[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:08

Nagaro schreef:
Hallo,
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen! Hopelijk is het goed als ik hier wat post.... Ik heb komende zaterdag een afspraakje om naar een Lusitano te gaan kijken die ik op marktplaats heb gevonden... Ik ben al een tijd gek van dit ras en heb nu de mogelijkheid om serieus opzoek te gaan :-)
Het gaat om een mooie bruine van vent van 5 jaar die hier in Nederland gefokt is... Ik ben zo benieuwd! Heb tot nu toe alleen KWPN-ers gereden en ben erg benieuwd naar het rijden op een echt Iberisch paard!

Denk dat ik weet welke je bedoelt, dat schijnt een heel leuk paard te zijn, en netjes gereden. Ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Nagaro

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:13

Grappig dat hij hier bekend is! Nou ik hou jullie op de hoogte, dan mag ik mezelf misschien binnenkort ook tot de barokke-club rekenen ;-)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:14

Denise -> Bedankt voor het bijpraten! :*
Het is idd balen dat Rintske weer niet goed loopt.
Ik denk dat het hetzelfde is als voor mijn vakantie en ben al bezig haar los te rijden.
Zaterdag komt Mayke weer les geven en kan ze meteen zien hoe of wat en eventueel erop om haar zelf los te peuteren.

Michelle -> Nog heel veel sterkte toegewenst met het verlies van je oma! :(:)

Marcel & Heidi -> Heel veel beterschap met Jesse!
Vervelend dat hij het nog steeds benauwd heeft, hopelijk knapt ie snel op!
Hij kijkt wel pienter uit z'n oogjes op de foto's, hoor!
Is hij al nagekeken op kinkhoest?

Petra -> Wat is er gebeurd met je spulletjes?
Ben benieuwd naar jullie babycaafje!

Amable schreef:
jus schreef:
In Nl ken ik geen handelaren dus geen idee , wel is hetzo dat de handelaren uit NL het liefst het goedkope goed hier aankoopt om in NL nog wat te verdienen aangezien de meeste nederlander graag een goedkoop paard zoekt. Dit zijn meestal probleempaarden dus dan krijgt het Spaanse paard gelijk een rotnaam.

Hier komen Amerikanen , Zweden ; Nooren , Zwitsers die gewoon een goede mooie PRE koopt en ook weet wat zo "n dier waard is.

Ik heb zelf mijn paard te koop staan op sommige NLse sites en de reacties zijn van handelaren en mensen die dan mailen ik wil hem wel hebben dan krijgt hij een goed tehuis maar niet voor die prijs en dan zit hij in de normale prijsklasse , nou sorry iemand weet toch wat een PRE waard is met papieren en normaal bereden. Als je geen geld hebt om hem te kopen hoe wil je hem dan in godsnaam onderhouden?

Dan kan je het beste toch iets meer betalen en bij een betrouwd adres of een goede bemiddelaar iets aanschaffen.

Geen geld om te kopen en dan ook geen geld om te onderhouden vind ik een beetje kort door de bocht. Een goed gereden, mooie PRE kost al rap 15000 euro, tja sorry, dat geld heb ik echt niet. Betekent dat dan dat ik ook geen geld heb om mijn paard te onderhouden? Mijn paard kosten een nulletje minder, maar krijgt m.i. nog steeds een super verzorging waar genoeg paarden blij mee zouden zijn.

Dit was ook meteen wat er door mijn hoofd ging; dus ik kan Rintske niet goed onderhouden terwijl ik voor haar lang zoveel niet heb betaald........?
Lijkt me niet kloppen, het is maar net wat iemand er voor over heeft.
Iemand met geen verstand van PRE's en alleen een mooi paard wil, zal minder snel zoveel geld neerleggen dan iemand die er wel verstand van heeft en zich heeft verdiept in dit ras.
Zo is het precies hetzelfde in de friezenwereld.
Je kan een fries kopen van € 1.000,= maar ook van wel € 20.000,=
Als je je er in hebt verdiept weet je precies waarom en dat je met een paard van € 20.000,= niet alleen het mooie plaatje betaald.

jus schreef:
Amable , Ik heb het dan niet over een paard van 15000 euro maar van een normale doorsnee prijsklasse. Een paard onderhouden is duurder als de aanschaf , stalling , dierenartsrekeningen , hoefsmid , zadel etc. Dan zit je al snel in een jaar op wat een normale gezonde PRE kost.

Het onderhoud voor een paard van € 15.000,= kost volgens mij hetzelfde als voor een paard van € 6.000,=
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt.
Ik zie niet in wat dit te maken heeft met wat iemand wil betalen voor een goede PRE......

