wow die laatste is een mooie. ik begrijp dat je met vakantie gaat, had dat ff niet meegekregen. veel plezier in elk geval.
jellie: ziet er wel eng uit zo'n kaal pootje.
judith: oeeeh jij gaat een hoop topicdeelnemers hier gek maken haha. nog steeds lekker mooi weer daar lees ik op het weerbericht?
goh, des had toch al meer van mij geleerd dan ik dacht. die voorbeentjes gooide ie er zo makkelijk uit. liesbeth was meteen weg van hem. maarja tis ook zo'n knuffelkont. vandaag het uit spanje meegenomen vliegenmaskertje eens proberen. sam zal het wel willen slopen verwacht ik
nombrado
Geplaatst: 15-08-09 08:17
ohhh, Karina, jullie hebben dezelfde kleur haar/manen!
Karina
Geplaatst: 15-08-09 09:29
Ja wij hebben overal een excuus voor, wij zijn blond .
Frank, mijn broer gaat trouwen en heeft een leuke lokatie uitgezocht: Toscane . Dus maar een vakantie van gemaakt ja .
Heidi: Nog even een dikke knuffel voor die super Barón... zo blij dat je zoveel plezier met hem hebt, ik hoop dat ik nu ook weer zo'n bijzonder paard als hem getroffen heb!
Ilona: ja hij is zo lief met kinderen vaak moet hij er niets van hebben als 'grote mensen' hem willen aanhalen, hij is een beetje eenkennig, maar met kinderen is hij eigenlijk altijd lief zo grappig hij wil zich nu dus niet meer laten vangen door de staljongens als hij buiten staat hij rent alle kanten op, en als ze hem in een hoekje hebben gedreven weet hij toch weer te ontsnappen.. Hoe is het met Chico? Hij heeft ook wel eens van die streken he
Anouk: hmm dan ga ik dat ook maar proberen, dubbelgebroken is hier misschien nog wel aan te komen viavia. Hij doet idd hetzelfde als Sam, ook gelijk juist hoofd de lucht in bij enige druk.. Met die stang deed hij dat dus helemaal niet :s Leuk dat je dat meisje had laten komen, en dat Desperado er zo goed in mee ging wel jammer van Prince :s als de zomer hier is afgelopen wil ik daar ook wat meer tijd aan gaan besteden, Flaaf vind het volgens mij ook wel interessant.
Jellie: wat een ellende met Flan, ziet er best heftig uit op de foto's ook.. Hopelijk komt het weer helemaal goed!
laulau85: dank je ja het loopt nog steeds lekker, alleen viel gisteren ineens de gloednieuwe koelkast/presentoir uit... Er komt nu iemand om hem te repareren, maar wel gelijk stress :s
Saida: ja klopt, heb eens gekeken en het lijkt inderdaad allemaal niet zo goed te passen. Ga eens dubbelgebroken proberen. Op zich is hij heel zacht in de mond maar met dit bit gaat hij erg met zijn hoofd op en neer schudden, terwijl hij dat met die stang niet deed..
Jus: hallo he, die Red Wine, wat een lekker ding.. Is hij van jou?
Karina: hij is echt prachtig Sol. Jij hebt er dus ook liever geen ijzers onder? Ik ook niet, gelukkig heeft Flavio nooit ijzers gehad en zijn zijn hoeven, ondanks de witte streepjes erin (of was dat nou een fabeltje??) sterk genoeg. Hier heb je wel een 'hoefsmid' maar die vent is altijd moeilijk te bereiken, en klungelt ook maar wat aan... Wat is het trouwens prachtig bij jullie!
