[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:33

jus schreef:
Ik zie vaak bij mensen die echt zo bewust rijden dat het goed moet gaan het juist niet lukt omdat ze hier juist zo opletten , ook vaak mensen die zo geconcentreerd bezig zijn dat ze zelfs vergeten te ademen of niet goed ademen en zijn dan al bekkaf na 3 rondjes.

bewust zijn, is wel ontspannen hoor :D
bewust is niet geforceerd recht zitten.

en idd blijven ademen , door je onderbuik (en das al lastig genoeg voor de meeste) :P

als je bewust rijd, kan je alles ontspannen, al je spieren , je gedachten . De spieren die je gebruikt, zijn tijdelijke spanningen , die hulpen zijn, voor het aangeven van een oefening.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:43

ja dat ademhalen is erg belangrijk (en wil ik idd wel eens vergeten :o ). Morgen iig les, ben benieuwd hoe het dan gaat :D

Anoniem

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:46

Die kleine stukjes van je herken ik ook meteen, ik begin nu eindelijk weer te voelen als het gewoon 'allemaal klopt' en dat begint echt met secondenwerk en dan is het weer weg, maar dat gevoel, man dat is zoooo fantastisch :j

Alleen ik moet er idd soms iets minder op letten dat ik dat wil krijgen want dan ga ik juist vasthouden zelf in mijn lijf... Wat mij dan helpt is even stappen, alles los, mijn eigen lijf weer losmaken en blijven genieten van het rijden en mijn paard :+:

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:52

kjoetie schreef:
ja dat ademhalen is erg belangrijk (en wil ik idd wel eens vergeten :o ). Morgen iig les, ben benieuwd hoe het dan gaat :D

Uit je hoofd, en naar je buik..... *D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:53

Robijntjah schreef:
Die kleine stukjes van je herken ik ook meteen, ik begin nu eindelijk weer te voelen als het gewoon 'allemaal klopt' en dat begint echt met secondenwerk en dan is het weer weg, maar dat gevoel, man dat is zoooo fantastisch :j

Alleen ik moet er idd soms iets minder op letten dat ik dat wil krijgen want dan ga ik juist vasthouden zelf in mijn lijf... Wat mij dan helpt is even stappen, alles los, mijn eigen lijf weer losmaken en blijven genieten van het rijden en mijn paard :+:

haha, we zijn allemaal zo lekker ongeduldig....
ik wil t nogeenkeer nogeenkeer en nogeenkeer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:56

Zo merkte ik vandaag weer eens niet dat Ziet me dik aan het foppen was :+ Heb denk ik heel lang over tempo gedraafd weer, maar dat is stiekem mijn fout, heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar heeeeele voorwaartse paarden gereden en ik ben zelf het basistempo een beetje kwijt!

Dan na een half uur bedenk ik me dat ineens, ga ik wat meer terugrijden d.m.v. een ophouding in mijn zit en voila, daar is mevrouw :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:11

Robijntjah schreef:

Ik doe veel interval met Rintske.
Tijdens en na elke oefening met goede afloop krijgt ze lange teugel en gaan we even een rondje stappen.
Even weer alles ontspannen en van ons af laten glijden..... werkt prima voor ons! *D

Bianca -> Dat het je niet lukt zoals jij het wil wil nog niet zeggen dat je een waardeloze ruiter bent, hoor!
Je bent aan het leren, en het geeft niet als je fouten maakt, dáár leer je juist weer van.
Lukt het niet, dan lukt het vandaag niet, maar de volgende keer misschien wel, of de keer daarop.
Ook Yippie moet leren haar lichaam goed te gebruiken.
Moet jij eens opletten als jij en Yippie een half jaar verder zijn hoe jullie dan al zijn veranderd en op elkaar ingespeeld!
Ik was in het begin ook wel eens gefrustreerd als iets niet lukte, want ik wilde het dan zó graag.
Maar nu eigenlijk nooit meer, en als ik wel wat gefrustreerd ben dan stop ik met de oefening en gaan we wat anders doen.
Dan ben ik het gefrustreerd zijn eigenlijk al weer vergeten.....

Judith -> Het schimmeltje heeft een mooie bouw, maar mijn voorkeur gaat toch echt naar Red Wine, hoor!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:59

haahahahhhahahhaahah

Herrinnerd mij aan de eerste keer dat ik op een pony zat.

