[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:19

Prinslover schreef:
Westbest: Hoe staat het met de verkoop van je kanjer? Al serieuse gegadigden?

Er zijn heel veel reacties binnengekomen, maar niet iedereen is geschikt voor hem. Er zijn nu twee vrij serieuze gegadigden.

Goed, Lisenka!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:26

lisenka - gefeliciteerd met je punten en snel de foto's plaatsen hoor

Gab - moreno was vast blij om je te zien

iloon - als het goed is mag die dan eindelijk vandaag zijn stalletje uit wil het liefst nu ook dat het zo snel mogelijk tijd is om naar huis te gaan want vindt het zo zielig voor hem

westbest - mooi zo dat er 2 serieus zijn

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:50

Voor iedereen nog de beste wensen, een gezond 2009 en heel veel paardenplezier!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:24

Ben weer terug van het ziekenhuis! Cool

dus even ego berichtje... Haha!

Tja, was eigenlijk positief en minder positief...

Op de scan was te zien dat het bot dus nog helemaal niet aan elkaar aan het groeien is... No Cheer
Maar dat schijnt redelijk normaal te zijn voor deze breuk, dat komt vooral door de erg slechte doorbloeding op deze plaats.
De arts vond het daarom niet heel afwijkend, ze geven daarom voor voorbaat bij deze breuk al die 3 maanden onbelast, en die zijn natuurlijk ook nog niet helemaal voorbij... (maar goed, wil het nog binnen die tijd aangroeien moet het wel gaan turbo groeien Nagelbijten / Gniffelen ).
Alles was wel netjes op z'n plek blijven zitten, ondanks het beginnen met bewegen, dus dat was positief volgens hem.

Hij vond mijn voet er verder goed uit zien.
Ook de dikte vond hij meevallen, terwijl ik het zelf nog flink dik vind.
Maar volgens hem kon het nog veel dikker zijn...
De beweeglijkheid vond hij ook goed genoeg.
Dus dat was wel weer positief! Ja

Omdat het bewegen vrij goed gaat en alles nog netjes zit mag ik nu voorzichtig gaan beginnen met belasten tot 50%.
Dus op de weegschaal even aanvoelen hoeveel dat ong. is (net even geprobeerd, maar dat is echt behoorlijk veel, dus dat zal opbouwen worden, steeds iets meer).
Zo de komende 4 weken voorzichtig gaan oefenen en dan moet ik weer terug voor controle.

Dus nou ja, we zijn in ieder geval weer een stapje verder.
Al vind ik het wel een eng idee om wat meer te gaan, terwijl er niks vast zit.
Maar goed, ze zullen wel weten wat er wel en niet kan op die schroeven ga ik maar vanuit...

idra, ja is voor ons ook buitenland hoor! Tong uitsteken
als we zeggen dat we met paard naar belgië op vakantie gaan, zegt iedereen, hélemaal naar België?! Haha!

voor de gegadigden, dit is de site:
www.blakheide.be

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:32

Ellis krijg je dan geen revalidatie onder begeleiding?Fysio ofzo? best eng om nu zelf uit te moeten vogelen hoe en hoeveel je het mag belasten enzo...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:51

Ik moet met 1 voet op de weegschaal gaan staan en dan goed voelen hoeveel druk er ong. op dat been mag komen te staan (de helft van mijn gewicht ong).
En die druk moet ik dan proberen te krijgen met lopen, eerst wat minder en als dat zonder pijn gaat steeds ietsje meer.
De arts vond de beweeglijkheid van mijn voet en de loopbeweging die ik al kon maken voldoende om zelf vooruit te kunnen de komende weken.
Als ik volledig mag gaan belasten moet dat wel onder begeleiding van een fysio.
Dus ik ga maar even voorzichtig aan het oefenen, gelukkig ben ik redelijk gedisciplineerd daarin, want hoe eerder ik loop hoe beter! Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:30

Ellis kan me goed voorstellen dat je het ook wel eng vindt om je been weer meer te belasten. Wel voorzichtig blijven met oefenen. Het lijkt mij ook wel eng om het zonder begeleiding te doen.

Frank: Is te hopen dat je zadel nu snel komt. Kun je lekker verder met Desp gaan.

Ilona: Gaat lekker dus met Chico. Super hoor.

Jasmijn: sterkte.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:35

Hier dan een foto van mij en mijn super Otto Haha!

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:51

Jus: Gelukkig, dan heb ik niet de enige gek Knipoog

gabriella: Die donkere randen om zn ogen doen het em Knipoog Had moreno je ook gemist? Ben je al opgeknapt?

frank: Niet knuffelen Tong uitsteken Volgens mij komt des niks te kort Knipoog

lisenka: Ben wel benieuwd naar de foto's! Hoeveel wp heb je nu? * ziet foto* gaaf!!! die kracht vanuit achter!! Was even vergeten hoe groot hij was!
Is je nieuwe merrie al meer gewend?

Ilona: Weet je dan niet hoe eng het is om over gekleure houte dingen te springen, Heb je het wel voorgedaan Tong uitsteken

Ellis: Nog even volhouden dus, gelukkig geen slecht nieuws en heelt het voor zover goed. Helemaal geen fysio?
En helemaal naar belgie, mensen kijken altijd raar als ik zeg dat ik belgie vanuit mn raam kan zien Knipoog Of er in 20 min met de fiets ben...

Zondag mn eerste lange teugel les!!! Heb dr zin in!!! ALs het de hele week nog zo hard blijft kan ik daarna wel blijven oefenen Knipoog Kwam erachter dat het te paard waarschijnlijk sneller is dan met de trailer....Als ze wil meewerken dan..anders alsnog inladen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:20

Regine: Hahahaha Atlas is soms ook net een hondje, hij kan apporteren en is gek op water, dus wij gokken dat ie in het vorige leven toch echt labrador moet zijn geweest Clown.
Lisenka: Lekker dat je wedstrijd zo goed ging!! Mooie foto ook Lachen.
Ilona: Gelukkig dat alles goed gaat met Chico Lachen. Las dat je ook al even had gereden met m.
Nouvel: Lijkt mij ook lastig dat revalideren! Hopelijk gaat het snel de goede kant op!
Mies_Apollo: Spannend de eerste lange teugel les Lachen. Lijkt mij ook onzettend leuk.

Vandaag heb ik weer lekker de paardjes buiten gezet, het was weer flink aan het dooien Lachen. Vanavond kan ik weer lekker longeren, de bak is weer zacht Lachen. Ben blij dat ik aan de kust woon Knipoog.

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:39

Jasmijn: Zet dan de stap en regel die date Knipoog

Saida: Bij Lisa zetten we de paarden overdag ook gewoon nog buiten, je merkt gewoon aan ze dat ze zelf ook veel voorzichtiger zijn. Gelukkig hebben jullie nog een binnenbak waar je nog aan de slag kunt, want wat mij betreft mag het wel gaan dooien. Van rijden komt er op deze manier niets van. Misschien morgen maar weer een buitenritje maken.
Heel veel plezier zaterdag!

Lobke: Ach, iedereen heeft wel eens zo'n dagje. Vooral met die kou heb ik ook niet altijd zin.

Regine: Wat een ontzettend leuke foto!

Lisenka: Super dat het zo lekker ging met Otto OK dan! En helemaal leuk dat je ouders mee konden kijken!
Zo! Die foto! Hij kan wel lekker lopen zeg!

Ellis: Vervelend dat het zo lang duurt voor het bot weer wat aangroeid! Gelukkig ziet het er verder wel allemaal goed uit en kun je weer een beetje wat gaan doen. Wanneer kan je weer beginnen met lesgeven?

Mies: Leuk leuk leuk!! Ik eis een uitgebreid verslag met foto's!! Knipoog

Oooh wat had ik het koud gisteren bij Igneo. Gelukkig is hij de kou helemaal waard. Mijn lieverd was weer de knuffelbeer zelve en we hebben dus ook heerlijk geknuffeld!! Lovers We hebben ook nog even geoefend met Fiesta uit de wei halen, maar dat vond meneer helemaal niet erg. Hij heeft een klein hinnikje gedaan en verder vond ie het wel best. Fiesta hebben we ook niet te lang weggehaald, dus echt reden voor paniek was er ook niet echt.

Maar ik heb uiteraard foto's Haha!

En morgen weer autorijden... Nagelbijten / Gniffelen

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:07

Idra: Jij was gister laat met eten.
heikedenise: Bij jullie dus ook erg slecht. Gelukkig was het vandaag aan het dooien, maar nog
steeds hier zo glad.
lisenka: Goed hoor!
Ilona: Paar daagjes vrij voor Chico kan nooit kwaad. Nino is verkeersmak, maar ik durf het niet
echt aan. Hij is op dit moment stuiterbal ook aan de hand.
Ellis: Toen ik me voet had gebroken vond ik het ook super eng om weer op te lopen, maar
opeens gaat het heel makkelijk. Wel voorzichtig doen.

Ik kwam nog wat tegen op me telefoon

Sofie 2 dagen oud
Afbeelding

Soofje 9 weken
Afbeelding

Nino die geen zin heeft
Afbeelding

Nino (vandaag gemaakt) Hij heeft sinds kort een buitenluik. Zat eerst alleen een deur
die dicht kon.
Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:34

Mooie foto's Amanda! Super mooie deken ook zeg... Die wil ik ook ooit nog eens (als ik ooit weer eens geld heb). Leuk paardje heb je zeg. Is dit ook het paardje wat ik ga zien als je ook naar Dronten gaat?

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:46

Dank je! Ja Nino gaat mee naar Dronten. Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:55

Inderdaad gave deken! En lekker als ze zo naar buiten kunnen kijken Cool

Ik ben blij...voel me weer zo goed als nieuw Haha! dat is dan weer een beetje overdreven,maar ik voel me niet meer ziek in ieder geval! Dus...ik ga me nu omkleden en lekker naar Moreno! Go jij! Go jij!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:00

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:00

Hippische bedrijfskunde

Igneo is echt een beertje geworden Lovers . Super lief!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:04

Ben je daar al mee begonnen of begin je in september?

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:09

Doe nu nog Rechten en hoop dit jaar me propedeuse te halen. In september ga ik overstappen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:23

Zasread: Lekker hoor weer bij Igneo langs! Veel succes met rijden morgen!
Amanda: Leuk hoor die deken Knipoog. En wat grappig dat je ook rechten doet! Ik studeer ook rechten (op HBO-niveau).
Borderjay: Lekker hoor weer naar je paardje Lachen, gelukkig ben je weer beter!

Net weer even bij Atlas geweest Lachen. Hij was weer behoorlijk fit, ik had alvast aan de hand ingestapt en in de longeerbak ging die al gelijk galopperen en gek doen. Dus ja maar even gek gedaan met m Tong uitsteken. We hebben ons weer vermaakt Haha!.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:37

evdpanne, haha die atlas, even uitleven! Haha!

sanne, ga zo even je foto's bewonderen!
Ik kan voorlopig nog niet voor de klas.
Ik ga nu wel een paar ochtendjes naar school om wat andere dingetjes te doen en bij overleg te zitten en ik volg de geplande cursussen.
Over 6 weken mag ik weer proberen een paar ochtendjes met hulp voor de klas te staan en als alles goed gaat kan ik over 3 maanden weer helemaal aan de slag!

borderjay, fijn dat het weer beter gaat, veel plezier bij Moreno!

amanda, zal even wennen zijn dat lopen, maar ik heb gelukkig nog even de tijd om te oefenen! Haha!
Leuke foto's!
En wat fijn dat je paardje mee kan naar Dronten!

mies,ow jij woont echt dicht bij de grens dan!
spannend lange teugel les!
Ik vond het echt heel gaaf!
Veel succes!

lisenka, gave foto!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:14

Jee Nouvel, dat is allemaal heel dubbel. Wel fijn dat de arts het 'volgens verwachting' vindt gaan, maar het duurt nog wel lang!

Gaaf, Lisenka! Hij is echt lekker aan het werk Lachen
Wat een schattig puppie. Lovers
Zasread, wat een heerlijk beertje.
Borderjay, Go jij! Go jij!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:44

Ellis, fijn dat het in ieder geval redelijk geneest..
Lisenka hele gave foto Ja
Penny: ik kan mij jou ook nog goed herinneren Haha!
Amanda, haha, grappig, ik was ook echt overtuigd Dronten te gaan doen, maar heb er toch van afgezien, ga nu Rechten studeren in september, waar jij dus mee gaat stoppen. Waarom eigenlijk en waar studeerde jij het?

Nou dat was even alles binnenkort ga ik even tijd vrijmaken om bij te reageren Haha!

Nog even positief nieuws, ik heb waarschijnlijk een hele leuke bijrijdster, ze is 45 jaar en komt lekker ervaren en consequent over, vindt ontspanning en rechtrichten het allerbelangrijkst en is erg enthousiast over het bijrijden van Furia.
Rijden hebben we vandaag natuurlijk helaas niet kunnen doen met die vrieskou, maar zaterdag komt ze nog een keer eens kijken of het dan al een beetje gedooid heeft. Het lukt nu op het eerste gezicht in ieder geval erg te klikken tussen ruiter/paard/bijrijdster dus das mooi Haha!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:47

Dat is wel grappig Clown . Ik doe het in Amsterdam. Heb er voor gekozen omdat ik
eigenlijk niet wist wat ik moest doen. Waarom heb je van Dronten afgezien?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:36

De foto's zijn van een tijdje geleden, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad dus heb nu een topic gemaakt.
Vaidosa en Bondosa [ITP] Lusitano dames leven zich uit!

Madelief: Wat fijn dat je waarschijnlijk eindelijk een bijrijdster hebt gevonden!

Ellis: Jeetje, gelukkig heb je nu in ieder geval iets om hande, je herstelperiode is wel super lang zeg! Ach gut

Esther: Volgens mij zit Atlas wel lekker in zijn vel, dit zijn een stuk betere berichten dan die van een tijdje terug!

En speciaal voor Jasmijn

Afbeelding