[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:05

Wij hebben een Frieze hengst op stal en die is zoooo braaf.
Het enige wat hij doet is zich groot maken en een beetje gillen, verder is hij superbraaf.
Hij loopt zelfs met merries in de stapmolen

Oja een vriendin van mij gaat Xantha een paar dagen achter elkaar rijden, effe temmen.
Zij heeft mij ook geholpen met zadelmak maken en inrijden.
Ben ik heel blij mee. Verder niet zo veel nieuws, mijn arm doet nog steeds pijn, typen gaat langzaam, vandaar dat ik niet zo uitgebreid reageer.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:18

Jolyn: Dat is misschien wel beter dat je vriendin erop gaat. Even goed aan het werk dat ze misschien niet meer zo gek doet Clown Gek paard haha. Hopen dat je arm snel weer beter is Ach gut

Es: Lekker he buitenrijden! Haha! Ik ben dr ook gek op, alleen het weer zit niet echt mee de laatste tijd.. Maar wie weet vanhet weekend weer een keer Knipoog En ik snap wel wat je bedoeld met dat sfeertje, bah.. Gemeen van dr hoor..

Lindy: Gaaf zeg al die setjes! Haha! Amanda heeft er ook heel wat! En ik zelf ook, een setje in rood + bandages, donkerblauw + bandages, beige + bandages, zwart + babyrose met bandages. Haha! Alleen altijd zoveel werk met die bandages om + dekje verwisselen is zo'n gedoe dat ik het eigenlijk niet om doe.. Knipoog

Saida: Fijn dat longeren zo goed ging! En idd hopen dat je kan longeren en filmen tegelijk Vork Ben benieuwd!

Zo gister weer op Mandatje gereden. Vorige week ging alles helemaal super Ja Opstappen en wegrijden de laatste dagen. Maar toen ik er gister opstapte was ze weer druk, proberen dr neus eruit te trekken en sterk maken. Ik baalde er echt even van, omdat ik in de verwachting was dat ze het wel weer lekker zou oppakken.. Gelukkig na een minuut of 15 begon ze te ontspannen! En vanuit daar ook echt loslaten en netjes buigen om mn been. Ook weer de galop mee gepakt, ging heel goed. Moet alleen op mn houding gaan letten, want ben geneigd naar voren te kiepen.. Bloos En Amanda wil de voorkant altijd loslaten (ze loopt dan wel netjes rond) zodat ik geen aanleuning heb. Dus daar kan ik nu ook mee gaan werken. Vandaag maar weer is proberen in de bak Vork

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:36

Ow leuk al die setjes Haha!

Vidnt het zelf ook ontzettend leuk... maar vindt 't eigenlijk ook teveel moeite Bloos
(heb 3 stel bandages... gele, 2 keer gebruikt(en anderhalfjaar in bezit), zwarte( jaartje in bezit, 1 x gebruikt) en nog een stel bandages die ongebruikt in de kast liggen.
Wel ben ik dekjesverzamelaar... zie steeds weer andere leuke dekjes... gebruiken doe ik er echter maar een paar Haha!

Ow ja... ik houd van moderne types Fries, maar ook van de rondere types. Al vindt ik de luxe types wel minder Friezenuitstraling hebben..dit zijn voor mij meer gewoon mooie zwarte rijpaarden. Maar tja..iedereen heeft zo zijn eigen mening natuurlijk Clown