Banditto -> Mooi zadel! Heb ik ook! :D
Alleen dan niet van Calista, maar van Mayke - Ollashop gekocht.
Ik heb ook op de Hanover gereden, maar vind deze toch anders zitten dan de Lander, hoor!
Ik ben erg tevreden met de Lander, blijft mooi, is makkelijk in onderhoud, zit heerlijk en er zit een flexibele boom in die eventueel nog breder kan worden gemaakt aangezien Rintske nog steeds groeit.
Ik heb nu ook een hoofdstel erbij, onderlegt met datzelfde bruin erin en een bijpassend bruin dekje, staat echt poepiesjiek bij Rints! :D
Ik moet zeggen dat de oranje lijntjes niet echt superveel opvallen, je kan er evengoed alle kleuren dekjes onder gebruiken.
Foto's van sept. '08
Afbeelding
Afbeelding

Ilona -> Marieke heeft Rintske verzorgt, en verder heeft Rints geen aandacht tekort gehad, want als er bij ons iemand op vakantie is of ziek wordt er altijd even wat extra aandacht gegeven aan die persoon zijn/haar paard. ;)
Ze heeft alleen veel minder beweging gehad, want Marieke was ziek.
Jammer maar helaas, ik ga deze week lekker weer met m'n parel aan de gang en zaterdag komt Mayke les geven.
En om te kijken hoe ze loopt, en misschien stapt ze er zelf nog even op om Rints weer los te peuteren.
Dat ging de vorige keer ook heel goed, daarna liep ze stukken beter iig!

Debbie -> Afbeelding
Dikke knuf van Rints en mij, hopelijk voel je je snel beter!

Jolijn -> Leuke springfoto's van Robijn, en wat worden haar manen al lang! :wow:

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:19

Afbeelding
hoop dat je het kan zien

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier me schatje nu 4 uur oud
lief klein he
en de papa
Afbeelding
die is ook heel lief voor hun maar voor de zekerheid heb ik ze maar even appart gezet naast elkaar in een eigenkooi
je weet maar nooit

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:36

peet wat liefffffffffffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:37

Wat een leuke cavia, en mooi zadel!

Heidi: Iig al fijn dat ie zo goed geslapen heeft zeg!
:(:)

Iedereen voor de rest bedankt :D

Ja, haar manen zijn echt aan het groeien :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:42

Wat schattig Peet!!!! Gefeli met de baby!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:58

Nagaro schreef:
Hallo,
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen! Hopelijk is het goed als ik hier wat post.... Ik heb komende zaterdag een afspraakje om naar een Lusitano te gaan kijken die ik op marktplaats heb gevonden... Ik ben al een tijd gek van dit ras en heb nu de mogelijkheid om serieus opzoek te gaan :-)
Het gaat om een mooie bruine van vent van 5 jaar die hier in Nederland gefokt is... Ik ben zo benieuwd! Heb tot nu toe alleen KWPN-ers gereden en ben erg benieuwd naar het rijden op een echt Iberisch paard!

Is dat toevallig deze? http://link.marktplaats.nl/196210366. Noordwijk is niet zo ver bij mij vandaan :P.

Heidi: Arme Jesse met die slangetjes in zijn neus! Hopelijk komen ze er snel achter wat voor virus die heeft en wordt ie weer beter!
tsjillert: Ahhhh leuk een babycavia :). Echt een schatje!

Vanavond weer naar Atlas :). Is even kijken hoe het met hem is! Ik heb van de eigenaar in iedergeval geen slechte berichten gehad, dus het zal wel beter gaan :).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:12

Saida - graag gedaan :))
Hopelijk heb je der snel weer lekker los en kan je weer lekker aan de gang met der.
en het is echt een mooi zadel is het een beeje een betaalbaar zadel want ik moet binnenkort ook echt een nieuw zadel :o

Peet - ach wat schattig een klein babytje erbij :+: hou je hem ook of niet

Nagaro - veel plezier zaterdag naar het ''bekijken'' van het paard

Esther - veel plezier vanaaf bij atlas

Marielle - spannend hoor een echo hopelijk kan je de puppies goed zien

Nagaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:51

evdpanne schreef:
Nagaro schreef:
Hallo,

Is dat toevallig deze? http://link.marktplaats.nl/196210366. Noordwijk is niet zo ver bij mij vandaan :P.

Heidi: Arme Jesse met die slangetjes in zijn neus! Hopelijk komen ze er snel achter wat voor virus die heeft en wordt ie weer beter!
tsjillert: Ahhhh leuk een babycavia :). Echt een schatje!

Vanavond weer naar Atlas :). Is even kijken hoe het met hem is! Ik heb van de eigenaar in iedergeval geen slechte berichten gehad, dus het zal wel beter gaan :).