Ik was 5 jaar, en liep al vanaf mijn 3e te roepen...ik wil een paard (mijn ouders hadden niks met paarden, wel ben ik geboren naast Ijsbrand Chardon, misschien had dat ermee te maken)

Toen eindelijk dat moment daar was....reed ik daar...dikke tranen en zwaar gefrustreerd, want de pony deed niet wat ik wilde (staat heus nog op film) en ik had me er zo op verheugd. |(

Toch NOoit opgegeven, en daar ben ik mijzelf nu zo dankbaar om 8-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:15

Aaaah mensen ik baal als een stekker eigenlijk!!

Vanochtend ging Vaj echt superfijn. We werden in de voorselectie tweede met 65%. Vanmiddag finale en hij was zoooo heet... grr mijn hele stap kapot!!! Meerdere keren een drie en vier... ai ai ai zo zonde.
Draf en galop wel echt supergoede onderdelen, maar hij voelde wat strak en was dus zelf niet supertevreden. Baalde werkelijk enorm van die stap. Gekke henkie.

Blijkt dat we gedeeld kampioen zijn! Door het toepassen van de regeling zijn we uiteindelijk [b]reservekampioen[b]. Ja, supergaaf, maar toch een beetje een dubbel gevoel :o

Nouja, op naar het NK...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:22

omdat ik heel hard voor jullie nieuwe topic aan het lezen en werken ben mag ik best even een ego bericht plaatsen ;)

Vandaag weer een wp erbij gereden! :D Ik was 9e van de 23 met 188 jeeeeuh! Ben wel trots! De eerste proef ging waardeloos maar nog 172 kunnen rijden...al vraag ik me af hoe...
en mn 1e 8 is ook binnen, behalve voor verzorging dan...voor mn volte in galop!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:46

Annahs , gefeliciteerd met je reservekampioenschap als ik je zo hoor heb ik echt zin om je live te zien haha en jij ook mies met je winstpunten , hoeveel winstpunten heb je eigenlijk nodig om door te gaan naar volgende niveau ? Spaanse syteem is heel anders.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:51

Je moet hier 10 wp hebben om door te gaan, met 30 moet je. Ik heb er nu 28 en ik start volgende week Z1 :P

180 = 60%
195 = 65%
210 = 70%

Ik had vanochtend 65% en vanmiddag 65,17%.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:53

Het systeem met de winstpunten is veel beter , hier kun je gewoon in laten schrijven in de proef die je wil behalve dan de jonge paarden die lopen wel gewoon 4,5 en 6 jarigen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:56

Shanna en Michelle gefeliciteerd met jullie punten.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:30

Gefeliciteerd Shanna!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:54

Anouk hopelijk heb je geen boktpols. bedankt voor t duimen :)
Sam gisteren een rustdagje gehad en jij lekker op Desje gereden +:)+
:D en Sam maar beter uit de hand voeren..

Lisenka, hopelijk kun je je zenuwen een beetje in bedwang houden tijdens de keuring.
Mss dat iets van een kalmerend (homeopatisch) middeltje kan helpen?

Soeske, leuk dat je naar Walibi bent geweest.

Kelly veel plezier op de fjordenkeuring morgen en ook bij Adorno :9

Nadina, ik gebruik ook meestal de boktnamen van iedereen :D maar ik heet Mariëlle.
Ik hoop ook dat t goed aanslaat bij haar :j

Karina schreef:
Je zorgde net voor My first smile of the day! Leuk *D

+:)+

Prinslover, gezellig bezoek gehad van je vriendin.. altijd leuk als ze blijven pitten.

Snowy, wat sneu dat Atlas bloedde bij zijn oog.. heeft dan best even behoorlijk gebloed.
Hij was dus een beetje ondeugend met buiten rijden :=

Saida, dat vocht wat er uitkwam was niet uit een gewricht maar uit de schede.
Het was soort van water zo dun. Het hoort veel stroperiger te zijn.

Jus, leuke paarden, vooral die Cruzado.

Mies_Apollo, gefeliciteerd en shanna ook.

Ik heb nog wat foto's van Flan en haar pootje. Weet ze is wel geen barokkie maar mss
dat sommige mensen t wel interessant vinden..

