Denise -> Bedankt voor het bijpraten!
Het is idd balen dat Rintske weer niet goed loopt.
Ik denk dat het hetzelfde is als voor mijn vakantie en ben al bezig haar los te rijden.
Zaterdag komt Mayke weer les geven en kan ze meteen zien hoe of wat en eventueel erop om haar zelf los te peuteren.
Michelle -> Nog heel veel sterkte toegewenst met het verlies van je oma!
Marcel & Heidi -> Heel veel beterschap met Jesse!
Vervelend dat hij het nog steeds benauwd heeft, hopelijk knapt ie snel op!
Hij kijkt wel pienter uit z'n oogjes op de foto's, hoor!
Is hij al nagekeken op kinkhoest?
Petra -> Wat is er gebeurd met je spulletjes?
Ben benieuwd naar jullie babycaafje!
Amable schreef:jus schreef:In Nl ken ik geen handelaren dus geen idee , wel is hetzo dat de handelaren uit NL het liefst het goedkope goed hier aankoopt om in NL nog wat te verdienen aangezien de meeste nederlander graag een goedkoop paard zoekt. Dit zijn meestal probleempaarden dus dan krijgt het Spaanse paard gelijk een rotnaam.
Hier komen Amerikanen , Zweden ; Nooren , Zwitsers die gewoon een goede mooie PRE koopt en ook weet wat zo "n dier waard is.
Ik heb zelf mijn paard te koop staan op sommige NLse sites en de reacties zijn van handelaren en mensen die dan mailen ik wil hem wel hebben dan krijgt hij een goed tehuis maar niet voor die prijs en dan zit hij in de normale prijsklasse , nou sorry iemand weet toch wat een PRE waard is met papieren en normaal bereden. Als je geen geld hebt om hem te kopen hoe wil je hem dan in godsnaam onderhouden?
Dan kan je het beste toch iets meer betalen en bij een betrouwd adres of een goede bemiddelaar iets aanschaffen.
Geen geld om te kopen en dan ook geen geld om te onderhouden vind ik een beetje kort door de bocht. Een goed gereden, mooie PRE kost al rap 15000 euro, tja sorry, dat geld heb ik echt niet. Betekent dat dan dat ik ook geen geld heb om mijn paard te onderhouden? Mijn paard kosten een nulletje minder, maar krijgt m.i. nog steeds een super verzorging waar genoeg paarden blij mee zouden zijn.
Dit was ook meteen wat er door mijn hoofd ging; dus ik kan Rintske niet goed onderhouden terwijl ik voor haar lang zoveel niet heb betaald........?
Lijkt me niet kloppen, het is maar net wat iemand er voor over heeft.
Iemand met geen verstand van PRE's en alleen een mooi paard wil, zal minder snel zoveel geld neerleggen dan iemand die er wel verstand van heeft en zich heeft verdiept in dit ras.
Zo is het precies hetzelfde in de friezenwereld.
Je kan een fries kopen van € 1.000,= maar ook van wel € 20.000,=
Als je je er in hebt verdiept weet je precies waarom en dat je met een paard van € 20.000,= niet alleen het mooie plaatje betaald.
jus schreef:Amable , Ik heb het dan niet over een paard van 15000 euro maar van een normale doorsnee prijsklasse. Een paard onderhouden is duurder als de aanschaf , stalling , dierenartsrekeningen , hoefsmid , zadel etc. Dan zit je al snel in een jaar op wat een normale gezonde PRE kost.
Het onderhoud voor een paard van € 15.000,= kost volgens mij hetzelfde als voor een paard van € 6.000,=
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt.
Ik zie niet in wat dit te maken heeft met wat iemand wil betalen voor een goede PRE......
Banditto -> Mooi zadel! Heb ik ook!
Alleen dan niet van Calista, maar van Mayke - Ollashop gekocht.
Ik heb ook op de Hanover gereden, maar vind deze toch anders zitten dan de Lander, hoor!
Ik ben erg tevreden met de Lander, blijft mooi, is makkelijk in onderhoud, zit heerlijk en er zit een flexibele boom in die eventueel nog breder kan worden gemaakt aangezien Rintske nog steeds groeit.
Ik heb nu ook een hoofdstel erbij, onderlegt met datzelfde bruin erin en een bijpassend bruin dekje, staat echt poepiesjiek bij Rints!
Ik moet zeggen dat de oranje lijntjes niet echt superveel opvallen, je kan er evengoed alle kleuren dekjes onder gebruiken.
Foto's van sept. '08

Ilona -> Marieke heeft Rintske verzorgt, en verder heeft Rints geen aandacht tekort gehad, want als er bij ons iemand op vakantie is of ziek wordt er altijd even wat extra aandacht gegeven aan die persoon zijn/haar paard.
Ze heeft alleen veel minder beweging gehad, want Marieke was ziek.
Jammer maar helaas, ik ga deze week lekker weer met m'n parel aan de gang en zaterdag komt Mayke les geven.
En om te kijken hoe ze loopt, en misschien stapt ze er zelf nog even op om Rints weer los te peuteren.
Dat ging de vorige keer ook heel goed, daarna liep ze stukken beter iig!
Debbie -> 
Dikke knuf van Rints en mij, hopelijk voel je je snel beter!
Jolijn -> Leuke springfoto's van Robijn, en wat worden haar manen al lang!