[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:46

Ja dank je wel! Andere locaties zijn toch wel heel eng. En dan heb ik toch wel mn handen vol aan om alles nog zo netjes mogelijk te doen, zeker als die zo wakker is. Maar ach, eigenlijk denk ik, jeetje, wat pikken die paarden toch allemaal. Ze worden zo uit hun stal geplukt, weten van niks, de trailer op. Verwachten dat ze daar netjes lopen etc.. :+ . Dus al met al, ben ik echt heel tevreden :D ! Hij ging nu iig al zoveel beter dan mn eerste wedstrijd. Hij was vorige 2 wedstrijden veel sneller moe (ik dreef me rot := ) slechtere aanleuning.. Maar nu ging dat al beter. Gewoon veel km's maken.. :P Al had ik zaterdag ook een off-day hoor. Moest er meteen weer aan denken toen ik je verhaal las! Balen van je dip :(:) . Chico deed ook zoo maf zaterdag, niet willen aandraven, kop in de lucht, bokjes geven := Ik dacht ehh wat is hier aan de hand?! Maar toen zag ik het in de verte flitsen en onweren, tsja... := . Dat heeft ie gevoeld en had ie geen zin in haha. Hopelijk is jouw dipje ook snel weer over, hoe komen ze er toch he, vraag ik me altijd af...?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:53

ilona, gefeliciteerd!

Alddable, wat vervelend dat 'ie zo ontzettend gespannen was...
Ik herken het wel van Fifi, die was in het begin ook zo met opstappen, stress, spanning en weg!
Op een gegeven moment ben ik met losse teugels op gaan stappen en heel erg met m'n stem aan de gang gegaan.
Toen werd het een compromis van rustig aan de lange teugel wegstappen terwijl ik op stapte, ook niet helemaal correct maar beter dan in volle vaart vluchten...
als ik dan eenmaal zat hoefde ik alleen 'ho' te zeggen en dan stond ze aan de lange teugel stil...
tja, zo moet je met zulke paarden een beetje vindingrijk worden...
Zij kan nu trouwens nog steeds niet op druk stil staan en wegstappen...

ik ga even op zoek naar een paar foto's van van de week!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:55

Ja, is idd altijd spannend voor heethoofden en angsthazen. Maar we moeten blij zijn dat we op ze mogen rijden ook op onze slechte dagen. Ik snap dat je tevreden bent, is weer een hele goede prestatie wat jullie geleverd hebben.

Tja, die dipjes....ik zit ook niet altijd even goed in mn vel maar ga dan niet zo compleet uit mn dak! Is ook iets wat ik ook niet altijd begrijp. Zo gaat het rijden geweldig en de volgende dag en dagen erna is het bal! We moeten het er maar weer mee doen, heb er alleen moeite mee dat hij zo een lief paard is en geen kwaad in zin heeft maar wel gevaarlijke toeren uithaalt, zo onnodig maar gelukkig kan ik het wel handelen en jij ook wanneer ik jouw verhalen lees!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:03

ja die wisselvalligheid herken ik maar al te goed...
de ene dag lijken ze het eindelijk helemaal te begrijpen en de andere dag weten ze echt van niks... :+

plaatje van gisteren! :D
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:04

Haha, dat opstappen sta. Ene keer gaat t beter dan de andere keer. Doet mn meteen denken aan vanmorgen. Mn paps had m vast, maar zodra ik zit, kan ie beter zo snel mogelijk loslaten... :+ Dan stapt ie gauw weg, maar als je hem gaat vasthouden en tegenwerken.. := Dan wil die echt de lucht in gaan en weet ik veel nog niet meer.. :P . Al heb ik ook dagen dat ie op zn dooie akkertje blijft staan hoor, gelukkig.