Oooh nu viel net de computer weer uit, dacht dat ik alles weer kwijt was, startte hem weer op en toen stond het er nog gewoon zal ik vorige keer wel voor niks alles overnieuw hebben geschreven... Hier was het gisteren de heetste dag tot nu toe, een beetje bewolkt en heel broeierig dus de paarden zijn het wel gewend, maar de twee jonge honden die we hebben liggen de hele dag te hijgen en te puffen probeer ze steeds maar nat te spuiten, maar daar zijn ze dan ook weer niet van gediend. 's avonds een rit gemaakt met twee andere paarden, Flavio was weer erg macho en wilde de hele tijd voorop :s toen hebben we het steeds afgewisseld, eerst hij een stukje voorop, dan in het midden, dan achteraan. Dat werkte goed en na een half uur werd hij steeds rustiger. Darius heeft nu een flinke wond op zijn nek, te danken aan de verkeerd geplaatste injectie van de DA. Eerst was het een bal geworden van zo'n 3cm doorsnede, die is toen opengegaan met een hoop pus en nu is het dus een open wond, en hij vind het maar niks als je er wat wondspray op probeert te doen. Naja.
Machonito
Geplaatst: 15-08-09 12:59
Karina: super mooie foto,s zeg en een knappert hoor ruilen hahaha nee hoor ik kan nu Baron niet meer kwijt Ik ken lezen en schijven met hem
Ja ik zal Baron een super dikke knuffel geven van jou aan hem Hij staan nu lekker op het land Marcel vanochtend erop gezet. ook Flip met nog een andere paardje Flip moeten we deze week verzorgen omdat Annick op vakantie is vandaag heeft Baron lekker vrij en ga ik met flip rijden Ik denk dat ik zonder hoofdstel gata rijden met mijn touwhalster hiermee heeft flip 1 x al mee gereden en deed het voor zijn doen erg braaf
Ik kreeg gisteren van iemand op de manege te horen dat ze Llano had gezien dat de nieuwe eigenaar wedstijdjes er mee reed maar hij zag er goed uit werd er gezegt dat is zo mooi om te horen dat mensen toch alles in de gaten houden of hij goed word verzorgt. en dat word ie met alle liefde
Nou ik ga maar weer eens
Baron heeft wel ijzers al heb ik liever dat ie ook op blote voeten loopt. maar helaas ging dat niet meer bij mij omdat ik veel over straat moet en daardoor ging hij kreupel lopen
Kijk als ik nou net zo woon als Karina had ik het wel geweten
Laatst bijgewerkt door Machonito op 15-08-09 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zit al een maand te loeren naar een palomino andalusier (zonder papier) en heb nu gemaild voor de vraagprijs. Niet dat ik 'm kan betalen, maar ik ben gruwelijk benieuwd wat ze vragen voor een apart kleurtje zonder papier. Veel te veel waarschijnlijk.
Hebben jullie nog sites waar je online PRE en Lusitano's kunt kijken? Liefst met filmpje, maar goede foto's is ook oké. (Het is weer weekend, haha)
Lakshmi: wondspray vinden de meesten paarden (uit mijn ervaring) niet zo leuk. Zal toch wel prikken ook. Vaj heeft ook een wond op zijn kont ( ) en die vindt het ook maar helemaal niks!!
Machonito: ja ik snap het, hier heb je bijna alleen maar zandweggetjes dus ik heb ook wel makkelijk praten die paar keer dat ik even de grote weg moet oversteken zullen zijn hoeven niet gelijk uit elkaar doen vallen... Fijn om te horen dat je oude paardje het goed heeft
Annash: dat zal wel ja... het is ook een nare wond dus zal zeker pijn doen. Hehe hoe komt Vaj aan zijn kontwond? Laat het wel even weten hoeveel die palomino moet kosten, ik ben ook altijd wel benieuwd Niet dat ik er een hierheen zou halen, je hebt hier zat mooie paarden die wel aan het klimaat en het niet zo voedzame eten gewend zijn... Vrienden van me hebben het wel geprobeerd maar alle paarden zijn binnen een paar jaar gestorven Vraag me ook wel af hoeveel mensen nou eigenlijk voor een berber met papier zouden neerleggen in Nederland...