Afbeelding
Fantje nog met t verband om. Net onder haar bil zie je een gekke bobbel zitten, die kan je zo terug duwen haar lijf in.
Is ook iets van vroegere gebeurtenis maar heeft ze geen last van hoor.
Afbeelding
De geschoren knie van Fantje. Hier zie je goed een lidteken lopen van een vroegere gebeurtenis.
Afbeelding
T binnenbeentje van de Fant.
Afbeelding
Ter hoogte van het Jellie tekstje zie je de bult waar de injectie is gegaan voor de peesschede

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:28

Lisenka schreef:
Anouk: Ik hoop ook dat Halley dit vasthoudt en dat ik mijn zenuwen tijdens de keuring eindelijk eens de baas kan.

Niet onverstandig dat je dan ook meegaat. Ben ook heel erg benieuwd hoe Frank dat bedoelt.

Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het de overgang van stal is. Vooral ook omdat het best een gevoelig paard is.

Wat een verschil dan he in het rijden van Desp of Sam. Wel lief van Frank dat je op Desp mocht.

Ja, en nu Sam thuis staat, ben ik veel fanatieker met rijden, dus ik heb hem maar 2 dagen vrij gegeven. Kan ie bij eten. Ja, lief van Frank hè? Hij kan best lief zijn. Ik had vandaag voor hem een leuke date met een vlotte meid geregeld. Zij heeft Desje de basisbeginselen van de spaanse pas bijgebracht met een clicker. Des vond het superleuk. Eigenlijk kwam ze voor Prince, maar die heeft zich vandaag van een heel andere kant laten zien.
Ach en bij de campeonato moet je voor ogen blijven houden dat je gewoon weer naar huis mag daarna, wat er ook gebeurd! Jan zal je echt niet buiten zetten. Ik zal heel hard voor je duimen dat je je rustig voelt en niet op van de zenuwen. Succes!

Jolijn - wat fijn dat Zeliet je weer laat voelen waarom paardrijden zo leuk is! Succes met verhuizen en knap hoor, 10 pagina's! Petje AF!

Judith - Ik heb je vraag bij 2 dames neergelegd die zelf in het wereld zitten via een africhtingsstal. De één bij een grand Prix-dame en de andere rijdt nog net onder het nationale niveau. Als ik meer weet PB ik je wel.

Wel vervelend dat ze de paspoorten afnemen zeg. Dan kunnen ze ook niet meer terug!

Wowow!!! VERKOCHT, stuur maar op die Red wine zeg! :~ :+: :~ Wat een plaatje! De witte is ook leuk om te zien, maar ja, wit hè?

Ik let bij trainen juist heel erg op houding en ademhaling. Als ik bijvoorbeeld onderuitzak tijdens het rijden, wordt Sam heel anders. En als ik recht op zit, voel ik zijn mond beter en komt ie er achter makkelijker onder.
Apart dat je zo vrij staat! Dan zou ik het wel weten haha! Wel relaxter zo, maar hoe weet je dan dat je toe bent aan een volgende 'klasse'?

Marijke - Ja, ik was aan het bijvoeren tot (zeer bekwame paardenman en) schoonpa zei dat ik dan met mijn portemonnee zou gaan vechten. Hij was bloedje opgefokt de keer er op en toen heb ik zijn rantsoen wel geminderd, maar hij wordt weer bijgevoerd idd. Het hooi hier is echt eerste klas kwaliteit, dus dan is het altijd even zoeken naar de balans hè? Hij heeft het overduidelijk wel nodig. Maar ja, daar kom je ook maar op één manier achter hè? En ik heb nu aan mijn schoonpa laten zien hoe ie er uit ziet zonder bijvoeren, dus die discussie hoef ik niet meer te voeren...

Laura - Zeg dat ook even tegen Frank hihi :D Ik kom ook deels uit nieuwsgierigheid naar Hincapie hoor.. Ik ben en blijf een liefhebber hè?

Ilona - Wat een genot hè? Waarom op vakantie gaan als je het thuis zo hebt.

Heidi - Schrijf dit goed weg en lees het nog even na als ie 2 is? Onze Bas en Sabrina waren ook van die engeltjes. Jammergenoeg gaat dat over. :P Tegenwoordig ga ik altijd even kijken als ons trio slaapt, want dan zien ze er zoooo lief uit!

Wat heerlijk dat je zo met Baron bezig bent. En wat een lieverd dat ie het veulen zo lekker op zich liet klimmen!

