[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:33

Mooi paard Marialva!

Veel plezier op HE morgen regine.
Ik ga zondag met 2 stalgenootjes :) Heb er zin in. Ben er nooit eerder geweest.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:35

Gab, jeetje, sterkte... Ik duim heel hard mee, hopelijk komt ze er bovenop..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:53

Nadina: Haha, ja dat is met katten. Honden kun je nog redelijk sturen... hihi.

Kelly: Tot mijn 20e heb ik dagboeken bijgehouden. Laatst vond ik iets dat ik had geschreven toen ik 9 was ofzo. Nou ik lag dubbel. Maar het was ook wel bijzonder, want het was een logeerverslag bij mijn oma en die is al weer een jaar of 10 dood. Ik weet niet hoor, haha, boeken schrijven moet je liggen. ;) Leuk dat iemand alle stukjes helemaal leest. 8-)
Als Adorno naar de Campeonato komt, kom ik kijken! Dan maak ik er helemaal tijd voor!

Mayke: Wat goed zeg! Fijn dat de Berner een goed leven krijgt.
Dat is de reden dat ik het ook alleen met dieren doe haha! Die staan er altijd voor open. Ik heb iemand gekend die liep er zo mee te koop, ze moest duidelijk nog leren dat niet iedereen gediend was van haar gave. Dat heeft bij mij heel veel weerstand veroorzaakt. En ook mijn moeder heeft daar aan meegewerkt. Zij voelt zich ook zo superieur, dat het haar gave in de weg zit.

Gab: Heeeel veel beterschap! Bij onze Rakker bleek het een allergie te zijn. Die wordt letterlijk ziek als ze Pedigree produkten krijgt. Tot bloed braken toe. Ik hoop dat het met die van jou ook zo is. Dan kun je het produkt vermijden en heb je nog een lang een gezonde hond aan haar.

Regine: Dan neem ik de kinderen wel mee, die zijn dol op eftelingminiaturen! haha! Bas zal wel een nieuwe vrachtauto willen. Hebben ze ook...

Cynthia: Ik duim heel hard voor je mee, dat jij dit keer met opgelucht gevoel 2 prachtige gezonde veulentjes krijgt van deze merrie. Houd ons wel op de hoogte nu hoor. Jij gaat idd een spannende tijd tegemoet. En als ze gezond en wel er zijn, rekenen we op een superkraamfeest!

Nou net de paardenstallen gemest en de paardjes naar de wei gebracht. Sam is zo meegaand aan het worden! Net keurig gewacht tot ik het halster had afgedaan. pfff, hij kon vroeger echt vreselijk haast hebben en dan kon ik zoiets nooit doen. Paardjes aan huis doet Sam echt supergoed! En arme Prince. Ik ben Sam het kusje geven aan het leren en omdat Despi naast hem staat, heb ik het met hem ook geoefend. Dus veel belonen. Sam is wel rustiger. Des wil eigenlijk liever meteen snoep en dan wordt ie gehaast en lomp, dat doet Sam helemaal niet! Staat Prince naast me op de wei, wil ie ook een snoepje... oeps vergeten... :o

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:16

Anouk Mijn honden krijgen KVV,al hun hele leven dus dat kan het niet zijn.

Ze heeft net heel veel water/bloed gepoept,ik ga nu de dierenarts weer bellen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:23

Misschien heeft ze een darm ontsteking? Dan eten ze niet vanwege de pijn en poepen ze bloed! Daar kan de da je medicatie voor geven!! Ik leef met je mee meid, wat vreselijk!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:23

idefix4 schreef:
Mayke: Wat goed zeg! Fijn dat de Berner een goed leven krijgt.
Dat is de reden dat ik het ook alleen met dieren doe haha! Die staan er altijd voor open. Ik heb iemand gekend die liep er zo mee te koop, ze moest duidelijk nog leren dat niet iedereen gediend was van haar gave. Dat heeft bij mij heel veel weerstand veroorzaakt. En ook mijn moeder heeft daar aan meegewerkt. Zij voelt zich ook zo superieur, dat het haar gave in de weg zit.

Er is een verschil tussen ego en hartsbewustzijn.
1 ding...iedereen bezit deze gave, dus niemand is daar superieur in ;) , je moet het alleen wel willen vanuit je hart.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:28

Hooi :wave: .. Vele zullen mij niet kennen. Ben een tijdje weg geweest! Heb het erg druk gehad met mijn studie. Heb in mijn vakantie besloten om toch maar in Amsterdam te gaan studeren. Dus nog op het laatste moment weer verhuizen. Nino en ik zijn te bewonderen op de campeonato. Heb me op het laatste moment opgegeven. Ben beniewd.

Vanaf nu weer proberen het bij te houden! :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:30

Yenneke: Succes vandaag! Je ziet er weer spik en span uit las ik :D ! Altijd goed haha! Hoe is het gegaan?

Debby: Spannenddd... bijna naar HE! Heb je er zin in? Gaat Elise daar rijden, of doe jij het zelf?

Anouk: Oei, sam even de lucht in := Wat een dondersteen ook... Uiteraard ben je van harte welkom voor foto's! :D Maar het is niet echt in de buurt he.. :o
Maar mocht je in de buurt zijn, geef vooral een gil! En trek frank eens aan de oren voor foto's van Sam! Hij staat potverdeurie aan huis!

Gab: Tsje.. arme hond |( Succes ermee.......... Ik duim dat alles goed komt :(:) .

Kell: Ennn? Beetje kunnen slapen vanacht :D ! Offe, zat die roze wolk zo lekker, dat je er niet vanaf wilde komen :D ?!

Cynt: Echt zonde hoor.......... had vast een heel mooi veulen geweest zeg van maria en alva... :(:)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:31

Tsjee, amanda :D ! Welkom back! Leuk dat je je meld.. Maaar hoe zat het nou met Nino? Je wilde hem toch verkopen :(:)

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:38

Hij staat idd te koop. |( Doe het rustig aan.. het liefst blijft hij gewoon! Alleen ik heb er de tijd er niet meer voor. :n Dus ik wacht tot ik een geschikt baasje gevonden heb. Hij staat overigens nu in training. En het gaat super :D. Hoe gaat het met Chico.. :+: ?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:41

Oh... wat jammer... ;( . Wel leuk dat je naar keuring gaat :D ! Ben heel beneiuwd hoe die het gaat doen :D !

Chico gaat echt toppie! :D Hij is zo lief, en echt iedere dag kom ik er vanaf met nóg een grotere glimlach hahaha! :)) . Ben zo blij met hem, nog nooit spijt gehad dat ik hem heb gekocht.. We zijn op vakantie geweest naar de veluwe, hebben sinds kort dressuurles gaat echt super! En wij rijden lekker buiten over het strand.. Kortom, helemaal gelukkig haha!

Waar staat Nino in training?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:09

@Kelly, nee hoor Xantha is al een keer of 4 meegeweest.
Naar HE en Paard en Koets. Toen ze twee was voor het eerst.
Ze vind het geweldig!! ;)

@Mayke, wat goed dat er een baasje is gevonden voor de hond.
Niet bij jou?

@Gab ik ga heel hard voor je duimen dat ze snel weer opknapt :(:)

@Ilona, Elise rijdt haar voor me, mijn conditie is daar nog niet genoeg voor. (volgend jaar wel) ;)

Elise komt zo en dan gaan we Xantha mooi maken!!
Hopelijk doet het water het nu wel. :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:14

nombrado schreef:
Even een goed bericht over de berner sennen....
hij heeft een nieuw baasje gevonden, mede dankzij de inzet van een bokker *\o/*

hopen dat drommel zichzelf kan en mag zijn op zijn nieuwe thuis

Is dit de Berner Sennen waar Elise mee aankwam?

idefix4 schreef:
Heidi: ik wist dat het Marcel niet was hoor, maar ja, ik wilde weten of je hapt hahahaha! Hij lijkt wel op zijn papa!

