[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:36

Ik zal is kijken of ik vandaag een mooie standfoto van hem kan maken...zal ook is onder zn manen doen daar is hij bijna wit zonder appeltjes! Maar hij had eerst een bijna zwarte kont en nu allemaal appeltjes!! *deze vind ik zelf ook heel leuk *

Ik ben zoieso niet zo van de friezen, maar vind wel dat ze goed sok moeten hebben en manen! Voor zover ik weet ligt de inteelt bij friezen heel hoog, omdat er zo weinig goedgekeurde hengsten zijn.
Ik vind het rankere type wat mooier dan die hele stevige. Een vriendin van mij (dautsen op bokt) heeft wel een leuke fries..alleen zou wat meer sok mogen...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:53

oo, trouwens (ben lekker bezig, maar vergeet telkens de helft)..
Maar wat me gisteren gebeurde..

Vriendin had me afgezet vlakbij mn huis, maar moest nog een stukje lopen.
Dus ik loop in een soort van steegje (maar woon in een heel nette buurt, dus niet eng ofzo), fietst er een gozer langs die me bij mn kont vastpakt Bloos! En toen fietste die door.
Ik snpate dr niks van, stond echt zo te kijken huh??
Waarom doet iemand zoiets dan ben je toch raar... Verward

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:55

haha zoiets heb ik in Lloret de mar ook meegemaakt, maarja daar kun je het verwachten.
Beetje vreemd inderdaad, maarja je hebt overal mensen voor tegenwoordig!

ik ga naar mn paardjes Lachen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:07

Veel plezier!
En daar is het wel normaal, en als t nu in een vage buurt was, maar is echt een nette buurt Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:14

Madelief: Wat leuk dat je instructeur op fuur ging Haha! En dat het zo goed ging is toch een leuke meevaller! Ja Volgende x wel foto's maken hoor, leuk trouwens dat ie de keertwendigingen zo goed oppakte! Knipoog Maar over dat bij je kont pakken Verward Wat idoot zeg!! Gelukkig is het daar bij gebleven, stel je voor dat je echt aangerand of erger, verkracht zou worden. Bloos! Bah, echt een naar idee! Zou goed opletten hoor!

Mies: Ja, onder de manen worden ze heel snel wit he Haha! Dat had Pitufo ook Ja

Trouwens vreemd van die friezen. Vaak zijn het echte lieverds. Jielt was echt een goedzak, en we hebben nu ook een frieze hengst op stal staan die ook super braaf is! En in het verleden ook een hengst zonder problemen. Lachen Bij ons staan de hengsten (waarbij het goed mogelijk is die nooit gedekt hebben) trouwens gewoon naast merries hoor.. Snuffelen gewoon aan elkaar door de tralies heen, gebeurd niks mee.... Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:14

Ik ga nu lekker naar huis, ben klaar Haha! Ga lekker paardrijden zo! Ben benieuwd of ze weer zo lekker gaat als vorige week Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:45

he ilona ik hoop dat het droog is bij jullie hier regent het weer eens
een dag mooi geweesten nu weer regennnnnnnnnnnnnnnn
br
ik heb celine nog steeds ziek thuis bah die wordt ook steeds dunner nu ze niet goed eet heb vanmorgen al een lekkere appel met kaneel en suiker aan haar gegeven en die at ze wel lekker op gelukkig
ze heeft een goede buikgriep volgens de dokter maar niks gekregen tegen de pijn aleen paracetamol mag ze gebruiken Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:46

Ilona -> Het branderige gevoel is idd weg nu, maar het is nog best wel gevoelig als het ingesmeerd wordt.
Er zit nu ook een heel dun korstje op.
Verder ziet het er heel goed uit, gelukkig!
Van mij mag het ook wel wat droger worden, dan hebben we tenminste nog een uitweg in de buitenbak.
Nu kunnen we geen kant op met de paarden als er les is in de binnenbak, behalve dan maar even losgooien buiten of aan de hand rondjes lopen langs het uiterste randje.
Er is ook een haflingerforum, die schijnt ook erg gezellig te zijn!
De beheerster ken ik toevallig. Clown
Leuke foto's van Amanda met jou en je vriend!

