust te komen, maar als ze zo stil blijft staan dan kom ik niet verder als 5 meter...
Want bij de buren is de boerderij mega-eng (loopt er iemand mee, wandelt ze er zo langs), en als ik de andere kant op ga is het prikkeldraadhoopje heel erg eng (ligt overigens niet op het pad, maar aan de zijkant, en het is best een breed pad)...
Dus ik heb altijd wel 'iets' zegmaar..
LadyKim schreef:Captain schreef:Ik lees straks even bij, ik zag alleen bij the art of riding een aanbieding voor een cavemore! Iemand wilde hiermee gaan rijden toch?
Oui, c' est moi .
Ik moet ook nodig even bijlezen en reageren , erg druk gehad met wedstrijden enz .
Hier even snel een fotootje van de Valentijnsdag marathon ... Ik was de enige die er wat aan gedaan had
[ [url=m/8OIHyu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lyj7l1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qu9Gjt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5LHnRT.png]Afbeelding[/url] ]