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:46

Prinslover: Ja, tis maar net hoe je een hengst behaald.. Meestal zijn die hengsten zo omdat iedereen altijd schreeuwt "Pas op, Hengst!!", en dat was hier ook duidelijk het geval Ja
Fijn dat het met Amanda zo lekker gaat!
_saida_: Ze moeten inderdaad gewoon nog wel Fries zijn, en niet een soort kwpn'er Haha!
Tsja, ogen laten laseren, ik weet het niet hoor... Ik begin nu gewoon zelfs te twijfelen of ik het allemaal wel ervoor over heb.. Al die tegenslagen telkens, niet leuk
Longeren en filmen tegelijk Haha! Haha, wish you luck!
Mies, fijn dat het zo lekker ging!!
Es: Ja die sfeer zal wel naar zijn, maar je bent nu wel lekker aan het buitenrijden! Nog even doorbijten en er niks van aantrekken...
Lindy1982: 20 setjes!!? Bloos! En dan vinden ze mij op stal gestoord met een stuk of 10 setjes en ca 20 sjabrakjes...
Flamon: Nou ben benieuwd hoe het gaat! ik heb zelf ook echt onwijze zin om te starten maar moet nog ff wachten (startkaart).
jaa Peet jou Tsjillert blijft mij favo Lovers das een echte fries!
Jolynn Fijn dat je ff hulp krijgt! Hopen dat je snel zelf dr weer op kan.
PatriesjeMR2: Ja ik ga ook echt niet elke keer bandageren Tong uitsteken En voor elk setje peesbeschermers+strijklappen te kopen vind ik weer te duur...
En bovendien, als ik er bandages omdoe met dit weer en dan ga rijden zijn de bandages doorweekt en zwaar, is ook niet echt relaxt voor Furia Tong uitsteken

Weer maar half dagje werken Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:47

goed dat je het er niet bij laat es! Ben benieuwd naar de reden, als ze die al heeft

Ik heb 4 setjes, maar niet echt daarom gekocht..ook van verschillende merken samengezocht. Ik vind het wel leuk maar het moet niet te zijn, dat je erop wordt aangekeken als je niet in set rijd.
Ik heb altijd iets van beenbescherming om en nu laats lichtblauwe peesjes van valerie (beste vriendin) gekregen Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:37

Ik deed ook altijd aan setjes. Ik had zelfs van een stuk of 6 bijbehorende peesjes en strijklappen omdat ik te lui ben te om te bandageren Tong uitsteken

Nu niet meer, heb gewoon zwarte beenbeschermers of crossbeschermers, de bandages blijven lekker in de kast totdat ik een tut-dag heb en alle kleurtjes heb ik weggegeven (ik heb er nog wel een paar maar die gebruik ik niet). Ik hou wel van mooie dekjes, ik heb meestal van die pads die nouvel verkoopt of Anky pads. Maar sommige zijn net karton geworden door het wassen en bij andere laten de naden heel snel los dus als ze stuk zijn ga ik weer lekker over op de normale dekjes Haha!

In de zomer gebruik ik altijd katoenen dekjes, Suevo zweet altijd snel en heeft het snel warm, zeker als we met burka (lees vliegendeken met hals Haha! ) rijden tegen de dazen is gewoon een katoenen dekje het fijnst voor hem.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:20

Setjes doe ik niet aan haha. Ben ook te lui om te bandageren en vind het weinig meerwaarde hebben. Lijkt me niet fijn als het gaat schuren door het zand of de blubber van buiten..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:50

ik heb ook meestal peesbeschermers..alleen toen ik gister uit het bos kwam zat er een stok tussen mn strijklappen..heel vreemd...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:01

ONGELOOFELIJK!

Ik had een tentamen waarvan ik mn cijfer aldoor nog neit had gehad, van de vorige periode (herfstvakantie), en ik dacht dus dat ik een onvoldoende had omdat de docent dat tegen mij had gezegd dat ze dat dacht.

Krijg ik vanmorgen eem mailtje (volgende week is de herkansing), dat ze hem kwijt zijn geraakt!! En ik moet het dus sowieso opnieuw doen, nou heb ik 3 optie's:
- met de herkansing meedoen
- hetzelfde tentamen opnieuw doen
- mondeling afleggen

Wat zouden jullie doen?
Ik meot er iig weer vandoor, even snel was dit Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:03

hetzelfde tentamen opnieuw doen Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:17

zowiezo vind ik het heel slordig.. bedoel misschien had je wel een voldoende.. Ik vind dat ze je gewoon een voldoende moeten geven omdat ze jou PW kwijt zijn geraakt.. En ja als ik van die drie zou moeten kiezen zou ik het zefde willen doen want dan weet je wat je krijgt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:24

opnieuw doen, maar wel goed aangeven dat je een herkansing wil mocht het niet goed zijn. Dus dat je alles opnieuw doet en dus ook nieuw recht op herkansing

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:27

Jemig, wat slordig :S
Zou hem persoonlijk mondeling doen haha, ben ik beter in Tong uitsteken
Maar anders wel gewoon zelfde tentamen nog een keer doen, weet je iig wat er gevraagd wordt.
Misschien zou ik ze ook wel gewoon aanklagen, of met directie gaan praten. Dit kan natuurlijk niet

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:28

Slordig? Ik vind het gewoonweg belachelijk, vooral voor een hogeschool.

Ik zit te denken aan de mondeling, omdat ze zich waars wel heel schuldig zal voelen. Bij een mondeling kan je je er goed uitlullen Knipoog.
Ik mag sowieso herkansen als deze niet goed gaat, dat zei ze al Lachen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:01

schandalig vindt ik het hun zijn het kwijt geraakt dus laat ze maar een mooi cijfer geven
ik zou geen herkansing willen mits ik wist dat ik het niet goed had gemaakt

hier nog een paar foto`s van tsjil in de zomer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier was hij nog hengst en dit meisje reed hem toen even omdat ik het niet kon ivm en valpartij!!!!en moest rusten Boos!
maar ze was zo lief voor hem dus had er niet echt moeite mee

kijk naar die sok partij jammieeeeeeeeeeeee

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:47

Mijn vriendin heeft Xantha gereden vandaag.Ze ging even de confrontatie aan maar mijn vriendin reageert zo snel. Bloos
Xantha gaf een bok en werd gelijk op haar nummer gezet, daarna weer los gelaten.
Ze liep als een zonnetje en gedroeg zich verder voorbeeldig.
Ze doet de instructeurscursus, rechtrichten en merkte dat Xantha erg moeilijk rechts in wil buigen, klopt, Xantha is erg linksgebogen.
Mijn bij rijdster voelt dat niet zo en corrigeerd haar dus niet, tenzij iemand het haar verteld.
Ik ben er zelf wel mee bezig maar rij (helaas door al mijn ongelukjes) niet zo vaak op haar de laatste tijd.
Maar ik heb er weer zin in. Maandag weet ik meer over mijn arm

Nog even over setjes, ik doe daar niet zo aan, heb wel veel (mooie) dekjes.
Ik heb een porstugees zadel en daar passen de standaard dekjes niet zo mooi onder.
Wel zorg ik meestal dat mijn kleding bij mijn dekje past. Haha!
Ik rij nu weer even tijdelijk met mijn Wintec en dat is toch ook wel leuk, daar kan je alles onderleggen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:13

Wat vreemd Malin, mijn Anky dekjes zijn allemaal een jaar of 3 oud, worden intensief gebruikt en zien er nog als nieuw uit!
Ik heb wel net nòg betere dekjes ontdekt Haha! Die van Eurostar, heb net een erg mooi exemplaar aangeschaft Lachen

Ik heb bij elk dekjes een set bijpassende bandages, maar bandageren doe ik enkel voor een les of clinic of als ik ergens ga rijden waar ik “publiek” heb Haha!
Voor mezelf thuis doe ik enkel zwarte neopreen beschermers om.

Sjee Jolynn, wat jammer dat Xanta zo’n “spring in het veld” is, ik kan geloven dat je vertrouwen daar even van weg is. Kan jouw vriendin haar niet wat vaker rijden?
Lijkt me dat zij haar goed op haar plaats kan zetten als ze te ver gaat.
Xanta is verder wel zoooo mooi, ik kan me haar nog goed herinneren als veulen, een bruin hummetje met ellenlange stelten Lachen

Wb de foto’s van Barcelona, die heb ik hier niet gezet omdat ik geen zin heb in het commentaar van het grote bokt. Ik heb namelijk enkel foto’s van de andere combinaties en ik vind het niet helemaal gepast om die op Bokt te zetten. Van Licor en mij zijn er enkel films gemaakt, maar ik moet die nog monteren etc dus het zal niet voor meteen zijn.
In mijn onderschrift is wel een link naar hun paarden voor verkoop Knipoog

Esss, wat jammer van de gebeurtenissen bij jou op stal zeg...
Laatst bijgewerkt door Idra op 24-01-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:13

Kleding bij dekje doe ik ook niet aan haha. Soms wel hoor, als ik netjes moet.. maar kan nu maar 1 dekje gebruiken (mag geen dikke dekjes onder zadel, zit zadel niet meer goed) dus ja, moet ik altijd zwarte rijbroek aan.. En die heb ik niet haha. En bij mijn mooie spaanse dekje heb ik ook niet een mooie rooie rijbroek Knipoog Doe er nie zoveel aan, kom toch nie zoveel tgen hier..
Zit al hele tijd te wachten totdat het enigszins droog is hier.. Is het even droog, maarja, moet Goya ook nog opdrogen.. Dan maar huiswerken :s Rot weer..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:21

Esmée -> Gelukkig dat je nog buiten kunt rijden met Fue, anders was er helemaal geen lol meer aan daar.
Hopelijk wordt het wat bij die andere manege!
Heb je nog wel leuk contact met Valerie, of is dat ook over?

Lindy -> Ja, je broer kon zijn mond niet houden toen ik hem zondag sprak, maar vertelde mij dat vrijwel niemand het nog wist op de manege, dus hield ik ook mijn mond dicht.
Maar maandagavond hoorde ik al verschillende mensen erover praten, dus nu weet ik het ook niet meer.....
In ieder geval vind ik het leuk voor ze, en ik hoop dat alles goed gaat en ze een gezond kindje op de wereld zetten!
Jeetje, 20 setjes??? Gestoord Ik ben al blij met mijn 3 setjes, als je het al setjes kan noemen......
Als ik een nieuw zadeldekje koop, dan neem ik er een bijpassend halster bij.
Bandages oid heb ik niet, vind ik persoonlijk niet mooi staan en is ook niet nodig want ze tikt haar benen niet aan.
Bijpassende kleding heb ik ook niet, het meeste wat ik draag is in grijstinten en zwart met af en toe een leuke kleurige trui/zweater erop.

Fanny -> Alvast heel veel succes zondag!

Petra -> Komende 2 maanden wordt het voor mij iig niets, dat redt ik financieel niet.
Frits is schilder/glaszetter en in de winter is het altijd een slap tijdje voor ons.
Plus dat we op wintersport gaan in februari.
Ik zou in april/mei kunnen komen, dan is de kans op mooi weer ook groter

Jasmijn -> Ik zou het ook opnieuw doen, lijkt mij de gemakkelijktste optie omdat je het al een keer gemaakt hebt en weet wat er wordt gevraagd.

Gisteravond was ik aan het rijden maar Grytsje had wat spierpijn (ik denk van het longeren met de pessoa) en gaf rechts weer moeilijk los.
Ik heb veel gestapt en gedraafd, veel voltes en bochtjes gereden om haar weer wat losser te maken, en verder niet te veel gevraagd.
De veearts kwam ook nog even rijden toen ik al aan het uitstappen was en we raakten wat in gesprek.
Zij waarschuwde mij dat ik met Grytsje goed moet uitkijken met haar rug.
Omdat zij haar rug nog niet goed gebruikt zakt deze wat door mede doordat ze drachtig is.
Ze vindt het nog erg moeilijk om steeds haar rugspieren te moeten gebruiken, dus kan ik beter wat rustiger aan gaan doen, óf haar meer stimuleren haar rug te gebruiken zei ze, anders krijgt ze een doorgezakte rug en/of problemen met haar rug.
Ik denk dat ik de 3-4x per week rijden dan maar naar 2x zet en verder alleen nog ga longeren met en zonder pessoa.
Het laatste wat ik wil is haar rug verpesten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:30

Peet, mooie fotos trouwens!
Saida, ja, lekker rustig aan. Hoe lang is ze nu drachtig?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:31

Idra schreef:
Wat vreemd Malin, mijn Anky dekjes zijn allemaal een jaar of 3 oud, worden intensief gebruikt en zien er nog als nieuw uit!
Ik heb wel net nòg betere dekjes ontdekt Haha! Die van Eurostar, heb net een erg mooi exemplaar aangeschaft Lachen

Het zijn alleen bepaalde kleuren. Van Anky zijn het de zandkleurige en de mystic groene die zo zijn, maar daar kan je nog mee rijden. Van de van Ellis zijn het de babyblauwe en de olijfgroene, maar een van die twee is zo hard dat ik daar niet mee mee kan rijden. De andere kleuren zijn wel gewoon goed, echt super vaag, terwijl ik ze altijd met hetzelfde wasmiddel en op dezelfde manier was.

Bij mij laten er ook stiksels los, van dat doorgestikte dwars over de dekjes zeg maar. Beetje jammer dat je voor die anky dingen zoveel betaald en dat het dan toch niet zo lang meegaat. Die eurostar vind ik ook echt heeeeel mooi maar ik heb al zoveel dekjes dat ik er geen nieuwe meer bijkoop totdat er iets stuk gaat ofzo Lachen Maar ja ik heb Suev al zo lang en ik heb zelfs mijn eerste dekjes die ik had toen we nog in Spanje woonde, nog bewaard. Toen bestonden al die luxe dingen nog niet, en was het helemaal hip als je de naam van je paard erop had laten borduren. Maar die zijn allemaal bij de singelstoten kapot geschuurd dus die gebruik ik niet meer.

GRRRR moet zo naar stal maar het is weer zulk rotweer, Madelief ik word er ook altijd echt super chago van hoor, echt niet leuk Boos! Heb net al 45 min met de hond in de regen gelopen en ben net weer een beetje warm en droog dus zit niet echt te wachten op nog een nat pak

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:59

heb bij sommige setjes geen bandages maar peesjes dan kan ik het snel er om doen.. heb 5 setjes met peesjes in de zelfde kleur Tong uitsteken dus rij ook vaak met peesjes.. Mijn merrie doe ik uit voorzorg wel wat om omdat ze een scheef been heeft. Ze is een jar geleden uit het wild gehaald en op stal gezet. waardoor ze is gaan draaien in stal en haar been is nu dus naar binnen gegroeit en heeft ze een scheef beentje zal is kijken of ik er een foto van heb

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:05

ik zal er is een keer een foto van maken

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:17

@Idra, ze gaat haar ook vaker rijde (ze heeft me ook met inrijden geholpen) Ja ze was schattig he, als veulen
Afbeelding
@Soeske, ik let er niet echt op hoor, maar heb veel in de zelfde tinten.
@Saida, lastig is dat he? door haar drachtige buikje wordt het natuulijk nog moeilijker de achterhand onder te brengen. Knipoog
@Dinkey Girl, ik haat regen, ben blij dat wij een overdekte bak hebben. Tong uitsteken
@Lindy, ben benieuwd naar alle kleurtjes!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:16

Oehh knappe Tsjillert! Pling
En wat was Xantha uberschattig!!
_Saida_: Ja dan is het idd misschien verstandig lekker wta meer te gaan longeren Ja
Dinkeygirl: Ik helemaal mn zwaar oversized regenjas aan, bleef het droog Haha! Dus dat zat weer mee...

Zo, net weer super lekker getraind, kanjer van me Lovers
En...:
De staleigenaresse heeft me meteen opgegeven voor de wedstrijd van 9 maart, dan is dus ons B-debuut!! Heb er echt zin in Haha! in