Jolynn -> Wat heb je gedaan dat je zo lekker hebt geslapen? Een flinke borrel genomen? Tong uitsteken Knipoog
Ik heb er gelukkig zelden last van dat ik niet kan slapen, maar als ik eens een nacht heb gehad dan kan ik behoorlijk chagrijnig zijn! Haha!
Ik kan er echt niet tegen hoor, tekort slaap.

Madelief -> Dat is jammer dat je al zolang bezig was met de voorbereidingen en er nu pas achter komt.
Ga je dan ook eventueel je ogen laten laseren?
Ja die gekke meid, normaal is ze er vies van en denkt ze dat het een onmetelijke diepe plas is, maar nu wilde ze er zelfs in gaan rollen.......
Die fotoshoot moet nog even wachten tot we mooi weer hebben, hoor!
En het moet natuurlijk ook uitkomen met Sandra, maar hij staat in de planning!
Was wel even raar zeker om je instructeur op Fuur te zien rijden?
Wel top dat het zo goed gaat dus, en je hebt weer huiswerk om mee aan de slag te gaan.
1.70 is idd behoorlijk groot voor een fries, maar het komt steeds vaker voor.
Er komt steeds meer een splitsing in de friezen heb ik het idee, je hebt de echte barokke friezen en de luxe friezen.
Geef mij maar de echte barokke types, die vind ik persoonlijk het mooist!
Grytsje is ook meer rijtypisch gefokt, is iets ranker gebouwd, maar heeft wel alle uiterlijke kenmerken van een fries.
Whaahaaah! Je meent het!? Blijkbaar vond ie dat je een lekker kontje hebt! Haha!

Esmée -> Hahaha! Wat een leuk gezicht op die foto's!
En wat is hij al veranderd zeg! Hij is veel lichter geworden!
Jeetje wat een toestand bij de manege zeg, en zo uit het niets......
Gelukkig hebben jullie al een andere (nog mooiere) manege op het oog!
Duimen dat het wat wordt!

Ellis -> Leuke foto's van Tops!

Kim -> Het is heus niet erg om eens je zweepje te gebruiken, hoor.
Ik gebruik 'm ook niet vaak, meestal is mijn stem al voldoende.
Maar als ze bijv. niet luistert naar mijn been dan geef ik even een klein tikje om haar erbij te houden.

Malin -> Ben je nog mensen tegengekomen onderweg?
Die zullen wel gedacht hebben dat je paard dronken was, hahaha!
Sterkte met je hamster! Gaat het al wat beter?

Petra -> Lijkt me heel leuk en onwijs gezellig en meeting!
Ik durf alleen niet te zeggen of ik mijn paard mag meenemen van de boer, plus dat ik binnen niet al te lange tijd zit met het veulen.....
Mag het anders ook zonder paardje??? Nagelbijten / Gniffelen
Wat sneu voor Celine dat ze nog steeds ziek is...... Ach gut
Gelukkig ging het appeltje er wel in! Als ze maar blijft drinken, dat is het voornaamste!
Wens haar maar beterschap!

(Tante) Lindy -> Ik geloof dat ik je mag feliciteren, hè? Haha!
Leuke foto van je Dikkertje Dap!

Het is idd wel heel erg gezellig hier in het topic, maar jeetjemina wat gaat het snel zeg!
Heb moeite om het bij te houden! Clown

Gisteren wilde ik eigenlijk gaan rijden, maar ik had m'n singel gewassen en die was nog heel erg nat, dus dat werd 'm niet.
Toen maar gelongeerd, eerst even lekker warm laten lopen, daarna de pessoa er weer aan.
Ik heb haar eerst op de oude stand 5 minuten op elke kant laten lopen, en daarna de pessoa iets strakker gezet.
Zo heb ik haar ook nog 5 minuten op elke kant gelongeerd en ze liep geweldig!
Nog niet continu laag, dat vindt ze nog te moeilijk, maar toch best wel veel momenten dat ze zo liep.
Ik zal de volgende keer eens proberen of ik kan longeren en filmen tegelijk, dan kunnen jullie het eens zien.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 16:33

Even voor de duidelijkheid: Joelle is gewoon Nederlands hoor, Belgisch maar ze kan Nederlands hihi. Voor de andere Manege hebben we een afspraak op Zaterdag ochtend, bevalt het ons, word hij gelijk die dag nog opgehaalt.