Annash
Blogger
Geplaatst: 15-08-09 13:17
Ik heb net mail terug, ze vragen 15.000 voor de palomino. Ik houd mijn mond maar dicht denk ik Als je link naar het desbetreffende paard wil hebben, moet je maar even een pb sturen.
Vaj die was stom bezig. Wilde tegelijk met een ander paard door de deur richting de wei, hoorde ik gisteren van zn eigenaresse. Sukkeltje
Karina: Fijne vakantie!!! En waaaaauw, die Girasol toch Wat issie mooi!! Hij lijkt me alleen niet zo heel groot he? Die manen zijn ook al erug mooi zeg.. . Jum jum!
Shanna: Gefeliciteerd met je reservekampioen!!!!
Frank en Anouk: Oei, schrikken van prince.... Maar gelukkig maakte Des alles goed. Wat een topper zeg!! Dit vraagt om plaatjes .
Jellie: Ahh die flan .
Lahksmi: Hihi, Chico is soms ook ondeugend ja, maar ook heel lief met kids. Hahaha, Flavio denkt met het vangen ook: bekijk het maar .
Tsja, dat was het alweer.. ik moet opschieten!! Sanne komt om 16.00 uur en ik moet nog een hoop voorbereidingen doen haha!
Alvast 1 plaatje van van de week
jus
Geplaatst: 15-08-09 13:57
Red wine is van mijn schoonvader die handelt in paarden.
Zoooo, ik ben er weer. Ben lekker twee weekjes op vakantie geweest!! Ik heb een poging gedaan alles te lezen maar het is een beetje heel erg veel.
Las dat het hondje van Saida zielig is geweest. Er zijn weer mooie plaatjes geplaatst. Welkom Mayke!!(ik heb nog eens een les bij jou gereden, was heel leerzaam) En natuurlijk Karina, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een plaatje!!!!
Ik ben lekker uitgerust en ga van de week weer eindelijk rijden!! En hopelijk kan ik het nu een tijdje doorzetten zonder weer iets te krijgen waardoor ik niet kan rijden!! Vanaf nu weer blijven bij reageren!!
madelief88
Geplaatst: 15-08-09 16:39
Ik kom heel even langs, even reageren op Mies en Shanna super gefeliciteerd met jullie punten allebei! edit: Iloon&mies ook mooie foto's!!
Jellie had ook gelezen dat er goed nieuws was voor Flan, super! Tuurlijk mag je ook foto's van haar posten En wederom prachtige foto's van de zonnebloem gezien!! Nou nu even mijn ego (sorry hoor ), moet het echt even met jullie delen!
Vanochtend les gehad met Furia, al de hele week hard aan het trainen geweest en het ging goeoed, dus wilde erg graag de vooruitgang aan Cloris laten zien Ben even wat consequenter voor hem geweest en dat heeft direct gevolg: We kunnen er nu een schouder buiten, schouder binnen, wijken allemaal zomaar er uit gooien! zowel in stap als in draf.
Voor Furia die ook echt moeite had met het scharen is dat een hele prestatie. Cloor stond ook echt even met open mond te kijken Was zelf ook wel heel trots!! Op furia maar ook op mezelf, merkte ook meteen dat het zitten makkelijker ging. En het was natuurlijk erg leuk dat mn instructrice er ook trots op was. Heb nu weer helemaal inspiratie, want jongens mijn paard kan af en toe lopen
Moest even dit 7th Heaven hoog op de grote roze wolk gevoel met jullie delen!
_Saida_
Geplaatst: 15-08-09 18:13
Shanna -> Het valt mij wel eens op dat sommigen een wedstrijd rijden, hier het gevoel bij hebben dat ze niet voldoende hebben gepresteerd, en dan toch hele goede punten op hun protocol hebben staan. Terwijl ik ook regelmatig hoor over dat iemand een supergoede proef heeft gereden en dan heel lage cijfers heeft staan op het protocol..... Na-/voordeel van de jurysport zal het zeker? Zowiezo vind ik het een hele prestatite dat je het NK mag rijden, petje af, hoor!