Alleen dan met wat meer haar..... _O-

Prinslover schreef:
Misschien hier geïnteresseerde? Spotte het toevallig.. [EA-CO] Les David de Wispelaere, 45 min. voor de prijs van 30 min.

Ga ik zeker weten een keer doen, lijkt me erg leerzaam om eens een les van hem mee te maken!

regine schreef:
Hoe valt een Andalusier uit een boom? :+
_O-

Met een hele grote PLOF!, toch? _O-

Mayke -> Ik weet wel wat Rints wilde zeggen met haar geschud; dat die rotwesp moest ophoepelen! Hahaha!
Ben wel benieuwd wat je hebt gevonden over de wesp.....

Laura -> Tapdansen ja, of net als die Spaanse dansers die we zagen in Bunschoten.
Ik miste alleen nog de castagnetten, whahaha! :D
Volgens mij vindt Hincapie zijn weitje te klein en wil ie graag een prairie om over te rennen. ;)

Karina -> Hoe is het gegaan met dat paardje van gisteren?

Wenda -> Wat kan het ook een mooi medium zijn dat internet, vooral om informatie op te zoeken.
Fijn dat je goed advies krijgt in dat topic, anders zit je ook maar met je handen in het haar.
Dat z'n straal e.d. aan het vernieuwen zijn is een goed teken, een teken dat het van binnenuit aan het helen is. :j

Ragdollcat -> Geloof me, jouw paardje komt vanzelf op je pad! :j

Shanna -> Voorzichtig leuk nieuws over jou en een eventueel nieuw projectje!
Ik hoop voor je dat het wat wordt!

Debby -> De staleigenaar heeft dat gewoon expres gedaan omdat je schouder al vast zat. :P
Nu kon je Xantha mooi niet wassen!

Annelie -> Het was idd wel een grappig gezicht zoals ze stond te stampen. :D
Ik zei al tegen Laura ze leek wel zo'n Spaanse danseres, ik miste alleen nog de castagnetten! ;)
Stage lopen bij het Dolfinarium! Wie wil dat nou niet? Gaaf joh!

Kelly -> Huh? Heb ik iets gemist? :o?
Waarom kan Adorno waarschijnlijk nooit een normaal rijpaard worden?

Nadina -> De staart breken om zwiepen tegen te gaan?
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Diegene spoort niet die dat heeft gezegd!
Ik zou eerder iemand als Erik Laarakkers erbij halen.

Frank -> Nope, geen HE-ganger hier.
Lijkt me veel te massaal, en ik zou echt niet weten wat ik daar te zoeken heb.
Wat betreft een gemakkelijke vacht; zo heb ik eens een advertentie gezien op MP waarin JR-pups te koop werden aangeboden met een zelfreinigende vacht. _O-
Hoe vies ze ook zouden worden, (eventueel) op laten drogen en na een uurtje was er niets meer van te zien.
'Zelfreinigende vacht' Hoe komen ze erop.....!

Anouk -> Okugest is geen supplement, maar een homeophatisch medicijn. ;)
Rintske heeft vorig jaar koliek gehad door het vele stro eten, en dat voorkom ik liever.....
Rints heeft ook bijna een half jaar nodig gehad om te wennen toen ze bij mij kwam.
Logisch ook aangezien ze nog maar weinig van haar geboorteplek was weggeweest.
Ik heb wat kleuren betreft een erg makkelijk paard; alles past bij zwart! *D
Zelf vind ik paars en paarstinten nog het mooiste staan bij Rintske.
Nog even dan gaat Sabrina dus naar de club. Spannend hoor!
Ik ben niet zo van de grote clubs en groepslessen.

Gabriella -> Ow wat vreselijk om Chance zo te zien en niets te kunnen doen. ;(
Zijn er al foto's gemaakt om te zien of Chance wat (scherps) heeft ingeslikt?
Sterkte iig, ik duim heel hard dat het in de loop van de dag beter gaat!

