Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fribi

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:49

Hahaha, moest even lachen over de hangende onderlip, schattig! Ja, aanpassen is ook nog een optie. Bij het mentuig hebben we ook een full genomen en aangepast en de rest van het tuig is maat cob. Hoe bevalt de Micklem?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:41

Ik heb de cob maat Micklem maar wel met full frontriem.
Ik heb de micklem toen voor de valk gekocht en ben er alle beesten mee blijven rijden. Ik hebbgeen idee of Sav met een ander hoofdstel anders zal lopen. Ik vind het fijne hoofdstellen wn heb bij de twee voorgangers gemerkt dat ze rustiger werden.

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:31

Dank, Belker! Heb je de Micklem ook al eens bitloos uitgeprobeerd? En wat vond je daarvan?

Wat voeren jullie eigenlijk, of is dat al eens ter sprake geweest?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:26

Nee ik heb nog nooit bitloos gereden met de micklem.

Ik geef Equilin balancer naast wat gras/lucernebrok. Brok omdat de rest het ook krijgt en de balancer voor mineralen. Verder krijgt ze veel ruwvoer.

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:28

Wat leuk om te horen allemaal!
Ik heb een FRA pardoes gekocht in de maat full. Wel een mooi hoofdstel en niet te duur (bij divoza gekocht voor €55 met een 25% kortingsbon) Heros heeft een lang hoofd dus ik heb eigenlijk nooit problemen met de lengte van de bakstukken. Heb Heidi ook even geprobeerd met het hoofdstel maar die vond het niks, wel grappig dat er schijnbaar zoveel verschil zit in wat paarden fijn vinden. Heros had een dubbelgebroken sweet iron bustrensje in, maar kan zich met springen en in het bos soms behoorlijk sterk maken. Helaas had hij daardoor een plekje in z'n mond gekregen waardoor ik even bitloos ben gaan rijden om het weer te laten helen. Morgen komt er een bitfitter om te kijken naar zijn mond en eventueel een ander bitje. Zij heeft neue schule bitten. Iemand daar ervaring mee? Afgelopen woensdag springles gehad met t bitloze hoofdstel, paar sprongen gingen wel maar een heel parcours op een bitloos hoofdstel was wat teveel gevraagd. Daarvoor werd hij iets te enthousiast :+ vind het wel leuk om eens uit te proberen. Zaterdag rijden we de clubkampioenschappen in de M1 bitloos dus ik ben benieuwd hoe dat gaat *\o/*

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:14

Best trots op Heros en mezelf :-)
Vandaag bitloos gestart in de M1!!
We hadden 180 en 185 en twee keer een tweede prijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HeidiHeros op 13-05-17 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:32

Wat super! Gefeliciteerd!

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:20

Ziet er heel goed uit! Vond je het veel verschil uitmaken, met en zonder bit?

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:39

Ja, ik kan met bit wel fijnere hulpen geven die beter doorkomen (halve en hele ophoudingen). Maar moet zeggen dat het absoluut niet tegenvalt. Gister hebben we een rit van 25km gemaakt zonder bitje en dat ging helemaal super!!

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:21

Dank, leuk om te horen! Ik ga het ook maar eens proberen met Renato. Ik heb wel eens alleen op de neusriem gereden (gewoon ringen eraan gemaakt en daar de teugels aan gehangen en het bit eraf gelaten). Beetje experimenteren, altijd leuk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:50

Ik hb vandaag in de bak gereden. Er zitten best goede stukken in maar ik ben zoekende. Om Sav echte goede passen te laten maken loopt ze boven tempo. Doen we dat niet dan gaat ze in een heerlijk schuifeldrafje door de bak. Heerlijk om op door te zitten, maar niet goed voor op de wedstrijden straks.

Dus dan maar 1x per week even anders trainen :D

Afbeelding
e
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:15

Prachtige foto's Belker! Dat ziet er al erg goed uit, leuk als je ook met haar gaat starten.
Wij hebben zonder bit weer een dressuurwedstrijd gereden tussen de warmbloeden in de M1! En jaja, een tweede prijs en weer een dikke winstpunt :-) zo blij! Aankomende week hebben we een springclinic, ook super veel zin in!
Inmiddels hebben we ook een mooi nieuw bitje uitgezocht kijken hoe het daar mee zal gaan. Bij het proberen liep hij er erg fijn op.
Jullie nog leuke plannen met jullie paardjes? Wij hebben erg veel zin in t Freibergerweekend! Gingen er nog mede bokkers mee?? Groetjes maar weer :-)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:47

Super foto's Belker. Ziet er heel goed uit!
Ze is heel elegant!

Een paar weken geleden maakte een stalgenootje wat foto's van Kiara in de wei. Mijn attente dame (met behulp van brokjes en een rode handdoek haha).

Afbeelding

Afbeelding

En Kiara had pas ook nog bekijks van de plaatselijke jonge koeien in de wei. Ze vond ze maar een beetje raar dat ze zo naar haar stonden te kijken. Maar ze vindt ze niet eng.

Afbeelding

Vorige week nog genoten van een ritje naar het water. Helaas is het dazenseizoen alweer begonnen, dus niet zomaar meer het bos in rijden.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:30

Lekker zo een waterplas. De plas hier is troebel, donker en vies....
Kiara ziet er goed uit. Lekker wakker.

Ik heb mijn E rijbewijs gehaald. *\o/* Trailer en auto staan er al jaren en nu mag ik er ook meerijden :#
Alleen dat kleine issuetje met het CBR en geldigheid B rijbewijs met 2 jaar verkorten waardoor die nu 1-10-2017 verloopt ipv 1-10-2019 nog oplossen..... Hopenlijk is het echt een fot en deze week hersteld anders mag ik weer medisch gekeurd gaan worden.

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:13

Leuk, die opwaaiende blonde manen. Tsja, onze mannen moeten nog aan water wennen. Zelfs een plasje op het ruiterpad is een reden om een sprongetje te maken. Binnenkort maar eens watertraining...

Fijn Belker, kun je op pad naar nieuwe avonturen!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:29

Dag dames!

Oh jeetje, ik loop echt flink achter! Schijnbaar krijg ik ook niet meer in m'n inbox dat het forum actief is... vreemd? Zo meteen alles maar even bijlezen hoor.

Wat komen er allemaal prachtige foto's voorbij zeg :wow: super leuk!

Wie van jullie komen naar het Freibergerweekend 24 juni? (Sorry als dit al ter spraken is gekomen de afgelopen tijd, maar misschien zijn er updates?)
Ik ben echt zojuist lid geworden omdat ik begrijp dat dat toch wel de bedoeling is als je mee wil doen en alleen om de hoek wonen niet genoeg is hehe (logisch ook hoor:p). Hopelijk komt er snel een bevestigingsmailtje zodat ik me kan aanmelden.

Hier alles verder rustig. Sinds een maand of 2 zijn we weer aan het horseballen, super leuk en gezellig. Opvallend is dat Casti als enige niet echt moe is na een 1,5 uur training terwijl de andere paarden dan wel de pijp leeg hebben. Verder lekker 1-2x in de week uurtje dressuren, en nog wat fanatieke buitenritjes.

De afgelopen tijd zijn we veel alleen op pad geweest met de trailer (horseball trainingen en buitenritjes in andere bossen). Ik vind het zo cool hoe makkelijk hij alleen laadt. Ook met op en af zadelen alleen op vreemd terrein... knoop hem vast aan de trailer en hij blijft gewoon lekker stil staan en koekeloert wat om zich heen. Ohja, toegangskaartjes en eten halen bij loketten en kraampjes is ook fascinerend makkelijk met hem :Y)

Momenteel is het trektochtzadel op de post naar Frankrijk om op maat te worden gemaakt voor Casti. Als die terug is hoop ik na de zomer nog ergens een mooi meerdaags tochtje te kunnen rijden. Zin in!

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:04

@Ziezo
Wij gaan naar het Freibergerweekend!! Leuk dat je ook gaat!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:09

Ir111 schreef:
:wave:

Net de vakantie gepland en we zijn tijdens het festival in Zwitserland. Zijn er nog meer mensen die er heengaan? Ik zou het leuk vinden om daar te meeten! :j

Vraagje voor degene die er al eens geweest zijn; zijn tribunekaarten een aanrader? En zo ja, hebben jullie die van te voren gekocht of ter plekke?

Ik kom ff binnenwippen, al een lange tijd niks meer gepost. Maar tribunekaarten zijn een echte aanrader, want ben je klein zie je anders niets. Oja en als ze mooi/warm weer melden veel eigen drinken meenemen. Anders ruïneer je je aan belachelijk overprijsde flesjes.

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:39

Hoi Lara, wij gaan ook naar Zwitserland, dank voor de tip! Welke dag is het leukst? Of gewoon voor zaterdag en zondag ineens bestellen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:00

Als je al in het land bent zou ik de twee dagen doen. Als je er nog nooit geweest bent is er een hoop te zien! De defilés zijn echt de moeite waard bv. en verder zijn er een hoop kraampjes (paard en niet paard-gericht) en 's avonds is het er ook heel leuk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:07

Kun je die kaarten ook gewoon aan de kassa kopen? Of is het dan uitverkocht?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:05

Ir111 schreef:
Kun je die kaarten ook gewoon aan de kassa kopen? Of is het dan uitverkocht?

Ja je kunt ze idd ook gewoon aan de kassa kopen. Heb nog nooit meegemaakt dat het uitverkocht was eigenlijk....

Hier wat meer info over de prijzen:
http://www.marcheconcours.ch/billetterie/

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:20

Mooi, ik ben niet zo van het plannen maar dan kopen we gewoon aan de kassa. Thanks!

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:55

Gaan wij dan ook doen, ik ben heel benieuwd. Ga ook alvast wat sparen om mijn slag te slaan bij de kraampjes :D

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:55

HH en Ziezo, hoe was het Freibergerweekend?