Omdat ik over 4 Maanden weer terug naar Nl verhuis Huilen van het lachen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 16:34

Én de andere manege kan Engelse, het zijn geloof ik ook Engelse, dus hoef ik geen zorgen te maken over mijn Spaans.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:35

het ging super! veel gedraafd en heerlijk gereden! ben zo trots Haha!! morgen uitgebreid verslag!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:45

zo, kan niet op iedereen reageren, weet het niet meer allemaal haha
Es, fijn zeg dat je andere manege hebt gevonden. Ben benieuwd!
Madelief, van mij mogen ze wel barok hoor. Zag laatst nog een joekel van een fries, niet mooi meer vind ik hoor.. Beetje compact en klein mag wel Knipoog
Zo, vandaag niet gereden, kwam thuis en moest weer ergens heen.. Iets minder maar goed..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:38

Hehe, ik beloof dat ik snel bijlees.

Ik heb mijn eerste dagje overleefd daar. Je voelde de spanning gewoon, en zoals gewoonlijk, had ze het natuurlijk aan ie-de-reen doorverteld. En ze zat nog expres over ons te praten bij iemand anders. Maarja, ze zal wel wat verzonnen hebben, want wij vroegen alleen maar of we hooi konden geven ( haar antwoord was dat ze dat absoluut niet wilde ) en of het gras in het Weiland wel genoeg voor hem was..

Maargoed, ik wilde niet in de bak rijden, iedereen kijkt je aan enzo, dus na iets van 2 maanden, weer heerlijk buiten gereden! En ik weet dat dat echt zijn favorieten ding is. Oortjes naar voren, overal naar kijken, heerlijk, we hebben alle2 genoten. Daarna heb ik alvast wat spullen uit mijn kluisje gepakt wat ik de komende 3 dagen niet meer nodig heb, en ik ga de komende 2 dagen gewoon lekker buitenrijden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:50

Btw: We gaan het ook niet hierbij laten, mijn moeder heeft een mail gestuurd naar haar, dat ze een klacht in gaat dienen bij de Federale nog wat.. Iets heel belangerijks, en geld terug gaan dwingen, want je krijgt natuurlijk kosten erbij met het vervoer, en de schriftelijke reden gevraagt waarom ze ons heeft weggestuurd. Die is er namelijk niet, want ze stuurde ons weg omdat we een vraagje over het voer hadden, en we normaal verwoorde of ze ons als klant wilde behandelen, dus tja, er is totaal geen reden dat ze ons weggestuurd, dus dat zal ook niet mogen. Maargoed, we wilde daar zoiezo al weg Lachen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:57

@madelief
ehmja rij eigenlijk altijd in setje Geld, geld! heb 20 setjes Tong uitsteken elke dag een ander Haha!

@ Saida.. hihi ja inderdaad mijn broertje verwacht zijn eerste kindje.. had eigenlijk verwacht dat ik eerder zou zijn dan hun.. Maar vind het wel heel leuk voor ze Tong uitsteken Ze hebben het al snel verteld zeg ze is pas 8 weken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:01

@ Lindy: 20 setjes? Hahah da's veel!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:04

ja sorry best wel he.. heb er zelf 5 liggen waar ik nog nooit mee heb gereden Tong uitsteken maar zie steeds weer leuke dingen Tong uitsteken

www.freewebs.com/myhorsedaisy hier staan een aantal setjes Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:09

HH by nature
Afbeelding
HH pink
Afbeelding
Black and white
Afbeelding
Anky paprik
Afbeelding

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:12

Wauw,, mooi paard Knipoog setjes zijn ook super leuk! Mag ik commentaar geven ?? Bloos