Cynthia -> Wat een zorgen weer met de tweeling.
Helemaal omdat je al een niet leuke ervaring daar mee hebt gehad.
Ik hoop en duim dat alles goed blijft gaan en er volgend jaar 4 mooie gezonde veulentjes op de wereld worden gezet bij je!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:25

Saida de kans dat ze wat vreemds gegeten heeft of iets raars heeft doorgeslikt is bij haar echt minimaal...ze pakt nooit iets in haar bek(speelt nooit met stokken/ballen/frisbees/speeltjes) Het enige wanneer ze een speeltje pakt is om dat bij haar op de bank tussen haar voorpoten te leggen omdat ze het de andere honden niet gunt :D
Bij mijn andere border zou ik dat inderdaad een optie vinden,maar bij haar niet.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:47

Ik kom hier even binnen vallen in dit topic :o
Met een vraag.

Voor Xender (Lusitano) wil ik op zoek naar een Portugees (dressuur)zadel. Omdat ik er zelf geen kaas heb gegeten doe ik dit oproepje. Ik zoek dus de beste zadelkenner met dergelijke zadels in zijn assortiment die aan huis komt passen/aanmeten en proberen.

Wie raad wie aan? :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:59

Google even op calista sadles? Ik weet toevallig dat Frankiej uit dit topic daar een zadel vandaan heeft, die is zeer te spreken over de service. Meerdere mensen trouwens!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:05

Hee , dat is grappig, ik moest laatst nog aan jou denken Looapelooza.
Hoe gaat het nu met Xender.
Met Xantha gaat het super.

Over het zadel, ik heb voor Xantha de Relvas
Vind het een fijn zadel met mooie brede kussens en een breed tussenkanaal.
Afbeelding

Ik heb het zadel gekocht via Lusitana (van bokt) het zadel is handgemaakt van Gomez Equestre

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:09

Loolapelooza schreef:
Ik kom hier even binnen vallen in dit topic :o
Met een vraag.

Voor Xender (Lusitano) wil ik op zoek naar een Portugees (dressuur)zadel. Omdat ik er zelf geen kaas heb gegeten doe ik dit oproepje. Ik zoek dus de beste zadelkenner met dergelijke zadels in zijn assortiment die aan huis komt passen/aanmeten en proberen.

Wie raad wie aan? :)

afhankelijk van wat je zoekt , kan je onderstaand ook bekijken wat ik heb,
er komen nog 2 andere merken in het assortiment.

zie www.ollashop.com

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:18

Prinslover schreef:
Google even op calista sadles? Ik weet toevallig dat Frankiej uit dit topic daar een zadel vandaan heeft, die is zeer te spreken over de service. Meerdere mensen trouwens!

Ik verbeter je even, is Callista van Trekkingsaddles. Hier heb ik ook mijn zadel weg en ben zeer tevreden met de service en prijs kwaliteit..

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:20

Prinslover schreef:

Heb ik gegoogelt, ziet er zo op het eerste zicht interessant uit. Staan er ook wel hele dure op. :D

Jolynn schreef:
Hee , dat is grappig, ik moest laatst nog aan jou denken Looapelooza.
Hoe gaat het nu met Xender.
Met Xantha gaat het super.

Over het zadel, ik heb voor Xantha de Relvas
Vind het een fijn zadel met mooie brede kussens en een breed tussenkanaal.
Afbeelding

Ik heb het zadel gekocht via Lusitana (van bokt) het zadel is handgemaakt van Gomez Equestre

Met Xender gaat het ook super, maar ik wil me een beetje distantiëren van de manier van rijden die we afgelopen jaren hebben beoefent. Het was me iets te 'modern' "met de kop tussen de benen" , tenminste dat gevoel kreeg ik erbij. Na een jaar herkende ik m'n paard niet meer in de slechte zin van het woord... Dus ik ben nu van plan om back to basics te gaan en te doen waar ik hem 6 jaar geleden voor heb gekocht. Klassieke dressuur (zoek nog een instructrice/teur, tips?), met klassiek tuig, op een klassiek paard :D
Vandaar dus de zoektocht naar een Portugees zadel, ik heb nu een Hulsebos erop liggen (die te koop is)