Cyrina - Gaaf dat Bobby dan even laat zien wat ie kan! Jonge jonge, dat had ik ook wel willen zien! Wel jammer van de beschadigingen bij zijn singel. Hoe kan dat? Past die niet goed ofzo? En piafferen. wowow! SUPER!

Esther - Let op. Idd zijn er heel veel tobbers onder de ruiters en ik schaar mezelf daar ook zeker onder. Maar je hebt tobbers en tobbers. Soms is een oordeel te snel geveld. Ik ben niet principieel tegen hulpteugels, mits onder begeleiding of professioneel gebruikt. Ze kunnen je ook verder helpen als je op een punt bent, dat je er zonder nét niet komt en dan kan het het rijplezier weer dusdanig verhogen en de ruiter kan er net het goeie gevoel van te pakken krijgen waardoor de hulpteugel weer de kast in kan. Niet dat ik hier een kast met hulpteugels heb liggen, maar ik heb er in het verleden ook vaak mee geleerd. Ik vind het frustrerender dat veel ruiters iedereen maar over één kam scheren. Ook paarden hebben verschillende karakters. Beter een hulpteugel, dan een om deze onzinnige reden verkopen paard verkopen.
Wat fijn dat je vriendin haar paardje is goedgekeurd! GEFELICITEERD.

Eline - Yup, 2 keer raden wat er nu in zijn bekkie hangt: Een dubbelgebroken watertrens... :+ Enkelgebroken was bij Sam helemaal een ellende. Toen liep hij constant met zijn bol in de lucht. En daar blijft ie dus mee klooien. Jus omschreef mijn probleem echt super! Dus het is echt het overwegen waard. Morgen even bellen met mijn ma of ze dat ongebroken bitje nog heeft....
Wat vervelend dat ie zich maar blijft beschadigen op de wei zeg! En balen dat ie zo bokt enzo. Heeft hij last van zijn rug?

Kjoetie/ Anita- Ja, helemaal mee eens! Frank en ik waren een paar jaar geleden gewoon even niet op één lijn. Ik snapte hem niet meer. Maar nu ben ik een paar jaar verder en mijn zwangerschapshormonen kwijt en de klik op dat gebied is weer helemaal terug. Tot nu toe was hij wel mijn fijnste instructeur. Ik heb ook veel geleerd bij mijn vorige instructeur. Een fijn mens ook en zij heeft me wel het vertrouwen teruggegeven in mijn paardje, maar we zaten al even vast een een bepaald punt en Frank wil die uitdaging wel aan gaan.

Shanna - vroeger vond ik het ook niet altijd terecht dat ik beloond werd op iets wat niet klopte, maar ja, andersom maak je ook zat mee, dus.... GEFELICITEERD!!!!
Op het NK heb je nu de kans om het echt nog even goed te laten zien toch? ;)

Mies - Proficiat! Jij gaat ook lekker zeg! Netjes gedaan joh!

Jellie - Ach uit de hand voeren heeft ook wel wat. Sam is een echt pennypaard. Hij kan er schattig bij kijken!!! Dat blauw staat haar best mooi, maar laten we hopen dat het er snel weer af mag. Ziet er best wel heftig uit dat geschoren beentje. Hopelijk heeft het effect en knapt ze helemaal op!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:32

Anouk sam dus een echt pennypaardje :) Het blauw blijft er nu af hoor.
We hebben t er vanaaf afgehaald toen ze van de wei kwam (even met oog op zonnebrand).
T ziet er idd niet fijn uit maar t groeit wel weer aan.
Wat leuk die date voor Des!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:41

Zo en nu even ego...

Vandaag had ik een afspraakje met een meisje die haar shetje spaanse pas heeft geleerd en steigeren en knielen enzo voort... Liesbeth heet ze. Ze was heel graag bereid om te kijken of ze Prince er ook voor kon porren. Dus ze kwam vandaag. Des en Sam kwamen meteen even kennismaken. Ze vonden haar wel leuk. Prince had niet zo'n interesse. Toch Prince gepakt. Ik dacht dat het kwam, omdat Sam en Des hem nogal op lopen te voeden.