Michelle -> Gefeliciteerd met je WP!
Jellie -> Oh ok, ik begreep het verkeerd. Jammer van Flan d'r sokken maar dat groeit wel weer aan. Ziet er wel bobbelig uit zo op de foto.
Anouk -> Heb je goed opgelet? Dan kan je zelf met Sam gaan oefenen! Zo'n clicker haal je gewoon in de dierenwinkel, broekzak vol met biksbrokjes en oefenen maar! Leuk dat Des zo enthousiast was, maar wat een boef van een Prince..... Dit was duidelijk geen oefening voor hem.
Karina -> Die foto van jullie samen geeft me een heeeeel warm gevoel! Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!
Martine -> Oei vervelend die wond bij Darius! Probeer het wel 2x daags uit te spoelen, zodat alle viezigheid er steeds uit gaat, anders begint het weer opnieuw als de wond gesloten is. Je kan desnoods de slang erop zetten, het groeit toch van binnenuit weer dicht. Verder zo weinig mogelijk er aan doen, wondspray sluit het juist af. Wel fijn zo'n DA, waarschijnlijk een vuile spuit gebruikt?
Debby -> Hey! Fijne vakantie gehad las ik. En voldoende uitgerust om weer lekker met Xan aan de gang te gaan!
Madelief -> Jij en Fuur op een roze wolk de lucht in, Rints en ik doken bijna het zand in..... Ik had na jou les en Beda vertelde het over Fuur, geweldig joh!
Vanmiddag hadden Rintske en ik les. Rints heeft Beda even laten zien hoe goed ze kan bokken. 1x liep het bijna verkeerd af omdat die domme muts vergat om haar voorbenen mee te nemen tijdens het bokken en ze dus door haar voorbenen zakte en we bijna een koprol maakten. Gelukkig hebben we er niets aan over gehouden, ik was gek genoeg niet eens echt geschrokken. Weer wat goede leerzame puntjes geleerd en meegekregen van Beda, waar we de komende weken aan gaan werken.
Verder is het onze trouwdag vandaag! We zijn 13 jaar getrouwd en gaan nu even lekker uit eten met de kids! Bye!
Heidi stoere Baron zeg! Heb geen idee wat Hincapie zou doen voor een kermis haha denk dat ik het niet wil weten :p Wat is baron toch een uitslover zeg hihi!
Cyrina balen zeg van dat singelwondje! Hopen dat ze snel dicht zijn en je toch naar het Balingehof kan! Wat heb je toch een toppaard!
Esther Veel succes met het oefenen met de kaptoom! En wel fijn voor die vriendin dat hij goedgekeurd is.
Eline nee ze kwamen niet langs.. Daarom doe ik het normaal ook niet daar maar bij iemand in de buurt die wel langs komt. Maar het zat er een keer gratis bij binnen een jaar na aankoop en er hoefde niet veel aan te veranderen want Hincapie groeit nog volop. Oh balen van Atlas zeg! Hij heeft ook altijd pech of niet...
Judith Wow die Red Wine is echt gaaf! Wel iets ramshoofd of lijkt dat op de foto??? Die cruzado is ook een leukerd!
Saida dat doe ik ook veel. Na een goede oefening etc even lekker stappen en ontspannen en dan weer verder. Gefeliciteerd met je trouwdag!
Shanna gefeliciteerd! Echt gaaf zeg! En dat terwijl het eigenlijk tegen viel. Wat had het geweest dan als het wel goed was gegaan voor je gevoel... Succes met trainen voor het NK!
Mies ben zooooooo nieuwsgierig naar het nieuwe topic!! Gefeliciteerd met je winstpunt! Super netjes! Mooie foto's ook! Ziet er echt netjes uit!!!