Ja het gaat om dit paard! Ik wist niet zeker of ik hem mocht plaatsen op bokt. Zo op de foto ziet hij er niet zo rastypisch uit, ben erg benieuwd hoe hij in het echt is.....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:01

Oh jongens, jullie gaan veel te snel!

Gister Mats met de dubbele longe gelongeerd (Iloon, ik heb je dubele lijn even gejat...). Vond hij niet grapig, hij deed hele hoge school oefeningen. Stond op een gegeven moment recht overeind, toen was hij best groot. Maar vandaag liep hij echt super onder de man, was zo trots op hem. Tix moet ik nog doen, maar die doe ik morgen weer rijden.

Bahbahbah, wat eng he, van Schiphol, die crash. Ik zit al een uur te kijken, maar er zou maar familie inzitten. Het rare is nog dat ik gister tegen mijn moeder zei van 'een all in vakantie Turkije is echt niet zo duur meer, voor de Veluwe betaal ik evenveel'. Waarop mijn moeder antwoordde dat je dat met Turkse maatschappijen vliegt, en dat ze dat toch liever niet zou willen. Zo duidelijk hoeft het me ook weer niet gemaakt te worden. Bah!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:04

Heidi en Debby, beide veel sterkte nog!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:08

Ohooo, mijn dubbele longe gejat nog wel :D :D . Geeft niks, maar dat wist je al. Ben je vanavond op stal?

Een crash? Op schiphol? Niks over gehoord :o := .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:11

Kijk maar even op nu.nl . Er is een vliegtuig neergstort bij Rottepolderplein. Vrij spooky, we zijn er vaak langsgereden naar Chico. In drieen gebroken, niet in brand gevlogen.

Ik ben er laat, moet tot 22.30u werken. Wat bedoelde je met dansmat?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:14

Ik ook niet.... Ik gaat is even kijken :P. Ik moet in april weer vliegen ;). Nu ben ik gelukkig niet snel bang!

Nagaro: Hij heeft wel een leuk koppie! Ik vond m er ook niet zo rastypisch uit zien... Maar wel een leuk paard :). Als je maar een klik met m hebt! Dat vind ik belangrijker als het uiterlijk ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:15

Het zal weer niet :=. Een turkse vliegmaatschappij! Daar vlieg ik echt nooit meer mee! Ik heb één keer met zo'n maatschappij gevlogen maar vertrouwde het vliegtuig nu niet echt :P.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:21

Hoi iedereen,

Heb het topic net even globaal doorgelezen ( foto's/ filmpjes :o ) . Kom er niet aan toe om alles te lezen....ik kan jullie niet bijhouden haha.
Ben net terug van mijn werk. Ben zo blij dat ik weer op stal kan werken, ik heb het echt gemist.

Banditto; leuk filmpje!
Romy_Winter; Mooi paard heb je, hij is groot of niet?
Djemo; mooie taart zeg én dochter ;) Mooie hond ook
Katie1989; Wat een knappe paarden rijdt je. Coyote is mijn favoriet!
Amanda89; Leuk om die foto's te zien van het kopen van Nino. Moet ik meteen weer denken aan toen ik Urbino ging kopen in Portugal ( mooie momenen :z :D )
Dekke050; grappig, dat blije paard op de foto's
xxxNaatjuhxx; oeh leuk om een filmpje te zien van Betunero. Hij is echt stoer 8-)
Jolynn, succes nogmaals!
Robijntjah; zie je topic
Machonito; veel sterkte!

Sorry aan alle anderen die ook hebben gepost, maar waar ik niet op gereageerd heb

Ik wil ook wel naar de Barokke paarden dag in april gaan. Lijkt me ook leuk om eens aan zoiets mee te doe met Urbino, maar dat komt nog wel in de toekomst. Of is er ook iets voor paarden die net aan hun opleiding zijn begonnen?

Naar Equitana ga ik ook, naar de Barokke dag! Wie nog meer?
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 25-02-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:22

Ik twijfel nog ontzettend over de Equitana. Ligt er een beetje aan hoeveel er meerijden die kant op, het is toch weer even een smak geld. En het is tegelijk met indoor Brabant.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:26

ik heb het ook gezien van die vliegtuig crash ''gelukkig'' waren er geen bekenden op vakantie

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:32

ja de cavia houden we

en me broer heeft alles gezien van het vliegtuig. hij kwam net aan een vliegtuig eerder op de zelfde baan
uit thailand
brrrrrrr we hoorde het en d8 gelijk het zijn hun toch niet

leef mee met de slachtoffers en die turkse maatschappijen ik heb er veel mee gevlogen en ik zit hier nog
er is niet altijd was mis hoor
en de bediening is vaak super goed

hoop dat er niet meer doden zij gevallen

iloon je dubbel gejat meen je niet gewoon op stal????