Had jij al ervaringen met zulke type zadels toen je voor de Relvas koos? Want ik heb namelijk geen idee waar ik lekker op ga zitten.
En hoe heb je dat gedaan met het bestellen en passen? Ik bedoel, je plaats een bestelling in Portugal maar hoe weet je nou wat je precies moet hebben qua maat enzo en of zoiets ook wel degelijk goed past?

nombrado schreef:
afhankelijk van wat je zoekt , kan je onderstaand ook bekijken wat ik heb,
er komen nog 2 andere merken in het assortiment.

zie http://www.ollashop.com

Deze ga ik zo is bekijken, bedankt :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:27

_Saida_ schreef:
[Mayke -> Ik weet wel wat Rints wilde zeggen met haar geschud; dat die rotwesp moest ophoepelen! Hahaha!
Ben wel benieuwd wat je hebt gevonden over de wesp.....

!

hihi... die wesp kwam via rinsk JOU wat zeggen. Rinske weet het allemaal al!

kort gezegt, precies wat zij doet, mag jij doen naar sommige toe.... ophoepelen!!!!!!!!!!!!!!!
niet meewaaien met alle winden, eigen standpunt innemen en dit ook uiten.

volgens mij hebben we het daar wel eens eerder over gehad ;) ....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:29

T is beetje saai op t werk. Maandag gelukkig chef terug. Komt er weer t nodige werk los.
Morgen heb ik vrij :) Druk daggie. Komen ze de internetkabel maken, moeten met Flan naar de kliniek en de auto moet ook naar de garage.. maar kan wel lekker tot 7 uur blijven pitten :z

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:36

even terug komend op het verhaal tussen karina en mij eerder in dit topic.

dankbaarheid naar mensen die je wat brengen, met welke je hun visie niet eens ben.

Voorbeeld Fauno II
Ik ken dit paard sinds hij in nederland is, vanaf 2000.
hij was toen rete duur, en ik was serieus op zoek, maar kon hem echt niet betalen.
kheb toen nog een buitenrit gemaakt met de vereniging op hem.

Ik ben hem wel blijven volgen zo nu en dan. Het andalusier wereldje is klein.
1 1/2 jaar geleden stond hij op mijn stoep, als een slappe, doodse blik ziende niksie, geen staart, geen manen, geen vet, geen spieren en geen levenslust.

Door hem ben ik meer gaan werken met magnetiseren, omdat ook op dat moment alles binnenkwam van waar hij last van had. shouder, schoft, atlas, noem het maar op.
De mannen op stal hielpen mij daarmee, en bliezen hem weer levenslust en kracht in.
(had je goloso moeten zien)
Gister was ik hem aan het rijden....en de tranen sprongen in mijn ogen...., wat een enorm bijzonder dier, wat een levenlust, wat een passie voor werken. Galoppiroutte, changement...pfttttttttttt
met daarbij denkend...ik mag de vorige eigenaar wel eeuwig dankbaar zijn, hem op mijn pad te sturen.
Ik leer nog steeds zoveel van dit paard. Dat had nooit gebeurd, als die man hem niet gebracht had.

dat bedoelde ik Karina te zeggen. Ik ben zo blij, dat ik dit paard nu zo heb mogen begeleiden naar een leven waarin hij mag zijn wie hij is!!! En hij is zo bijzonder.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:46

Mayke, ja, blij dat je Fauno hebt mogen leren kennen, dat geloof ik! Maar die mensen dankbaar zijn voor het dumpen van hun paard? Nou, daar zou ik nou niet blij mee zijn, wel de lessen wat ik ervan zou leren.. Maar vind het nogal los van elkaar staan..

Staat/stond Fauno trouwens niet te koop?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:04

gab: heel veel sterkte! Hopelijk knapt chance snel op! Ik zal voor em duimen!