Jellie aaaah zielige flan met haar kale pootjes... Ze vond het gras duidelijk belangrijker dan jou met de camera...
Frank je vrouw is een schat! *zo goed anouk???*
Anouk ik heb de komende 2 of 3 weken nog vakantie dus dan heb ik veel tijd! Oei das niet best van Prince zeg!! Wel gaaf dat Des het zo leuk vond! Dus volgende keer ook met Sam proberen of niet??
Karina prachtige foto's weer! Jullie hebben inderdaad de zelfde haarkleur echt gaaf!
laksmi oh balen zeg dat de koelkast het niet deed, daar heb je dan even geen tijd voor he... En dan ook nog een computer met kuren gaat lekker... Balen zeg die wond van Darius. Wondspray is Hincapie ook niet blij mee en mijn vorige paard had er ook een hekel aan. Het prikt inderdaad ook want heb een keer toen ik op de manege zelf een wondje had het erop gespoten. Nou dat heb ik geweten hihi.
Debby waar was je naartoe geweest??
Madelief fijn dat het zo goed gaat met rijden!!! Is dus weer tijd voor foto's????
Zo gisteren heeft mijn moeder Hincapie gereden en ik op de pony die ik vaker rij voor dat meisje. Pony begon na het losdraven te hoesten en bleef dit daarna nog een paar keer doen. Dus vooral veel gestapt zodat hij toch beweging had maar zag na het rijden ook lekkere groene snottebellen bij zijn neus. Dus de eigenaresse maar gesmst. Echt balen zowel voor de pony als voor mij. Had wel zin om weer eens wat meer te kunnen doen dan de basis. Dacht oh lekker een pasje wijken en schouder binnen etc maar dat zat er dus niet in....
Mijn moeder op Hincapie ging echt goed. Heb wel gelachen want mn moeder zwoor altijd bij haar eigen zadel (van haar vorige paard) en vond de mijne in het begin niet zitten. Nu rijdt ze al een tijdje op mijn zadel en is daar ook aan gewend. Gister ging ze dus op haar zadel omdat het mijne opgevuld wordt en kon er toch niet meer op zitten en vond het veel te hard haha... Nou snapte ze waarom ik er nooit graag op reed haha... Verder ging Hincapie echt goed bij mijn moeder. Hij liep in het begin even te draken maar daar had ze hem zo doorheen. Alleen rechtsom in galop vond ze hem niet prettig.
Vandaag heb ik ondanks de hitte toch maar even gereden. Wilde eigenlijk naar een kennisje toestappen met Hincapie. Zou half uurtje heen zijn en half uurtje terug. Maar die nam dr foon niet op dus toen maar binnen gereden (daar was het lekkerder dan buiten) Eenmaal aan het rijden was hij eigenlijk best lekker. Hij heeft alweer veeeeeel minder last van zn mond. Dus ik mn ma gevraagd of ze een B proefje voor wilde lezen. Heb hem er nog niet echt aangereden voor zn mond maar wel de proef gereden. En dat ging eigenlijk helemaal niet gek!!! Alleen de middendraf sprong hij aan in galop maarja das ook moeilijk en de galop pakte hij het bit vast enwilde een spurtje nemen maar kon hem wel op de hoefslag en door de volte rijden alleen was het meer een middengalop al koppieschuddend... hihi.
Maaaaaaaaaar ik heb me dus opgegeven voor 19 september in Maarsbergen!!!!! Vind het echt super spannend!! Heb wel met de organisatie afgesproken dat wanneer het met zijn tanden niet gaat ik op tijd laat weten dat ik niet kan komen. Wil voor die tijd nog een keer bij een kennisje gaan rijden om te kijken hoe hij op vreemd terrein is maar daar verwacht ik niet echt iets geks van. Twijfel nog steeds wat het gaat worden maar heb zoiets van gaat het niet geweldig dan maakt het niet uit het is gewoon een goede oefening!