Alicia, jaa dat snap ik ook niet. Heb je de ene dag sterren van de hemel gereden, de andere dag gaat het ineens helemaal k.lote. Ze hebben verder geen werk, geen contacten dat een broer is overleden bijwijze van.. :+ Waar komt t dan van.. En een dagje, okee, logisch. Maar een periode? Vreemd toch.. Maar ach, ik probeer me altijd voor te houden dat het snel weer beter zal gaan na een dip, al kan ik er vaak ook behoorlijk van balen hoor :o .

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:03

Hoi allemaal,
Ik lees hier weer van alles over hete paarden, hopelijk gaat het snel weer beter.
Boukje houdt er ook niet van als iemand haar vasthoudt met opstappen en vroeger kon ze ook slecht stilstaan maar nu gaat het prima.

Gisteren een rondje buiten gestapt en bij het wegrijden dacht ik nog hoop dat het goedkomt we gingen haast in uitgestrekte draf het erf af, maar op de weg was het over gelukkig en hebben we lekker een rondje gedaan.
Van de week maar weer eens serieus rijden.

Gr. Ingrid

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:20

Ingrid, lekker gestapt dus. Dat dacht ik gister ook, als het maar goed gaat. Stond echt een heel harde wind enzo.. := .

Ellis, leuk plaatje hoor van t spook *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:40

Ellis – fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en super dat je het droog heb gehouden, en ook nog een menles lekker hoor. Heb je nog foto’s gemaakt

Esther – ook een gezellig dagje gehad lief hoor dat shaggy zo braaf is met anderen op zijn rug. Heike is altijd zo lief met kleintjes op zijn rug

Alicia – wij hebben samen geklust :+ dus de badkamer is helemaal af, en gewoon lekker genieten met zijn 2tjes <3
Balen dat jij nu samen met dable in een dipje zit, zoals je zelf al zeg even terug naar het begin en hopelijk ben je dan snel weer waar je was.

Ilona – ik had het idd al op hyves gelezen en nogmaals gefeliciteerd, jullie harde werken wordt echt super beloond en het is je gegund lekker genieten op die mooie roze wolk met jou kanjer <3 en wanneer was nou je volgende wedstrijd?
En bedankt het oppakken gaat heel goed idd :j

En wat betreft dipjes ook ik ken ze maar al te goed. Gewoon lekker doorgaan en dan komen we vanzelf uit die dipjes :j

En wat betreft de opening ilona ik vindt het goed hoor, even kijken wat we gaan doen.

Ellis – leuke foto knappe spook

En ingrid lekker een rondje buiten gestapt, je kon wel heerlijk uitwaaien met die wind :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:48

Die hitte komt vast van de kou! Sammetje was ook heetgebakerd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:14

Hallooooooo! Niet bijgelezen: SUPER maar ontzettend druk weekend gehad! Maar echt onwijs leuk.

Begon zaterdag in Gent op de FACTS. Moesten bijna een uur buiten staan voor we binnen waren :oo Er liepen ook allerlei verklede mensen rond (als Mario Brothers en als Star Wars figuren etc) Heb zo'n 5 a 7 minuten met Dirk Benedict :7 staan praten, over van alles en nog wat: zijn boek (die ik mee had om te laten signeren = gelukt! :o ) over toneel (speelt deze winter een stuk in Londen), over miso en wakame, over 6 jaar geleden dat hij het nadere boek signeerde. Was weer heerlijk gezellig en zo normaal haha. Gelukkig is mijn Engels goed en had ik geen zenuwen meer toen ik aan de beurt was. Manlief heeft wel geprobeerd een foto te maken. Daar sta ik aleen op. Er ging net een meneer voor Dirk zijn hoofd staan :( Maar goed, Ik heb de handtekening en een gezellig praatje! En een heel leuke herinnering weer.

Daarna Gent in, op naar het museum voor kinderen en jeugd over de natuur.... Is die gesloten op zaterdag _-:( 8)7 Dus VVV opgezocht en naar het stadsmuseum gegaan op advies van daar. Dat was wel leuk. Avondeten in een restaurantje erg gezellig en lekker (zien we ineens mijn nicht en vriend buiten lopen :wow: Had zij een congres in Gent hahaha, dat verzin je toch niet!)

En dan zondag: vanaf half 10 in de weer met cameraploeg en al. Heel gezellig met Esther Duller. Stefan deed het super! Na de lunch mijn moeder dus "overvallen" en daar interview gedraaid. Vervolgens naar Haarlem naar het restaurant. Stefan werd helemaal aangeklaad als kok en mocht Caspar (de chef van Koffietijd) helpen. En dat deed hij super. En straaaaaalen dat ie deed :D Knulletje heeft het volgehouden tot een uur of 6, toen werd ie echt moe. Heeft een mooi gerecht voor oma gemaakt en een toetje opgediend. Was echt super!!

Als het goed is komt het 5 december 16:30 ongeveer op TV. Het Familieportret.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:14

als ik dat zo allemaal van jullie lees heb ik volgens mij geluk. sueno is totaal geen heet hoofd. gister voor het eerst echt het bos in geweest in het begin wat hij heel terug houdend. rustig draven en galopperen. naar mate hij in de gate kreeg dat hij vooruit mocht ging hij ook steeds sneller. en toen kwam de regen en hagel. wat net 2 verzopen katten toen we thuis kwamen. maar toch erg leuk.
hij begint nu een beetje uit zijn veilige haven te komen met rijden echt zo geweldig om dat te merken.

Alddable: kan het niet zijn dat hij ergens last van heeft, van de rug ofzo.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:23

Ilona: Gefeliciteerd hoor! Die pauze tussen de wedstrijden in heeft hem goed gedaan ;).

Alddable: Lastig hoor dat ie weer zo gespannen is! Hopelijk gaat ie snel weer vooruit!

Ellis: Leuke foto! Heerlijk hoor zo mennen in de bossen!

Met opstappen wil Shaggy ook nog wel eens een poging doen om weg te stappen maar de laatste tijd gaat dat wel goed! Hij kan heel goed stilstaan de laatste tijd :). Vooral als baas lekker aan het praten is met andere mensen want dan hoeft ie niks te doen :P. Gaat ie echt op rust staan :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:45

wanda - heerlijk weekend dus zo te lezen lekker hoor, en gisteren heb ik toevallig het familie portret zitten kijken heel leuk hoe die kinderen opa of oma of iemand anders verassen :j ben benieuwd naar stefan op de tv

en heike van mij blijft ook heerlijk stilstaan tijdens het opstappen, echt heerlijk

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:55

Dames en heer omdat we nog maar 70 pagina's hebben tot het volgende topic

hierbij een oproep:

een leuke naam voor het nieuwe topic
ik heb er misschien al 1,
barokke paardenbokkers deel 5 L.ullen het hemd van je lijf
suggesties roep ze en dan kan ik ze noteren misschien of iemand anders

en misschien namen van de leden en hun paard(en) graag met informatie en foto

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:23

Heey

Dankjulliewel :).

Denise: Dat veulen is ook wel wat mager hoor, die word vaak weggejaagd met het eten enzo, de rest ziet er wel super uit. Ik vind het ook wel een beetje een zielig paardje maar de opfok eigenaar doet er vanalles aan om die weer op gewicht te krijgen ;).
Wat heerlijk dat het zo lekker gaat met Heike :D.

Saida: Dankjewel :). Met Shaddy gaat het weer wat beter :). Ik weet niet of je had gelezen dat ze het even niet zo goed deed? Maar nu eet ze weer wat meer en ze is weer wat vrolijker.

Ilona: Gefeliciteerd :D. Super dat de wedstrijd zo goed ging :D.

Alicia: Zou het misschien kunnen dat hij last van zijn rug heeft? Of is dat echt normaal voor hem om zo te gaan staken?

Shaddy gaat wel aan de wandel met opstappen. Dan wil ze zo graag beginnen dat ze het geduld niet heeft om stil te blijven staan :P. Als je ze dan in de hoek zet of iemand vast laat houden blijft ze wel staan.

Met Shaddy gaat het weer wat beter :). Ze is wat minder afwezig en ze eet weer wat meer :).

Mijn moeder mag vandaag naar huis *\o/*
Ze belde vanochtend dat ze naar huis mocht maar ze wist nog niet wanneer. Nu doet ze bellen als we haar op kunnen halen :D.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:30

denise: wat voor info bedoel je?!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:35

van je paard, leeftijd naam, foto wedstrijdniveau zulk soort dingen

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:11

Ingrid: Gelukkig ging je rit alsnog goed!

Wanda: Jeetje jij hebt wel een erg leuk weekend achter de rug! Nu moet je zeker nog bijkomen???? Grappig hoe je overal op de wereld bekenden tegen kan komen, ik heb dat ook altijd. Je moet tegen die tijd ons er nogmaals aan herinneren dat het Familieportret op komt!

Ellis: Weer een super foto. En je moet idd vindingrijk zijn met zulke dieren, ik heb normaal gesproken ook geen problemen met opstappen. Ga er vanuit dat het een fase is, tja, hij is immers 6, dus uitproberen hoort er ook bij.

Denise: Ah! Dus lekker genoten van jullie badkamer... ;) Robert is inmiddels met zn tweede badkamer klus bezig, compleet verbouwen. Wel zwaar, al weken aan het klussen, maar het geld is zeeeeeeeer welkom! Ik zal denken over wat topictitels...

Lizzytje88 en Angela: Bedankt voor het meedenken. Nee, aan zn rug of tanden ligt het niet. Tanden zijn pas nog gedaan en zn rug is prima. Dable's manier om onder druk of spanning uit te komen is door omhoog te gaan. Hij hoeft bv de tandarts maar te zien en hij staat continu op zn achterbenen, een kleine correctie met halster en halstertouw = omhoog, etc. Door het weer is hij nog vlotter dan normaal, met het rijden zijn we ook net begonnen met hem hoger in te stellen en meer te dragen. Het is een opeenstapeling van dingen wat teveel voor hem is en ik denk dat hij ook een beetje aan het uitproberen is. Gelukkig blijf ik tot op heden zitten, helaas geen foto's van die gekke fratsen! *-:)

Lizzytje88: Fijn dat je rit met Sueno zo super ging en dat hij op een gegeven moment ook ervan begon te genieten, jammer van de regen.

Angela: Wat geweldig goed nieuws van je moeder en Shaddy! Zo komt alles weer op zn pootjes terecht.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:43

Angela: Gelukkig ging de operatie goed! Beterschap aan je moeder :(:) Wat vervelend dat ze nu de longontsteking krijgt! Net aan het herstellen van zon operatie en dan dat nog! Wat vervelend dat het nu ook niet zo lekker met Shaddy gaat, wat een zorgen voor jou. Aaah, een natte Nouschka! Ze ziet er goed uit!

Shanna: Wauw, echt een gave omgeving daar! heerlijk om buitenritten te maken, of niet?

Denise: Gelukkig gaat het zo goed met Heike! :)

Ellis: Klinkt goed zeg!

Alicia: Wat jammer dat het nu niet zo goed gaat! Zal wel het weer zijn, veel paarden worden dan vervelend! Is hij geschoren of heeft een deken op? Dat maakt ook altijd wel verschil. En natuurlijk die harde wind...

Ilona: Gefeliciteerd met je winstpunten zeg! Welk niveau rijd je nu?

Wanda: Klinkt als eenheerlijk weekend zeg! En wat een toeval dat je je nicht tegenkwam! Wat is de wereld toch weer klein!

Ligt het aan mijn computer of word het 'snelle' typscherm steeds langer hoe meer je typt!? Hoef nu niet meer naar beneden te scrollen...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:46

Zo, hehe wat een update!

Hier gaat het erg goed met Cas, paar dagen terug nog een trap van hem gehad. Was aan het poetsen en had emmer met hooi neergezet. Bleek deze naar achter te zijn gegaan (pootjes gekregen? :')). Dus terwijl ik zijn benen aan het poetsen was, wat meneer erg vervelend vind, gaat Cas dus proberen te draaien. Loopt hij met zijn achterbenen tegen de emmer op (had niet gezien dat hij daar stond, was zo druk bezig met poetsen)en schrikt daar dus zo van dat hij uit paniek naar achter trapte, zo tegen mijn knie aan... Dus nu een blauwe plek, geen last verder van gehad. Jeetje wat was ik blij dat hij geen ijzers had.

Gisteren kon ik hem aan een halstertouw om zijn nek meenemen naar stal, de brave poeperd liep zo achter mij aan. Binnekort maar eens fotos van hem maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:57

zo weer aardig bijgelezen geloof ik...

ben een beetje gaar, hele dag in de auto gezeten zo ong...

ik ben mee geweest het merrieveulen van mijn staleigenaar naar de opfok brengen, leuke is dat het dezelfde opfok is als waar mijn zwarte staat, kon ik die gelijk even zien!
minder leuke is dat 't aan de andere kant van 't land is en we heen in de file stonden... :+
maar goed, diertje is netjes en zonder problemen aangekomen en kwam prima van de trailer, dus dat was alleen maar fijn!

mijn zwarte nog even een knuffel gegeven, het wordt een echte onhandige slungel om te zien... :D
maar hij is nog steeds lief... <3
Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:58

Aaah, wat een heerlijk koppie! <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:10

Zeker een leuk koppie!

Juangi oeps!! Vervelend maar zulke ongelukjes kunnen altijd gebeuren.. Hij is al helemaal gewend verder aan zijn ruinheid?

Ilona thanks en gefeliciteerd met je wedstrijd resultaten, goed hoor!

Even een update: Nou de stallen zijn zo goed als klaar, alleen de buitenkant moet nog gestuukt worden en geverfd maar binnen is klaar, we hebben gisteren noodweer gehad hier dus Mouza en Mabrouk hebben vannacht al in de nieuwe boxen gestaan, het hele landje was een modderpoel geworden :( we hebben 6 boxen gebouwd, 5 van 3x4 en 1 van 3x3 maar dat is de voer opslag. Vandaag weer flink voer en stro ingeslagen. Mabrouk ziet er trouwens al zoveel beter uit! Hij is echt aangekomen en heeft ook veel meer energie :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:14

Jaa, gaat heel goed met hem. Hij staat al een tijdje in gemengde kudde, met ook een paar merries. Die waren vanaf de eerste dag in de kudde hengstig en meneer heeft er niks mee gedaan. Zo nu en dan roept hij nog wel naar andere paarden en wil ook nog wel eens laten zien hoe stoer hij wel niet is (C ponytje tegen paard van 1.80... :')).

Gelukkig waren de boxen net op tijd af zeg! Hier ook ontzettend noodweer gehad! Welke kleur worden de stallen?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:26

Whaha ik vind het een leukerd hoor! Een beetje karakter wil je toch ook wel :P Hij lijkt ook wel op wat op de kleinere paardjes die je hier wel eens ziet, zelfde soort bouw enzo. Ja we hadden wel geluk dat het binnen net afgestuukt en opgedroogd was, ze hebben eerst in de regen gestaan, tsja daar gaan ze ook niet dood van maar na een paar uur stonden ze echt tot hun koten in de blub heel zielig te kijken, haha ze zijn er hier niet zo aan gewend natuurlijk als in NL.. De stallen worden wit, zoals alle gebouwen hier op het eiland haha, alles moet wit worden geschilderd!