Bij de eerste foto moet je je zweep naar beneden houden, en bij de rest van de foto's moet je om je hakken denken Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:19

x__Ellis schreef:
Wauw,, mooi paard Knipoog setjes zijn ook super leuk! Mag ik commentaar geven ?? Bloos

Bij de eerste foto moet je je zweep naar beneden houden, en bij de rest van de foto's moet je om je hakken denken Lachen

Ik rij nooit met zweep omdat ik dat dus niet kan Tong uitsteken weet nooit waar ik met dat rot ding heen moet..
en hakken word aan gewerkt.. eerste foto's zijn van de zomer toen had ik dat heel erg mijn hakken... Nu is het wat minder helaas kan ik bij een been mijn hakken niet uitdrukken omdat mijn enkel daar 3 keer gescheurd is geweest Boos!
maar commentaar mag altijd gegeven worden hoor kan ik alleen maar van leren Tong uitsteken

edit net ff de rest van mijn paprika foto's bekeken Tong uitsteken heb precies de slechtste geplaatst Tong uitsteken morgen were les kan ik er weer aan werken hihhi Nagelbijten / Gniffelen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:01

peetisgreat schreef:
fanny hoe laat moet je dan?????????????
dan gaan we duimen met zijn allen

en nu we het er toch over eens zijn dat we het zo leuk hebben met zijn allen hier op het forum
laten we een keer bij elkaar komen met de paarden bij ons op stal hebben we een mooie groepsaccomadtie een mooi bos en een binnenbak voor als de regen het niet kan laten om neer te vallen
het is niet voor iedereen in de buurt!!! maar er kan wel geslapen worden en voor de paarden is ook onderdak
dus wie o wie lijkt het wat???????????

heb het wle eens eerder aangegeven maar toen kwam het niet van de grond nu mss wel???????
Haha! Clown

Jaaa Lijkt me leuk idee Haha!
die eigenaar van Janske wil me denk ik wel brengen ( ze is mijn eigen paardje niet maar die eigenaar zij doe maar net als of eht je paardje is alleen heb ej de papieren niet)
maar waar is eht eigenlijk Tong uitsteken Clown

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:09

Mijn starttijd is ZOndag: 15:07 ( de eerste keer vind eht echt spannend Haha! )

heb vandaag goed geoefend en ging redelijk goed.
alleen de rechter galop niet.
maar heb zo iets van de rest gaat wel allemaal goed dan ga ik me niet druk maken om dat ene puntje.
word door de eigenaar met trailer gebracht Tong uitsteken
en mijn opa die maakt waarschijnlijk foto's hij heeft een goede camera want hij taxeerd huizen en moet dan goede foto's hebben dus krijg waarschijnlijk goede foto's Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:13

het ligt in overijssel, vlak bij ommen en tuurlijk zonder paard is iedereen ook welkom voor de zaterdag of zondag kunnen we bij ons op stal ook wel paarden huren als iemand zonder paard komt en toch een buitenrit meewilt rijden
dus genoeg keus denk ik zo
laat iedereen maar eens een datum doorgeven wanneer hij/zij willen komen wel in ieder geval met mooie weer hoor!!!!!!!! Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:42

Wat een leuke foto's, haha al die setjes. Ik heb er maar 2. één bruine, merkloos met bruine bandages, en een HH groene met groen halster Huilen van het lachen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:54

madelief

wat een apart verhaal van die friezen ze moeten juist wel sok hebben en ik zie ze het liefst ook lekker barok Haha!
die van mij heeft flinke sokken en een heel mooi rond kontje Clown kortom een echte barokkker en gek hoor dat die hengst zo afgeschermd wordt mss dat dat beest daardoor wel zo achtelijk doet
toen tsjil hengst was stond hij gewoon in een buitenstal met een merrie naast zich,
hij gedroeg zich altijd keurig hoor!!!tuurlijk lekker gillen maar dat doet hij nu soms nog wel
en de grote tja ik zie ze ook liever rond de 160
staan ze daar al lang dan??