en saida je wil niet weten hoe we de spullen aangetroffen hebben,een puin hoop ze liggen nu al in duizende stukjes op de stort zijn zo doorgereden en hebben het daar gedumt
maar goed zegt wel heel veel over hoe hij over zijn kind denkt he al haar spullen waren kapot
speelgoed,posters van haar zo inelkaar gevouwen als een stuk afval, tv`tje waar nog zelfs een paar dikke krassen op het beeld zaten bewust gemaakt
snoeren expres afgeknipt.......
ik ...........ach laat maar ik wil het er niet meer over hebben
en de helft expres niet meegeven
schoolboeken enz enz

wat een verstand kan iemand toch hebben

:(

ga nog ff tv kijken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:32

Karina schreef:
Whoehahahaha Tjillert, ik zou me echt kapot schrikken als mijn tienerdochter met zo'n mededeling van de trap komt rennen :D :+ :D

:') Haha, ik dacht het ook al! Ik heb alleen geen dochter, maar snapte jou opmerking al te goed _O- .
Vertel!! Wat gaan jij en Gab doen met de paardjes? Je maakt me nieuwsgierig!

Marit: Ja, barokke paarden dag 14 april! Leuk hoor, moet je echt naar toe ;) *is ook t laatste evenement*

Heidi: :(:) Knuf voor jesse... en een kus van tante loontje :* :+: .

Frank: Jeetje, wat een lef zeg :D . Ik durf dat echt nog niet bij Chico. Daar issie me nog wat 'te vluchtig' voor ;) . Maar daar wil ik wel foto's van zien :D .

Marielle: spannend! Hoop dat alles goed gaat met het bevallen!

Jolijn: Goed zeg, dat springen! Echt stoer. Robijn kijkt ook heel vrolijk/wakker :D .

Nagaro: Spannend, je eigen paard!! Ik hoop heel erg dat het is wat je zoekt! Niet makkelijk een geschikt en passend paard te vinden! Succes :j

Saida: Fijn dat je stalgenootjes helpen! Ik heb ook van die lieve mensen die me wel is helpen als ik naar mn vriend ga! :) Hopen dat ze snel weer goed loopt. Dit is niet zo fijn voor Rints! Ze had je zeker wel gemist?

Peet: aaaaah, wat lief :+:

Sanne: Jeeeetje, wat een geluk heb je toch met Lisa en de paarden. Volgens mij droomt iedere verzorgster hiervan :o . Ikke wel toen! Nu heb ik me eigen paard, dus is het anders, maar toen met Prins ofzo had het me geweldig geleken! Maar die eigenaren waren helaas niet zo :+ . Maar voor jou zooo tof San. Mooie ervaring lijkt me dat!! Ik wil gaan kijken, dus dan zie ik Vaidosie ook is :D .

Gister de stoute schoenen aangetrokken en gaan wandelen in mn uppie met Chico. Richting Parnassia (waar ik werk :D ). Kan je een beetje zien als een soort van 'inimini-dorp' met huizen erin, maar héél erg uitgestorven. Bijna geen mensen / auto's / ander verkeer op straat. Maar wel de verkeersborden ect. Hij keek zijn ogen uit :wow: Reuze spannend vond ie het. Maar was wel genieten hoor. Hij is / wordt steeds makkelijker aan de hand. Niet 'hangen' of heel hard lopen, maar keurig naast me! Wel een paar (licht) schrikken, maar bleef keurig bij me. Kortom, ben dus héél trots op mn mannetje dat hij steeds 'makker' wordt :+: . Knapperddd!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:33

Jaa vond het al zo druk hier met helikopters enz. Maar die gingen dus naar de crash. Wel eng zeg! helemaal een reden om NOOIT in een vliegtuig te stappen :p
Zit al tijdtje nl1 te volgen, ben benieuwd naar wat schiphol om half 2 te zeggen heb.
in iedergeval wel al paar dooie met doeken erover heen gezien. Bah die foto's. Gelukkig was het niet zo''n heel groot vliegtuig en zijn dr nog wel aantal was mensen zonder iets uitgekomen! BAH BAH BAH

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:35

Ik hoor het nét op de radio. Volgend 538 geen doden gevallen :? Nouja, brrrrr, wel heel eng.. ;( Ik hoop zoiets nooit te hoeven meemaken!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:36

Nee, er is nog niet bevestigd dat er doden zijn. Wel mensen in die witte isolatiezakken, maar daar steken nog hoofden boven uit. Nu.nl is iets te vlot met info, klopt niet helemaal.