[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:36

Ja, dat doorzitten! Ik ben geen hele goeie en nette ruiter, maar een beetje doorzitten op een gemiddeld paard lukt me toch best. Maar op die dikbillen..... Maar daar hebben meer mensen dus last van.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:44

Haha, dat doorzitten... +1 :') Ik had al jaren niet gereden en ben toen weer begonnen op de trekpaarden.. Oef, dat doorzitten was echt een hel ineens.. haha, maar dat hebben er gelukkig meer. Begin het nu wel een beetje onder de knie te krijgen.
Aanspringen in galop is goed te trainen gelukkig, althans.. met het paard waar ik nu voornamelijk mee rij..

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:51

Hier een zeer charmante "doorzit" foto, om een beetje ontopic te blijven. Door gebrek aan wrongen beland ik dan al snel in de stoelzit wanneer ik een enorme stuiterbal onder mijn kont heb.. -O-

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:06

Welk zadel heb je daarop?
Ik heb een specialized saddle, zonder wrongen en zweetbladen. Vooral op mijn jongste zit ik erg in stoelzit...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:09

Kan je de beugels niet verplaatsen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:11

Van mijn ss wel, maar dat helpt niet echt,paard is gewoon te breed

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:44

Dit is een Barefoot Cheyenne.. Echt een heel fijn zadel, maar bij sommige paarden moet ik beter op mijn zit letten tijdens het doorzitten. Bij de jongste (daar rij ik het meest op) heb ik er gelukkig niet zo veel last van.
Op bovenstaande foto zat ik voor het eerst op dat paard.. scheelt ook wel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:12

Ik ben juist van een boomloze naar een boomzadel gegaan. Aangezien ik erge last van mn spieren/pezen krijg (fybro) met een boomzadel is de zit smaller, dat geeft mij meer komfoor voor die mankementjes. Maar diep in mn hart zit mn booloze lekkerder maar dan moet ik een smaller paard en dat wil ik niet :P

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:31

Ik vind het ook heerlijk zitten! Het grote voorbeeld noem ik altijd het door het water rijden.. met boomloos voel je elke spier in de rug dan bewegen wanneer ze hun benen zo hoog oplichten.
Ook op de jonge paarden vind ik het ideaal, je voelt de spanning vaak opkomen en bent daardoor het wegspringen o.i.d. al voor.. _/-\o_ of het komt in elk geval niet geheel onverwachts.. :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:52

oef ik ben blij dat ik niet de enige ben met een zitprobleem :') Mijn zit is eigenlijk wel een stuk verbeterd sinds ik Sjoek rijd, ik had van mezelf al een behoorlijke stoelzit, maar heb op haar zo hard geoefend op mijn benen lang maken dat het nu heel makkelijk voor me is als ik bv op de draver hier rijd :Y)

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:04

Het is voor mij nog steeds moeilijk .. Hij schuift zo zonder zadel ook nog eens. Met zadel heb ik al geleerd me goed naar achter te zetten , beentjes lang en proberen zijn ritme te vinden. Natuurlijk ben je dat met zijn gestruikel wel snel kwijt :p
Mij is ooit gezegd dat hij struikelt omdat ik hem dat heb aangeleerd.. Dat als hij stuikelt hij niet moet werken of dat hij gewoon trager wil lopen .. Vind dat nogal vreemd sinds ik hier lees dat jullie het ook meemaken..

Hier is eentje uit zijn jonge dagen :D Wat kanie toch knap buigen

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:48

Dat struikelen is soms ook stukje luiheid. Die van mij hadden dat ook. Als ik ze dan aan het werk zette, ineens niets meer!
Twee weken geleden nog weekend naar de Loonse Drunense Duinen geweest met die van mij. Natuurlijk alles onverhard, met veel boomwortels enzo. Eerste dag struikelde hij echt veel, maar daarna amper meer; tilde ie wél ineens goed z'n voetyen op, haha!

Doorzitten lukt me prima als hij ontspannen loopt, maar zodra die kop erop gaat.... Pffff!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:36

Vorige week is er een collega van mijn man geweest om een fotoshoot te doen met Delano.
Het was een hele leuke en toch ook wel spannende ervaring. Op dat moment was er een familie weekend op stal dus een grote groep mensen....En dan ook nog zo`n enge camera en videocamera in de bak := Tja, normaal is meneer niet zo snel onder de indruk maar dit was allemaal toch wel spannend. Ik heb in totaal zo`n 100 foto`s van de meer dan 300 gekregen (En een filmpje) dus spammen kan ik hier voorlopig wel. Helaas deze week te druk gehad dus begin nu te spammen :+

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:45

@Claudia; wow wat een knappert!! <3

Zat zojuist even foto's te kijken, van Nina een half jaar geleden, toen ze net zadelmak was. En foto's van nu.. wat een verschil al!!! <3

Afbeelding
Puppy, een half jaar geleden....

Afbeelding
En nu.. (links op de foto).. *\o/* <3

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:47

Dank je! Dat is zeker een verschil zeg.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:20

lara zit echt heerlijk tijdens het doorzitten :') alleen in midden draf word het wat lastiger haha
wij hebben een kieffer munchen vzh zadel er op liggen, geen stoel zit hier! op mijn zadel zit niet zo heel veel wrong maar ik heb er genoeg steun aan.
mooie trekpaarden komen hier langs!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:58

Op Delano is gelukkig ook knap door te zitten.
Vanochtend nog even heerlijk gereden en staart gewassen.

En ik mag er weer 2 plaatsen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

TrekpaardC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:07

Wauw wat een leuke komen er weer voorbij ik ben nu zelf een trekpaard aan het inrijden zooo gaaf <3 *\o/* maar is er hier iemand die meedoet met de nationale tentoonstelling in den bosh

Ps hoe plaats je foto's haha

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:20

Het word binnenkort tijd om voor mijn 3 jarige een zadel aan te gaan schaffen. Omdat ik verwacht dat hij nog blijft groeien wil ik gaan voor een niet al te duur en dus tijdelijk zadel.
Wat voor zadels hebben jullie er op liggen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:39

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:09

op lara ligt een kieffer munchen vzh. heerlijk zadel!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:29

Ik ga mee doen met de nationale.. voor de eerste keer, dus ik ben benieuwd.. :oo

Ik heb een boomlooszadel op het jonge paardje liggen. Een barefoot cheyenne.. die vormt ook goed mee *D

Je link opent bij mij niet op de juiste manier friesam.. -O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:34

Ik heb een Bf. Lexington .

Bij mij opende de link in een soort word bestand ???

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:46

Even de o. weg halen voor de link. De link is in office layout.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:03

Ik heb een sommer dolce dressuur voor de mijne. Had ook nog een BF Cheyenne, maar die heb ik geruild voor mentuig :D