Omdat we toch wilden kijken of er wat resultaat zichtbaar kon worden en Liesbeth het wel een leuke vond voor Sabrina, bedacht ze dat we Prince het kusje geven konden proberen te leren. Maar daar dacht Prince anders over. Hij werd heel boos! Echt boos en hij beet naar haar. Hij had daarna wel spijt, leek zelf ook geschrokken van zijn actie, maar we besloten dat het geen oefening voor Prince is. Er móet iets zijn gebeurd in zijn verleden. Jammergenoeg kennen we dat niet volledig. Mss een keer een foute praam ofzo, we weten het niet. Hij heeft zowiezo niet graag dat we aan zijn neus komen, dus ik vrees dat ie het daar mee associeerde. Gelukkig had ze geen grote wond ofzo, want hij beet echt doelgericht naar haar gezicht. Ik ben me stuk geschrokken!

Daarna hebben we Desje gepakt. Ze had ook een clicker bij, dus dat heb ik ook eens goed kunnen bekijken. Des vond het toch leuk! Die begon zelfs te laten zien dat ie meer begrepen had van Frank zijn 'Strek' en ook het achterwaarts én het kusje gingen na wat uitleg uitstekend. Des heeft duidelijk laten zien dat ie echt superleergierig is of snoepgierig. Des heeft zelfs met Frank op zijn rug, op commando zijn benen naar voren gestrekt! Nu opletten geblazen dat ie het alleen op commando doet en niet te pas en te onpas. Liesbeth heeft ook nog even op Des gereden, want ze is ook een liefhebber van de Anda, dus rijden op zo'n beest was haar kans nu natuurlijk! Al met al was het een leuke en zeer leerzame dag!

Over een anderhalve week komt Liesbeth nog een keertje en dan kijken we of Prince wel te porren is voor de spaanse pas. Sabrina zou het fantastisch vinden als Prince dat kan. Ondertussen ga ik gewoon oefenen met hem om achter ons aan te wandelen, wat ie al doet en kijken wat ie nog meer leuk vindt. Het kusje was duidelijk iets, wat hem helemaal niet lag. Dan proberen we het nog wel, maar als ie weer geen interesse toont, hebben we besloten om het niet te doen. Al doende leer je hè?

Sam heeft de hele tijd over het hek staan meekijken. Hij deed ook wat grappigs: Toen mijn hundje langs het hek wandelde ging hij er snuffelend en zachtjes hinnikend met zijn bol bij mee. Ik zei al dat Sam er mss wel net zo open voor staat als Des. Hij houdt van spelletjes en frunniken, dus mss vindt ie dit ook wel leuk en hij is dol op snoepen...
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 14-08-09 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:44

idefix4 : Ach als Jesse 2 is en vervelend dan ruilen we hem gewoon in :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:47

Heidi - Haha, ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar ik vrees dat het niet gaat lukken... de kids zagen overigens Jasmijn wel zitten als nieuwe mama. Zij ruilden mij net zo graag in...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:50

Het blauwe ziet er mooi uit. Aan de zon had ik nog niet gedacht nee. Het is een bleek huidje hè?

Ja, Sam is een echt Pennypaardje! :+:

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:05

Het is een heel bleekhuidje. Moet ook factor 50/sunblock op, zeiden ze. Die moeten we morgen even halen.
Denk wel dat er gauw weer haar op zit naar nu is t echt kaal.
Leuk stuk ook over dat meisje wat is langs gekomen. Wel naar dat Prince bijterig was..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:26

idefix4 schreef:
Heidi - Haha, ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar ik vrees dat het niet gaat lukken... de kids zagen overigens Jasmijn wel zitten als nieuwe mama. Zij ruilden mij net zo graag in...

er zijn toch liedjes ervan bv kinderen een kwartje of Ouders tekoop :P

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:49

Zo, Sol heeft de smid overleefd hoor, heerlijk dat die ijzers er onderuit zijn! Hij dacht even dat er iets vreselijks ging gebeuren, maar gelukkig heb ik echt een super smid die heel rustig is en hem uitlegt dat ie het allemaal goed bedoelt en beloofd dat ie genoeg been zal laten zitten ;) , en toen ging het super.

Hier inmiddels koffers gepakt, huis&haard&paarden&geiten&honden&kittens-overdracht aan de oppassers achter de rug... nu zouden we toch zo ongeveer klaar moeten zijn voor vertrek morgenochtend... }:0. Oh ik ben zo slecht in de boel overlaten, als ik eenmaal weg ben gaat het wel, maar vantevoren ben ik vreselijk :+ .

Maar wel nog even snel zonder bijreageren :o paar mooie fotootjes spammen die mijn stiefdochter gemaakt heeft vandaag *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding