Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laura1982 schreef:Leuk lauke is de andere al Let zwangerschapsverlof?
Lauke schreef:Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met ruiterbalanscentrum met flexchair en de dressuursimulator?
Ik ga daar aankomende zaterdag heen. Ben erg benieuwd in hoeverre je het ook kan toepassen in de praktijk. Heb het idee dat ik vaak scheef zit, dus ben benieuwd of dat naar boven zal komen
Caro_MarjaH schreef:Dat deed ik ook! Ik vond het wijken een drama. En toen ik eenmaal de M1 in ging en niet meer hoefde te wijken ging het ineens goed..........
Ik heb hetzelfde nu met travers, probeer te krampachtig om die travers voor elkaar te krijgen. Je moet eigenlijk in gedachten houden dat je met je been niet moet gaan duwen om ze opzij te krijgen en die neiging hebben we volgens mij allemaal in het begin waardoor je inderdaad scheef gaat zitten. Je paard moet leren om opzij te gaan op lichte druk van je been..........Pas als je dat voor elkaar hebt kun je ontspannen blijven zitten tijdens de oefening.
jankawijnsma schreef:Ik ben ook geneigd te veel te doen. In de les word ik daar nog steeds aan herinnerd! Vooral in galop trouwens terwijl ik haar juist belemmer i.p.v. dat t helpt! Middengalop had ik ook wederom 5en. Het moet toch te doen zijn maar ik krijg t niet voor elkaar.
Is vast heel goed zo'n flexchair / dresuursimulator. Ik heb ook wel eens n clinic gehad met een dressuursimulator, al jaren terug. Was best leuk, we konden niet wijken trouwens en was ook niet met zo'n scherm. Ging meer over houding en zit en wat dat voor gevolg heeft. Dat neppaard reageerde daar nl. op.
Wanneer rijd je weer nadat het veulen er is Lauke?