Boemel fijn dat je dr op mag pakken. En hopelijk is de uitslag positief. Ja dat verdoven is en blijft lastig op die manier en dan ineens een naald ergens in je lijf is natuurlijk schrikken.
Meya_
Geplaatst: 21-07-24 13:01
Sunnyhorse, ah dat was dan voor jou wel fijn. Mijn linkerbeen ligt er dan echt uit.. en ik kan ook niet meebewegen, dus voor paard ook niet fijn denk ik
Thnx allemaal!
Jaloersmakend die foto Sunnyhorse!
Wat fijn Boemel, dat je vooruitgang blijft zien!
Dijn dat Jelske weer thuis is! Hopen dat het verdere herstel ook voorspoedig verloopt.
Vervelend getty maan, maar als er andere prioriteiten zijn, dan is het "maar" zo toch? Met het veulen gaat je ook niet in de koude kleren zitten denk ik..
Sneu Boemel, maar gelukkig is de rest verder goed verlopen. Ben benieuwd naar de uitslagen. Wel fijn dat je haar mag oppakken, succes met het verder piekeren van een goed plan !
Nette punten Laura!
Hier veulen voor de keuring geweest. Hij liep half zo goed als ie kan. Zal het wel te warm hebben gevonden wel alsnog een 2e premie. Ennnn... hoogstwss blijft hij! Ik ben zo in mijn nopjes met hem, dat ik de wederhelft heb overgehaald om één keer een hengst aan te houden Maar goed. Hierna moet dus alles weg, wat er ook gefokt wordt. Of zelf eerst inkrimpen.. ze zijn nu beide bewust leeggehouden, zodat we straks km's met rijden en wedstrijden kunnen maken. Zou leuk zijn als mijn rug dan ook gaat meewerken, zal je zien.. konden ze beide beter wel drachtig zijn..
Wat leuk dat hij blijft Meya! Gefeliciteerd! En wat ontzettend vervelend dat je zo bent uitgeschakeld. Sterkte! Hopelijk gauw een passende en helpende behandeling
Ik overweeg voor Jippe zijn hooi hoger te willen gaan aanbieden ivm de mega-oesophagus. Hij et zijn slobber namelijk met zijn hoofd opgetild en horizontaal wat het slikken makkelijker maakt. Maar het mag weer geen net zijn ivm de EOTRH. Dus bven op zoek naar ideeen/tips omtrent ruif of bak om hoger op te kunnen hangen. Zijn er hier mensen met ideeen/tips/ervaring hiermee? Grazen en van de grond eten van hooi gaat (nog) wel goed maar ik wil het hem eigenlijk nog wat makkelijker maken.
Je hebt slowfeeder bakken. Die kan je op bielzen zetten en vastmaken. Of is dat niet hoog genoeg?
Zilfstar
Geplaatst: 24-07-24 16:35
boemel schreef:
Je hebt slowfeeder bakken. Die kan je op bielzen zetten en vastmaken. Of is dat niet hoog genoeg?
Wil het in de box aan de muur hangen op zeg maar borsthoogte. Dus dat ie zijn hals vrij horizontaal heeft. Net zoal zijn voerbak. Maar moet wel flink wat in kunnen..
Wij hebben de Patura hooibak. Lijkt me ideaal voor je. Past een flinke vracht in. Kun je net zo hoog hangen als je zelf wil. En het rek wat erin zit kun je eruit laten of naar beneden laten hangen.
Ik hoop het van harte. Vind dat ik dat als baasje wel verdiend heb hi hi.
Trauma is nog niet helemaal weg, maar wel grotendeels. Is natuurlijk even de vraag hoe ze reageert op een andere persoon, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Dit model heb ik ook inderdaad. Super fijn. Kan met en zonder rek op de bovenkant.
Meya_
Geplaatst: 25-07-24 13:58
Thnx! Ben ook echt wel in mijn noppies
Geen ervaring mee, ik heb sowieso niks "vasts" in de boxen, ben als de dood dat ze klem komen te liggen. 1x gehad met een ander paard, daarna de voerbakken eruit gehaald.. Dus nu ook losse voerbakken, die na iedere biksronde eruit gehaald worden
Zilfstar
Geplaatst: 25-07-24 14:17
Fleuribelle schreef:
Wij hebben deze.
[ [url=m/vplSU1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja deze lijkt mij ook echt ideaal. Heb maten opgemeten. Zijn voerbak moe wel stukkie verhangen worden maar moet passen waar ik het wil hebben.
Over vastliggen ben ik niet zo bang. Losse voerbaken daarentegen.. die tieft hij overal in het rond
_Jelske
Geplaatst: 26-07-24 13:17
@Meya: gefeliciteerd met de mooie premie en wat leuk dat hij mag blijven!
Slowfeederbakken kan ik niet over meepraten Zilfstar. Heb je inmiddels een keuze kunnen maken?
@Boemel: wat fijn dat de uitslagen van Mirtje goed waren! Dan kunnen jullie nu mooi onbezorgd aan de slag!
Na terugkomst was Jels gruwelijk blij dat ze weer haar landje op mocht. Zelfs zo blij dat ze de eerste dagen haar psyllium en magnesium niet wilde eten. In overleg met de kliniek hebben we een paar dagen niets anders aangeboden dan hooi (en het gras van haar landje natuurlijk) en sinds maandag/dinsdag eet ze haar psyllium/magnesium-soep weer. Maar goed, eigenlijk zouden we komende week weer een controlefoto maken, want dan zou ze twee weken verder zijn... Ik heb net de kliniek gebeld en in overleg wordt het nu een week opgeschoven. Ergens baal ik er wel van, maar goed, ik heb er geen invloed op.
Verder doet ze het eigenlijk erg goed. Ze is meer en meer zichzelf en we zijn haar revalidatie ook zo zachtjes aan weer aan het oppakken.
Dat ze zich lekker voelt is positief Jelske. En ach, die controle foto 1 week later komt vast goed. Hoe ver zijn jullie in de revalidatie?
Diekke gaat vanaf augustus weer meelopen in de verenigingsles. En als dat lekker gaat weer starten met mijn vriend. Ik heb Diekke deze week 2x gereden en ze voelt goed. Ik denk wel dat ze er klaar voor is.
Mir gaat as dinsdag voor het eerst onder het zadel Spannend!
Gisteren hoefsmid weer gehad. De 2e keer zonder sedatie. Vorige keer was ze al braaf, maar wel heel boos op mij. Deze keer was ze echt relaxed en vriendelijk.
We zijn feitelijk precies van start. We moeten haar qua bespiering weer helemaal opbouwen omdat ze door allerhande kreupelheden n.a.v. het incident juni vorig jaar sindsdien stil heeft gestaan. Toen hebben we haar in januari laten behandelen voor de oude peesblessure die daaraan ten grondslag bleek te liggen en vlak voor onze vakantie kregen we groen licht om te gaan revalideren. Maar ja... De rest is geschiedenis
Wat fijn dat Diekke ook weer de goede kant op gaat zeg! Jullie zitten zo toch weer aardig in de lift. ik ben wel heul benieuwd naar hoe Mir het gaat doen dinsdag.
In zekere zin wel, maar in stap en heel beheerst. Meer om het koppie fris te houden zeg maar en het gebruik van het been een beetje te stimuleren ( in het begin ontlastte ze te veel).
Nu mag ze weer aan de dubbele longe en gaat er zo gezegd wel stelselmatig een schepje bovenop. En dan maar zien waar het schip strand.
Kan zo’n zwarte bak v 140 liter overnemen van stalgenoot, doe t wel zonder rek ivm EOTRH. En mag van stalhouder voerbak opschuiven zodat t naast elkaar past. Gaan dat zo dag doen dus hopelijk lukt dat